Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 16 januari 2021 om 09:04
Heb die ooit heel lang geleden nog eens geprobeerd, maar was daar toen ik niet heel tevreden over. Ook iets te weinig dekking. Maar in die jaren zullen ze het ook wel weer eens de samenstelling hebben veranderd. Voor 1,99 in ieder geval het proberen waard. Ga vandaag even kijken bij de kruidvat. Thanks!
zaterdag 16 januari 2021 om 09:21
Ik heb even gekeken in mijn concealer bakje welke ik vaak gebruik. Ik krijg de indruk dat je hem graag in de drogist wil halen anders zou ik toch gezegd hebben de tarte shape tape. Maar welke ik ook vaak gebruik zijn de L’Oréal infaillible more than concealer en de maybelline instant anti age rewinder (met dat sponsje). Die van L’Oréal is erg dik en geeft prima dekking. De maybelline is iets minder dekkend maar ziet er natuurlijk uit.

zaterdag 16 januari 2021 om 09:46
L'Oréal infaillable more than concealer heb ik ook. Maar die gebruik ik tegenwoordig meer voor rode plekjes en niet meer zo vaak onder mijn ogen. Daar gebruik ik nu liever deze:
https://www.parfumdreams.nl/Lancome/Mak ... toQAvD_BwE
Ik heb wat rimpels onder de ogen en de L'Oréal is daar eigenlijk net wat droog. Deze is wat romiger, maar daardoor ook net iets minder dekkend. Sinds ik fillers in mijn traangootjes heb, heb ik niet meer zo'n donkere kringen, dus deze werkt voor mij prima.
Maar ik kan niet zeggen dat ik nooit meer een andere wil. Ik blijf toch altijd denken dat er nog net een betere moet zijn. Ik heb dus al weer een andere liggen voor als de bovenstaande op zijn. Deze:
https://www.douglas.nl/productbrand_989 ... dsQAvD_BwE
Maar ik weet dus nog niet of die fijn is.
https://www.parfumdreams.nl/Lancome/Mak ... toQAvD_BwE
Ik heb wat rimpels onder de ogen en de L'Oréal is daar eigenlijk net wat droog. Deze is wat romiger, maar daardoor ook net iets minder dekkend. Sinds ik fillers in mijn traangootjes heb, heb ik niet meer zo'n donkere kringen, dus deze werkt voor mij prima.
Maar ik kan niet zeggen dat ik nooit meer een andere wil. Ik blijf toch altijd denken dat er nog net een betere moet zijn. Ik heb dus al weer een andere liggen voor als de bovenstaande op zijn. Deze:
https://www.douglas.nl/productbrand_989 ... dsQAvD_BwE
Maar ik weet dus nog niet of die fijn is.

zaterdag 16 januari 2021 om 11:11
Ik ben niet zo van de primers. Ik heb er door de jaren heen verschillende geprobeerd, maar ik zie nooit een noemenswaardig verschil. Maar nu ben ik er toch weer voor gevallen; ik heb de Indeed labs Nanoblur besteld. Deze:
https://www.apotheekenhuid.nl/nanoblur. ... WIQAvD_BwE
Vandaag voor het eerst gebruikt. Maar ik had me niet goed ingelezen. Er staat dat je het product op je blote huid kan aanbrengen als je geen make up draagt (ik draag nagenoeg altijd make up, dus dat wordt hem niet) of anders óver je vloeibare foundation en ónder je poeder.
Hmmm. Zou dat werken...? Nee dus. Wat een pain in the ass om aan te brengen zonder je foundation te versjteren. Ik vond het een heel gedoe en ik zie ook niet echt een blurring effect. Ik ga het morgen toch proberen onder make up, maar eigenlijk heb ik er al geen vertrouwen meer in. Ik vrees dat het een miskoop zal zijn.
https://www.apotheekenhuid.nl/nanoblur. ... WIQAvD_BwE
Vandaag voor het eerst gebruikt. Maar ik had me niet goed ingelezen. Er staat dat je het product op je blote huid kan aanbrengen als je geen make up draagt (ik draag nagenoeg altijd make up, dus dat wordt hem niet) of anders óver je vloeibare foundation en ónder je poeder.

Hmmm. Zou dat werken...? Nee dus. Wat een pain in the ass om aan te brengen zonder je foundation te versjteren. Ik vond het een heel gedoe en ik zie ook niet echt een blurring effect. Ik ga het morgen toch proberen onder make up, maar eigenlijk heb ik er al geen vertrouwen meer in. Ik vrees dat het een miskoop zal zijn.
zaterdag 16 januari 2021 om 11:18
Toevallig, ik heb een week of 2 geleden deze: https://www.apotheekenhuid.nl/hydralur ... serum.html gekocht. Daar ben ik erg tevreden over. Rustige huid.
Maar wat gek van die primer, over vloeibaar en onder poeder? Ik zou hem morgen gewoon als primer onder alles proberen. Je vernachelt toch je hele foundation?
Maar wat gek van die primer, over vloeibaar en onder poeder? Ik zou hem morgen gewoon als primer onder alles proberen. Je vernachelt toch je hele foundation?
zaterdag 16 januari 2021 om 11:30
Een heel andere palette, maar wel met veel groentinten en goed betaalbaar is de Morphe 18b. Helaas momenteel wel uitverkocht zag ik.Supersas09 schreef: ↑14-01-2021 08:16Dankjewel! Maar ik krijg het voor mezelf niet verkocht om hem aan te schaffen. Tegenwoordig kijk ik ook meer naar welke kleuren me dan aantrekken in een palet want veel kleuren heb ik dan eigenlijk al in andere paletten. Bij dit palet word ik aangetrokken door het groen, dus ik ga eens kijken of ik iets “simpels” kan vinden met groentinten bij Etos of Kruidvat. Ik heb namelijk geen groen in mijn collectie.

zaterdag 16 januari 2021 om 11:33
Ja, dat is inderdaad ook precies wat er gebeurt. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje boos op mezelf, dat ik toch weer geld heb verspild aan iets waarvan ik had kunnen weten dat het niets voor mij zou zijn.
Inmiddels begrijp ik echt helemaal niets meer van het hele fenomeen primer. What's the point? Een hydraterende primer heb ik niet nodig. In mijn ogen heeft niemand dat nodig, gebruik gewoon moisturizer dan. Een glowy primer? Nee bedankt, ik hou niet van teveel glans over mijn hele gezicht, dus ik ga al helemaal geen extra glanzende stap toevoegen. Een primer om de poriën te minimaliseren? Yes please. Maar die werken dus niet.
Van een enkele primer, van de paar die ik geprobeerd heb, kan ik enig verschil zien. De poriën lijken iets minder zichtbaar en het laat een beetje matheid achter. Tot er make up overheen gaat, en dan is er totaal geen verschil meer ten opzichte van geen primer gebruiken.
Ik snap het niet, het hele punt is toch dat je het in combinatie met make up kan dragen?
Ik stop nu echt definitief met primer proberen, want ik word er gewoon nijdig van.
Inmiddels begrijp ik echt helemaal niets meer van het hele fenomeen primer. What's the point? Een hydraterende primer heb ik niet nodig. In mijn ogen heeft niemand dat nodig, gebruik gewoon moisturizer dan. Een glowy primer? Nee bedankt, ik hou niet van teveel glans over mijn hele gezicht, dus ik ga al helemaal geen extra glanzende stap toevoegen. Een primer om de poriën te minimaliseren? Yes please. Maar die werken dus niet.
Van een enkele primer, van de paar die ik geprobeerd heb, kan ik enig verschil zien. De poriën lijken iets minder zichtbaar en het laat een beetje matheid achter. Tot er make up overheen gaat, en dan is er totaal geen verschil meer ten opzichte van geen primer gebruiken.
Ik snap het niet, het hele punt is toch dat je het in combinatie met make up kan dragen?
Ik stop nu echt definitief met primer proberen, want ik word er gewoon nijdig van.
zaterdag 16 januari 2021 om 11:55
Die tarte ziet er ook wel goed uit. Kun je ook in travel size bestellen die ik. Dan kan ik in ieder geval nog voor een redelijk leuke prijs testen.Supersas09 schreef: ↑16-01-2021 09:21Ik heb even gekeken in mijn concealer bakje welke ik vaak gebruik. Ik krijg de indruk dat je hem graag in de drogist wil halen anders zou ik toch gezegd hebben de tarte shape tape. Maar welke ik ook vaak gebruik zijn de L’Oréal infaillible more than concealer en de maybelline instant anti age rewinder (met dat sponsje). Die van L’Oréal is erg dik en geeft prima dekking. De maybelline is iets minder dekkend maar ziet er natuurlijk uit.
Ik heb het liefst wel met zo'n kleine applicator, dus die met sponsje zit ik niet echt zitten.

zaterdag 16 januari 2021 om 16:23
Blur is ook geen primer en moet inderdaad over je foundation gebruikt worden. Of op je blote huid, maar dan geen foundation er nog overheen.
Ik heb hier ook nog een bijna volle tube liggen. Het lijkt een mooie belofte, maar eigenlijk is het een rot product dat moeilijk in gebruik is én amper effect geeft of blijft zitten.
Over concealer gesproken. Iemand hier weleens de Trinny London BFF Eye serum concealer gebruikt? Ik ben zo nieuwsgierig naar dit product.
Ik heb hier ook nog een bijna volle tube liggen. Het lijkt een mooie belofte, maar eigenlijk is het een rot product dat moeilijk in gebruik is én amper effect geeft of blijft zitten.
Over concealer gesproken. Iemand hier weleens de Trinny London BFF Eye serum concealer gebruikt? Ik ben zo nieuwsgierig naar dit product.
zaterdag 16 januari 2021 om 18:23
Ja het is vrij prijzig. Zeker zo'n stack. Die concealer is geloof ik €25 ofzo. Nu heb ik normaal concealer van Mac en die is €21 dus dat verschil vind ik wel de moeite van het proberen waard. Misschien bestel ik hem wel een keer. Ik word zo enthousiast van die producten als ik die filmpjes van Trinny kijk.

zaterdag 16 januari 2021 om 18:32
Ik weet het niet. Ik keek vroeger altijd naar What not to wear en ik vind Trinny en Suzannah te gek. Maar ik heb het gevoel dat de make up lijn van Trinny ook, net als bijvoorbeeld Glossier, een beetje een imago heeft van natuurlijk en 'barely there'. Ik hou daar niet zo van.
Ik heb liever een stevig gepigmenteerd product wat ik vervolgens zelf naar mijn smaak vervaag, dan een te naturel product wat ik eindeloos moet opbouwen.
Ik heb gekeken op de site, en mijn oog viel op de potjes crème oogschaduw met glitter, of in ieder geval shimmer. Ik vind de foto's goed in de zin van: ze laten het product goed duidelijk zien, in het potje, in een swatch en opgebracht op verschillende huidskleuren. Top. Maar ik ben eigenlijk gewoon niet zo onder de indruk van het product zelf, van hoe het eruit ziet op het oog.
Met iedere willekeurige shimmer in mijn oogschaduw paletten bereik ik hetzelfde of een beter resultaat.
Ik vind de lip love metallic lip in de kleur Sacha er wel heel mooi uitzien. Maar duur en ik had dat liever niet in een potje, maar gewoon in een stick gehad.
Ik heb liever een stevig gepigmenteerd product wat ik vervolgens zelf naar mijn smaak vervaag, dan een te naturel product wat ik eindeloos moet opbouwen.
Ik heb gekeken op de site, en mijn oog viel op de potjes crème oogschaduw met glitter, of in ieder geval shimmer. Ik vind de foto's goed in de zin van: ze laten het product goed duidelijk zien, in het potje, in een swatch en opgebracht op verschillende huidskleuren. Top. Maar ik ben eigenlijk gewoon niet zo onder de indruk van het product zelf, van hoe het eruit ziet op het oog.
Met iedere willekeurige shimmer in mijn oogschaduw paletten bereik ik hetzelfde of een beter resultaat.
Ik vind de lip love metallic lip in de kleur Sacha er wel heel mooi uitzien. Maar duur en ik had dat liever niet in een potje, maar gewoon in een stick gehad.
zaterdag 16 januari 2021 om 18:40
Ik keek vroeger ook altijd nar What not to wear. Erg leuk programma.
Daarom kijk ik nog steeds graag naar filmpjes van Trinny. Heerlijk om te zien hoe zij smeert en veegt en krult en doet.
Ik hou wel erg van de barely there look. De tijd dat ik allerlei make up looks namaakte ligt achter me. Ik heb veel prive make up lessen gehad van hele bekende visagisten en vind het nog steeds leuk om dat in de praktijk te brengen, maar dan liever door een zo mooi mogelijk canvas te creëren dan om los te gaan met een heel kleurenpalet.
Jammer dat hier nog geen ervaringsdeskundige zijn met de make up van Trinny.
Daarom kijk ik nog steeds graag naar filmpjes van Trinny. Heerlijk om te zien hoe zij smeert en veegt en krult en doet.
Ik hou wel erg van de barely there look. De tijd dat ik allerlei make up looks namaakte ligt achter me. Ik heb veel prive make up lessen gehad van hele bekende visagisten en vind het nog steeds leuk om dat in de praktijk te brengen, maar dan liever door een zo mooi mogelijk canvas te creëren dan om los te gaan met een heel kleurenpalet.
Jammer dat hier nog geen ervaringsdeskundige zijn met de make up van Trinny.
zaterdag 16 januari 2021 om 18:55
Hier ook nog geen trinny, maar als je het over marketing hebt, ik zie deze dus ook regelmatig voorbij komen en het lonkt naar me....
En een blur, is dat net als toen die foundation die helemaal helder was? Wat was dat ook alweer? Lang leve Google: becca zero no pigment foundation.
Balen juf Joke! Ik kijk tegenwoordig bijna altijd als ik iets nieuws aanschaf op YouTube of er reviews over zijn. Zo ook met de urban decay die vandaag al binnen kwam! Gelijk geprobeerd natuurlijk en best tevreden. Maar als ik dan kijk en vergelijk met de L’Oréal skin paradise tinted water cream zie ik niet veel verschil (behalve de prijs dan). Morgen nog eens verder testen. En maandag op werk met mondkapje (ik werk met verstandelijk beperkten en moet verplicht de hele dag een chirurgisch mondkapje op).
En als je de “blur” met een sponsje aanbrengt op je foundation juf Joke? Zou dat misschien helpen?
En een blur, is dat net als toen die foundation die helemaal helder was? Wat was dat ook alweer? Lang leve Google: becca zero no pigment foundation.
Balen juf Joke! Ik kijk tegenwoordig bijna altijd als ik iets nieuws aanschaf op YouTube of er reviews over zijn. Zo ook met de urban decay die vandaag al binnen kwam! Gelijk geprobeerd natuurlijk en best tevreden. Maar als ik dan kijk en vergelijk met de L’Oréal skin paradise tinted water cream zie ik niet veel verschil (behalve de prijs dan). Morgen nog eens verder testen. En maandag op werk met mondkapje (ik werk met verstandelijk beperkten en moet verplicht de hele dag een chirurgisch mondkapje op).
En als je de “blur” met een sponsje aanbrengt op je foundation juf Joke? Zou dat misschien helpen?

