April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Breek weer even in voor Mette Mare:

Bedankt voor je berichtje op mijn topic. Mijn dochter heet idd ook Nova. (zag idd dat jouw dochter ook zo heet)

Wat een vervelende variant van reflux heeft jouw zoontje. Lijkt me ook wel eng dat hij stopt met ademen.

Mijn zoontje is nu ook bijna 2 weken bezig met de nieuwe medicijnen. De motilium hadden we eerst (voordat hij in het ZH werd opgenomen voor een PHmetrie). Hij had dat eerst in combi met Zantac. Maar het hielp niets. Toen werd het ipv Zantac Losec. Nu heeft hij sinds 2 weken een antibiotica die hij krijgt voor de bijwerkingen en Losec. Wat ons opvalt is dat hij als hij Losec heeft gekregen hij niet wil drinken. Hij gaat dan heel erg huilen en dan duurt het heel lang voordat hij wel wil drinken en dan nog gaat het met horten en stoten. Heel zielig. Het is trouwens ook een crime om die Losec binnen te krijgen. Hoe doen jullie dat?

We weten niet of het echt werkt, want het verborgen reflux en dat heeft als nadeel dat je het niet echt kan zien.

Heeft jouw zoontje ook last van gevoelig zijn voor prikkels en overstrekken? Kan er ook bij horen, en mijn arme schaapje heeft dat ook.

Ik hoop dat die mannetjes van ons er snel overheen groeien, want dit is niets natuurlijk!

Alle andere aprilmama's: ook nog gefeliciteerd met jullie kindjes!

Sluip weer weg!

@ Pamster: Geen echte tranen nog die over de wangen biggelen, maar wel natte oogjes. Dat vind ik het al een stuk zieliger maken.Wat ontzettend leuk en lief dat je vriend je zo'n mooie ring heeft gegeven zeg!

@ Elma: Gwen boert dus ook als een kerel? Sofia ook hoor. Niet echt ladylike, hihi. En, hoe waren de puppy's? ik kan me goed voorstellen dat het echt even goed wennen is met 2 kinderen. En dan heb ik er eentje van 4,5. Hij kan al veel zelf en ik kan al goed met hem praten. Dat scheelt een hoop natuurlijk. Maar je klinkt wel als een organisatietalent hoor. haha, flesje in de badkamer terwijl Fynn aan het badderen is. 2 vliegen in 1 klap! Hihi.

Hoe gaat het met Steenbokje en Floddertje?

Hier alles goed. Zaterdag voor het eerst met Sofia naar een verjaardag van een vriendin geweest. Begon al om 6 uur met BBQ. ik was er om half 7. Om half 10 ging ik weer weg. En echt ene succes was het niet. Ze heeft precies in die tijd niet geslapen, wilde maar drinken en tussendoor wilde allerlei mensen haar komen bekijken en het liefst vasthouden. Echt een mega succes was het dus niet. Als ze zo aan het peupelen is dan ben ik liever thuis. Maargoed, ik heb het geprobeerd. Volgende keer beter:-).
Steenbokje, gefeliciteerd met Sofie! Hoe is de bevalling gegaan?

Volgens mij zijn we eigenlijk wel compleet. Ik vermoed dat Reminder ook wel eens bevallen is inmiddels, maar ik denk dat die hier niet meer schrijft. Allemaal gezonde baby's wat een wonder toch weer!

Noerie, jammer dat het niet zo goed ging, maar die dingen gaan langzaamaan beter, en moeten ook wennen. Ik weet nog dat ik bij de eerste echt dacht dat ik feestjes nooit meer leuk zou gaan vinden (zeker als zoontje mee was). Ik kon me op geen enkel gesprek concentreren.Is toch goed gekomen.

Pam, wat lief zeg van je vriend!

Hier ook verwend met moederdag. Man moest wel de hele dag weg, maar heeft smorgens wel voor ontbijt en leuke kado's gezorgd. Leuke versjes en knutsels ook van de kinderen!

Daarna was het aanpoten met 4 drukke kids de hele dag thuis alleen. Ze konden niet in de tuin omdat er net gezaaid was, pfff lag sávonds echt gevloerd in bed.Maar goed, vandaag tot half 12 geslapen dus alweer opgeknapt (kinderen weer naar school en kdv).
hoi meiden,

Steenbokje, gefeliciteerd met jullie dochter. Gelukkig dat alles goed is.

Elma: klinkt alsof je de boel goed kunt regelen! Knap hoor met 2 kinderen die beide niet kunnen lopen!

Noerie: goed dat je het hebt geprobeerd met de bbq. Het komt echt goed.

Pam: leuk een ring! Was het een verlovingsring of dat nog niet?

Gisteren ben ik met de 2 kids naar mijn ouders geweest met de auto. Was wel erg gezellig. Mijn man had ook echt even rust nodig want hij slaapt ook niet echt door en het werk gaat verder. Wel een hele stap om alleen met 2 kinderen een eind te gaan rijden maar oma was zo blij verrast, dat maakte alles goed.

Karlijn heeft wel veel krampjes. We geven cinababy en ik drink venkelthee. Verder ben ik babymassage van plan maar tot nu toe ben ik de enige die zich heeft opgegeven en die mevrouw heeft 4 moeders of vaders nodig. Hopelijk komen er nog meer.

Aanstaande zaterdag heb ik een bruiloft van een heel goede vriendin. Ik ben zelfs getuige. Ik heb er wel veel zin in maar het is wel een vreemd idee om een hele dag zonder Karlijn te zijn.

Gelukkig komen mijn ouders die dag in ons huis. Ik weet wel dat het allemaal goed komt want ze hebben er zelf 3 groot gekregen maar toch.

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Zo, iedereen heeft gisteren kunnen genieten van de (eerste) moederdag!!

@Steenbokje: van harte gefeliciteerd met jullie Sofie!! Alles goed nu. Nog aan het genieten van de kraamhulp???

@Floddertje: gefeliciteerd met jullie zoontje Pepijn!! Jij zult nu vandaag de eerste dag geen kraamhulp meer hebben of wel nog?

@Beer: die gebroken nachten was ook hetgeen waar ik het meeste tegenop zag, vooral omdat je nog 3 te "entertainen" hebt... Ook gisteren leuke knutseltjes gekregen voor moederdag. Die zijn toch altijd het leukste, vind ik.

@Noerie: ja, die eerste visites herken ik idd nog wel. Het wordt echt beter. Niet laten opfokken.

Hoe is het nu met (stief)zoon? Wat hier helpt, is toch even dat 1 op 1 contact met de jongens. Ook al heb ik Anne bv aanliggen, ik besteed dan weinig aandacht aan haar (dat denken de jongens dan) en ik lees dan samen met ze een boekje of we kijken samen tv. Mijn man gaat dan ook vaker samen met ze aan de Lego bouwen als ik aan het voeden ben, dan hebben ze de exclusieve aandacht van papa. Is er anders nog een oma/opa/tante/oom die alleen maar voor hem daar is? Helpt ook bij de jaloezieverwerking, ook al is hij lief naar Sofia toe. Succes!

@Pamster; wat lief van je vriend. Ik heb ook altijd een sieraad gekregen bij iedere bevalling. Nu moet ik tijdelijk mijn armbandje inleveren voor een aantal bedeltjes die manlief uit gaat zoeken met de jongens.

Hier is dan ook eindelijk weer de school begonnen. Malte is deze week jarig, dus morgen nog even iets gaan verzinnen om uit te delen in de klas a.s. donderdag. Hij wordt al 5.... Het gaat gewoonweg zo snel, niet meer leuk. Oudste, wordt eind volgende maand 7, zit nu al in kledingmaat 128. Toen hij pas geboren was, kon ik me gewoon niet voorstellen dat hij ooit zo groot zou worden....

Anne doet het op zich vrij goed. Ze wil alleen 's-avonds veel drinken. Gisteren heeft ze zo ongeveer vanaf 8 uur tot 11 uur gedronken (met tussenpozen van een kwartier tot een half uurtje). Vannacht kwam ze om kwart voor 3 en kwart voor 7. Dat laatste was gunstig aangezien ik om half 8 eruit moest om de jongens gereed te maken voor school en kdv. Om 10 uur weer drinken en daarna hebben we samen anderhalf uur op ge bank geslapen... Ik moet wel bekennen dat ik weer helemaal into de series zit. Ik ben nu weer alles aan het volgen wat je maat kunt volgen ('s-avonds dan), dankzij de BV, haha.

Fijne dag nog allemaal!!

Voor krampjes heb ik trouwens een supermiddel via de Duitse apotheek: SAB Simplex. In de gebruiksaanwijzing staat ook echt dat het voor darmkrampjes bij pasgeborenen is. Dit middeltje neemt het schuim weg van de flesmelk (schuim zorgt nl. voor de krampjes want het is lucht) en voor de BV kun je het op een lepeltje geven en zorgt ook voor het verwerken van de lucht. Cinababy e.d. hielp hier voor geen meter en dit dus wel. Bij alledrie ben ik er goed mee gevaren. Voor spugen bij FV ben ik altijd overgestapt op de Friso Comfort (kun je mengen met de gewone Friso), ging ook altijd erg goed.
@VV: hier ook een hele onderneming achter de rug. Mijn beste vriendin (en tevens peettante van de derde) was jarig en vorige week ben ik met allevier de kinderen er naartoe gegaan. Een uur enkele reis... Gelukkig ging alles goed. Zelf heeft ze ook 3 kinderen, dus ze is wel e.e.a. gewend met kinderen. Ik ben echter huiverig om met allevier op visite te gaan bij mensen die geen of maar 1 kind hebben. Meteen zo'n hele invasie...

Wij hebben volgende week zondagmiddag (van 3 uur tot ongeveer 8 uur) een feest, maar we nemen Anne gewoon mee. Ik heb nog niet gekolfd. De vorige keren begon de BV nl. altijd mis te gaan als ik begon met kolven, dus ik probeer het nu uit te stellen. De langste periode van BV was hier nl. maar 6 weken en dat wil ik nu toch wel zeker verdubbelen.
@ Ruma: Ik geloof dat dat Sab Simplex hetzelfde spul is als de infacol. Is dat ook met zo'n enorme sinasappelsmaak? Ik kan me voorstellen dat mensen zonder kinderen het zien als een soort invasie als jij met de 4 kinders binnenkomt maar echt knap dat je het aandurft hoor alleen met ze weg!

@ VV: jij ook al op stap met de ukken naar oma! Goed hoor. En inmiddels kan Fynn loslopen ook al is het niet echt ver en gaat ie absoluut niet de kant op die ik wil haha. Maar ik kan hem wel even neerzetten zonder dat ie omvalt dat is al heel handig! Leuk een bruiloft! Alvast veel plezier want aan het eind vand e week ben ik dat vast weer vergeten haha

@ Beer: goh zeg 4 kinderen alleen binnen moeten vermaken dat valt niet mee denk ik. ik baal ook altijd als het rotweer is en we dus niet naar buiten knnen. Want buiten kan Fynn veel beter al die energie kwijt dan binnen.........

@ Noerie: de pups waren echt te schattig, het is maar goed dat ze alle 7 al verkocht waren want anders had ik me echt in moeten houden om er geen 1 mee naar huis te nemen! Is we wennen he zo'n feestje met zo'n kleine? Maar het gaat echt wennen hoor, ik kon me er bij Fynn ook heel druk om maken en nu denk ik ach ja als Gwen huilt dan hebben ze het er maar mee te doen haha

Vanmiddag hebben we een duo buggy gekocht want dat is toch wel handig als je alleen mett de 2 kinders op stap wilt. En het is echt een superding! Vouwt heel klein op en is heel wendbaar. En toch maar een klein beetje groter dan een normale buggy dus niet zo'n enorme stoomtrein waar je mee moet lopen. Die gaan we dus nog vaak gebruiken als het mooi weer blijft!
Even in een notendop: Ik heb woensdag een baarmoederontsteking opgelopen en ben flink ziek geweest. Hoge koorts en heel veel pijn gehad. Sinds donderdag flink aan de ab en mag ik dus geen bv geven. Ben aan het kolven om het op gang te houden. Zaterdag mag het weer, daar leef ik nu naar toe. We hebben nu de vierde kraamhulp. De eerste was bij de bevalling, de tweede was erg goed en was er 3 dagen, de derde was een doos die het niet in zich heeft en die was er precies toen ik ziek was. Nu he ik een ouwe rot in het vak die even heeft huisgehouden en zij is morgen voor het laatst.

Ben gister voor het eerst beneden geweest en gelijk even buiten. Vandaag weer even. Heb nu ook beneden gegeten vanmiddag. Dussss, kan met enige jaloerzie jullie verhalen lezen over jullie gelukte en mislukte uitstapjes :-).

Pepijn doet het heel goed. Is erg rustig sinds de fles en komt 's nachts 1 keer. Zo rond 3 a 4 uur. Heerlijk. Dan geeft P de fles en ik kolf. Ik zal eens kijken of ik wat op hyves kan knallen.

Krampjes heeft hij ook wel maar zijn prima op te vangen met een speen.

Jeetje Beer; al in 62 ?!?! Haha, heerlijk zo'n beertje. Dat gevoel wat je omschrijft is precies wat ik bedoel ja.

Steenbok; gefeleliciteerd !!!!! Ben benieuwd hoe het is gegaan !!

Elma; ja een duowagen lijkt me geen overbodige luxe met 2 kleintjes. Had ik bij de eerste 2 ook, die scheelden 21 maanden ofzo.....
he getver Flodder. Nu gaat het wel weer een beetje? En wat knap dat je het kolven volhoud lijkt me erg zwaar en zeker als je alles weg moet gooien!

Hier alles ok, morgen naar de huisarts voor een mirena spiraal (tenminste eerst een uitstrijkje en dan hopelijk een recept meekrijgen) dan kunnen over een paar weken de rubbers weer de deur uit.....
Hier is ook maatje 56 alweer verdwenen. Sterker nog, het ligt al bij mijn schoonzusje in de kast, die verwacht begin juli haar eerste.

@Ruma...bizar hoe hard ze groeien hé? Mijn dochter van 4,5 heeft nu al 128!! Is dan ook wel een knots van een meid hoor!!

Dat van die invasie ken ik ook! Inderdaad vooral bij mensen die zelf geen kids hebben!

@Floddertje...das minder zeg die ontsteking. Voel je je alweer wat beter??

@Elmanita...met onze drie meiden is ons gezinnetje compleet. Dus ik denk dat manlief er over niet al te lange tijd een ''knoop in laat leggen'''.

@mams met schoolgaande kids. Vinden jullie het ook zo'n mega planning om de kids gevoed, schoon, aangekleed en met gevulde rugzak optijd in de auto en op school te krijgen???
Is ook zo. ik heb het geprobeerd met de kleine naar een feestje gaan. Volgende keer beter. Ik moet er ook gewoon maling aan hebben als ze huilt...

@ Ruma: Zo doe ik het met zoonlief ook wel hoor. Maar vidn ik soms ook lastig. Zeker omdat hij juist negatieve aandacht vraagt. Maar inderdaad nog maar wat meer aandacht aan hem besteden. Want dat werkt inderdaad wel. Goeie om dat ook tijdens het voeden te doen. Voorlezen... Ga ik vandaag mee beginnen.

@ Elma: Je hebt net zelf een kleine pup:-). Maaroged dat je de verleiding kon weerstaan om niet een hondenpup mee te nemen:-). je hebt het al druk genoeg. En lekker, een duowagen! ik ga ook weer een mirena laten zetten. Condooms geen succes, en om nou binnen no time weer zwanger te raken... nou nee.

@ Floddertje: klinkt heftig zeg. En inderdaad wat goed dat je bent blijven kolven. Respect! En fijn dat pepijn het zo goed doet.

@ Tammie: Is inderdaad een gedoe. ik heb 1 schoolgaand zoontje en dat vind ik al gedoe genoeg. Zeker omdat ik s'ochtends erg slecht mijn bed uit kan komen en dus steeds net even te laat opsta. Als ik nou een kwartier eerder opsta dan denk ik dat het een stuk relaxter gaat. Ga ik morgenochtend toch echt eens doen:-)...

Maar het zal wel wennen zijn. Het is gewoon echt weer even opnieuw ritme krijgen. en dat duurt toch net wat langer dan ik van tevoren dacht. Maar het gaat sinds een week wel echt wat beter.

Sofia gaat nog steeds goed. Is morgen alweer 7 weken. Ze heeft nu maatje 56 maar 62 kan nu met sommige kleertje ook. Wat gaat het toch al snel allemaal. En ze heeft al 2 goeie wangen en een heuse onderkin!

En dan eens een ander vraagje; hoe gaat het met de moeders? Ik voel me goed. Weer als vanouds. Tenminste; bijna. ik voelde tot 5 weken na de bevallign geen enkele aandrang als ik moest plassen. Ik ging gewoon een paar keer per dag, maar aandrang voelde ik niet. Nu een heel klein beetje. Ik hoop dat dat weer helemaal terugkomt. Hoewel het ook wel weer handig is:-0 Ik verlies geen urine, dus daar ben ik allang blij om.

Verder heb ik sinds de 5e week na de bevalling weer seks. Gaat prima. Wel apart, is dat fietsen wel iets gevoelig is. Alsof mijn schaambot nog wat beurs is.

Verder net een tepelkloofje gehad, maar gaat nu ook beter. De zalf van Medela vind ik goed helpen.En s'avonds zit ik hier dan met blote borsten op de bank. Even luchten, hihi.
Hey Noerie hoe bevalt de mirena bij jou? Ik heb nog nooit een spiraal gehad maar altijd de pil geslikt namelijk. en die condooms zijn niks voor ons, man vindt het niks (ik vind het wel ok, geen rotzooi ) en is nog een dure frats (hier trouwens 1 week na de bevalling weer sex gehad).

Verder alles wel ok. Soms alleen een beetje last van m'n terugtrekkende buikspieren als ik te vaak de trap op en af gesjeest ben.

Goh apart dat je dan geen aandrang had. maarja zolang je niks verliest onderweg is het wel ok toch? Enne jullie hebben vast hele mooie gordijnen voor je avond "luchting"

T&G: wij hebben ook aan zo'n mooie knoop gedacht maar ik wil er toch nog even mee wachten tot over een jaar of 5 stel je voor dat we toch ineens nog een 3e zouden willen dan zijn we mooi de pineut natuurlijk (kans van 1 op een miljoen ofzo maar toch).

Is het bij jullie ook zulk mooi weer? hier schijnt de zon volop (helaas geen tuin-weer want teveel wind)
ik heb de mirena eerder gehad. 3 jaar lang helemaal tevreden geweest. Geen enkele ongesteldheidsklacht meer gehad en zelfs vrij snel helemaal niet meer ongesteld geworden. Echt super! Na 3 jaar kreeg ik alleen wel weer bloedverlies en best veel ook (ik had ook altijd enorme zware ongesteldheid) en toen was ik er klaar mee. Maar in principe altijd heel blij mee geweest.Nergens last van, je hoeft nergens aan te denken en je hebt maar 1/10 hormonen in je bloedbaan die je anders met de pil zou hebben. ik zeg dus: doen!

Terugtrekkende buikspieren. Dat had ik de 1e 2 weken ook, maar nu niet meer. Kon best heftig zijn.

inderdaad, is weinig aandrang geen drama. En inderdaad, erg dikke gordijnen hier:-).

Was een superdag. Hier in de tuin kan ik goed in de luwte zitten, dus toch heerlijk buiten kunnen zitten.

Na 1 week alweer seks??? Wow!
Hoera, ons tweede mannetje is vandaag jarig. Hij is al 5... Zometeen naar school om uit te delen (met Anne erbij). En dan moet hij voor het eerst vanmiddag ook naar school (op onze school hebben alle 4-jarigen alleen 's-ochtends les) en ook naa reen andere juf, die ik ook nog heb gehad. Leuk!! Volgende week woensdag is dan het kinderfeestje. Ben benieuwd.

@Floddertje: jeetje dat hoort zich niet goed aan. Hoe oel je je nu? Gaat het wel zonder kraamhulp? Sterkte en beterschap!!!

@Elma: jeetje, al na 1 week seks, hier nog steeds niet, maar dat komt omdat manlief 's-ochtends om half 6 opstaat en dus rond half 11 naar bed gaat en Anne is dan nog steeds aan het drinken. Zelf lig ik meestal een uur later in bed en dan is mijn man al in dromenland.... Maar binnenkort moeten we er toch maar eens aan gaan geloven. Hier wordt trouwens bij man een knoop erin gelegd. Tot die tijd pil en condooms (zekere voor het onzekere nemen, haha).

@Noerie: hier is het juist onze tweede zoon die negatieve aandacht vraagt. Hij is niet jaloers op Anne, maar op Simon. Hij duwt hem weg (al dan niet hardhandig), is brutaal, heeft een grote mond, etc., etc. Soms word ik er wel moedeloos van. Het maakt niet uit hoe ik reageer (van begripvol tot erg boos), hij blijft gewoon doorgaan... Dinsdagmiddag ben ik met hem en Anne naar de stad geweest en hebben we het gezellig gemaakt. Was ook erg leuk, totdat we thuiskwamen, toen begon hij meteen weer te klieren (terwijl verder nog niemand thuis was).

Verder voel ik me ook weer gewoon goed. Ben ik ook erg blij om aangezien de laatste 4 maanden van de zwangerschap echt niet fijn waren. Wandel regelmatig en redelijk veel en ben weer helemaal terug in het huishouden e.d.

@T&G: tja, schoolgaande kinderen en een peuter en een baby is inderdaad geen makkelijke combinatie. Anne heeft ook nog een slechte timing qua voeding 's-ochtends dus het is aanpoten. Een tip: leg al het meeste de avond van te voren klaar, dat scheelt echt tijd.

Zo, ik moet naar school! Fijne dag nog allemaal!

Ruma
Hoi meiden,

Flodder, wat vervelend meid, hopelijk gaat het al weer wat beter vandaag.

Elma: ik wil ook een mirena maar de huisarts wil het alleen plaatsen tijdens de menstuatie (beetje genant).

Noerie: wij hebben gisteren weer voor het eerst sex gehad. was wel heel apart. Ik merk dat ik behoorlijk bang ben om zwanger te worden wanneer we alleen condooms gebruiken.

Over het geen aandrang hebben vraag ik me af of je wel voldoende drinkt? zeker ivm borstvoeding is dat belangrijk.

Gisteren ben ik naar de tandarts geweest. Ik merk dat ik het moeilijker vind om goed voor mezelf te zorgen als ik wat moe ben en zo zitten er nu meerdere gaatjes worden over 2 weken gevuld.

Ruma: Gefeliciteerd!! Jeetje 5 alweer. Alle respect voor het opvoeden van 4 kids. Ik vind een peuter en een baby al aanpoten.

Vanavond heeft mijn man ook weekend, heerlijk!

Morgen komt de kapper, er komt een vriendin lunchen en mijn schoonouders komen eten dus vandaag doe ik het met de kids lekker rustig aan.

Geniet ervan allemaal,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Hoi meiden!

Hier nog geen sex, moet eerlijk bekennen dat ik dat nog niet zo goed durf, zou wel willen. Misschien dit weekend....manlief springt een gat in de lucht als ie dat leest Hier worden het wel de condooms, wil toch nog wel een tweede en ik zie een spiraal, mirena of implanon nog niet zitten. Pil slikken mag nog niet vanwege de bv....nou ja, die rubbers overleven we ook wel weer

Van de week naar cb geweest, mevrouw is nu 55 cm en weegt 4555 gram, in 5 weken dus ruim een kilo aangekomen. Merk nu ook dat ze veel gerichter om zich heen kijkt en het eerste lachje zit eraan te komen

Flodder: gaat het inmiddels al beter met je?

Ruma: gefeliciteerd met je tweede mannetje! Was het leuk op school?

VV: wat lekker dat je man nu ook weekend heeft, lekker genieten dus. Die van mij zal wel weer pas na tienen thuiskomen vanavond, heeft het zo druk op zn werk dat ie er beter kan blijven ongeveer. Komt regelmatig voor dat ie niet voor tienen thuis is. Kan ie ook zo weinig genieten van Emma.

Nou mevrouw heeft weer eens de hik en gaat jengelen, dus ga er even een speentje instoppen en dan boodschapjes doen. Gelukkig is het hier weer iets beter weer dan vanochtend. Tis best een pittig wandelingetje, maar kan de conditieopbouw ook wel weer gebruiken
hoi meiden,

vanmorgen bij de huisarts geweest voor de mrirena, uitstrijkje gemaakt en inwendig inderzoek gehad. helemaal goedgekeurd, dus volgende week bellen voor de uitslag van het kweekje en dan direct een afspraak maken voor het inbrengen. daarna door naar m'n moeder we zijn wezen shoppen en heerlijk op een terrasje gezeten daar om te lunchen (Gwen lekker in de wagen ernaast, was toch helemaal knock out na haar fles daar haha).

Assevas: haha hier was het ook meer op manliefs verzoek hoor, maarja had geen hechtingen of wat dan ook dus waarom niet dacht ik. Zozo lekkere slagroom heb jij dus! En nog lekker gewandeld?

VV: balen dat ze die spiraal alleen dan willen plaatsen lijkt me ook niet prettig. Die van mij wilde het gewoon doen wanneer de uitslag binnen was als ik maar zeker wist dat ik niet zwanger was (nou dat weet ik wel 99.9% zeker). Balen van je gaatjes! Alvast sterkte oor over 2 weken en veel plezier morgen!

Ruma: Gefeliciteerd met je zoon! En hoe vond hij de school?

Noerie: schijnbaar zitten de buikspieren nu weer helemaal op z'n plek, moest bij de fysio een sportschema ophalen en die heeft even gevoeld hoever ze nog van elkaar vandaan zaten. En ze zijn dus weer helemaal aangesloten dus mag weer sporten binnenkort (dan komt het probleem conditie nog die niet aanwezig is haha).

Vinden jullie het trouwens leuk als ik de lengtes en gewichten van de kleintjes in een tabel zet? Zal even kijken hoe dat eruit zal zien. mochetn jullie het niks vinden dan haal ik het weer weg hoor!
@Elma: zo te lezen heb je een leuke dag gehad. Hier knapte het weer zo goed op dat het wandelingetje erg lekker was. Was al niet meer zo moe als vorige week, conditie gaat dus vooruit.

Leuk idee om het gewicht en lengte bij te gaan houden. Om de info voor Emma compleet te maken: bij haar geboorte was ze 51 cm en woog 3485 gram.
Aloa,

ontsteking is helemaal over. Gister de laatste pil van ab kuur geslikt en morgen avond mag ik weer voeden. Ik begin alleen zaterdag weer. De nachten gaan net zo lekker dus dat ga ik niet gelijk riskeren.

Ik ben alleen heel moe. Slaap elke middag nog. Kan weinig hebben nog. Gelukkig is P nog een poosje thuis. Weet niet hoe ik het anders gedaan zou moeten hebben.

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met iedereen !!
hoi meiden,

slechte verbinding gehad de laatste tijd, en drukdrukdruk met m'n kindjes.

Stef heeft nog veel last van de reflux, en ik kolf inmiddels fulltime waardoor ik de bv kan indikken.

Best een klusje want erg makkelijk gaat het kolven deze keer niet.

Als hij even rustig is, dan is het ook wel een heel lekker ventje, lacht al vol overgave, zo schattig!

Fijn dat het overal zo lekker loopt, tot gauw maar weer!
Hoi hoi,

Hier mijn bevallingsverhaal:

s'Ochtends om 07.35 braken de vliezen.We belde de verloskundige en zij zei

in de middag ergens langs te komen. Ondertussen ging ik

tv kijken om de tijd door te komen.ik verwachtte dat de weeën nu niet lang meer op zich lieten wachten.Maar er gebeurde niets.Alleen wat lichte krampen.

Rond 12.00 uur kwam de verloskundige langs en omdat er nog geen goede weeën waren besloot ze geen inwendig onderzoek te doen. Rond 15.00 terwijl ik tv zat te kijken werden de weeën erg pijnlijk en rond 17.00 uur ging ik ze bijhouden omdat ze om de 5 minuten kwamen en een minuut duurden. Ik had vreselijk pijnlijke rugweeën waar ik niets mee kon.Om 19.30 was zij er en ik had ondertussen een ware weeënstorm.Ze gingen niet meer weg, het was gewoon 1 lange wee..Ze deed een inwendig onderzoek en helaas was alleen de baarmoedermond verstreken en geen ontsluiting. Ze besloot me te strippen in de hoop de ontsluiting op gang te laten komen.De verloskundige vertrok weer en de weeën werden werden nu zo ondraaglijk dat ik niet wist hoe ze op te vangen. Ze zaten alleen in de rug en zitten liggen en staan deed erg pijn.Dan maar douchen proberen maar ik kon me niet ontspannen.Ik raakte lichtelijk in paniek en wist niet hoe ik dit nog uren vol kon houden.Ik smeekte mijn vriend on de VK te bellen.

Rond 23.00 uur kwam de verloskundige weer ze deed weer een inwendig onderzoek en ik had 3cm ontsluiting.

Dit schoot niet op! de verloskundige stelde voor om naar het ziekenhuis te gaan voor een verdoving want ik was al lang bezig. Wat was ik daar blij mee.Als die weeën maar stopte.

Ik dacht nu snel verdoving te krijgen maar ik moest eerst nog een half uur een ctg laten maken om te kijken hoe het met de baby was.Na dat half uur werd er een krasje op Sofie's hoofdje

hoofd gemaakt om zo te kunnen bepalen of ze de verdoving wel aan zou kunnen.

Toen dat goed bleek gingen ze eerst nog kijken of er al meer ontsluiting was want bij voldoende ontsluiting kan er geen verdoving meer worden gezet omdat je dan de persweeën

niet voelt. Maar ik zat nu pas op 4cm dus de verdoving kon worden gezet. Maar eerst moest de anesthesist gebeld worden en vanuit huis komen want zij zijn s'nachts niet aanwezig.

Die kwam en rond 01.30 kon dan de ruggeprik gezet worden.Toen die zijn werk deed kon

ik eindelijk ontspannen!Wat een heerlijk gevoel!!

Die ontspanning heeft me goed gedaan en een anderhalf uur later voelde ik persdrang ondanks de verdoving.Dat durfe ik niet te zeggen want ik was bang om weeënnopwekkers te krijgen om de ontsluiting te doen vorderen en ik die weeën weer zou voelen.Dat had de gynaecoloog namelijk gezegd.

Toen ik echt niet meer kon inhouden heb ik het toch maar gezegd en wat bleek; er was volledige ontsluiting, ik mocht gaan persen en 10 minuten later werd Sofie om 04.15 geboren!!

Helaas had ze koorts en mochten we niet naar huis maar moesten naar de verlosafdeling. Daar moesten we een nachtje blijven.De volgende dag was ik helemaal kapot want je doet geen oog dicht op zo'n afdeling, de hele nacht komen er nieuwe moeders met baby's dat wisselt elkaar

constant af en de verpleegsters komen iedereen elke paar uur controleren.Toen hoorde we dat we nog minstens een nacht moesten blijven en Sofie misschien opgenomen zou worden

op de kinderafdeling.

Dit en het feit dat ik dus al 2 nachten niet geslapen had kwam hard aan en ik barsten in tranen uit en kon niet meer stoppen.Gelukkig zag de verpleegster dat ik er doorheen zat en

regelde een eigen kamer voor me.Ook was mijn bloeddruk veel te hoog en ik moest rust houden.Op die eigen kamer heb ik gelukkig even een uurtje kunnen slapen.Helaas bleek na bloedafname dat Sofie's infectiegevaar was gestegen dus we moesten nog een nacht blijven.

gelukkig mocht ze wel bij me op de kamer blijven en hoefde ze (nog) niet naar de kinderafdeling!

De volgende dag weer bloedafname bij Sofie en gelukkig zag het er goed uit.Toch moesten we voor alle zekerheid nog 1 nacht blijven ondanks dat ze het goed deed.

De volgende dag mochten we dan einelijk na 4 dagen naar huis.

Ik moet zeggen dat ik t behoorlijk vond tegenvallen, ik kon de weeën niet opvangen of wegzuchten.

Ik dacht er van te voren misschien iets te mild over....

Maar alles is nu goed gelukkig!

Liefs!!
@steenbokje. Gefeliciteerd met Sophie!! Heftig verhaal hoor, je bevalling! Kan me voorstellen dat dat tegenviel, vooral door dat je nog die nachten in het ZH moest blijven. Maar wel fijn dat ze Sophie meteen goed in de gaten konden houden en dat alles nu goed gaat! Geniet lekker van de resterende kraamdagen!

@mettemare. Goed van jou hoor, dat je alles kolft! Succes!

@floddertje. Ging het goed, zelf weer voeden?

@elmanita. Naar aanleiding van jou sex-onthulling bij man aangekondigd dat het weer eens tijd werd...hij lijkt minder enthousiast dan ik...wat een angsthazen zijn het toch, die kerels...:-)

Hier alles erg lekker. Isa is nu al een maand oud (haha, voelt als 'al) en superlief! Sinds en dag of twee is ze wat meer wakker overdag en ligt dan met grote ogen rond te kijken. Ze wil alleen vandaag ineens om de twee uur eten en daardoor kom ik zelf nergens aan toe. Misschien moet ik dat ook maar even niet willen...Woensdag eerste afspraak CB.

Fijne dag allemaal.
Steenbokje wat een verhaal meid, maar uiteindelijk toch een mooie meid gekregen! Hoe gaat het nu met je?

haha asjemenou nou man hier liet het zich geen 2 keer zeggen hoor. moet de 1e keer nog meemaken dat ie niet zou willen (hmm dat klinkt misschien wel erg oversekst haha). De tijd gaat snel he al een maand oud, heb je ook het idee dat ze al zo groot is? Ik heb het idee dat Gwen al een hele reus is vergeleken met 5 weken terug. Morgen moeten we naar het CB ben benieuwd!
Steenbokje; jeetje meid, je hebt er hard voor moeten werken !! Gelukkig gaat alles goed met jullie nu !!

De bv loopt als een tiet :-) Heerlijk. Niks tepel/speen verwarring. Pepijn houdt ook zijn ritme heerlijk vast. Blijft 1x per nacht komen. Dus slapen gaat super. Kortom, niks te klagen !!
mooi Flodder dan is het kolven toch niet voor niks geweest!

Voor flessers onder ons, hoeveel drinkt jullie kleine nu? Gwen drinkt sinds 2 dagen om de 4 uur 165 cc (150+5) waarvan ze meestal 10 cc laat staan, soms gaat ie wel helemaal leeg maar lang niet altijd. snachts slaapt ze nu 7-8 uur aan 1 stuk, beetje jammer alleen dat haar nacht nu om 8 uur begint maar goed dat verschuiven we hopelijk nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven