Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
03-02-2021 15:26
Hebben millenials geen lampen ofzo :biggrin:
Mijn vader heeft de lampen opgehangen en daarna ben ik niet meer verhuisd :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
03-02-2021 17:53
Zoals 50 jaar terug. Dus de badkamer eruit slopen, wasmachineaansluiting eruit en de oorspronkelijke keuken erin :nut: Was echt te zot voor woorden.
Zolang het een woningverbetering is, hoef je het helemaal niet naar de originele staat terug te brengen :)
Maar de woningbouw kan het altijd proberen natuurlijk :bonk:

Zo moesten wij ook van alles weer veranderen in het huis en toen met de eindcontrole twee gasten die zeiden "oh had van ons niet gehoeven hoor, we moeten toch verbouwen naar huidige maatstaven" >:-(
Irish_Wasser_Woman schreef:
03-02-2021 19:18
Zolang het een woningverbetering is, hoef je het helemaal niet naar de originele staat terug te brengen :)
Maar de woningbouw kan het altijd proberen natuurlijk :bonk:

Zo moesten wij ook van alles weer veranderen in het huis en toen met de eindcontrole twee gasten die zeiden "oh had van ons niet gehoeven hoor, we moeten toch verbouwen naar huidige maatstaven" >:-(
Onze woningbouwvereniging zei tegen de verhuizende buren: "Jullie hebben 40 jaar zo netjes in dit huis gewoond, nooit gedoe, nooit huurachterstanden, we zullen jullie wel matsen."
Matsen? Nog een flinke eindafrekening gehad. Echt sneu.
Zo'n puik wijffie dat op zaterdag de dweil over de trap in de flat haalde.

Over de term woningverbetering valt te twisten. Ik vind het een woningverbetering om een aparte douchecabine, met een opstaande rand te hebben in de badkamer. Maar in oorspronkelijke staat terugbrengen betekent dat alles gelijkvloers is, zonder rand of richel. Elke dag na het douchen je hele badkamervloer nat.

Ik werd bij de eindafrekening wel gematst. Omdat de woningbouwvereniging had besloten 'mijn' woning grondig te verbouwen en huurprijs flink te verhogen. De opzichters zeiden: "Laat alles maar zoals het nu is. Volgende week begint de verbouwing al."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iedereen die een woning gaat huren willen aanraden om veel foto's te maken van alles wat raar/lelijk etc. is en deze bij het opleveringsrapport te laten voegen. Zeg maar van alles waarvan de woningbouw zegt 'daar gaan we niks aan doen, je hebt het maar te accepteren', zodat je die dingen als jij weg gaat niet alsnog in je maag gesplitst krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden particulier gehuurd. Toen ik eruit ging moest alles ook in oorspronkelijke staat terug.
Er lag een mooie, nog goede vloer in die ik zo gratis had willen laten liggen. Maar helaas, kon hem dus nog eruit slopen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen juist geld toe van de particuliere huurder als we de vloer lieten liggen. Ging om ruim 300 euro. Hebben we niet lang over na hoeven denken qant het was een goedkope laminaat vloer.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic. Sorry.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
https://www.gelderlander.nl/rheden/jess ... ~a88ae035/

Hier zat mijn broek toch wel van af...

Je weet kennelijk niet dat je zwanger bent, de tandarts helpt je (samen met de politie) en wordt geconfronteerd met begrijpelijke schoonmaak kosten. Nu meent mevrouw dat de tandarts maar voor deze kosten moet opdraaien... is absoluut geen grondslag voor.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
17-02-2021 21:18
https://www.gelderlander.nl/rheden/jess ... ~a88ae035/

Hier zat mijn broek toch wel van af...

Je weet kennelijk niet dat je zwanger bent, de tandarts helpt je (samen met de politie) en wordt geconfronteerd met begrijpelijke schoonmaak kosten. Nu meent mevrouw dat de tandarts maar voor deze kosten moet opdraaien... is absoluut geen grondslag voor.
Ja, gierig van die tandarts idd. 211 euro? Serieus? Moneymakers noem ik dat soort tandartsen altijd.
...
Alle reacties Link kopieren
Omg, ik vind die vrouw hartstikke gierig! Hoezo moeten anderen hiervoor opdraaien? Ik zie dat die tandarts nu allemaal slechte reviews krijgt op Google.... triest :facepalm: een beetje dankbaarheid was meer op z'n plaats.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-02-2021 21:24
Ja, gierig van die tandarts idd. 211 euro? Serieus? Moneymakers noem ik dat soort tandartsen altijd.
Helemaal niet gierig van de tandarts. Die vrouw kon bevallen in een steriele omgeving, is super goed opgevangen, onverwachts. Waarschijnlijk heeft de tandarts ook patiënten moeten wegsturen. Hoezo zou hij de externe schoonmaakkosten moeten betalen?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Baggal schreef:
17-02-2021 21:18
https://www.gelderlander.nl/rheden/jess ... ~a88ae035/

Hier zat mijn broek toch wel van af...

Je weet kennelijk niet dat je zwanger bent, de tandarts helpt je (samen met de politie) en wordt geconfronteerd met begrijpelijke schoonmaak kosten. Nu meent mevrouw dat de tandarts maar voor deze kosten moet opdraaien... is absoluut geen grondslag voor.
Wat een gierige vrouw. Die tandarts hoeft toch niet voor haar onverwachte probleem op te draaien. Wat bizar dat ze hier nog een podium voor krijgt ook...
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
17-02-2021 21:31
Helemaal niet gierig van de tandarts. Die vrouw kon bevallen in een steriele omgeving, is super goed opgevangen, onverwachts. Waarschijnlijk heeft de tandarts ook patiënten moeten wegsturen. Hoezo zou hij de externe schoonmaakkosten moeten betalen?
Een praktijkruimte schoonmaken kost geen 211 euro. Maar, zoals veel tandartsen doen, gooien ze er een hoop kosten bovenop. Wat ik al zei, moneymakers.
...
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
17-02-2021 21:30
Omg, ik vind die vrouw hartstikke gierig! Hoezo moeten anderen hiervoor opdraaien? Ik zie dat die tandarts nu allemaal slechte reviews krijgt op Google.... triest :facepalm: een beetje dankbaarheid was meer op z'n plaats.
Echt bizar hé?! En dan die vrouw die nog roept dat de tandarts hier wel voor verzekerd is en dat zij hier niet om gevraagd heeft..?! De tandarts heeft er toch ook niet om gevraagd...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
17-02-2021 21:53
Echt bizar hé?! En dan die vrouw die nog roept dat de tandarts hier wel voor verzekerd is en dat zij hier niet om gevraagd heeft..?! De tandarts heeft er toch ook niet om gevraagd...
En er staat zelfs in het artikel dat een aansprakelijkheidsverzekering het zou vergoeden. Maar die heeft ze niet...
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-02-2021 21:24
Ja, gierig van die tandarts idd. 211 euro? Serieus? Moneymakers noem ik dat soort tandartsen altijd.
Nou nee... Gierig van de vrouw in kwestie lijkt mij. Zij bevalt... in een dergelijk geval zou ik mij kunnen voorstellen dat haar zorgverzekeraar de kosten uit coulance op zich neemt, maar om die kosten bij de tandarts, die zo aardig is geweest om zijn praktijk ruimte beschikbaar te stellen, neer te leggen is ongehoord.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-02-2021 21:51
Een praktijkruimte schoonmaken kost geen 211 euro. Maar, zoals veel tandartsen doen, gooien ze er een hoop kosten bovenop. Wat ik al zei, moneymakers.
Ik kan mij voorstellen dat na een bevalling (waar wel wat meer troep dan gemiddeld vanaf komt) dat je een praktijkruimte wel wat grondiger schoon moet maken dan normaal. Ik vind het helemaal geen raar bedrag. Als mevrouw een aansprakelijkheidsverzekering had gehad (die vrijwel iedereen heeft want dit kost geen drol) dan had deze het gewoon vergoed. Waarom moeten anderen voor gemaakte kosten opdraaien omdat zij haar verzekering niet op orde heeft of bewust het risico van geen aansprakelijkheidsverzekering heeft gelopen? Dat is pas gierig.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-02-2021 21:51
Een praktijkruimte schoonmaken kost geen 211 euro. Maar, zoals veel tandartsen doen, gooien ze er een hoop kosten bovenop. Wat ik al zei, moneymakers.
Bloed opruimen mag niet zomaar iedere schoonmaker doen, dus denk wel degelijk dat dit een redelijk bedrag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bizar dat die vrouw hen nog een trap na geeft door hen zo negatief in het nieuws te brengen. En dat de politie voor haar heeft betaald eigenlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
17-02-2021 21:51
Een praktijkruimte schoonmaken kost geen 211 euro. Maar, zoals veel tandartsen doen, gooien ze er een hoop kosten bovenop. Wat ik al zei, moneymakers.
Echt donder op. Mijn kantoor schoonmaken - en dat hoeft niet volgens medische richtlijnen - kost al zoveel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw_SpuitElf schreef:
17-02-2021 21:55
En er staat zelfs in het artikel dat een aansprakelijkheidsverzekering het zou vergoeden. Maar die heeft ze niet...
Ze heeft overigens al twee kinderen maar geen aansprakelijkheidsverzekering... :facepalm: ! Nooit van 6:162 BW zeker. Komt vaak voor dat kinderen schade veroorzaken. En nu de vrouw zelf ook...

De brutaliteit en gierigheid van die vrouw (al denk ik niet dat ze het breed heeft) gaat echt alle perken te buiten. In beginsel draai je gewoon op voor je eigen schade tenzij er een grondslag/reden is om die af te wentelen op een ander. Zij bevalt... niet de tandarts. Als ik de vrouw in kwestie was had ik de rekening meteen betaald en een bloemetje gebracht, aangezien dd tandarts zijn ruimte ter beschikking heeft gesteld voor mijn bevalling... in plaats daarvan wil zij de tandarts aan de schandpaal nagelen. Wat heb ik een hekel aan dit soort gedrag... :'(
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
17-02-2021 21:31
Helemaal niet gierig van de tandarts. Die vrouw kon bevallen in een steriele omgeving, is super goed opgevangen, onverwachts. Waarschijnlijk heeft de tandarts ook patiënten moeten wegsturen. Hoezo zou hij de externe schoonmaakkosten moeten betalen?
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze dame ook te gierig voor de pil en comdooms is.
Alle reacties Link kopieren
En dan nog de opmerking dat ze dacht dat de tandarts hiervoor wel verzekerd zou zijn :rofl: . Een WA verzekering is nog geen 60 Euro per jaar en zij heeft wel schade veroorzaakt (even los van de blije gebeurtenis). Wel heel sneu dat de tandarts nu allerlei slechte recensies krijgt...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-02-2021 22:09
Ik denk dat deze dame ook te gierig voor de pil en comdooms is.
Yep...

Ach, 23 zijn, je 3e kind, niet weten dat je zwanger bent... ik mag er niets van zeggen en ondertussen denk ik er wel wat van ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven