Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:chicha schreef op 16 mei 2009 @ 22:00:

Ik vind IJsland best goed...

Voorlopig staan we op de tweede plaats........

en daar zijn we ook geeindigd.
Snjókorn falla, á allt og alla
ellow ladies

ik ben ook weer terug van een heel vermoeiend dagje Luxembourg. was erg gezellig en verrassend veelzijdig. we hebben beetje rondgeslenterd, kerkje bezocht, rondje park gedaan, parlement bekeken en diamanten ringen gewindow-shopt en vervolgens op het plein oude vieze meuk staan bekijken. vervolgens de toeristigsche route terug en nog 3 kasteeltjes meegepikt...

was erg leuk, ben alleen een beetje dood.. gaapp

zag dat noorwegen het zeurfestival gewonnen heeft..
quote:Discovery schreef op 17 mei 2009 @ 00:19:

ellow ladies

ik ben ook weer terug van een heel vermoeiend dagje Luxembourg. was erg gezellig en verrassend veelzijdig. we hebben beetje rondgeslenterd, kerkje bezocht, rondje park gedaan, parlement bekeken en diamanten ringen gewindow-shopt en vervolgens op het plein oude vieze meuk staan bekijken. vervolgens de toeristigsche route terug en nog 3 kasteeltjes meegepikt...

was erg leuk, ben alleen een beetje dood.. gaapp

zag dat noorwegen het zeurfestival gewonnen heeft..

Klinkt gezellig, dat dagje Luxembourg, nog iets bijzonders gegeten daar?

Norway heeft inderdaad gewonnen.
Dat was een gezellig avondje songfestival. Ik ben nu op de universiteit. We hebben net met elkaar gekeken (met de studenten en docenten en andere medewerkers) in de uni bar. Nu ben ik nog even mijn mail aan het checken en dan ga ik maar eens op huis aan. Het is hier ook al weer 11:30 dus tegen de tijd dat ik thuis ben gaat het al richting 1 uur. En morgen weer vroeg op want we gaan een dagje naar vrienden in Wales en willen dus rond 10 uur vertrekken. Dus helaas weer om 8 uur op.

Eurovision. Ja, was gaaf eigenlijk. Noorwegen was goed. Frankrijk was goed. UK was goed. Turkije vond ik goed. IJsland ook. Duitsland en Finland weinig aan. Israël was ook een leuk liedje. Eigenlijk waren er best veel leuke liedjes. Tussenact was ook mooi gedaan met die zwemmende mensen. Ik vond het in elk geval een genoeglijke avond. Frankrijk had nog wel wat hoger mogen eindigen maar je kan niet altijd je zin krijgen

Verder veel gelezen maar nu geen tijd om te reageren op alles. Eh roze koeken is inderdaad echt middelbaar school voedsel. Die kochten wij ook altijd. Vind ze inderdaad niet echt lekker.

Zielig dat Otto zo mager was geworden maar dat haalt ie vast wel in de komende weken.

Hope24: ik heb in Nederland eigenlijk weinig echte vrienden meer zitten. Te lang weg en een deel van de vrienden toen is ook naar het buitenland. Ik heb nog een paar lieve vrienden daar. Hier in Engeland genoeg contacten maar niet altijd even diepgaand en ook vaak voorbijgaand omdat zeker in Londen mensen constant verhuizen. Veel vrienden hier van buitenlandse origine en een groot deel gaat uiteindelijk weer terug. Gelukkig ook een paar hele leuke vrienden hier. Het grootste deel van mijn vrienden zitten in Frankrijk maar de rest is echt over de wereld heen verspreid dus waar ik ook ben ik moet altijd wel mensen missen.

Ine: fijn dat Oostenrijk echt als thuis aanvoelt!!!

OK ik zit de computer uit en ga eens kijken of mijn mede phd'er die ik naar huis zou brengen ook klaar is met feest vieren. Als het goed is dan is de bar al dicht maar ze nemen het niet altijd even nauw met de openingstijden of ze feesten verder in de student union offices.
Morning!

Nou ik zie dat we toch hadden moeten kijken gisterenavond. Vond er geen moer meer aan, de afgelopen jaren, dus heb een boek gelezen gisterenavond. Jaja, spectaculaire zaterdagavonden heb ik hoor.

En vanmorgen was het om half zes al bal, Aims had geen slaapzin meer. Heb het nog een beetje kunnen rekken, maar we zaten hier "gezellig" om half zeven al teletubbies te kijken. Vents uitslaapdag vandaag. Nou ja, ze had honger geloof ik, heeft al een fles, een snee brood en nu een soepstengel op. Oh wacht, dat laatste wordt NU verpletterd in de bank. Zucht.

Lapin, je werd gemist hier! Moet er eerlijk bijzeggen dat ik vergeten was dat je in NL was!

Chicha, wauw, da's goed zeg, zomaar draadloos internet in ruil voor een paar uur zonder telefoonlijn zitten, haha. Heeeerlijk he, dat draadloze internet!!

Klinkt goed, Disco, daar in Luxemburg!

*Jezus wat een zeikprogramma is dat Thomas the tank engine*

Hope, jullie zijn echt al serieus aan het plannen he, leuk hoor!

Ugh ik ga maar eens thee maken. Hopelijk dat het weer een beetje opknapt hier, grijs en grauw momenteel.
Leuk Disco, Luxemburg. Hoe kwam je daar zo bij? Dat is best nog een eindje rijden voor 1 dag.

Ainne, oehhhh half 7 al. Hier ligt man ook nog op bed, maar ik had mazzel vandaag, de honden werden pas rond een uur of 10 wakker.

Nymeria, veel plezier in Wales vandaag. Lijkt me ook leuk.

Hier is het mooi weer. De zon schijnt al behoorlijk. Ik hoorde dat het gisteravond in NL flink geonweerd heeft. Ik hou wel van onweer, vooral hier. Het kan dan zo spectaculair donker worden opeens en door de bergen blijft het vaak lang hangen. Enige nadeel dan is dat de satellietverbinding dan bijna altijd wegvalt, dus geen tv en geen radio meer.

Geen spectaculaire plannen voor vandaag, beetje rondhangen om het huis. Vanmiddag komt de buuf wat drinken.

Waar is Specu eigenlijk? Ik zal nog even wat teruglezen hier, dat heb ik nog steeds niet gedaan.
Ainne, om half zeven voor de teletubbies.... gruwel! Die van mij ligt nog steeds op 1 oor, maar die lag er ook pas om half 1 vannacht in.

Nymeria, wat deed jij gisteravond op de uni? Gewoon gezellig of had het te maken met je werk? Eurosongfestival kijken is toch niet leerzaam?

Alhoewel, mijn man vond Turkije er erg interessant uitzien...

Sarah, ik ben gister de Avene creme gaan halen bij de farmacia. 50+spf, getint. Als hij niet bevalt smeer ik hem op mijn kind.

Ah, koffie! Iemand ook koffie? Lapin, geef me eens een roze koek..
Goed idee Chicha, ik lust wel wat inmiddels, ben al uuuuuren op (en op het forum)

Aaaah, daar word ik nostalgisch van!

Heb net mijn moeder gebeld. Stom is dat maar ik vergeet altijd te bellen. Soms gaat er wel een maand overheen voordat ik er weer eens aan denk.

Bellen jullie vaak naar de familie? (item van de dag)
quote:chicha schreef op 17 mei 2009 @ 10:45:

Sarah, ik ben gister de Avene creme gaan halen bij de farmacia. 50+spf, getint. Als hij niet bevalt smeer ik hem op mijn kind.

..

Er liggen nog 2 roze koeken. Ze zijn helemaal niet zo erg lekker, je mag ze allebei hebben.
Item van de dag: Ik bel mijn moeder iedere avond even, gewoon om haar dag even door te nemen. Daar ben ik mee begonnen nadat mijn vader was overleden. En ik vergeet het eigenlijk nooit, het is vaste routine geworden.

Schaam je Chicha, een maand je moeder niet bellen. Dat kan echt niet.
Tja, ik vind het ook wel een beetje onbeleefd... maar zij belt zelf ook niet hoor!

Ik denk dat het komt omdat ze pas nog 2 weken hier is geweest, dan heb je een soort van overdosis, ofzo.
Ja, dat van die overdosis herken ik ook wel

Het is ook altijd weer lekker om na een tijdje weer je gewone leven op te pakken als iedereen weer weg is.

Begin juli komt mijn moeder weer hierheen. We rijden 1 juli naar NL en rijden dan de maandag daarop weer terug met op de achterbank mijn moeder (en misschien ook mijn schoonmoeder), een auto vol met moeders
@chica, roze koeken zijn echt smerig. De kleurstof voor de koeken wordt gemaakt van het bloed van vrouwelijke schildluiskevertjes. Eet smakelijk.

@Lapin, ik ben hier hoor. Kijk ff op FB!!! Allerlei toestanden in de Armenian Convent, en vanwege muishand mag ik niet teveel internetten. Heb nu overigens een peperdure superergonomische muis op het bureau. Het klauwtje doet iig minder zeer, ik word 's nachts niet meer wakker van de pijn.

Ga nu werken aan examens, laterzzzz
Specu, het bloed van vrouwelijke schildluiskevertjes?????

Ik vind het opeens helemaal niet lekker meer.

Wat is een superergonomische muis??
mogguh ladies...

ik heb een geweldige moe-heids kater.. kan gewoon niet te veel doen op 1 dag en doe ik dat wel, dan krijg ik meteen de dag(en) erna de rekening gepresenteerd.

Lucky you Ainne dat de beebs de Cu verdrongen hebben

ja luxembourg was echt leuk. Hongaarse collega wilde wat doen, Aachen bijvoorbeeld, hardstikke leuk, maar ben ik al geweest, was nog niet in Maastricht geweest, maar zij wel, toen ineens riep ze Luxembourg en dan ga ik meteen naar google maps en zag dat het 2.5 uur rijden was. We vonden dat wel te doen, vroeg opstaan enz. En ik hou wel van een leuke roadtrip. We waren met zn 3-en en uiteindelijk was ik 15 pleurie kwijt aan benzine en 2 euro parkeren. Daarvoor kom ik niet met de trein in bv denhaag/amsterdam/ nijmegen ofzo.

T was erg grappig om Luxembourg te zien. Mooi, weelderige natuur en veel heuvels en als hollander is dat natuurlijk geweldig :D hahaha

ga strax ff de foto's sorteren denk ik.

en mn mamsie,. ik bel d'r niet zo vaak. we hebben altijd op vrijdag " friday night dinner" en das elke keer super gezellig. mn broer erbij en gezellig met zn 4-tjes. ook sport ik dus 2x per week met mn moeder, en dan bel ik ff kort: ik kom eraan! hahha

moet wel zeggen, toen ik op pad ging had ik de 1e maand helemaal niet gebeld met paps en mams. pas na 1 maand gebeurde er iets wat ik heel graag met ze wilde delen! In Gran Can belde ik ook niet zo vaak, eigenlijk alleen als ik ze nodig heb en morele steun nodig heb of juist iets giga geweldigs met ze wil delen. Heb ze dus wel gebeld toen ik op Everest Base Camp stond hahaha

met paps mail ik overigens vaak.. sturen we mekaar linkjes door enzo hahaha

owh en nu ga ik hun honden uitlaten.. tis al laat! doeiii
Wahahha, echt waar, Specu?

Dagtopic:

Mijn moeder belt elke week, meestal maandag, naar mijn werk en dan bel ik haar terug omdat het dan gratis bellen is, hihi. Internationaal bedrijf, dus wordt daar de hele dag de hele wereld over gebeld, dus ben niet al te slecht hoor. En zo doe ik dat ook met mijn opa en oma, die bellen eens in de maand of zo.

Het komt regelmatig voor dat ik net wat aan het doen ben en dan zeg ik, ik bel je over 5 minuten terug en dan gebeurt het vaak dat ik het helemaal vergeet. Nou ja, zoveel hebben we elkaar niet te vertellen om eerlijk te zijn. Het scheelt al nu er (klein)kinderen zijn, dat is tenminste een onderwerp.
die kleurstof wordt inderdaad van luizen gemaakt. een van de inkomsten van de arme bewoners hier op canarias (vroeger). Het zit hier op alle kaktussen.

Het zit ook in de Campari, Ainne
Goede morgen,

Ben net m'n bed uitgerold (ideaal, geen kinderen). Heb de kattenbak al verschoond en zit nu alweer op het balkon te ontbijten (voor je het weet waait en regent het weer). De katten zijn ook weer buiten, de 1 bij me op het balkon en de ander ? ? ? maar die komt zo wel terug (deed ze gisteren ook, was geen probleem om ze weer binnen te krijgen).

Over het onderwerp van de dag: ik bel m'n moeder ook niet zo vaak hoor, 1 x in de 2 weken of zo (en om even reclame te maken, dan skype ik niet, ik gebruik voipstunt. Lekker goedkoop).
Snjokorn, is dat hetzelfde als Voipbuster? Die gebruik ik hier ook, kost 5 cent per gesprek naar NL.
Ik kom ook weer es buurten. Mijn ouders zijn hier dus naast de gewone dagelijkse drukte geen tijd om hier bij te lezen.... gaat ook zoooooo snel.

Mijn ouders zitten nu gezellig bij me aan tafel, moeders aan het puzzelen en vaders aan't lezen. De kids zijn buiten aan het kikkers en salemanders vangen en manlief aan het maaien. Dus ff snel een berichtje.

Dagtopic; ik bel eigenlijk elke week met mijn moeder. En als ik het 'vergeet' belt mijn moeder wel. We hebben nu meer contact met elkaar dan toen ik in NL woonde.

Jakkes Chicha van die kleurstof.... waar zit dat nog meer in? in alle roze dingen? moet er maar niet bij nadenken.

Die roze koeken zijn hier bij de meiden favoriet, zal ze ff op stang jagen met dit verhaal.

Ik ga ff worstjes bakken voor de lunch, en dan naar de brocante met het hele stel. Hopenlijk blijft het droog want het is wat wisselvallig hier.

Fijne zondag allemaal xXx
@lapin, skype is volgens mij goedkoper. Je kunt ook een maandabonnement nemen (elke maand opzegbaar), dan kun je je ongans bellen voor een vast bedrag, naar vaste telnrs in heel veel landen- handig als je veel belt haha. Ik bel elke paar dagen met mijn ouders.

Lekker he, die roze koeken, de karmijnrode kleurstof werd eerst gemaakt van deze beestjes (voor inkt in handschriften en het verven van kleding in de oudheid) maar vanwege de schaarste van bovenstaande tegenwoordig voornl. van deze smakelijke diertjes

hahaha bon appetit
Ik belde vanuit Engeland ook maar weinig. Bij mij is het sowieso geen bericht is goed bericht.

Nu in Nederland bel ik wel regelmatig even als ik op weg naar huis ben. Heb dan toch niets anders te doen.

Manlief belt eigenlijk altijd in het weekend met zijn ouders.
quote:chicha schreef op 17 mei 2009 @ 12:14:

Het zit ook in de Campari, Ainne

Lalalaaaa I can't heaaaar you!

quote:lapin schreef op 17 mei 2009 @ 12:28:

Snjokorn, is dat hetzelfde als Voipbuster? Die gebruik ik hier ook, kost 5 cent per gesprek naar NL.Ik betaal 5 cent voor de verbinding en dan 1 cent per minuut (phone2phone). Hoef ik alleen de computer maar aan te zetten en vervolgens gewoon met m'n huistelefoon bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven