Morgen door sneeuw naar werk (eerste werkdag)?
zondag 7 februari 2021 om 14:27
Hi! Ik heb morgen een eerste werkdag bij een nieuwe baan, en moet daarom op kantoor werken, introductie enzo. In de functie zelf kan ik in principe wel thuiswerken, op andere dagen.
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?
zondag 7 februari 2021 om 15:02
Goede van Google streetview, zo te zien hoef ik maar 1x een lichte helling/brug op en verder vooral plat gelukkig. Gaat trouwens over Zuid-Holland, dus minder sneeuw dan de andere kant van NL. Maar zie hier wel auto's door de straat rijden die nauwelijks een opritje of drempel opkomen.
dancesleeprepeat wijzigde dit bericht op 07-02-2021 15:08
31.53% gewijzigd
zondag 7 februari 2021 om 15:08

zondag 7 februari 2021 om 15:11
DanceSleepRepeat schreef: ↑07-02-2021 15:08Goede vraag ja.. een deel woont waarschijnlijk in de buurt en kan wellicht lopen, maar fietsen/auto wordt wel lastig? En leraren moeten ook maar op werk kunnen komen.
School ligt bijna 10 km verder. Alleen de auto is een optie.
zondag 7 februari 2021 om 15:13
Ik snap je hoor.DanceSleepRepeat schreef: ↑07-02-2021 15:02Goede van Google streetview, zo te zien hoef ik maar 1x een lichte helling/brug op en verder vooral plat gelukkig. Gaat trouwens over Zuid-Holland, dus minder sneeuw dan de andere kant van NL. Maar zie hier wel auto's door de straat rijden die nauwelijks een opritje of drempel opkomen.
Ik heb al bijna 20 jaar mijn rijbewijs en ik ben best een goede chauffeur maar ik hou ook niet van rijden door de sneeuw en met glad weer. Zeker niet als je ook nog rotondes op moet of op- en afritten op moet.
Ik hoop dat je een oplossing vindt en heel veel succes met je nieuwe baan!

zondag 7 februari 2021 om 15:13
Dat is niet helemaal waar. Wij hebben hier 4-5 maanden per jaar sneeuw maar toch heeft het ov hier wel eens een paar dagen plat gelegen vanwege een sneeuwstorm (>1 meter sneeuw in een paar dagen).
Ontopic; ik zou mailen. Grote kans dat de collega die jou inwerkt ook niet komt.
zondag 7 februari 2021 om 15:14
Hoe kun je in vredesnaam thuiswerken op een eerste werkdag?
Ik ben recentelijk ook met een nieuwe baan begonnen maar moest toen echt even op kantoor zijn hoor.

zondag 7 februari 2021 om 15:18
Ik zou vandaag even een mail sturen om te vragen of ze je het willen melden als degene die je inwerkt niet op kantoor kan komen, en in die mail je 06-nummer ook zetten voor de zekerheid, met de opmerking dat je morgenochtend om 7u vertrekt als je niets hoort.
Reken voor de zekerheid maar op minstens de dubbele reistijd.
Reken voor de zekerheid maar op minstens de dubbele reistijd.

zondag 7 februari 2021 om 15:24
Hier in het hoge noorden ligt nog geen halve centimeter.
Als de bus morgen rijdt, dan ga ik naar het werk. Even bellen of ik de auto in de parkeergarage kwijt kan, anders moet mijn man me brengen. Fietsen zie ik nu niet zitten.
Met ijzel meld ik me af en neem ik een dag op.
Als de bus morgen rijdt, dan ga ik naar het werk. Even bellen of ik de auto in de parkeergarage kwijt kan, anders moet mijn man me brengen. Fietsen zie ik nu niet zitten.
Met ijzel meld ik me af en neem ik een dag op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 7 februari 2021 om 15:25
Voor een eerste dag bij een nieuwe baan zou ik toch echt even doorbijten. Ik heb net 30km gereden door de sneeuw hier in het Zuiden. Een dik pak van ruim 20cm. Soms sta je even vast. Kwestie van rustig blijven, stukje achteruit en een nieuwe poging. En dan heb ik het over boerenlandweggetjes en bebouwde kom, op de 80km weg en op de snelweg was het echt alweer goed te doen. Morgen is er vast al meer gestrooid en opgeruimd. En als het echt niet gaat dan stop je even (op een veilige plek) en leg je uit dat je het echt geprobeerd hebt, maar het echt niet gaat. Maar ja, ik ken jouw rijkunsten niet.

zondag 7 februari 2021 om 15:26
TO, maak je geen zorgen, je kan prima van A naar B komen met de auto. Gewoon rustig aan rijden, heel langzaam door de bochten waar de sneeuw niet is weggeveegd of gestrooid is. Oefen vandaag vast even. Ik ben vandaag al twee keer weggeweest met de auto (mantelzorg en boodschappen) en de hoofdwegen zijn prima te doen en in de woonstraten is het gewoon stapvoets rijden. En er ligt veel sneeuw hier.
zondag 7 februari 2021 om 15:28

zondag 7 februari 2021 om 15:40
Ik zou even afwachten en morgen even overleggen voordat je gaat. Misschien is diegene die je in moet werken er ook niet i.v.m. de sneeuw.
Ik zou nu als je nog nooit in de sneeuw hebt gereden dat nu ook niet gaan doen. Ik zie nu amper auto's buiten en degene die er rijden schuiven gewoon over het wegdek zo'n beetje. Al meerdere gezien die stapvoets een bocht wilden nemen maar bijna een rondje draaiden. En op twitter zag ik dat zelfs een strooiwagen in de berm was geschoven. Als die al moeite hebben...
Ik zou nu als je nog nooit in de sneeuw hebt gereden dat nu ook niet gaan doen. Ik zie nu amper auto's buiten en degene die er rijden schuiven gewoon over het wegdek zo'n beetje. Al meerdere gezien die stapvoets een bocht wilden nemen maar bijna een rondje draaiden. En op twitter zag ik dat zelfs een strooiwagen in de berm was geschoven. Als die al moeite hebben...

zondag 7 februari 2021 om 15:41
Ja want met code rood en 15 cm sneeuw heeft niemand er begrip voor als je het niet redt.ExodusRedux schreef: ↑07-02-2021 15:34Bij mij in Zeeland hebben ze de wegen schoongemaakt. Snelweg en N wegen zijn compleet schoon. Mensen rijden hier gewoon. Ik zou gewoon heel vroeg weg gaan zodat je oprijd bent. Eerste indruk is belangrijk op je eerste dag.
Leuk hoor, staat to daar straks in haar eentje op haar nieuwe werk.
zondag 7 februari 2021 om 15:43
Ik hoop eigenlijk ook op zulk bericht.
1 van onze kinderen moet met de taxi naar speciaal onderwijs.
Vind ik best spannend met deze omstandigheden. Gelderland zuid hier,met dikke pakken sneeuw op binnen-,buiten-, en snelwegen. Mensen wandelen en sleeën midden op straat. Gewoon omdat het kan. Er rijden geen auto's. Heel bijzonder.

zondag 7 februari 2021 om 15:43
Hier (oosten) worden de wegen continu schoongemaakt maar binnen de kortste keren ligt er een nieuwe flinke laag. Mijn 30 cm diepe voetstappen van 1,5 uur geleden zijn totaal verdwenen.ExodusRedux schreef: ↑07-02-2021 15:34Bij mij in Zeeland hebben ze de wegen schoongemaakt. Snelweg en N wegen zijn compleet schoon. Mensen rijden hier gewoon. Ik zou gewoon heel vroeg weg gaan zodat je oprijd bent. Eerste indruk is belangrijk op je eerste dag.

zondag 7 februari 2021 om 15:45
Dopperfles schreef: ↑07-02-2021 15:43Hier (oosten) worden de wegen continu schoongemaakt maar binnen de kortste keren ligt er een nieuwe flinke laag. Mijn 30 cm diepe voetstappen van 1,5 uur geleden zijn totaal verdwenen.
Hier ook. En het sneeuwt alweer.

zondag 7 februari 2021 om 15:47
Hier (westen, randstad) sneeuwt het gewoon nog door hoor. En er wordt tot en met morgenmiddag sneeuw voorspeld.ExodusRedux schreef: ↑07-02-2021 15:34Bij mij in Zeeland hebben ze de wegen schoongemaakt. Snelweg en N wegen zijn compleet schoon. Mensen rijden hier gewoon. Ik zou gewoon heel vroeg weg gaan zodat je oprijd bent. Eerste indruk is belangrijk op je eerste dag.