Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 38)

04-01-2021 17:14 3044 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 85 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 839.000 mensen positief getest en ruim 11.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37
Alle reacties Link kopieren
En het beste is dat we nu wel ècht voorbij de kerst'piek' zouden moeten zijn.
We zouden nog een aantal dagen effecten van O&N kunnen zien maar kerst is wel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Het zou denk ik al heel erg schelen als je steeds dezelfde mensen mag bezoeken. Of dat misschien per week of per twee weken mag wisselen (en als je wil wisselen, dan tussen die wisseling in even een aantal dagen geen bezoek). Maar dus niet elke dag anderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-01-2021 15:22
En het beste is dat we nu wel ècht voorbij de kerst'piek' zouden moeten zijn.
We zouden nog een aantal dagen effecten van O&N kunnen zien maar kerst is wel voorbij.
Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-01-2021 15:17
5499 nieuwe besmettingen. Hoppa! :yes:
:hello:
newspaper schreef:
11-01-2021 15:17
5499 nieuwe besmettingen. Hoppa! :yes:
Yessss! Gaat gewoon de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-01-2021 15:10
Nou, dat denk ik dus ook. Ik vind het echt verbazingwekkend dat er nog 2 mensen thuis op bezoek mogen komen. Zeker met de besmettelijke Britse variant in omloop zou dat echt het eerste zijn waar ik vanaf zou stappen. Gewoon even een paar weken helemaal geen bezoek thuis behalve dan dat ene 'knuffelcontact', is dat nu echt zo moeilijk? Ik ken (in de UK notabene, dat zou je ook niet zeggen..) genoeg mensen die al maanden helemaal niemand meer thuis hebben ontvangen en die leven ook nog. Een paar weken moeten wij toch ook kunnen volhouden.
Mogen jullie twee dezelfde mensen zien of mogen jullie afwisselen? Hier is het hetzelfde contact al weken.

Maar wij stijgen nu ook, dus of dit de oplossing is, geen idee. De vakantiegangers gooien roet in het eten hier nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-01-2021 15:22
Het zou denk ik al heel erg schelen als je steeds dezelfde mensen mag bezoeken. Of dat misschien per week of per twee weken mag wisselen (en als je wil wisselen, dan tussen die wisseling in even een aantal dagen geen bezoek). Maar dus niet elke dag anderen.
Ah, wisselen dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En op Twitter iedereen weer: ja, maandag is altijd laag, laten we donderdag afwachten.
Ja op maandag is het laag maar het is wel lager dan vorige maandag toen het lager was dan die ervoor. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-01-2021 15:22
Het zou denk ik al heel erg schelen als je steeds dezelfde mensen mag bezoeken. Of dat misschien per week of per twee weken mag wisselen (en als je wil wisselen, dan tussen die wisseling in even een aantal dagen geen bezoek). Maar dus niet elke dag anderen.
Wat mij betreft gewoon de komende 3 a 4 weken lang 1 persoon buiten je huishouden uitkiezen en alleen maar die persoon bezoeken (en die persoon jou) dus je beste vriendin, je zus of je moeder of wie dan ook. Daarna wordt gewoon zoals nu, 2 bezoekers per keer. Ik zie het probleem niet zo.

Maar goed, gezien het lage aantal besmettingen van vandaag hou ik verder mijn mond wel. Wat een fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-01-2021 15:25
Mogen jullie twee dezelfde mensen zien of mogen jullie afwisselen? Hier is het hetzelfde contact al weken.

Maar wij stijgen nu ook, dus of dit de oplossing is, geen idee. De vakantiegangers gooien roet in het eten hier nu.
Zijn er dan zoveel mensen op vakantie geweest?
Hier is er wel een hele kleine groep die code oranje negeert maar die is zo klein dat je dat niet zou moeten zien.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-01-2021 15:26
En op Twitter iedereen weer: ja, maandag is altijd laag, laten we donderdag afwachten.
Ja op maandag is het laag maar het is wel lager dan vorige maandag toen het lager was dan die ervoor. :facepalm:
Ja irritant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-01-2021 15:25
Mogen jullie twee dezelfde mensen zien of mogen jullie afwisselen? Hier is het hetzelfde contact al weken.

Maar wij stijgen nu ook, dus of dit de oplossing is, geen idee. De vakantiegangers gooien roet in het eten hier nu.

Wij mogen elke dag 2 anderen zien. Bizar toch eigenlijk?

Balen dat het stijgt bij jullie... maarre... welke vakantiegangers?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-01-2021 15:27
Wat mij betreft gewoon de komende 3 a 4 weken lang 1 persoon buiten je huishouden uitkiezen en alleen maar die persoon bezoeken (en die persoon jou) dus je beste vriendin, je zus of je moeder of wie dan ook. Daarna wordt gewoon zoals nu, 2 bezoekers per keer. Ik zie het probleem niet zo.

Maar goed, gezien het lage aantal besmettingen van vandaag hou ik verder mijn mond wel. Wat een fijn nieuws!
Kan ook, maar op zich is het al strakker als je de huidige twee bezoekers aanhoudt en dan vaste contacten aanhoudt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-01-2021 15:25
Mogen jullie twee dezelfde mensen zien of mogen jullie afwisselen? Hier is het hetzelfde contact al weken.

Maar wij stijgen nu ook, dus of dit de oplossing is, geen idee. De vakantiegangers gooien roet in het eten hier nu.
Als ik het goed begrijp mogen jullie toch al wekenlang slechts een persoon zien en steeds dezelfde? Ouders mogen bijvoorbeeld ook al wekenlang meer slechts een kind zien toch? Kennelijk werkt het, maar ik vind het ook mooi voer voor psychologen. Dat geldt overigens voor alle maatregelen. De psychische gevolgen worden wel heel makkelijk aan de kant gezet, dat wordt vast de nieuwe epidemie als deze voorbij is.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:32
0.21% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
11-01-2021 15:25
Mogen jullie twee dezelfde mensen zien of mogen jullie afwisselen? Hier is het hetzelfde contact al weken.

Maar wij stijgen nu ook, dus of dit de oplossing is, geen idee. De vakantiegangers gooien roet in het eten hier nu.
Uit welke besmettingshaard komen die vakantiegangers dat zij eigenhandig jullie cijfers omhoog gooien, ondanks de tests?
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
11-01-2021 15:20
Als je dit nou had gezegd in maart/april 2020 had ik je kunnen begrijpen. Maar medio januari 2021? Besef even hoe lang mensen al in deze situatie zitten.

Ik kan me ook nooit helemaal aan de indruk onttrekken dat mensen die dit soort dingen heel makkelijk roepen gewoon gezellig een partner/gezinnetje thuis hebben zitten en/of van zichzelf al enorm introvert zijn en zich moeilijk kunnen inleven in anderen. Want veel mensen
lopen ook qua sociaal contact (meer specifiek : het gebrek daaraan al maanden lang) wel een beetje op hun laatste benen.

En natuurlijk : als écht zeker zou zijn dat dit zou helpen, dat je dan na die twee weken weer noemenswaardig maatregelen kunt afschalen, dan moeten we ervoor gaan. Maar zo eenvoudig laat dat virus zich niet vangen.
Ik zal je vertellen dat ik me behoorlijk down voel door de situatie de laatste tijd, ik heb een gezin maar daar irriteer ik me mateloos aan want die zijn de hele dag, al weken lang om me heen. Het thuiswerken, met onderwijs en en kleuter vind ik vreselijk. Ik ben extravert, heb veel behoefte aan sociaal contact, werk sinds maart thuis en ik mis mn collega's, maar vooral mensen om me heen. Ik mis heel veel en ben absoluut klaar met corona. Ik heb gewoon liever dat we enkele weken even flink doorpakken, 1 persoon thuis ontvangen ipv 2 of meer, besmettingen flink naar beneden plus daarna de ziekenhuizen en dan komt het voorjaar in zicht. Volgens mij is van geen enkele maatregel precies duidelijk wat het effect is, ik denk alleen dat juist bezoek thuis nog verschil kan maken omdat de meeste besmettingen thuis gebeuren.

Ach weet je, ik weet het ook niet...ik heb wellicht de naieve hoop dat we nog iets meer kunnen doen om de daling te versnellen, omdat ik zo graag van het hele gezeik af wil zijn
newspaper wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:32
5.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-01-2021 15:17
5499 nieuwe besmettingen. Hoppa! :yes:
Vooral ook fijn dat de procentuele groei weer (iets) lager is dan gisteren. Ik was bezorgd dat dit verder zou stijgen.

Wat ik me wel afvraag: Als dit het grafiekje van Lansingerland is, en daar is men bezorgd dat de Britse variant misschien woekert... Hadden we daar (hoeveel dagen?) na de besmettingen op die school dan niet al een stijging moeten zien? Of is dit een lucky escape/ goed BCO werk?
Afbeelding
elein wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:30
30.37% gewijzigd
Rtl: Alle inwoners Lansingerland voor test opgeroepen na uitbraak Britse coronavariant

Ik gok dat ze met deze uitkomst een beslissing gaan nemen over de basischolen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-01-2021 15:28
Kan ook, maar op zich is het al strakker als je de huidige twee bezoekers aanhoudt en dan vaste contacten aanhoudt.
Of gewoon max één ander huishouden.
Of ik nou alleen bij mijn ouders op bezoek ga of samen met man, dat zou niet uit mogen maken.
Want als mijn moeder alleen naar ons komt dan ziet ze ook ons beiden.

Dat vind ik zo scheef aan het Belgische beleid.
anappleaday wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:31
5.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
11-01-2021 15:29
Als ik het goed begrijp mogen jullie toch al wekenlang slechts een persoon zien en steeds dezelfde? Ouders mogen bijvoorbeeld ook al wekenlang meer slechts een kind zien toch? Kennelijk werk het, maar ik vind het ook mooi voer voor psychologen. Dat geldt overigens voor alle maatregelen. De psychische gevolgen worden wel heel makkelijk aan de kant gezet, dat wordt vast de nieuwe epidemie als deze vorobij is.
Ja precies, hoe kies je nou een van je volwassen kinderen, en hoe breng je dat aan de anderen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-01-2021 15:30
Of gewoon max één ander huishouden.
Of ik nou alleen bij mijn ouders op bezoek ga of samen met man, dat zou niet uit mogen maken.
Want als mijn moeder alleen naar ons komt dan ziet ze ook ons beiden.
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
11-01-2021 15:30
Rtl: Alle inwoners Lansingerland voor test opgeroepen na uitbraak Britse coronavariant

Ik gok dat ze met deze uitkomst een beslissing gaan nemen over de basischolen.
Daarom ook mijn vraag of het niet gek is dat ze dit nu pas gaan doen. Voordat iedereen is getest en je een goed beeld hebt over de rol van basisschoolkinderen ben je zo een tijd verder, terwijl ik dacht dat ze deze week een beslissing gaan nemen over basisscholen
Nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/472981
newspaper schreef:
11-01-2021 15:34
Daarom ook mijn vraag of het niet gek is dat ze dit nu pas gaan doen. Voordat iedereen is getest en je een goed beeld hebt over de rol van basisschoolkinderen ben je zo een tijd verder, terwijl ik dacht dat ze deze week een beslissing gaan nemen over basisscholen
Ik ben bang dat die Britse variant hier toch erg verspreid is. Anders doen ze dit niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven