Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

woensdag 13 januari 2021 om 09:56
Volgens mij wordt het vandaag bezorgd. Toen ik gisteren door de stad liep zag ik dat de Etos en Kruidvat gewoon open zijn. Nooit aan gedacht. Ik had het dus gewoon in de winkel kunnen halen, of mag makeup niet verkocht worden momenteel?
Een kleur vanaf een schermpje kiezen vind ik lastig maar met die Matte Ink had ik sowieso niet heel veel keuze. Er zaten best wel uitgesproken kleuren bij en veel bruinige tinten. We zullen het zien!

woensdag 13 januari 2021 om 10:05
De winkels zijn open, maar je mag een product niet testen op je huid. Bij mijn Etos staat een bordje dat als je dat toch doet, je het product moet kopen.Lady_Day schreef: ↑13-01-2021 09:56Volgens mij wordt het vandaag bezorgd. Toen ik gisteren door de stad liep zag ik dat de Etos en Kruidvat gewoon open zijn. Nooit aan gedacht. Ik had het dus gewoon in de winkel kunnen halen, of mag makeup niet verkocht worden momenteel?
Een kleur vanaf een schermpje kiezen vind ik lastig maar met die Matte Ink had ik sowieso niet heel veel keuze. Er zaten best wel uitgesproken kleuren bij en veel bruinige tinten. We zullen het zien!
Dus je kunt eigenlijk net zo goed online kopen.
woensdag 13 januari 2021 om 10:20
Super hè, minerale make-up!
Ik vind het zo jammer dat het niet veel bekender is. Ik wil echt al jaren niets anders meer.
Heb het iets van tien jaar geleden ontdekt bij Sephora in Parijs.
Daar kon je je gezicht laten opmaken met Bare Escentuals/Bare Minerals.
Ik wist niet wat ik zag! Zo mooi.
Fijnste is dat het gewoon de hele dag mooi blijft. Je hoeft er niets meer aan te doen.
Ik vind het zo jammer dat het niet veel bekender is. Ik wil echt al jaren niets anders meer.
Heb het iets van tien jaar geleden ontdekt bij Sephora in Parijs.
Daar kon je je gezicht laten opmaken met Bare Escentuals/Bare Minerals.
Ik wist niet wat ik zag! Zo mooi.
Fijnste is dat het gewoon de hele dag mooi blijft. Je hoeft er niets meer aan te doen.

woensdag 13 januari 2021 om 10:37
Er is wel make up maar ook zeer beperkt assortiment. Online vaak meer keuze.Lady_Day schreef: ↑13-01-2021 09:56Volgens mij wordt het vandaag bezorgd. Toen ik gisteren door de stad liep zag ik dat de Etos en Kruidvat gewoon open zijn. Nooit aan gedacht. Ik had het dus gewoon in de winkel kunnen halen, of mag makeup niet verkocht worden momenteel?
En je kunt inderdaad toch niet testen.
Maar er lagen van essence toch wel weer zeer interessante oogschaduw pallettes, maar heb me beheerst....

woensdag 13 januari 2021 om 11:07
Supersas09 schreef: ↑12-01-2021 20:24Of de Dior glow tinted lipbalm? Die heb ik ook en daar ben ik wel heel blij mee. Geeft een tintje en voelt heerlijk.
Zo die ziet er wel goed uit maar wat duur
Is het wel zijn geld waard, blijft het lang zitten? Kloppen de kleuren met wat ik op de foto's zie, deze kleur vind ik best mooi https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 92471.html.
Nog een tip jaren geleden van een viva forumster, volgens mij was dat viva amber is deze wenkbrauwpoeder.
https://www.kruidvat.nl/catrice-eye-brow-set/p/2027670
Kost niets, blijft lang zitten, rij vaak door de regen, wind maar blijft mooi. Is het geld meer dan waard. Ik doe echt maanden hiermee, zeker wel ruim een half jaar.

woensdag 13 januari 2021 om 11:15
Lady_Day schreef: ↑13-01-2021 09:56Volgens mij wordt het vandaag bezorgd. Toen ik gisteren door de stad liep zag ik dat de Etos en Kruidvat gewoon open zijn. Nooit aan gedacht. Ik had het dus gewoon in de winkel kunnen halen, of mag makeup niet verkocht worden momenteel?
Ja klopt Kruidvat, Etos etc zijn gewoon open en mogen alles verkopen. Ik was gisteren in een andere gemeente waar tot mijn verbazing zelfs de Candy shop open is. Een heel klein winkeltje met weinig ruimte. Letterlijk een pad van 1 meter om er in te komen en een pad om er weer uit te gaan. En het was laaiend druk. Maar goed dit moest ik gewoon even kwijt
woensdag 13 januari 2021 om 11:26
Ik heb deze voor mijn wenkbrauwen, van Essence.
Is net een mini mascara.
Je moet er nog wel even met een schoon borsteltje overheen na het aanbrengen anders lijk je net Marion Koopmans.
https://www.etos.nl/producten/essence-m ... gJ3UPD_BwE
Is net een mini mascara.
Je moet er nog wel even met een schoon borsteltje overheen na het aanbrengen anders lijk je net Marion Koopmans.
woensdag 13 januari 2021 om 11:52
Ik heb ook zoiets, van Anastasia. Was 21 Euro geloof ik. Ik kijk nooit bij de Etos of Kruidvat naar makeup behalve mascara (heb altijd iets wat in de aanbieding is zolang er maar niet zo'n dikke borstel bij zit) maar volgens mij moet ik dat toch maar eens doen.Emma95 schreef: ↑13-01-2021 11:26Ik heb deze voor mijn wenkbrauwen, van Essence.
Is net een mini mascara.
Trouwens, heeft iemand ervaring met Glossier makeup? Ik ben daar ook zo benieuwd naar maar volgens mij nog niet in Europa te verkrijgen.

woensdag 13 januari 2021 om 12:25
Ik heb goede wenkbrauwen waar ik weinig aan hoef te doen. Ik epileer ze regelmatig wat bij, maar de vorm is van nature al prima, dus dat zijn een paar verdwaalde haartjes, meer niet.
Ik gebruik ook geen specifiek product voor de wenkbrauwen. Ik heb een middenbruine matte oogschaduw van een huismerk. Ik heb hetzelfde product al een paar jaar, het gaat maar niet op. Dat breng ik elke ochtend een beetje aan op mijn wenkbrauwen.
Ik gebruik ook geen specifiek product voor de wenkbrauwen. Ik heb een middenbruine matte oogschaduw van een huismerk. Ik heb hetzelfde product al een paar jaar, het gaat maar niet op. Dat breng ik elke ochtend een beetje aan op mijn wenkbrauwen.

woensdag 13 januari 2021 om 12:32

woensdag 13 januari 2021 om 13:11
Van wat ik over jou lees, denk ik ook dat die stijl van producten goed bij jou zou passen. En ik denk ook dat het veel mensen aanspreekt. De look dat je wel make up draagt, maar het eruit ziet alsof je niets draagt. Dus jezelf, maar dan iets gepolijster.
Dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik vind het leuk om te experimenteren met verschillende kleuren en texturen oogschaduw. Ik hou van opvallende lange wimpers. Daar past geen 'barely there' product op je gezicht bij. Dat past in mijn ogen niet bij elkaar.
woensdag 13 januari 2021 om 14:01
Klopt! Ik wil nog wel eens een rode lipstick dragen maar dan heb ik geen oogschaduw op. Meestal heb ik inderdaad 'barely there' makeup op.Jufjoke schreef: ↑13-01-2021 13:11Van wat ik over jou lees, denk ik ook dat die stijl van producten goed bij jou zou passen. En ik denk ook dat het veel mensen aanspreekt. De look dat je wel make up draagt, maar het eruit ziet alsof je niets draagt. Dus jezelf, maar dan iets gepolijster.
Dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik vind het leuk om te experimenteren met verschillende kleuren en texturen oogschaduw. Ik hou van opvallende lange wimpers. Daar past geen 'barely there' product op je gezicht bij. Dat past in mijn ogen niet bij elkaar.
woensdag 13 januari 2021 om 17:20
De raspberry weet ik niet. Ik heb de 01, een lichte roze die je echt goed ziet. Blijft redelijk zitten maar het blijft “maar” een lipbalm. Wel kun je makkelijk bijwerken. Doe ik zelfs zonder spiegel. O ja, je kunt hem ook opbouwen qua kleur. Hoe meer hoe intenser de kleur.Renee* schreef: ↑13-01-2021 11:07Zo die ziet er wel goed uit maar wat duur.
Is het wel zijn geld waard, blijft het lang zitten? Kloppen de kleuren met wat ik op de foto's zie, deze kleur vind ik best mooi https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 92471.html.

woensdag 13 januari 2021 om 22:08
Supersas, op Cultbeauty is het pumpkin Spice palet afgeprijsd. Nog steeds niet spotgoedkoop te noemen, maar het scheelt wel.Supersas09 schreef: ↑11-01-2021 20:51
Op mijn wensenlijstje staat nog de too faced pumpkin spice palet. Maar heb ik eigenlijk niet nodig.... Maar ja, zo mooi!
https://www.cultbeauty.co.uk/sale.html? ... _from_date
donderdag 14 januari 2021 om 08:16
Dankjewel! Maar ik krijg het voor mezelf niet verkocht om hem aan te schaffen. Tegenwoordig kijk ik ook meer naar welke kleuren me dan aantrekken in een palet want veel kleuren heb ik dan eigenlijk al in andere paletten. Bij dit palet word ik aangetrokken door het groen, dus ik ga eens kijken of ik iets “simpels” kan vinden met groentinten bij Etos of Kruidvat. Ik heb namelijk geen groen in mijn collectie.Jufjoke schreef: ↑13-01-2021 22:08Supersas, op Cultbeauty is het pumpkin Spice palet afgeprijsd. Nog steeds niet spotgoedkoop te noemen, maar het scheelt wel.
https://www.cultbeauty.co.uk/sale.html? ... _from_date

donderdag 14 januari 2021 om 08:20
Ik vind groen heel lastig goedkoop te vinden. Revolution heeft wel een paar pallettes met groen, en ik zag laatst ook van elf een mini pallette.Supersas09 schreef: ↑14-01-2021 08:16Dankjewel! Maar ik krijg het voor mezelf niet verkocht om hem aan te schaffen. Tegenwoordig kijk ik ook meer naar welke kleuren me dan aantrekken in een palet want veel kleuren heb ik dan eigenlijk al in andere paletten. Bij dit palet word ik aangetrokken door het groen, dus ik ga eens kijken of ik iets “simpels” kan vinden met groentinten bij Etos of Kruidvat. Ik heb namelijk geen groen in mijn collectie.
donderdag 14 januari 2021 om 08:23
donderdag 14 januari 2021 om 20:47
De Maybelline Matte Ink is binnen. Lover (rozige mauve) en Pioneer (knalrood met een vleugje roze, koele ondertoon). De kleur zit inderdaad muurvast. Ik had de rode opgedaan, gezicht gewassen onder de douche, daarna gegeten en het zit er nog steeds op. Hoe krijg ik dit er af??? Haha.
De kleuren zijn okay, niet per definitie mijn favoriete kleuren maar ik zal ze wel gebruiken. Het voelt wel een beetje vreemd op de lippen. Ik hoop dat het niet teveel uitdroogt.
De kleuren zijn okay, niet per definitie mijn favoriete kleuren maar ik zal ze wel gebruiken. Het voelt wel een beetje vreemd op de lippen. Ik hoop dat het niet teveel uitdroogt.
donderdag 14 januari 2021 om 21:10
Ah, goeie. Ik maak mijn gezicht altijd schoon met Paula's Choice foaming face wash maar de lippenstift bleef zitten. Ik heb micellair water in huis. Dank voor de tip!vivapimpelmees schreef: ↑14-01-2021 21:05Haha goed spul hè. Ik gebruik een watje met micellair water om het te verwijderen.
donderdag 14 januari 2021 om 22:42
Voor dit soort producten gebruik ik altijd de garnier micellair met olie erbij, die je moet schudden. Werkt bij mij perfect!
Ik heb net de nieuwe urban decay stay naked hydromania tinted glow besteld. Zag een review en werd natuurlijk weer enthousiast...
Ik merk dat ik graag dit soort producten gebruik ipv traditionele foundation. Ben benieuwd! En verder niets anders besteld, da's ook knap!
Ik heb net de nieuwe urban decay stay naked hydromania tinted glow besteld. Zag een review en werd natuurlijk weer enthousiast...
vrijdag 15 januari 2021 om 21:23
Kom net dit topic tegen en wil de experts/ liefhebbers hier graag om advies vragen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe concealer ter vervanging van deze: https://www.bol.com/nl/p/maybelline-sup ... 6217/?s2a=
Hier is hij nog te bestellen, maar hij is al uit het assortiment van Maybelline. Ik ga dus sowies straks over moeten naar een nieuwe.
Nou heb ik onlangs Nyx can't stop won't stop gekocht en collistar lifting effect concealer gekocht om te testen.
Die van Nyx droogt wat mij betreft iets te snel en blend ook niet goed, waardoor je een vlekkerig resultaat krijgt. Geen succes dus.
Collistar blend wel goed, maar iets de weinig dekking naar mijn smaak.
Heeft iemand DE tip te vervanging van de Maybelline?
Ik ben op zoek naar een nieuwe concealer ter vervanging van deze: https://www.bol.com/nl/p/maybelline-sup ... 6217/?s2a=
Hier is hij nog te bestellen, maar hij is al uit het assortiment van Maybelline. Ik ga dus sowies straks over moeten naar een nieuwe.
Nou heb ik onlangs Nyx can't stop won't stop gekocht en collistar lifting effect concealer gekocht om te testen.
Die van Nyx droogt wat mij betreft iets te snel en blend ook niet goed, waardoor je een vlekkerig resultaat krijgt. Geen succes dus.
zaterdag 16 januari 2021 om 01:16
Ik had zelf ook al verschillende concealers uitgeprobeerd van de goedkoopste tot YSL, ik heb namelijk erg donkere kringen. Ik zweer nu al jaren bij Essence Stay Natural. Deze dekt net goed genoeg zonder cakey te worden, kruipt niet in de lijntjes en blijft de hele dag mooi. En het mooiste is de prijs! Voor 1,99 euro! Ik heb er laatst nog 6 meegenomen want ze waren een lange tijd niet in voorraad en wilde niet meer het risico nemen zonder te zitten.TinyTiny schreef: ↑15-01-2021 21:23Kom net dit topic tegen en wil de experts/ liefhebbers hier graag om advies vragen.