Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

woensdag 6 januari 2021 om 14:30
Hij heeft er geen uiteindelijke beslissing in natuurlijk. Maar er worden hier twee denkfouten gemaakt:
1. Dat hij er ook geen invloed of zelfs maar factor in is.
2. Dat die keus voor wel of niet afbreken van de zwangerschap vervolgens alles vastlegt voor hem en voor TO.
Daarom pleit ik er ook voor om met punt 2 te beginnen en dan te kijken hoe punt 1 uitvalt.
woensdag 6 januari 2021 om 14:33
Nee, maar dan ben je wel overgeleverd aan andermans grillen. En in onze huidige maatschappij heb je als man nu eenmaal geen zeggenschap meer over het al dan niet afbreken van een zwangerschap na de conceptie. Dan heb je er maar mee te dealen.
woensdag 6 januari 2021 om 14:36
Punt 2 begrijp ik niet, hoe bedoel je alles vastlegt? En punt 1 vind ik een veilige aanname, aangezien hij al geen factor was in het niet gebruiken van anticonceptie.Ceder schreef: ↑06-01-2021 14:30Hij heeft er geen uiteindelijke beslissing in natuurlijk. Maar er worden hier twee denkfouten gemaakt:
2. Dat die keus voor wel of niet afbreken van de zwangerschap vervolgens alles vastlegt voor hem en voor TO.
Daarom pleit ik er ook voor om met punt 2 te beginnen en dan te kijken hoe punt 1 uitvalt.
Abortus is geen anticonceptie, maar echt wel een zwaardere maatregel.

woensdag 6 januari 2021 om 14:39
Verrassend hoe eenzijdig er hier gedacht wordt, onder andere door jou. Je gaat mee in de manipulatie van die vriendin:CHL schreef: ↑06-01-2021 14:30Het is inderdaad een aanname, maar een vrouw die zo ver gaat om haar partner niet in te lichten wanneer ze zwanger wil raken, gaat naar alle waarschijnlijkheid de zwangerschap niet afbreken als ze alleenstaande moeder wordt.
En ik vind het echt allesbehalve logisch dat To ervoor zou kiezen helemaal geen contact met zijn kind te willen hebben. Zeker gezien zijn eigen verleden, dit kindje is straks zijn enige familie en het kind kan er nu eenmaal niks aan doen onder welke omstandigheden het is verwekt.
Ik walg oprecht van de gedachtengang:
Ik heb je belazerd: ben zwanger
Nu mag je ook nog eens niet bij me weg, want dat is naar voor je kind en jij weet als geen ander hoe erg dat kan zijn. Het is ook je enige familie, dus als je weggaat zul je eenzaam zijn.
woensdag 6 januari 2021 om 14:40
Nee, TO gaat niet over de keus of er al dan niet een abortus komt.
TO gaat er wél over hoe hij met deze situatie om wil gaan. De relatie verbreken zou ik zeer begrijpelijk vinden na deze enorme naaistreek.
TO gaat er wél over hoe hij met deze situatie om wil gaan. De relatie verbreken zou ik zeer begrijpelijk vinden na deze enorme naaistreek.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

woensdag 6 januari 2021 om 14:43
Ceder schreef: ↑06-01-2021 14:30Hij heeft er geen uiteindelijke beslissing in natuurlijk. Maar er worden hier twee denkfouten gemaakt:
Je verwoordt iedere keer op een andere manier dat je vindt dat er invloed uit te oefenen is op de zwangerschap. Kennelijk vind je dat daar een gesprek over gehouden kan worden. Het enige wat TO aan kan geven, en dat heeft hij gedaan, is dat hij daar niet blij mee is. Iedere andere vorm van een gesprek aangaan is het sturen op een abortus vanuit het standpunt van TO. Die relatie lijkt me wel voorbij. Als zijn vriendin kinderen wil is die relatie ook niet meer realistisch. Als zij kinderen wil is aborteren dus zinloos voor haar. Afgezien nog van het feit dat ze daar misschien wel levenslang spijt van heeft. Ik vind het jammer voor TO, maar hij zal er mee moeten leven. Hij kan er ook voor kiezen het kind niet te zien en alleen te betalen. Vind ik toch ook minder erg dan de mentale problemen die een abortus kunnen hebben voor zijn vriendin.
woensdag 6 januari 2021 om 14:45
Van wie mag hij niet weg? Ik zou het niet gek vinden als hij de relatie verbreekt*, dat is echt zijn goed recht.Ceder schreef: ↑06-01-2021 14:39Verrassend hoe eenzijdig er hier gedacht wordt, onder andere door jou. Je gaat mee in de manipulatie van die vriendin:
Nu mag je ook nog eens niet bij me weg, want dat is naar voor je kind en jij weet als geen ander hoe erg dat kan zijn. Het is ook je enige familie, dus als je weggaat zul je eenzaam zijn.
Ik zou het, gezien hoe hij over haar en de relatie schrijft, ook niet gek vinden als hij wel blijft.
Maar ik vind niet dat het kind iets kan worden aangerekend.
woensdag 6 januari 2021 om 14:45
nee, het enige wat TO nu "moet" is bezien welke rol hij in het leven van zijn kind neemt, op het moment dat kind geboren wordtLed-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:56Oh is dat zo?
Ik leer toch elke dag weer bij hier.
Dus to moet zich aanpassen aan andermans grillen?
Wil hij alleen een financiële rol? Wil hij ook een zorgtaak? wil hij dat met de moeder van zijn kind in 1 huis?
En welke stappen hij dan kan nemen, om die rol op te pakken. Of dat enkele financiele stappen zijn, of dat hij therpie zoekt, om een vaderrrol te pakken. Of therapie met zijn vriendin etc.
woensdag 6 januari 2021 om 14:47
TO staat helemaal vrij in het bepalen welke rol hij wil in het leven van de baby en de moeder van de babyCeder schreef: ↑06-01-2021 14:39Verrassend hoe eenzijdig er hier gedacht wordt, onder andere door jou. Je gaat mee in de manipulatie van die vriendin:

woensdag 6 januari 2021 om 14:47
Er is over zijn leven besloten en over de baby wat er aan komtlilalinda schreef: ↑06-01-2021 14:45nee, het enige wat TO nu "moet" is bezien welke rol hij in het leven van zijn kind neemt, op het moment dat kind geboren wordt
Wil hij alleen een financiële rol? Wil hij ook een zorgtaak? wil hij dat met de moeder van zijn kind in 1 huis?
En welke stappen hij dan kan nemen, om die rol op te pakken. Of dat enkele financiele stappen zijn, of dat hij therpie zoekt, om een vaderrrol te pakken. Of therapie met zijn vriendin etc.
Dan kan je wel een hele lijst gaan opnoemen wat hij moet gaan doen maar er is voor hem besloten.
Een persoon heeft voor 3 levens besloten.
woensdag 6 januari 2021 om 14:49
Ja dat klopt. En dan kun je wel een hele lijst gaan opnoemen hoe fout en verachtelijk dat is, maar dat verandert er niks aan.Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 14:47Er is over zijn leven besloten en over de baby wat er aan komt
Dan kan je wel een hele lijst gaan opnoemen wat hij moet gaan doen maar er is voor hem besloten.

woensdag 6 januari 2021 om 14:51
En dan maar accepteren en verder gaan alsof er niets aan de hand is.
Zand er over schouderklopje en doorgaan.
Dat gaat er bij mij niet in.
Zo ga je niet om met een partner op geen enkele manier.

woensdag 6 januari 2021 om 14:51
Ah, we zitten toch redelijk op 1 lijn. Alleen redeneer ook jij direct al vanuit de baby terwijl mij de relatie waaruit die baby eventueel gaat komen het beginpunt lijkt.CHL schreef: ↑06-01-2021 14:45Van wie mag hij niet weg? Ik zou het niet gek vinden als hij de relatie verbreekt*, dat is echt zijn goed recht.
Ik zou het, gezien hoe hij over haar en de relatie schrijft, ook niet gek vinden als hij wel blijft.
Maar ik vind niet dat het kind iets kan worden aangerekend.
Natuurlijk kun je iemand zijn verwekking niet aanrekenen

woensdag 6 januari 2021 om 14:52
Ja dat klopt Led-lampje, dat is verachtelijk van de vriendin van TO, maar het is, hoe triest ook, ook zoals het is.
Dat betekent níet dat TO geen enkele keus meer heeft - hij kan kiezen of hij zijn relatie wil verbreken of niet en hij kan nadenken over zijn rol in het leven van zijn kind. Het is niet dat de vriendin van TO dát allemaal in haar eentje bepaalt.
Focus op waar de invloed nog wél ligt, TO hoeft zich niet overal maar in te schikken!
Dat betekent níet dat TO geen enkele keus meer heeft - hij kan kiezen of hij zijn relatie wil verbreken of niet en hij kan nadenken over zijn rol in het leven van zijn kind. Het is niet dat de vriendin van TO dát allemaal in haar eentje bepaalt.
Focus op waar de invloed nog wél ligt, TO hoeft zich niet overal maar in te schikken!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
woensdag 6 januari 2021 om 14:55
Dat is dus helemaal niet wat ik zeg. Hij kan de relatie verbreken, maar hij zal moeten accepteren dat het kindje er komt.Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 14:51En dan maar accepteren en verder gaan alsof er niets aan de hand is.
woensdag 6 januari 2021 om 14:57
als er geen baby komt, heeft TO niet meer het probleem, dat hij vader wordt
en dan is dit een heel ander topic
woensdag 6 januari 2021 om 14:57
maar wat vind jij dan, dat TO moet doen?Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 14:51En dan maar accepteren en verder gaan alsof er niets aan de hand is.
woensdag 6 januari 2021 om 14:58
zou jij hier nog komen na dat knappe staaltje victim blaming wat we hier hebben mogen waarnemen?
ja klopt, zal ik het toch nog een keer zeggen: dat is een kutstreekLed-lampje schreef: ↑06-01-2021 14:47Er is over zijn leven besloten en over de baby wat er aan komt
Maar wel eentje waar mee gedeald moet worden.
op zee, twee weken
woensdag 6 januari 2021 om 15:00
Die heeft allang aangekondigd voorlopig niet te kunnen / willen posten.
Kan me ook voorstellen dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft om te reflecteren en te bezinnen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

woensdag 6 januari 2021 om 15:00
Ik ben een man, maar ik vind dat volkomen terecht en ook onbegrijpelijk dat je daar zeggenschap in denkt te hebben of wil hebben. Ook als dat betekent dat je een door jou ongewenst kind krijgt. Een abortus is een emotionele gebeurtenis en helemaal bij iemand met een kinderwens. Als die persoon later kinderen krijgt zal ze zich afvragen wat er gebeurt was zonder abortus en als ze ze niet krijgt zal ze daar ook een reden voor hebben.
Ik vind vader worden van een kind veel minder erg dan de invloed die een abortus heeft op iemands leven. Er niet zijn voor het kind vind ik ook het kind duperen. Dat zeg ik als iemand die bewust geen kinderen wil. Ik zou ook verschrikkelijk boos zijn, maar ik zou nooit beginnen over een abortus en ook het kind zou ik geen slachtoffer laten worden van het gepruts van een volwassene. Soms het je het maar te doen met de feiten zoals ze er liggen.

woensdag 6 januari 2021 om 15:03
In_Tenebris schreef: ↑06-01-2021 15:00Ik ben een man, maar ik vind dat volkomen terecht en ook onbegrijpelijk dat je daar zeggenschap in denkt te hebben of wil hebben. Ook als dat betekent dat je een door jou ongewenst kind krijgt. Een abortus is een emotionele gebeurtenis en helemaal bij iemand met een kinderwens. Als die persoon later kinderen krijgt zal ze zich afvragen wat er gebeurt was zonder abortus en als ze ze niet krijgt zal ze daar ook een reden voor hebben.
Ik vind vader worden van een kind veel minder erg dan de invloed die een abortus heeft op iemands leven. Er niet zijn voor het kind vind ik ook het kind duperen. Dat zeg ik als iemand die bewust geen kinderen wil. Ik zou ook verschrikkelijk boos zijn, maar ik zou nooit beginnen over een abortus en ook het kind zou ik geen slachtoffer laten worden van het gepruts van een volwassene. Soms het je het maar te doen met de feiten zoals ze er liggen.