Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
lollypopje schreef:
02-02-2021 20:50
Ik heb net maar eens zitten googlen wat kroonsteentjes zijn :P
Ik wist het ook niet. :-$
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik heb mijn huis ook voor een klein deel zonder kroon steentjes opgeleverd. Niet om de kosten, maar omdat we zondagavond de laatste lampen weghaalden, en die er niet bleken te zijn (en ik dus ook geen voorraad had). En maandagochtend was de overdracht.
Zou ik het weer een beetje goed gemaakt hebben door wel gewoon de plaffonieres te laten hangen in gangen en wc, plus een rol wc papier (zo onhandig als je net in de gloednieuwe huis komt, naar de wc moet en dat vergeten bent), en een fles wijn?
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
02-02-2021 09:49
Zo knieperig waren wij ook, professioneel gelegde vloer, zo over te nemen maar dan zou de vloerbedekking ook blijven liggen, was zijn smaak niet. Oké kan, maar de gordijnroedes gingen er ook uit met leeg halen. Niet onze meest fraaie actie maar gaf wel een goed gevoel achteraf.
Ik snap niets van deze post.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
02-02-2021 20:07
Ik zat trouwens zondag effe uit balorigheid en verveling TLC te kijken (extreme cheapskates) en schrok me echt de tyfus van de Aziatische chick in New York met haar versleten sokken en door paperclips bij elkaar gehouden kleding. Haar vrienden kwamen op bezoek en werden verblijd met maaltijden uit de vuilnisbak.
OMG....ik werk in de GGZ en mag niet diagnosticeren maar had hier graag een diagnose op losgelaten..ook gezien de dynamiek tussen haar en de vrienden die op bezoek kwamen en werden "getrakteerd" op dumpsterfood.
Bizar....
Ik werk niet bij de GGZ of zo en zelfs ik denk dat bijna al die mensen wel een label hebben als ze ge diagnostiseerd worden. Echt een programma waar ik niet naar kan kijken. Ik heb respect voor mensen die zuinig zijn en van weinig veel kunnen maken. Maar dit is echt ver over de rand.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
02-02-2021 23:42
Ik snap niets van deze post.
Kaper van attibuutjes huis wilde de (waarschijnlijk) houten vloer wel overnemen, maar dan mocht de vloerbedekking niet ook blijven liggen. En uit wraak heeft attribuutje niet alleen de vloeren verwijderd, maar ook de gordijnroedes.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
03-02-2021 10:20
Kaper van attibuutjes huis wilde de (waarschijnlijk) houten vloer wel overnemen, maar dan mocht de vloerbedekking niet ook blijven liggen. En uit wraak heeft attribuutje niet alleen de vloeren verwijderd, maar ook de gordijnroedes.
:rofl: mensen zijn eigenlijk echt heel grappig.
Wij zitten nu dus midden in de verhuizing en ik kwam er n.a.v. dit topic achter dat mijn vriend kroonsteentjes verwijderd had in het oude huurhuis!! Hij zei dat het al zonder kroonsteentjes was toen we er in gingen, en dat het zat vast aan onze fittingen. :-$
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
03-02-2021 11:24
:rofl: mensen zijn eigenlijk echt heel grappig.
Wij zitten nu dus midden in de verhuizing en ik kwam er n.a.v. dit topic achter dat mijn vriend kroonsteentjes verwijderd had in het oude huurhuis!! Hij zei dat het al zonder kroonsteentjes was toen we er in gingen, en dat het zat vast aan onze fittingen. :-$
Dat is eigenlijk onzin, want het is maar net waar je de draden uit de kroonsteen trekt ;-)
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
02-02-2021 20:03
Voor alle huurhuizen die ik achter heb gelaten in de vrije sector (ook die van het appartement van mijn overleden vader) waren kroonsteentjes verplicht bij oplevering.
Wij kochten ons eerste huis van een woningbouwvereniging (ex-huurhuis) en werkelijk àlles was er uit gehaald: vloeren, muren, compleet kale tuin, keukenapparatuur, kroonsteentjes. Zelfs de deurbel was weg.
Geen idee of dat normaal is bij een voormalige huurwoning, maar lastig was het wel.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
03-02-2021 11:28
Dat is eigenlijk onzin, want het is maar net waar je de draden uit de kroonsteen trekt ;-)
Haha we zijn millenials he. Tot 3 jaar geleden had ik nog nooit van kroonsteentjes gehoord.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Iphi schreef:
03-02-2021 12:11
Wij kochten ons eerste huis van een woningbouwvereniging (ex-huurhuis) en werkelijk àlles was er uit gehaald: vloeren, muren, compleet kale tuin, keukenapparatuur, kroonsteentjes. Zelfs de deurbel was weg.
Geen idee of dat normaal is bij een voormalige huurwoning, maar lastig was het wel.
Wij hadden ook geen deurbel :rofl:
Wel stond de oude wasmachine er nog.

Ik had mijn kroonsteentjes ter overname moeten aanbieden, tegen 3x de nieuwprijs natuurlijk.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Aviendha schreef:
03-02-2021 12:17
Haha we zijn millenials he. Tot 3 jaar geleden had ik nog nooit van kroonsteentjes gehoord.
Hebben millenials geen lampen ofzo :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
03-02-2021 15:26
Hebben millenials geen lampen ofzo :biggrin:
Alleen die hangen gewoon voor eeuwig. Kijk de huidige generatie (Gen Z) die zijn van het consumptieve leven. Wij millenials stammen uit de jaren 80-tot-vroege-00, en zijn al aan onze 3e crisis bezig. (Internet rond 2000, bankcrisis vanaf 2008 en de huidige). Wir binnen zunig. Dus zien nooit een kroonsteentje.

(Of vragen onze (schoon)vader, oudere buurman om te helpen met ophangen.) :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
03-02-2021 15:40
Alleen die hangen gewoon voor eeuwig. Kijk de huidige generatie (Gen Z) die zijn van het consumptieve leven. Wij millenials stammen uit de jaren 80-tot-vroege-00, en zijn al aan onze 3e crisis bezig. (Internet rond 2000, bankcrisis vanaf 2008 en de huidige). Wir binnen zunig. Dus zien nooit een kroonsteentje.

(Of vragen onze (schoon)vader, oudere buurman om te helpen met ophangen.) :biggrin:
Haha, dit sowieso! En het eerste ook; mijn ouders hebben veel vaker een nieuw interieur dan ik. Likje verf, nieuwe kast, andere bank.... Pas nu ik een huis heb gekocht zijn er spullen die ik al sinds mn kindertijd meesleep, vervangen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
dianaf schreef:
03-02-2021 15:40
Alleen die hangen gewoon voor eeuwig. Kijk de huidige generatie (Gen Z) die zijn van het consumptieve leven. Wij millenials stammen uit de jaren 80-tot-vroege-00, en zijn al aan onze 3e crisis bezig. (Internet rond 2000, bankcrisis vanaf 2008 en de huidige). Wir binnen zunig. Dus zien nooit een kroonsteentje.

(Of vragen onze (schoon)vader, oudere buurman om te helpen met ophangen.) :biggrin:
Haha ik ben zelf ook millenial maar ik hang zelf de lampen op ;-)
Oh en ik hergebruik schroeven die ik ergens uit draai. Weet niet of dat gierig is of zunige millenial :lol:

Ontopic: we gingen eens met 3 vriendinnen naar een festival waarvan ik van eentje al wist dat ze vrij gierig was. Ze stond er ook op om bij de Lidl allerlei boodschappen in te slaan en door drieën te delen (terwijl ik zoiets had van dat kopen we wel ter plaatse want kost daar toch geen drol). Bleek dat ze alleen spullen had gekocht die zij lekker vond en waar wij echt niks aan vonden, maar wel de kosten delen. Ok kan gebeuren denk je nog, maar dan kwam wel een hele aparte rekening. We zouden met haar auto gaan en uiteraard de benzine splitten. Maar nu moest ineens ook de distributieriem, ruitenwissers etc. vervangen worden of we dit ook even wilden splitsen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
03-02-2021 15:59
Haha ik ben zelf ook millenial maar ik hang zelf de lampen op ;-)
Oh en ik hergebruik schroeven die ik ergens uit draai. Weet niet of dat gierig is of zunige millenial :lol:

Ontopic: we gingen eens met 3 vriendinnen naar een festival waarvan ik van eentje al wist dat ze vrij gierig was. Ze stond er ook op om bij de Lidl allerlei boodschappen in te slaan en door drieën te delen (terwijl ik zoiets had van dat kopen we wel ter plaatse want kost daar toch geen drol). Bleek dat ze alleen spullen had gekocht die zij lekker vond en waar wij echt niks aan vonden, maar wel de kosten delen. Ok kan gebeuren denk je nog, maar dan kwam wel een hele aparte rekening. We zouden met haar auto gaan en uiteraard de benzine splitten. Maar nu moest ineens ook de distributieriem, ruitenwissers etc. vervangen worden of we dit ook even wilden splitsen :bonk:
Ex was van de generatie Niks en hij heeft hier alle lampen opgehangen, dus deze millenial heeft niets gedaan. Dus technisch gezien is hier niets opgehangen door een millenial. Maar ik kan het waarschijnlijk wel. :biggrin:
Schroeven zou ik ook hergebruiken als ze niet bij het item horen.

Oh... slim gelijk de kleine/grote beurt met de medereizigers delen. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Iphi schreef:
03-02-2021 12:11
Wij kochten ons eerste huis van een woningbouwvereniging (ex-huurhuis) en werkelijk àlles was er uit gehaald: vloeren, muren, compleet kale tuin, keukenapparatuur, kroonsteentjes. Zelfs de deurbel was weg.
Geen idee of dat normaal is bij een voormalige huurwoning, maar lastig was het wel.
Hier mocht de nieuwe huurder dingen overnemen in overleg. Willen ze iets niet, dan moest het eruit. Heel fijn dat bij ons (2 maanden van tevoren opgezegd) we al die tijd geen bezichtigingen kregen. Op een Woensdag moest huis leeg opgeleverd worden. Ivm gewoon werken doordeweeks hebben we het weekend ervoor alles leeg getrokken. Krijg ik maandag einde dag en belletje van de woningbouw dat er dinsdag mensen wilden komen kijken en misschien wel wat over wilden nemen :facepalm:
Die woensdag met de oplevering zei degene die de oplevering kwam checken dat het wel zonde was dat alle handdoekkenrekjes weg waren... sja jullie regels, al die dingen moesten eruit.
Niet gierig, maar al met al zo zonde van de tijd en spullen die nog prima waren...
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
03-02-2021 16:09
Hier mocht de nieuwe huurder dingen overnemen in overleg. Willen ze iets niet, dan moest het eruit. Heel fijn dat bij ons (2 maanden van tevoren opgezegd) we al die tijd geen bezichtigingen kregen. Op een Woensdag moest huis leeg opgeleverd worden. Ivm gewoon werken doordeweeks hebben we het weekend ervoor alles leeg getrokken. Krijg ik maandag einde dag en belletje van de woningbouw dat er dinsdag mensen wilden komen kijken en misschien wel wat over wilden nemen :facepalm:
Die woensdag met de oplevering zei degene die de oplevering kwam checken dat het wel zonde was dat alle handdoekkenrekjes weg waren... sja jullie regels, al die dingen moesten eruit.
Niet gierig, maar al met al zo zonde van de tijd en spullen die nog prima waren...
Heerlijk slim he? Hebben wij ooit ook gehad. Stonden we alles eruit te trekken na het twaalf keer gecheckt te hebben bij de woningbouwvereniging, komen ze de dag van tevoren dat de nieuwe huurder toch wel even wilde overleggen. Hij echt op hele kleine toon: "Dus ik had lekker een badkuip kunnen hebben?". Vond het echt sneu voor hem (en ons).

Maar goed, die woningbouw had wel meer rare streken. Zo verzonnen ze een huurachterstand door raar te rekenen waardoor we in één maand tweemaal moesten betalen ("bijbetalen van de achterstand"). Wij eerst braaf betalen en meteen een brief erachteraan sturen dat het niet klopte, deden ze er alsnog maanden over om het weer terug te storten. Maar wij ondertussen wel bijna een andere woning mislopen doordat het fout in hun systeem stond.

We hadden ook door een vriend de woning professioneel laten reinigen toen we eruit gingen want die had zo'n bedrijf. Kregen we na de oplevering een dikke rekening van de woningbouwvereniging dat ze de woning hadden moeten laten reinigen, professioneel, heus waar. Kostte ook nog veel meer dan die vriend van ons; hij zei ook dat het niet marktconform was.

Dus wij met foto's van de oplevering, de rekening van die vriend naar het kantoor. Zeiden ze dat we dan omdat zij zo coulant waren, we alleen het prijsverschil zouden moeten betalen. Ze bonden pas in we gingen schermen met rechtsbijstand dat het niet kon om na de oplevering waarbij getekend was voor akkoord nog met dingen aan te komen waar we nota bene foto's van hadden waarop het tegendeel stond.

Maar goed, dat is allemaal niet gierig maar gewoon het uitknijpen van mensen in het sociaal zwakke segment. Er zijn er altijd die het niet doorhebben, ze proberen het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd of nieuwe huurders de oude dan gierig vinden als ze een bad eruit halen of handdoekenrekjes :-D

Oeh bedenk me wel een 'gierige' actie van onszelf bij de oplevering. Ruimtes moesten 1 kleur (maakte niet uit welke). En we hadden achter een kast niet geschilderd. We moesten dus die ruimte nog schilderen en het deel wat wel geverfd was, was een vrij felle kleur. Ze hoopten eigenlijk dat we het zouden witten, maar ik heb natuurlijk 1 klein potje verf gehaald in die felle kleur om alleen dat kleine stukje te verven.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
03-02-2021 16:45
Benieuwd of nieuwe huurders de oude dan gierig vinden als ze een bad eruit halen of handdoekenrekjes :-D

Oeh bedenk me wel een 'gierige' actie van onszelf bij de oplevering. Ruimtes moesten 1 kleur (maakte niet uit welke). En we hadden achter een kast niet geschilderd. We moesten dus die ruimte nog schilderen en het deel wat wel geverfd was, was een vrij felle kleur. Ze hoopten eigenlijk dat we het zouden witten, maar ik heb natuurlijk 1 klein potje verf gehaald in die felle kleur om alleen dat kleine stukje te verven.
Dat vind ik niet gierig. De woningbouw is gierig dat ze mensen als gratis aannemers willen hebben. Toen wij ons huurhuis kregen was er niet geverfd (dus gewoon beton) en niet geplamuurd. Sommige kamers waren echt een gatenkaas. Trappen en kozijnen waren ook erbarmelijk, we hebben alles zelf gedaan. Maar intussen krijgen we wel een hele lijst met zieke regels over de oplevering. Bijv. 40 euro als je een plug laat zitten, dat soort dingen. Ik twijfel of we van te voren een mail moeten sturen met alles wat wij zelf hebben moeten doen, en wat wij nu verkeerd zullen opleveren (dan zie je ook duidelijk dat het niet in verhouding staat) en of ze daar coulant in willen zijn. Of dat ik het gewoon even moet afwachten. Maar goed, dat is een dilemma voor een nieuw topic.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
De woningbouw heeft wel vaker gierige acties. Hier in de buurt is het een mix van koop en sociale huur. Een oud vrouwtje woonde al haar hele leven in een sociale huurwoning tot ze naar een verpleegtehuis moest. De woningbouw heeft amper wat aan onderhoud gedaan, alleen het noodzakelijke (zoals schilderen van de kozijnen eens in de 10! jaar). Er zat niet eens een badkamer oorspronkelijk in dat huis. Haar zoon heeft steeds het grote binnenonderhoud geregeld zoals elektra, vervangen keuken, een badkamer erin, etc. want de woningbouw gaf niet thuis. Toen zij eruit ging was het huis aardig gedateerd en was het inderdaad niet in de oorspronkelijk staat zoals opgeleverd omdat haar zoon inderdaad verbeteringen had aangebracht. Kregen ze een bericht of ze even € 40.000 wilde lappen want niet in oorspronkelijk staat opgeleverd en nu moesten ze het voor ze het opnieuw konden verhuren het huis eerst renoveren. Ze hadden nooit wat aan onderhoud of wat dan ook gedaan binnenshuis in 50 jaar tijd. Zoon moest er heel erg om lachen en zei dan zien we jullie wel voor de rechtbank, echt niet dat we ook maar een cent gaan betalen. Uiteraard heeft de woningbouw dit niet doorgezet.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is wel echt een overtreffende trap! Dat mag met recht een gierige actie genoemd worden.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
03-02-2021 17:43
De woningbouw heeft wel vaker gierige acties. Hier in de buurt is het een mix van koop en sociale huur. Een oud vrouwtje woonde al haar hele leven in een sociale huurwoning tot ze naar een verpleegtehuis moest. De woningbouw heeft amper wat aan onderhoud gedaan, alleen het noodzakelijke (zoals schilderen van de kozijnen eens in de 10! jaar). Er zat niet eens een badkamer oorspronkelijk in dat huis. Haar zoon heeft steeds het grote binnenonderhoud geregeld zoals elektra, vervangen keuken, een badkamer erin, etc. want de woningbouw gaf niet thuis. Toen zij eruit ging was het huis aardig gedateerd en was het inderdaad niet in de oorspronkelijk staat zoals opgeleverd omdat haar zoon inderdaad verbeteringen had aangebracht. Kregen ze een bericht of ze even € 40.000 wilde lappen want niet in oorspronkelijk staat opgeleverd en nu moesten ze het voor ze het opnieuw konden verhuren het huis eerst renoveren. Ze hadden nooit wat aan onderhoud of wat dan ook gedaan binnenshuis in 50 jaar tijd. Zoon moest er heel erg om lachen en zei dan zien we jullie wel voor de rechtbank, echt niet dat we ook maar een cent gaan betalen. Uiteraard heeft de woningbouw dit niet doorgezet.
40.000 euro? Voor wat dan? Wat was de oorspronkelijke staat volgens hen dan?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
03-02-2021 17:48
40.000 euro? Voor wat dan? Wat was de oorspronkelijke staat volgens hen dan?
Zoals 50 jaar terug. Dus de badkamer eruit slopen, wasmachineaansluiting eruit en de oorspronkelijke keuken erin :nut: Was echt te zot voor woorden.
Miek_ schreef:
03-02-2021 17:53
Zoals 50 jaar terug. Dus de badkamer eruit slopen, wasmachineaansluiting eruit en de oorspronkelijke keuken erin :nut: Was echt te zot voor woorden.
Niet! :woa: Die zijn gek.. Zouden er nog mensen werken bij de woningbouwvereniging die het huis überhaupt in oorspronkelijke staat hebben gezien?
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
03-02-2021 17:58
Niet! :woa: Die zijn gek.. Zouden er nog mensen werken bij de woningbouwvereniging die het huis überhaupt in oorspronkelijke staat hebben gezien?
Nee, natuurlijk niet :bonk: Ik snap ergens wel dat ze de badkamer op een andere plek wilde hebben want die was in een van de slaapkamers gebouwd. Bij de andere woningen hebben ze de badkamers toegevoegd door een stuk van de overloop af te halen (die was namelijk heel groot) eb bij de ouderwetse wasruimte te trekken. Maar om geld te durven te vragen hiervoor terwijl je 50 jaar lang niets aan binnenonderhoud hebt gedaan en niet eens eens badkamer hebt toegevoegd aan de woning is gewoon belachelijk. Dan moest je sowieso een grote renovatie uitvoeren want het was gewoon niet meer van deze tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven