Red flags
donderdag 28 januari 2021 om 16:25
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Ik trap af:
- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.
Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
zondag 31 januari 2021 om 16:22
Helemaal mee eens, maar hoe kom je er vanaf? Hier al paar jaar een ex die het blijft proberen om de zoveel maanden.. Overal geblokt maar komt gewoon aan de deur
zondag 31 januari 2021 om 19:58
Dat is afhankelijk van de omstandigheden. En ook hoe tijdelijk het is. Ik zie het ontbreken van een inkomen als niet goed voor jezelf zorgen. Vaak hangen daar veel persoonlijke problemen omheen. Daar zou ik bij een nieuwe relatie geen trek in hebben. We staan dan niet hetzelfde in het leven. En er is sprake van grote financiële ongelijkheid.
Ik heb het dan niet over iemand die even in de ww of ziektewet zit en actief bezig is om daar weer uit te komen.
maandag 1 februari 2021 om 09:26
evelien2010 schreef: ↑31-01-2021 19:58Dat is afhankelijk van de omstandigheden. En ook hoe tijdelijk het is. Ik zie het ontbreken van een inkomen als niet goed voor jezelf zorgen. Vaak hangen daar veel persoonlijke problemen omheen. Daar zou ik bij een nieuwe relatie geen trek in hebben. We staan dan niet hetzelfde in het leven. En er is sprake van grote financiële ongelijkheid.
Ik heb het dan niet over iemand die even in de ww of ziektewet zit en actief bezig is om daar weer uit te komen.
Op zich hoeft grote financiële ongelijkheid geen issue te zijn. Ik werk als ondernemer in een branche waar veel geld verdiend wordt, partner in loondienst in een branche waar weinig verdiend wordt. Er zijn jaren geweest dat ik 5x zoveel verdiende als hij. Partner heeft dus geen problemen oid, wel een baan die weinig betaalt maar waar hij verschrikkelijk veel plezier in heeft. Dan is er m.i. geen issue.
Maar iemand die door allerlei persoonlijke problemen een veel lager inkomen heeft, zou ik inderdaad ook lastig vinden.