zaterdag 16 januari 2021 om 19:17

zaterdag 16 januari 2021 om 19:20
Dat heb ik ook gedaan. Maar ik vond het echt niet mooi. Het is vrij dik spul en ik kreeg het niet egaal zonder de foundation eronder te verknallen. Dus sommige delen waren wat matter, maar dan vlekkerig. Ik kreeg het wel weer goed, maar het was veel gedoe voor een zeer teleurstellend resultaat. Morgen ga ik het toch proberen ónder foundation. Dat is dus eigenlijk niet de bedoeling, maar hoe het wel de bedoeling is, ziet er niet uit.Supersas09 schreef: ↑16-01-2021 18:55Hier ook nog geen trinny, maar als je het over marketing hebt, ik zie deze dus ook regelmatig voorbij komen en het lonkt naar me....
Het leek mij ook een fijn product, dat van Urban decay. Maar het is het laatste waar ik meer van nodig heb. Toch kan ik het soms niet laten. Ik heb laatst toch weer een nieuwe foundation gekocht, de Dose of colors. Wel 50% afgeprijsd, dat wel. Prima spul, maar eigenlijk best wel vergelijkbaar met andere producten die ik al had, dus toch een beetje spijt van. Ik zal het zeker wel gebruiken, maar eigenlijk had ik het niet nodig. Ik vraag me af waarom ik op dat gebied altijd nieuwsgierig blijf naar nieuwe, wellicht betere producten, terwijl ik er diverse heb waar ik echt wel tevreden mee ben.

zaterdag 16 januari 2021 om 19:24
Dat heb ik ook hoor JufJoke. Ik ben erg makkelijk te triggeren om meer te kopen van wat ik eigenlijk al heb. Ben erg gevoelig voor marketing op dat gebied.
Probeer tegenwoordig het wel echt af te leren en geen lades vol make up meer te verzamelen. Dat had ik vroeger en ik vond het heerlijk. Nu probeer ik echt alleen nieuw te kopen als een ander product op is. Helaas trap ik er soms toch weer in.
Ben benieuwd hoe die blur uitpakt onder je foundation. Het idee van zo'n blur is geweldig. Jammer dat het in de praktijk maar raar spul is. Ik heb dus ook nog een tube ervan.
Probeer tegenwoordig het wel echt af te leren en geen lades vol make up meer te verzamelen. Dat had ik vroeger en ik vond het heerlijk. Nu probeer ik echt alleen nieuw te kopen als een ander product op is. Helaas trap ik er soms toch weer in.
Ben benieuwd hoe die blur uitpakt onder je foundation. Het idee van zo'n blur is geweldig. Jammer dat het in de praktijk maar raar spul is. Ik heb dus ook nog een tube ervan.
zaterdag 16 januari 2021 om 19:44
Ik ben ook een sucker voor marketing en dan met name voor de wat luxere merken. Cult Beauty is killer voor mij geweest.
Nog steeds ben ik wel benieuwd naar een aantal merken: Victoria Beckham Beauty, Trinny London, Viseart en Natasha Denona oogschaduw... maar ja, ik heb een la vol makeup en eigenlijk zit er maar weinig tussen wat ik zo goed vind dat ik het opnieuw zou kopen (TO serum foundation en bareMinerals/Mintenz uitgezonderd) als het op is.
Nog steeds ben ik wel benieuwd naar een aantal merken: Victoria Beckham Beauty, Trinny London, Viseart en Natasha Denona oogschaduw... maar ja, ik heb een la vol makeup en eigenlijk zit er maar weinig tussen wat ik zo goed vind dat ik het opnieuw zou kopen (TO serum foundation en bareMinerals/Mintenz uitgezonderd) als het op is.