Werk & Studie alle pijlers

Esa zoekt (vrouwelijke) astronauten

17-02-2021 14:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was de Nederlandse persconferentie waarin ESA details bekend maakte over hun zoektocht naar een nieuwe generatie astronauten (https://www.esa.int/About_Us/Careers_at ... _Selection).

Ook Nederlanders maken kans, hoewel schijnbaar de kans relatief klein is omdat NL financieel niet zoveel bijdraagt aan de bemande ruimtevaart bij ESA. Sowieso verwachten ze bij ESA 10.000 reacties, voor uiteindelijk 4-6 astronauten en 20 'reserve-astronauten'. Maar, zoals Andre Kuipers zei: niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Zijn er hier mensen die overwegen te solliciteren? Of er op zijn minst een beetje over dromen? Of wellicht wel graag gewild hadden, maar om een bepaalde reden niet in aanmerking komen.
Ik word nog liever pedicure.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom moeten het vrouwen zijn? Mannen onder elkaar lijkt me makkelijker te functioneren op 'n paar vierkante meter dan met hormonale buien van vrouwen.
Lijkt me een vreselijk beroep.
Ja ik!
Denk dat ik best kans maak, op mijn 52ste, met maat 50 en een echte wiskundedeuk. :cheer2:
Ik moet er niet aan denken .
Lijkt me afschuwelijk en benauwend. Maar heel bijzonder, uniek en tof als je er wel het type voor bent.
Ik zou het vooral leuk vinden als ze zo'n space ervaring middels VR en gewichtloosheid na kunnen maken als attractie.
Ik ken wel iemand die zijn hele carrière hierop heeft ingericht, werkt oa ook bij ESA. Ben heel benieuwd hoe ver hij gaat komen.
Ik zou het zelf never nooit willen, brr, doodeng.
redbulletje schreef:
17-02-2021 14:53
Waarom moeten het vrouwen zijn? Mannen onder elkaar lijkt me makkelijker te functioneren op 'n paar vierkante meter dan met hormonale buien van vrouwen.
Wat een onzin, zeg.
Dwaler schreef:
17-02-2021 14:54
Ja ik!
Denk dat ik best kans maak, op mijn 52ste, met maat 50 en een echte wiskundedeuk. :cheer2:
Helaas, net 2 jaar te oud, anders was je vast een topper geweest :cheer:
De ervaring lijkt me fantastisch, maar ik weet niet of ik zou kunnen werken onder zoveel druk.. Bij mijn huidige baan zijn de keuzes die ik maak niet bepaald van belang voor leven of dood. Dat zal in de ruimte en tijdens de lancering wel anders zijn denk ik.
stokbootje schreef:
17-02-2021 15:13
Helaas, net 2 jaar te oud, anders was je vast een topper geweest :cheer:
Daar gaat mijn droom :cry:
Ik hoorde het inderdaad en was helemaal verheugd. Qua leeftijd kan het, qua fitheid kan het, opleiding sluit niet aan maar wel in bezit van een wiskundeknobbel.
Het lijkt mij een heel bijzondere ervaring. Ik houd toch maar het bij dromen.
redbulletje schreef:
Omdat het al heel lang geleden is aangetoond dat diversiteit voor betere resultaten zorgt. Mannen en vrouwen denken nu eenmaal anders waardoor je verschillende inzichten hebt. En die paar vierkante meter val wel mee. De ISS heeft ruim 900 m3 voor 6 personen waarvan ca. 300m3 leefruimte is.
redbulletje schreef:
Ik vrees vooral dat voor de hormonale buien van mannen als er vrouwen in de buurt zijn.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Het lijkt mij op zich wel leuk, maar ik denk dat ik van een beetje kite-surfen of skiën evenveel geniet.
En daarvoor hoef ik niet door een lange sollicitatie en nog langere training.

Maar ik denk dat ik al te oud ben (50)

De selectie en training gaat volgens mij heel veel over psychische stabiliteit en teamwork, lijkt me ook nogal een belangrijke eigenschap voor deze baan. Dus daarmee worden sowieso personen die niet makkelijk met anderen samen kunnen leven - of het nou mannen of vrouwen zijn en het onder invloed van hormonen of karakter is - er uitgefilterd.
stokbootje schreef:
17-02-2021 15:15
De ervaring lijkt me fantastisch, maar ik weet niet of ik zou kunnen werken onder zoveel druk.. Bij mijn huidige baan zijn de keuzes die ik maak niet bepaald van belang voor leven of dood. Dat zal in de ruimte en tijdens de lancering wel anders zijn denk ik.
Het is niet altijd spannend. in het ISS zijn de astronauten veel tijd kwijt aan het opdweilen van kondensatie (water).

Ik zou liever bij de Estec werken om te bepalen wat de astronauten kunnen gaan doen dan astronaut zijn. Rondleiding bij de Estec was gaaf, maar ook daar is de kans erg klein om als Nederlander aan de slag te kunnen, al werk je in Noordwijk.
Ik zou heel graag solliciteren. Helaas sluit mijn studie niet aan.
Ik moet er niet aan denken om opgesloten te zitten in de ruimte ver van familie en vrienden. Ik heb geen claustrofobie, maar daarvan zou ik claustrofobisch worden. Mijn opleiding en achtergrond voldoet wel aan hun eisen.
docotrandus schreef:
17-02-2021 15:34
Het is niet altijd spannend. in het ISS zijn de astronauten veel tijd kwijt aan het opdweilen van kondensatie (water).
Nah, dit kan ik denk ik ook wel zonder Master.
docotrandus schreef:
17-02-2021 15:34
Daarom houd ik het ook bij dromen, de werkelijkheid valt vaak tegen.
docotrandus schreef:
17-02-2021 15:27
Ik vrees vooral dat voor de hormonale buien van mannen als er vrouwen in de buurt zijn.
Dit ook inderdaad.
redbulletje schreef:
Komt nog bij dat je achteruit moet inparkeren op Mars.

Afbeelding
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 17-02-2021 16:14
41.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven