Mode & Beauty alle pijlers

Lippenbalsem

07-01-2021 17:23 50 berichten
Deze tijd van het jaar is altijd funest voor mijn lippen, ik smeer mijn lippen twee keer per dag in maar blijf barstjes en velletjes houden. Wie heeft er tips voor een fijne lippenbalsem?

Ik gebruik nu de lippen conditioner van MAC
Alle reacties Link kopieren
Deze is perfect.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Eight hour cream van Elizabeth Arden.
Hier favoriet die van Dr leenarts
Purol zalf, Purol bee lippenbalsem en Burts beeswax lipbalsem.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
retrostar schreef:
07-01-2021 17:37
Beetje witte chocolade.
:rofl:
De lippenbalsems van Dr Organic (ik koop ze bij Holland & Barett). En een blikje Rosebud Salve heb ik ook altijd staan, werkt super.
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-01-2021 17:32
Blauwe potje van Blistex!
De witte is ook goed!
Jane Iredale LipDrink SPF15 Lip Balm - Sheer.

Niet goedkoop maar dan hebt ge wel wat.
wij slapen nooit.
Carmex! Geel potje, verkrijgbaar bij Kruidvat.
Gebruik het al jaren, nooit meer droge lippen en ook nooit meer koortslip gehad (komt sneller op bij droge lippen)
Purol zowel de stick als het blikje is bij mij het enige wat helpt.
Burt's Bees, vooral die met pepermuntolie.
SixthGun schreef:
07-01-2021 19:57
Burt's Bees, vooral die met pepermuntolie.
Bij mij ook, heerlijk spul dit!
Dr. Bronner Organic Lipbalm is echt fantastisch, ik heb altijd de sinaasappel/gember variant. Ik ben er niet aan “verslaafd”, hij is zo goed dat ik maar 1 of 2 keer per dag smeer.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
+1 voor Burts Bees.

Maar mijn absolute topper is de lippenbalsem van Loveli, zowel de sticks als het potje.
Gebruik ook een lipscrub, worden ze ook zacht van en je raakt de velletjes kwijt.
Thanks voor de tips! En ja ik drink juist veel water!
Le petit marseillais doet het hem voor mij, als ik die niet heb en iets anders gebruik auw (op bepaalde medische vaseline na dan)

Ik poets mijn lippen ook als scrub met een aparte zachte tandenborstel
Lipscrub van Kiko. De fijne scrub haalt je velletjes weg. Sinds ik deze gebruik heb ik hele zachte lippen zonder velletjes. Als ik ga slapen smeer ik met Bepanthen.
Andersom schreef:
07-01-2021 17:29
Huismerk Kruidvat/Trekpleister de blauwe. Zeg maar huismerk Labello.
Nee niet doen, is bewezen slecht.
Uit hun onderzoek blijkt dat mensen verslaafd zijn aan lippenbalsem door de verschillende ingrediënten die erin zitten. Je verwacht dat deze stofjes de huid herstellen en verzorgen, maar uiteindelijk doen ze juist het tegenovergestelde. Het gebruik van lippenbalsem heeft namelijk hetzelfde irriterende effect als wanneer je een wollen trui zou dragen en die je de kriebels geeft. Dit komt door het stofje lanoline, dat zowel in wollen kleding als in lippenbalsem voorkomt.

Wat bij mij heeel goed helpt is ouderwetse Purol en Lanette zalf.
Elizabeth Arden eight hour lipstick werkt fantastisch goed :)
Ik zweer echt bij dr swaab. Inderdaad die blauwe maar rood kan je gebruiken als het heel ernstig is geworden.

En andere tip: scrubben met je tandenborstel voor t slapengaan als je last hebt van velletjes en daarna direct goed in smeren..
En insmeren voordat je de kou ingaat ipv daarna.
Bergje65 schreef:
07-01-2021 22:40
Uit hun onderzoek blijkt dat mensen verslaafd zijn aan lippenbalsem door de verschillende ingrediënten die erin zitten. Je verwacht dat deze stofjes de huid herstellen en verzorgen, maar uiteindelijk doen ze juist het tegenovergestelde. Het gebruik van lippenbalsem heeft namelijk hetzelfde irriterende effect als wanneer je een wollen trui zou dragen en die je de kriebels geeft. Dit komt door het stofje lanoline, dat zowel in wollen kleding als in lippenbalsem voorkomt.

Wat bij mij heeel goed helpt is ouderwetse Purol en Lanette zalf.
Lanoline werkt juist wel heel goed, mits puur. Dat lippenbalsems enzo niet werken komt in elk geval niet door de lanoline ;)
Bergje65 schreef:
07-01-2021 22:40
Uit hun onderzoek blijkt dat mensen verslaafd zijn aan lippenbalsem door de verschillende ingrediënten die erin zitten.
ach nee
https://www.nu.nl/nucheckt/5673869/nuch ... alsem.html
Hier ook een lippenbalsem ‘verslaafde’. Heb van alles voor de grijp liggen door het hele huis. Nu heb ik Burts Bees, Kneipp en Hurraw. Maar Rosebud vind ik ook heel fijn.
SweetFirefly schreef:
07-01-2021 19:26
Purol zalf, Purol bee lippenbalsem en Burts beeswax lipbalsem.
Ja, precies deze!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven