Geen zin in feest van "peetoom" !

17-05-2009 13:33 85 berichten
Vanwege herkenbaarheid
Is dit iets wat je echt niet wilt, of heb je gewoon geen zin? In het laatste geval zou ik ook pissig reageren. Kleine moeite om naar dat feest te gaan lijkt me, zet je maar over geen-zin heen dan.

Ik vind het nogal onrespectvol naar zijn familie en hem om niet mee te gaan als je gewoon geen zin hebt. Jouw man heeft ook vast niet altijd evenveel zin om zich met jouw familie op te houden.

Als wij echt iets niet willen, dan respecteren wij dat ook van elkaar. Bij geen zin geven we elkaar doorgaans een schop voor de kont.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je niet mee dan?
Eens met vlinder. Soms moet je het voor je partner over hebben om naar dingen te gaan die je eigenlijk niet leuk vindt.

Verplichte bezoekjes afbrengen horen hierbij. Wat is de reden dat je niet mee wilt? Gewoon even geen zin om sociaal te zijn? In dat geval: niet aanstellen en gaan.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
vlinder kon het niet duidelijker verwoorden. Soms doe je dingen voor je partner, ook al heb je er geen zin in. Het gaat niet om iets wezenlijks waar jij geen zin in hebt waarbij je, wanneer je het wel zou doen, al je principes, normen of waarden opzij zou schuiven.

Niet zeuren dus, trap onder je achterste geven en gaan. Het is maar een avondje.
Ik zou gewoon 'okee' zeggen als hij de volgende keer niet mee wil naar jouw familie. Jezelf geen verplichtingen laten aanleunen waar je geen zin in hebt. Vrijheid blijheid. Het scheelt voor beiden 'n hoop verplicht geneuzel als je je familie beiden los van elkaar bezoekt. Anders wordt het helemaal zo dubbel op.
Je moet wel een hele goede reden hebben om niet mee te gaan vind ik! Je ziet de peetoom van je man bijna nooit, dus hoe groot is de belasting nou helemaal? Misschien was je man ook liever iets anders gaan doen, maar ja je peetoom wordt nu eenmaal niet iedere dag 85. Zou het ook nniet leuk vinden als mijn vriend niet mee zou gaan naar zoiets, tenzij hij iets anders belangrijks heeft.
Is het nou wekelijks dat jullie er heen gaan maar 1x per jaar een feest, nou dan zou ik maar zin maken. Voor je man ook niet leuk dat hij een smoes moet verzinnen waarom je niet mee bent. Ik neem aan dat hij tegen die peetoom en familie niet zal zeggen dat zijn vrouw gewoon geen zin had om mee te gaan.

Wat vlinder al zei, jouw man zal misschien soms ook geen zin hebben om ergens heen te gaan maar het toch doen voor jou.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt voor jullie reacties !

Natuurlijk begrijp ik dat ook al heb je geen zin je wel eens meegaat met je partner dat je dit dan voor de ander doet.

Dit doe ik namelijk al, maar hij heeft een grote familie, en ik wil nu echt niet mee.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 13:45:

Ik zou gewoon 'okee' zeggen als hij de volgende keer niet mee wil naar jouw familie. Jezelf geen verplichtingen laten aanleunen waar je geen zin in hebt. Vrijheid blijheid. Het scheelt voor beiden 'n hoop verplicht geneuzel als je je familie beiden los van elkaar bezoekt. Anders wordt het helemaal zo dubbel op.Elninjoo, ik kan me helemaal vinden in deze reactie die jij beschrijft !
Maar waarom dan niet? Gewoon geen zin dus?
Nou als je niet wilt ga je niet maar dan gaat hij dus de volgende keer ook niet mee.

Misschien reageerde hij wel zo omdat hij ook geen zin in het feest heeft en dat als jij erbij bent het voor hem leuker is....
Mijn man heeft ook een veel grotere familie dan ik. Ik ga altijd mee, nou ja, hij gaat ook wel eens in zijn eentje bij zijn ouders langs (wonen vlakbij) en het valt altijd mee. Er zijn altijd ook wel gezellige neven, tantes, broers, zussen, etc. er zijn nooit alleen maar 85+ers.

Maar op zich maakt de grootte niet zo veel uit. Het kan ook zo zijn dat de een gewoon veel meer waarde hecht aan familiebanden dan de ander. Dan ook is het een kleine moeite.

Bovendien is je relatie geen optel- en aftreksom van gunsten.

En, wat je geeft is wat je krijgt.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 13:53:

Dit doe ik namelijk al, maar hij heeft een grote familie, en ik wil nu echt niet mee.

Zou je je niet rottig voelen, als achteraf zou blijken dat dit (onverhoopt) het laatste feest is geweest wat hij nog kon geven?

(hypothetische vraag)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:dolfje schreef op 17 mei 2009 @ 13:56:

Nou als je niet wilt ga je niet maar dan gaat hij dus de volgende keer ook niet mee.

Misschien reageerde hij wel zo omdat hij ook geen zin in het feest heeft en dat als jij erbij bent het voor hem leuker is....

Dolfje,ja inderdaad, hij heeft helemaal geen zin in dit feest, zijn peetoom had straks gebeld en wij hebben nummermelding, mijn man zei ik heb geen zin om de telefoon op te nemen het is mijn peetoom. Peetoom had daarna de voicemail ingesproken. !!!

Ik begrijp dat mijn man het leuker vindt als ik mee naar het feest ga, maar om deze reden wil ik dit niet en omdat ik zulk feesten urggggg vind !!!!!!
Nou,dan vind ik het wel erg sneu voor je man. Hij heeft ook al geen zin en moet daar dan in zijn eentje naartoe? Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen eigenlijk, hoe erg dat feest misschien ook zal zijn.....

Maar eeeh, kan hij ook niet gewoon níet gaan?
Tsja ik zou toch maar mee gaan puur voor je man,misschien kun je afspreken om dan niet zo lang te gaan.Alle twee even je neus laten zien en tegen de familie zeggen dat je nog een feest hebt van vrienden ofzo en samen iets gaan doen.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 14:02:

[...]

Dolfje,ja inderdaad, hij heeft helemaal geen zin in dit feest, zijn peetoom had straks gebeld en wij hebben nummermelding, mijn man zei ik heb geen zin om de telefoon op te nemen het is mijn peetoom. Peetoom had daarna de voicemail ingesproken. !!!

Ik begrijp dat mijn man het leuker vindt als ik mee naar het feest ga, maar om deze reden wil ik dit niet en omdat ik zulk feesten urggggg vind !!!!!!Als jullie beiden geen zin hebben om te gaan, dan gaan jullie toch allebei niet? Het is een beetje onzinnig naar een feest te gaan terwijl je niet in feeststemming bent, zogenaamd om de jarige een plezier te doen. Ik denk niet dat de jarige wil dat er iemand tegen zijn zin in op zijn feest is. Je gaat toch niet de hele middag schijnheilig blij lopen doen? Niet echt eerlijk naar de jarige en jezelf.
je hebt het dus niet voor je man over met hem mee te gaan zodat jullie het samen nog een beetje gezellig kunnen maken op een feest waar julie beide niet zo'n trek in hebben?

Fijne partner ben je
Hoe oud ben je? 13? Dan mag je nog feestjes uuuuuuuurgh vinden en niet gaan omdat je een puber bent.

Gedraag je even als een volwassene zeg.
Inderdaad beetje kinderachtig dit. Is het zo moeilijk je ergens even overheen te zetten?
Jullie kunnen natuurlijk ook samen níet gaan.

Smoes: want jullie hebben op zaterdag al een andere afspraak staan, lang geleden gemaakt. Een bruiloft of zo?

Moet peetoom maar niet een krap weekje vantevoren de uitnodiging geven.
quote:mylenevalerie schreef op 17 mei 2009 @ 14:02:

[...]

Zou je je niet rottig voelen, als achteraf zou blijken dat dit (onverhoopt) het laatste feest is geweest wat hij nog kon geven?

(hypothetische vraag)

Nee, eerder blij en opgelucht haha

Je moet dus alsmaar naar mensen toe waar je je niet op je gemak voelt, wat je niet leuk vindt, waar je van baalt, alleen omdat ze volgend jaar misschien (hopelijk?) de pijp uit zijn? Tssssk

Maf hoor, zoals TO het beschrijft, dat in een relatie de ene partner de andere min of meer onder druk zet om aan dergelijke totaal onbelangrijk kul te moeten meedoen, op straffe van een kinderachtige sanctie. (Als hij niet naar die zus mee wil: waar is het probleem?).

Van die feestjes vol met hoogbejaarden...brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ren Quattro, ren!
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 14:02:

[...]

Ik begrijp dat mijn man het leuker vindt als ik mee naar het feest ga, maar om deze reden wil ik dit niet en omdat ik zulk feesten urggggg vind !!!!!!

Kinderachtig. Stel je niet aan en ga met je man mee naar het feest. Deze meneer wordt 85 en dat is een bijzondere gelegenheid. Je hoeft echt niet de hele middag en avond daar te zitten, maar je kunt best netjes een cadeautje geven, een kopje koffie drinken en een gebakje opeten. En daarna gaan jullie samen wat leuks doen, als troost.

Als je over het algemeen vindt dat je vriend teveel familieverplichtingen heeft en jou altijd meesleept naar dat soort saaie dingen, dan vind ik dat je daar best andere afspraken over kunt maken. Maar nu zijn peetoom zijn 85ste verjaardag viert, moet je gewoon netjes even zitten en pootjes geven, daar is helemaal niks mis mee.
quote:quattro35 schreef op 17 mei 2009 @ 14:15:

[...]

Nee, eerder blij en opgelucht haha

Je moet dus alsmaar naar mensen toe waar je je niet op je gemak voelt, wat je niet leuk vindt, waar je van baalt, alleen omdat ze volgend jaar misschien (hopelijk?) de pijp uit zijn? Tssssk

Maf hoor, zoals TO het beschrijft, dat in een relatie de ene partner de andere min of meer onder druk zet om aan dergelijke totaal onbelangrijk kul te moeten meedoen, op straffe van een kinderachtige sanctie. (Als hij niet naar die zus mee wil: waar is het probleem?).

Van die feestjes vol met hoogbejaarden...brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ren Quattro, ren!

Ik respecteer iedereen zijn of haar mening, ik kan mezelf ook in deze reactie vinden.

Waarom kinderachtig, ik heb een hekel aan verjaardagen, en natuurlijk ga ik zeker mee voor mijn partner.

Als je nu nooit mee zou gaan dan vind ik het niet leuk voor mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven