Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
04-01-2021 11:41

Mensen die blijven praten over hoe TO zijn verantwoordelijkheid moet nemen, zijn vooral ook mensen mét kinderen of een kinderwens. Feit is wel dat dit kind al 1-0 achterloopt met zijn ernstig gestoorde moeder.
de enige verplichte verantwoordelijkheid, is een financiële
verder mag hij het kind bij moeder op laten groeien
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 11:52
Je noemde het zelf.
Abortus tot 5 maanden aanmoedigen?
redbulletje schreef:
04-01-2021 11:30
Je mag tot bijna 5 maanden abortus laten doen. En wellicht krijgt ze nog wel een miskraam, dan lost het zichzelf op.
er zijn maar weinig artsen, die dat willen doen bij een gezonde vrucht
dat is een flinke ingreep
Ben je echt duidelijk genoeg geweest? Was het resoluut 'ik wil echt geen kinderen' of reageerde je op de 80e keer dat je vriendin er over begon 'ik zie het niet zo zitten, misschien volgend jaar'?

Ik vind je vriendin dom, dit is een rotstreek. Maar, als je vriendin het regelmatig bleef benoemen en jij te onduidelijk bleef, vind ik het best ook een nare streek van jou. Maak het dan uit, zodat ze tijd heeft om een ander te zoeken die wel vader wil worden.

Iemand die ik ken, wilde door zijn jeugd ook echt geen vader worden. Zijn vriendin had het daarom uitgemaakt. En toen was het weer een tijdje aan en raakte ze per ongeluk zwanger (nee, door allerlei omstandigheden geen reden om aan te nemen dat het expres was). Ze zijn weer uit elkaar gegaan, hij wilde niet, zij ging het alleen doen. Halverwege de zwangerschap zijn ze weer samen gekomen en ze zijn nu alweer een paar jaar samen. Ze hebben zelfs gepland en gewenst een tweede gekregen. Ik denk eigenlijk dat in hun geval de relatie het juist niet gered had, als er niet per ongeluk een kind was gekomen.
...
redbulletje schreef:
04-01-2021 11:14
Hij wil geen kind, dat is toch echt het probleem waar zijn ex mee mag dealen.
heel kut voor TO, maar zo werkt dat niet in onze samenleving
Poezenman schreef:
04-01-2021 11:46
Ik ben zelf opgegroeid in diverse pleeggezinnen en door forse gedragsproblemen kon ik vaak niet lang blijven, ik voelde me alsof ik een soort ongewenst huisdier was ofzo die steeds maar weer weg moet. Ik ben bang dat ik geen goede vader kan zijn. En ik wil ook niet alles weggooien, ik heb zelf geen echte familie en haar familie heeft mij 10 jaar geleden direct opgenomen en ik heb ook een goede band met hun.
Mogelijk was mijn mening niet duidelijk genoeg toen ik zei dat het voor mij allemaal niet zo nodig hoefde.
En ik snap haar ook wel, iedereen om haar heen krijgt kinderen of heeft ze al.
Rot van je eigen jeugd. Ik denk dat het wel een extra handicap voor je eventuele vaderschap is als je geen fijn voorbeeld hebt gehad, maar geen zekerheden inderdaad.

Je schrijft dat je je vriendin wel snapt: ik hoop dat je het onderscheid kunt maken tussen dat je haar kinderwens wel snapt en haar bedrog en het misbruiken van jou niet snapt... Maar ik denk dat dat meestal even tijd nodig heeft.
lilalinda schreef:
04-01-2021 12:01
heel kut voor TO, maar zo werkt dat niet in onze samenleving
Het enige wat hij moet, zover ik weet, is alimentatie betalen. Hij hoeft niet fysiek voor het kind te zorgen als hij dat niet wil.
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 11:57
Abortus tot 5 maanden aanmoedigen?
Pfff nee, geen extra kinderen meer op de aarde.
lilalinda schreef:
04-01-2021 11:58
er zijn maar weinig artsen, die dat willen doen bij een gezonde vrucht
dat is een flinke ingreep
Gelukkig maar.
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 12:03
Pfff nee, geen extra kinderen meer op de aarde.
Keep dreaming.
Elfje* schreef:
Het enige wat hij moet, zover ik weet, is alimentatie betalen. Hij hoeft niet fysiek voor het kind te zorgen als hij dat niet wil.
klopt
dat zeg ik al eerder ook: enige verplichting is een financiele
lilalinda schreef:
04-01-2021 12:05
klopt
dat zeg ik al eerder ook: enige verplichting is een financiele
Sorry, niet goed gelezen.
Zou trouwens ook eisen dat het kind niet jouw familienaam mag dragen maar die van de moeder.
Veritas vos liberabit
Ik zou aan de slag gaan met je angst TO, misschien kun je gaan praten met een praktijkondersteuner, je angst hoeft niet reëel te zijn.

Ik vind het nu alleen wel nog erger van je vriendin, ze weet van jouw geschiedenis en dan flikt ze dit. Ze had er voor die tijd met je over moeten praten en kijken of er aan je angst kon worden gewerkt, ze had zich er bij neer kunnen leggen, ze had het uit kunnen maken. Ze had zoveel opties maar wat doet ze? Ze walst gewoon over jou heen zonder rekening te houden met jouw angsten, jouw wensen, jouw geschiedenis. Ik vind het onvoorstelbaar gemeen. Dat doe je iemand waar je van houdt toch niet aan?
ankalida schreef:
04-01-2021 11:58
Ben je echt duidelijk genoeg geweest? Was het resoluut 'ik wil echt geen kinderen' of reageerde je op de 80e keer dat je vriendin er over begon 'ik zie het niet zo zitten, misschien volgend jaar'?

Ik vind je vriendin dom, dit is een rotstreek. Maar, als je vriendin het regelmatig bleef benoemen en jij te onduidelijk bleef, vind ik het best ook een nare streek van jou. Maak het dan uit, zodat ze tijd heeft om een ander te zoeken die wel vader wil worden.

Iemand die ik ken, wilde door zijn jeugd ook echt geen vader worden. Zijn vriendin had het daarom uitgemaakt. En toen was het weer een tijdje aan en raakte ze per ongeluk zwanger (nee, door allerlei omstandigheden geen reden om aan te nemen dat het expres was). Ze zijn weer uit elkaar gegaan, hij wilde niet, zij ging het alleen doen. Halverwege de zwangerschap zijn ze weer samen gekomen en ze zijn nu alweer een paar jaar samen. Ze hebben zelfs gepland en gewenst een tweede gekregen. Ik denk eigenlijk dat in hun geval de relatie het juist niet gered had, als er niet per ongeluk een kind was gekomen.
Doe

Normaal

!!!
Charlotte717 schreef:
04-01-2021 12:08
Zou trouwens ook eisen dat het kind niet jouw familienaam mag dragen maar die van de moeder.
Dat kan inderdaad, als er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap.
Tja, je wil geen kind zeg je, maar nu heb je al een kind.
Je kan kiezen om het kind samen met haar op te voeden of het je vriendin alleen laten doen. Maar hoe dan ook heb je verantwoordelijkheden naar je kind toe!
bia-pia schreef:
04-01-2021 12:10
Dat kan inderdaad, als er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap.
En als hij het kind niet erkend.

Jammer dat het kindje hier weer de dupe van wordt.
MarieGristien schreef:
04-01-2021 12:10
Doe

Normaal

!!!
Inderdaad, wat een omgekeerde wereld dit :lol:

"Hij had maar beter moeten communiceren" "Sterilisatie is ook een optie, wist je dat niet?"

Echt, dit noemen ze victim blaming. TO is er gewoon ingeluisd en mocht het nu niet gaan om voortplanting, schattige baby'tjes, zwangerschappen etc zou dit een strafbaar feit geweest zijn.

Het idee van contracten opstellen van redbulletje vind ik een goede. En ja, ik heb zelf een kinderwens (partner gelukkig ook). Hier geen gedoe met de pil maar een spiraaltje. Lekker makkelijk.
Veritas vos liberabit
Sjaantje37 schreef:
Keep dreaming.
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 11:32
Denk niet dat ze dat snapt, zij komt niet verder dan dat er geen kinderen meer geboren mogen worden in deze wereld.
Hier zeg je het. Dus daarom zeg ik, je begon er zelf over. Maar laat maar, blijkbaar denk je dat ik achterlijk ben.
lilalinda schreef:
04-01-2021 11:56
de enige verplichte verantwoordelijkheid, is een financiële
verder mag hij het kind bij moeder op laten groeien

Inderdaad.
TO kan idd het kind niet erkennen. Weet niet goed wat de consequenties daarvan zijn op juridisch vlak. Is in het leven geroepen om zulke dingen tegen te gaan. Volgens mij is er geen kinderalimentatie verplicht maar daar ben ik niet zeker van.
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
04-01-2021 12:16
TO kan idd het kind niet erkennen. Weet niet goed wat de consequenties daarvan zijn op juridisch vlak. Is in het leven geroepen om zulke dingen tegen te gaan. Volgens mij is er geen kinderalimentatie verplicht maar daar ben ik niet zeker van.

Maar als de moeder alimentatie eist dan zou hij dat toch moeten betalen, want hij is de vader.
Ze kan gerechtelijk een DNA-test afdwingen en hem verplichten zijn verantwoordelijkheden na te komen.
Zo werkt dat ook. Hij kan er niet onderuit als hij de biologische vader is.
Charlotte717 schreef:
04-01-2021 12:16
Rijksoverheid.nl:

Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kan hij toch onderhoudsplichtig zijn. Als de vader niet wil betalen, kunt u dit laten vaststellen door de rechter. U heeft hiervoor een advocaat nodig. Als niet duidelijk is wie de biologische vader is, laat de rechter een DNA-test doen.

Maar, is dat wat je wil als vader? richting je kind?
Rachmaninoff schreef:
04-01-2021 12:15
Hier zeg je het. Dus daarom zeg ik, je begon er zelf over. Maar laat maar, blijkbaar denk je dat ik achterlijk ben.
ja dat heb ik geschreven, en dat wil RB toch ook het liefst dat er geen kinderen meer worden geboren in deze wereld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven