Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
puntillita schreef:
04-01-2021 08:30
Zijn er echt vrouwen die zelfstandig besluiten te stoppen met de pil en dat de partner dat niet doorheeft? Kan het me nauwelijks voorstellen dat jullie niet eerst uitgebreid hebben besproken hoe jullie allebei denken over kinderen? Vertrouw nooit een vrouw met klapperende eierstokken!

Als jullie zo verschillend denken over kinderen, waarom hebben jullie de relatie kennelijk laten doormodderen? Niet alleen degene die een kinderwens heeft is daarvoor verantwoordelijk, ook de liefdevolle partner zonder kinderwens heeft een morele plicht om het belang van de ander in het oog te houden.

Maar kennelijk is de situatie zo. Niets let je om de relatie te beëindigen, maar bedenk wel dat het kind een derde is die al helemaal geen schuld heeft en bedenk of er een acceptabele vorm is voor jou van contact straks in het belang van het kind.
MollyMalone schreef:
04-01-2021 14:46
Tja, lekker puh voor die moeder. Maar hartverscheurend voor het kind, dat ook niet gevraagd heeft om in deze rotsituatie op de wereld te worden gezet.

Het is ontzettend klote voor TO als er zomaar tegen zijn wens een kind van hem op de wereld gezet wordt. Dat is een ongelooflijke naaistreek. Maar als verantwoordelijke volwassene zorg je naar beste kunne voor je nageslacht, of je nou wilt of niet. De omstandigheden waaronder het kind is verwekt doen daarbij niet ter zake. Als je je eigen kind laat stikken ben je gewoon een egocentrische, onvolwassen nietsnut.

En volgens mij is TO dat niet.

Eens! Vreselijke rotstreek die ik zelf nooit zou kunnen vergeven omdat één wens van één persoon 2 levens beïnvloedt. De ene wil geen kinderen en de ander is een deels ongewenst kind. Met zo'n vrouw die tot dit in staat is zou ik niks meer te maken willen hebben. Helaas voor TO is dat kind wel zijn eigen vlees en bloed. Opgroeien met het idee dat je ongewenst bent door je vader is niet de beste start. Ik zou zeggen bijt op je tanden en wees wel een vader voor dat kind, zwijg er ook verder over, mensen praten. Juist als je zelf een klote jeugd hebt gehad kun je nu als volwassene bijdragen om te voorkomen dat er later iemand hetzelfde moet zeggen.

Met die vrouw zou ik alleen nog zakelijk communiceren en verder geen woord. Zal niet meevallen als je straks de praatjes krijgt dat je je zwangere vriendin laat zitten en mensen willen weten hoe het zit. Gewoon doorverwijzen naar haar voor het antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar voor dit soort vrouwen is er maar één omschrijving; menselijk afval.
In_Tenebris schreef:
04-01-2021 15:01
Eens! Vreselijke rotstreek die ik zelf nooit zou kunnen vergeven omdat één wens van één persoon 2 levens beïnvloedt. De ene wil geen kinderen en de ander is een deels ongewenst kind. Met zo'n vrouw die tot dit in staat is zou ik niks meer te maken willen hebben. Helaas voor TO is dat kind wel zijn eigen vlees en bloed. Opgroeien met het idee dat je ongewenst bent door je vader is niet de beste start. Ik zou zeggen bijt op je tanden en wees wel een vader voor dat kind, zwijg er ook verder over, mensen praten. Juist als je zelf een klote jeugd hebt gehad kun je nu als volwassene bijdragen om te voorkomen dat er later iemand hetzelfde moet zeggen.

Met die vrouw zou ik alleen nog zakelijk communiceren en verder geen woord. Zal niet meevallen als je straks de praatjes krijgt dat je je zwangere vriendin laat zitten en mensen willen weten hoe het zit. Gewoon doorverwijzen naar haar voor het antwoord.
Nou, ik kan je het antwoord alvast voorspellen; als TO vertrekt gaat zij echt de waarheid niet vertellen. Ze zou niet weten hoe. Die gaat TO helemaal zwart maken en alles uit de kast halen om te voorkomen dat mensen achter de waarheid komen.
Ik hoop dat dit een les is voor al die mannen die de anticonceptie overlaten aan anderen (lees: vrouwen).

Als jij geen kind wil, zorg er dan voor dat het niet zover komt. Je bent er zelf bij. Met een kleine ingreep kun je jezelf levenslang beschermen, doe dat dan ook. Daarmee voorkom je dat je mogelijk in dit soort situaties terechtkomt.
Beaudelaire schreef:
04-01-2021 15:06
Nou, ik kan je het antwoord alvast voorspellen; als TO vertrekt gaat zij echt de waarheid niet vertellen. Ze zou niet weten hoe. Die gaat TO helemaal zwart maken en alles uit de kast halen om te voorkomen dat mensen achter de waarheid komen.
dat kan
maar het kan ook, dat ze er voor kiest om in belang van de baby rust in de tent te krijgen
HawaZon schreef:
04-01-2021 15:08
Ik hoop dat dit een les is voor al die mannen die de anticonceptie overlaten aan anderen (lees: vrouwen).

Als jij geen kind wil, zorg er dan voor dat het niet zover komt. Je bent er zelf bij. Met een kleine ingreep kun je jezelf levenslang beschermen, doe dat dan ook. Daarmee voorkom je dat je mogelijk in dit soort situaties terechtkomt.
En weer geef je hem de schuld.
zij trekt die pil door de plee en hij krijgt de schuld.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 15:15
En weer geef je hem de schuld.
Victim the blaming zij trekt die pil door de plee en hij krijgt de schuld.
Niet de schuld, maar hij had zeker iets kunnen doen om deze situatie te voorkomen, dat is een feit.

Ik heb al eerder gezegd dat het een naaistreek is van zijn vriendin. Ik keur haar gedrag zeker af. Ik vind het een van de ergste vormen van bedrog.

Maar dat maakt allemaal nog niet dat TO geen enkel aandeel heeft in het verhaal.
Ik heb vol ongeloof jouw post en de reacties gelezen.

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het echt ongelooflijk rot vindt dat jij nu in deze situatie zit.
Na een relatie van 10 jaar hoor je je partner toch te kunnen vertrouwen en dat zij zonder jouw medeweten zomaar met de pil gestopt is omdat zij graag een kind wilde terwijl zij wist dat jij geen kinderwens hebt is gewoon ontzettend klote, echt een gemene streek.
Dat zij dan ook nog eens gaat zitten huilen en naar haar ouders rent omdat jij er niet blij mee kan zijn laat zien dat zij alleen maar aan zichzelf denkt en totaal niet aan jouw gevoelens.

Ik snap dat de liefde niet zomaar over is na 10 jaar maar ik denk dat er hierdoor toch veel gebroken is en het vertrouwen helemaal weg.

Je moet dingen goed voor jezelf op een rijtje gaan zetten en goed kunnen praten met iemand die je door en door kent, misschien je ouders, familie of vrienden.
Laat je niet overhalen door je vriendin om dingen te doen die je niet wil!

Succes en sterkte met het maken van keuzes!
Beaudelaire schreef:
04-01-2021 15:06

Dat denk ik ook, ik zeg ook dat er praatjes komen, maar die zijn dan voor haar rekening. Mensen die dan één kant van het verhaal geloven zullen er genoeg zijn. Ik zou het allen zelf lullig vinden voor het kind als dat praatje in de wereld komt. Lastig eigenlijk. Als hij de waarheid vertelt heeft dat uiteindelijk ook weer gevolgen voor het kind : zijn vader zat er niet op te wachten en zijn moeder is een egoïst. Misschien ontkom je er niet aan dat het kind er iets van meekrijgt.
HawaZon schreef:
04-01-2021 15:19
Niet de schuld, maar hij had zeker iets kunnen doen om deze situatie te voorkomen, dat is een feit.

Ik heb al eerder gezegd dat het een naaistreek is van zijn vriendin. Ik keur haar gedrag zeker af. Ik vind het een van de ergste vormen van bedrog.

Maar dat maakt allemaal nog niet dat TO geen enkel aandeel heeft in het verhaal.
Sterkte met zwart wit denken
VANTA schreef:
04-01-2021 13:25
Ik noem je een viswijf omdat je zo debiel reageert.
Debiel? Volgens mij blijf ik heel netjes. Dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat je kunt gaan schelden.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 15:20
Sterkte met zwart wit denken
Doen alsof alleen vrouwen verantwoordelijk zijn voor zwangerschap, dát is zwart/wit denken.
HawaZon schreef:
04-01-2021 15:21
Doen alsof alleen vrouwen verantwoordelijk zijn voor zwangerschap, dát is zwart/wit denken.
In een relatie overleg je met zijn twee.
Jij denkt alleen aan dat dat knoopje laten leggen.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 15:24
10.97% gewijzigd
lilalinda schreef:
04-01-2021 15:09
dat kan
maar het kan ook, dat ze er voor kiest om in belang van de baby rust in de tent te krijgen

Dat zou het beste zijn. Denk alleen dat die kans klein is, mensen gaan vragen stellen. Of verwijten maken zoals in het geval van TO.
HawaZon schreef:
04-01-2021 15:08

Ik heb zo'n vermoeden dat jij ervaring hebt met het probleem van TO? Zelden iemand zo los zien gaan op iets wat elk weldenkend mens zou afkeuren. De vriendin van TO heeft hoogverraad gepleegd met notabene een kind als inzet. Dit soort hoort geen moeder te worden, zijn ze niet geschikt voor. En zoals iemand anders al zei, die 'kleine ingreep' kun je vergeten op de leeftijd die TO heeft.

Echt hoe haalt iemand het in zijn hoofd om op deze manier een kind op de wereld te zetten???
In_Tenebris schreef:
04-01-2021 15:20
Dat denk ik ook, ik zeg ook dat er praatjes komen, maar die zijn dan voor haar rekening. Mensen die dan één kant van het verhaal geloven zullen er genoeg zijn. Ik zou het allen zelf lullig vinden voor het kind als dat praatje in de wereld komt. Lastig eigenlijk. Als hij de waarheid vertelt heeft dat uiteindelijk ook weer gevolgen voor het kind : zijn vader zat er niet op te wachten en zijn moeder is een egoïst. Misschien ontkom je er niet aan dat het kind er iets van meekrijgt.
En dit is dus één van de redenen waarom ik het echt een ongelooflijke naaistreek vind. Dat kind gaat hoe dan ook de rekening betalen. Omdat de vriendinnetjes van zijn 'moeder' een kindje kregen en 'mama' vond dat ze er ook recht op had.
Suusje666 schreef:
04-01-2021 14:22
Ik vind dat wel erg ver gaan om je punt te bewijzen. Ga dan gewoon meteen uit elkaar. Desalniettemin vind ik het echt waanzinnig dat iemand zoiets zou doen - bewust stiekem zwanger worden. Dan heb je wat mij betreft de impact van uberhaupt een kind krijgen al niet helemaal duidelijk, en het bij voorbaat al ingezet als dwangmiddel. Misselijkmakend gewoon, ook voor het kind.
O, helemaal eens, hoor! Hij draaide na de scheiding bij, maar was ondanks meer moeite nog geen leuke vader.

Ik ben zelf eens weggegaan bij een man omdat hij een kinderwens had en ik niet. We hebben anderhalf jaar gierend liefdesverdriet gehad, maar ik wou gewoon echt niet. Hij was 27 en gelukkig is ie voor zijn 35e vader geworden. Had iedereen begrip voor, vond iedereen moedig van me. Mijn huidige vriend heeft precies hetzelfde gedaan in zijn vorige relatie en kreeg niets dan vragen en verwijten. Waarom een man toch altijd de zondebok is als het om kroost gaat is me echt een raadsel. Alsof mensen echt liever hebben dat mannen ongewenst vader zijn. Heel apart. Kan er echt niet bij, ook niet bij de discussies hier.
MarieGristien schreef:
Debiel? Volgens mij blijf ik heel netjes. Dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat je kunt gaan schelden.
Tuurlijk joh. Mevrouw strot.
Beaudelaire schreef:
04-01-2021 15:23
Ik heb zo'n vermoeden dat jij ervaring hebt met het probleem van TO? Zelden iemand zo los zien gaan op iets wat elk weldenkend mens zou afkeuren. De vriendin van TO heeft hoogverraad gepleegd met notabene een kind als inzet. Dit soort hoort geen moeder te worden, zijn ze niet geschikt voor. En zoals iemand anders al zei, die 'kleine ingreep' kun je vergeten op de leeftijd die TO heeft.

Echt hoe haalt iemand het in zijn hoofd om op deze manier een kind op de wereld te zetten???
Nee hoor, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik ben het met je eens dat het een rotstreek is, maar er zit ook een andere kant aan.
HawaZon schreef:
Doen alsof vrouwen achterlijke, willoze wezens zijn, die zelf geen verantwoording hoeven te nemen voor hun anticonceptie,zoals dat is afgesproken (!!) of die geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor de consequenties van het negeren van iemands keuze, dat is pas achterlijk!

Zit jij soms met een kind opgescheept waarvan de vader niet thuis gaf dat je zo raar reageert? We leven niet meer in de middeleeuwen hoor. Vrouwen zijn niet achterlijk en hopelijk zijn de meesten volwassen genoeg om niet alleen aan hun eigen klapperende eierstokken te denken als het gaat om de levens van een (bed)partner en mogelijk een kind.
Ik vind het vooral heel raar dat je al 10 jaar een relatie hebt en nog nooit een heel goed gesprek hebt gevoerd over het wel of niet willen hebben van kinderen. Dan heb je toch een ontzettend oppervlakkige relatie? Wij hebben bijna 5 jaar een relatie en hebben het er vrijwel wekelijks over.

@TO: wist jij uberhaupt wel dat je vriendin graag moeder wilde worden?
babette2017 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 15:37
8.04% gewijzigd
TO. Ik lees voor wat betreft je vaderrol twee dingen. Onbekendheid en angst. Onbekendheid hoe je een vader hoort te zijn. Je hebt geen voorbeeld gehad. Onbekendheid kun je m.i. oplossen met kennis opdoen en veel praten met andere vaders. Angst: dat is een lastigere. Mijn moeder zegt altijd: men lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Kortom, de angst beneemt je juist een mogelijk heel positieve ervaring.

Dat kind komt er, hoe dan ook. Je hebt nu op zijn minst de kans dat kindje een omgeving te bieden die jij nooit hebt gehad. Als je al lang en stabiele relatie met je vriendin hebt en met je schoonfamilie, zijn er positieve factoren. Ik zou toch nog eens goed de tijd nemen om na te denken en te voelen waar je nu bang voor bent en hoe reëel dat is. Jij bent jij, en niet de mensen die het voor jou vroeger verkloot hebben.

Staat natuurlijk los van het feit dat je vriendin een enorme deuk in de vertrouwensbasis onder jullie relatie heeft geslagen. Daar moet je ook vrede mee vinden.
VANTA schreef:
04-01-2021 15:29
Tuurlijk joh. Mevrouw strot.
Wat is er mis met het woord strot?

zal ik de volgende keer schrijven “hoe krijg je het je toetsenbord uit?”. Is dat beter?
Led-lampje schreef:
04-01-2021 09:52
Wat een welkom voor zo'n baby
En ie zijn schuld is dat? Zij moet zo nodig een kind, hij niet.

Maar het is zeker niet te begrijpen dat je niet op zo'n baby zit te wachten...
Voelde me al genaaid als een date pas achteraf vertelde dat hij kinderen had, laat staan dat ik er zelf ongewenst mee opgezadeld zou worden.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven