Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 2 maart 2021 om 12:35
Bedoel je niet BE creative Jufjoke, het merk waar ik al over loop te jubelen wat betreft de oogschaduw
? Het palette sluit overigens ook magnetisch. Maar is het wat die lippenstift (zeg maar nee, mn make-up budget is al op voor deze maand
)

If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

dinsdag 2 maart 2021 om 12:50
Ja, die bedoel ik, sorry.MonkeyTown schreef: ↑02-03-2021 12:35Bedoel je niet BE creative Jufjoke, het merk waar ik al over loop te jubelen wat betreft de oogschaduw? Het palette sluit overigens ook magnetisch. Maar is het wat die lippenstift (zeg maar nee, mn make-up budget is al op voor deze maand
)
donderdag 4 maart 2021 om 15:51
Om nog mooiere langere wimpers te krijgen heb ik nog een tipje, ik gebruik nu een primer onder mijn mascara en echt megawimpers krijg ik daarvan. Is overigens gewoon een primer van Essence en de mascara zelf ook.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!

donderdag 4 maart 2021 om 15:55
Ik heb dat ook een keer geprobeerd, maar ik vond het om één of andere reden nodig om die van Dior te kiezen. Maakt wel degelijk verschil! Maar achteraf vond ik dat toch wel wat duur om te blijven gebruiken. Goed om te horen dat die van Essence ook goed is.DivaMommy94 schreef: ↑04-03-2021 15:51Om nog mooiere langere wimpers te krijgen heb ik nog een tipje, ik gebruik nu een primer onder mijn mascara en echt megawimpers krijg ik daarvan. Is overigens gewoon een primer van Essence en de mascara zelf ook.
Bij Douglas is nu alles (* uitgezonderd vijfentwintig merken en drogisterij artikelen) 25% korting. Hoewel ik de Essence Lash Princess nog op voorraad heb liggen, kon ik het niet laten om de Benefit magnetic mascara te bestellen. Ben benieuwd!

donderdag 4 maart 2021 om 15:58
Wat balen zeg. Waarom duurt het zo lang? Ik zou er ook totaal geen geduld mee hebben. Ik heb dinsdag een trui voor zoon besteld. Er stond op de site: vóór 23.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Dat leek me een beetje optimistisch, maar inmiddels is de trui nog steeds niet verzonden en zijn we toch echt twee volle werkdagen verder. Beloof dat dan ook niet, denk ik dan.

vrijdag 5 maart 2021 om 09:42
Helemaal klaar met Lookfantastic. Ik krijg nu het antwoord dat het item niet beschikbaar is en ze weten niet wanneer het wel beschikbaar is. Het gaat om een palette van 63 euro en op de website staat dat het op voorraad is. Dat is het dus niet. Ik probeer nu de bestelling te annuleren maar dat is zo makkelijk nog niet.
Ik bestel echt best veel bij LF en nog nooit gedoe gehad maar dit vind ik echt slecht.
Ik bestel echt best veel bij LF en nog nooit gedoe gehad maar dit vind ik echt slecht.
vrijdag 5 maart 2021 om 09:57
Hallo dames,
na het skincare topic vraag ik nu hier jullie hulp.
Voorheen maakte ik me alleen op met wat oogmake-up en mascara, maar nu ik last krijg van couperose (niet heel ernstig, maar het stoort me wel) ben ik aan het experimenteren met foundation.
Echter...ik krijg daar zo'n crêpepapier achtige huid van, het voelt trekkerig en ik ben net Dummie de Mummie!
Wat doe ik verkeerd?
Voorheen maakte ik me alleen op met wat oogmake-up en mascara, maar nu ik last krijg van couperose (niet heel ernstig, maar het stoort me wel) ben ik aan het experimenteren met foundation.
Echter...ik krijg daar zo'n crêpepapier achtige huid van, het voelt trekkerig en ik ben net Dummie de Mummie!
Wat doe ik verkeerd?
Huts!

vrijdag 5 maart 2021 om 10:01
Je neemt een te droge foundation voor je huidtype waarschijnlijk. Gebruik je ook poeder? Misschien heb je dat niet nodig, probeer eens om het achterwege te laten.BellatrixVanDetta schreef: ↑05-03-2021 09:57Hallo dames,
Wat doe ik verkeerd?
Zoek naar foundation voor de droge huid, of kijk naar woorden op de verpakking als: dewy, glowy, hydrating.

vrijdag 5 maart 2021 om 10:02
vrijdag 5 maart 2021 om 14:55
Haha ja ik ken het, maar die van essence does the thrick voor 2euro dusja altijd fijn, oehhh douglas alles 25% dat is weer gevaarlijk voor me, ik ga daar maar eens een kijkje nemenJufjoke schreef: ↑04-03-2021 15:55Ik heb dat ook een keer geprobeerd, maar ik vond het om één of andere reden nodig om die van Dior te kiezen. Maakt wel degelijk verschil! Maar achteraf vond ik dat toch wel wat duur om te blijven gebruiken. Goed om te horen dat die van Essence ook goed is.
Bij Douglas is nu alles (* uitgezonderd vijfentwintig merken en drogisterij artikelen) 25% korting. Hoewel ik de Essence Lash Princess nog op voorraad heb liggen, kon ik het niet laten om de Benefit magnetic mascara te bestellen. Ben benieuwd!
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
vrijdag 5 maart 2021 om 19:05
Foundation mengen met een druppeltje olie help ook. Ik heb van Kruitvat eigen merk (amandel of Babao) heerlijke olie en kost een drol.BellatrixVanDetta schreef: ↑05-03-2021 10:13Ha, Jof Joke!
Ik heb nu de Radiance van Max Factor, die is dan inderdaad te droog.
Zijn er merken die jullie kunnen aanbevelen?
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
woensdag 10 maart 2021 om 20:24
Ik heb deze mascara ook gekocht en het was een drama. Ik was de honden uitlaten en ik kreeg tranende ogen, normaal is dat nooit een probleem maar het was zo extreem uitgelopen bij mij haha. Echt over mijn hele gezicht. Zag er heel dramatisch uit. Hopelijk heb jij een betere ervaring. Vraag aan jou, ik heb van Paula’s choice de vitamine c serum besteld. Kan je die onder de ogen smeren?Jufjoke schreef: ↑04-03-2021 15:55Ik heb dat ook een keer geprobeerd, maar ik vond het om één of andere reden nodig om die van Dior te kiezen. Maakt wel degelijk verschil! Maar achteraf vond ik dat toch wel wat duur om te blijven gebruiken. Goed om te horen dat die van Essence ook goed is.
woensdag 10 maart 2021 om 20:27

woensdag 10 maart 2021 om 20:37
Ja, dat kan. Gebruik je het in de ochtend? Dan wel opletten dat je niet té dicht bij je ogen komt. Zelf krijg ik dan wel eens traanogen, wat dan weer jammer is van de oogschaduw.... maar dat heb ik bij elk huidverzorgingsproduct. Ik smeer alles tot dichtbij mijn ogen.Sjulia schreef: ↑10-03-2021 20:24Ik heb deze mascara ook gekocht en het was een drama. Ik was de honden uitlaten en ik kreeg tranende ogen, normaal is dat nooit een probleem maar het was zo extreem uitgelopen bij mij haha. Echt over mijn hele gezicht. Zag er heel dramatisch uit. Hopelijk heb jij een betere ervaring. Vraag aan jou, ik heb van Paula’s choice de vitamine c serum besteld. Kan je die onder de ogen smeren?
Fijn product, wel meteen aan beginnen, want op den duur gaat het toch wat oxideren.
Ik heb de knoop doorgehakt: toch de Tarte primer gekocht! Met de creaseless concealer, want daar kreeg je drie mini's bij. En een blush, want die had ik echt niet nodig.

Ontzettend leuk dat dit merk zoveel mini's heeft. Maakt het toch wel aantrekkelijk om een product te proberen zonder dat je er meteen vier maanden aan vast zit.

woensdag 10 maart 2021 om 20:39
Ik heb toevallig net een filmpje op YouTube zitten kijken waarin iemand dat gebruikte. Het zag er mooi uit, veel glans en de kleur was weliswaar wat transparant, maar wel echt aanwezig. Het voelde als een heerlijke lippenbalsem volgens haar.
De enige twee producten die ik zelf heb van Charlotte Tilbury zijn een lipgloss en haar airbrush poeder. Beide prima, maar niet fantastisch, en voor die prijs wil ik eigenlijk fantastisch. Dus ik maak die producten met plezier op, maar koop ze niet opnieuw.
woensdag 10 maart 2021 om 21:15
Ik heb hem vandaag ontvangen en wou morgen beginnen met smeren. Het serum moet binnen 3 maanden op las ik, anders werkt het idd niet meer.. Kan je het combineren met de 2% BHA? Ik lees verschillende dingen erover, heel tegenstrijdig. Leuk van de tarte! De creaseless moet wel af gepoederd worden maar is een mooie concealer vind ik. Hij is wat plakkerig. En de blushes zijn echt geweldig.Jufjoke schreef: ↑10-03-2021 20:37Ja, dat kan. Gebruik je het in de ochtend? Dan wel opletten dat je niet té dicht bij je ogen komt. Zelf krijg ik dan wel eens traanogen, wat dan weer jammer is van de oogschaduw.... maar dat heb ik bij elk huidverzorgingsproduct. Ik smeer alles tot dichtbij mijn ogen.
Fijn product, wel meteen aan beginnen, want op den duur gaat het toch wat oxideren.
Ik heb de knoop doorgehakt: toch de Tarte primer gekocht! Met de creaseless concealer, want daar kreeg je drie mini's bij. En een blush, want die had ik echt niet nodig.![]()
Ontzettend leuk dat dit merk zoveel mini's heeft. Maakt het toch wel aantrekkelijk om een product te proberen zonder dat je er meteen vier maanden aan vast zit.

woensdag 10 maart 2021 om 21:30
Bedoel je alternatieven voor die poeder en lipgloss?
Poeder in geperste vorm vind ik erg fijn van It Cosmetics, die heet bye bye pores. Ook niet goedkoop, maar die vind ik toch net iets meer het geld waard, hoewel die van Charlotte Tilbury zeker niet slecht is, hoor.
Lipgloss zat in een goodiebag, ik heb niet echt nuttige aanraders omdat ik eigenlijk niet zo'n lipgloss persoon ben.
woensdag 10 maart 2021 om 21:32
Mag ook een lippenstift zijn hoor, als het maar geen matte kleur is. Ik hou meer van glanzende lippenstift. Nadeel is dat het vaak snel weer wegvaagt. Ik heb nog geen goede vaste glans lippenstift gevonden.Jufjoke schreef: ↑10-03-2021 21:30Bedoel je alternatieven voor die poeder en lipgloss?
Poeder in geperste vorm vind ik erg fijn van It Cosmetics, die heet bye bye pores. Ook niet goedkoop, maar die vind ik toch net iets meer het geld waard, hoewel die van Charlotte Tilbury zeker niet slecht is, hoor.
Lipgloss zat in een goodiebag, ik heb niet echt nuttige aanraders omdat ik eigenlijk niet zo'n lipgloss persoon ben.

woensdag 10 maart 2021 om 21:36
Afpoederen vind ik niet erg, dat doe ik eigenlijk toch altijd wel. Ben benieuwd, ik ga morgen de blush proberen. Concealer wil ik eigenlijk maar één tegelijk open hebben, dus ik maak eerst mijn oude op. Ik heb nu de infaillable more than concealer van L'Oréal, en die gaat al eeuwen mee en moet nu toch echt bijna op zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ik die de laatste tijd niet onder mijn ogen gebruik omdat ik het daar toch net iets te droog voor vind. De creaseless hoop ik onder de ogen en op plekjes te kunnen gebruiken.Sjulia schreef: ↑10-03-2021 21:15Ik heb hem vandaag ontvangen en wou morgen beginnen met smeren. Het serum moet binnen 3 maanden op las ik, anders werkt het idd niet meer.. Kan je het combineren met de 2% BHA? Ik lees verschillende dingen erover, heel tegenstrijdig. Leuk van de tarte! De creaseless moet wel af gepoederd worden maar is een mooie concealer vind ik. Hij is wat plakkerig. En de blushes zijn echt geweldig.
Ik gebruik vitamine C in de ochtend en 2% BHA in de avond, maar ik zou ze zelf ook gerust in dezelfde routine durven gebruiken.

woensdag 10 maart 2021 om 21:40
Oh zo bedoel je.
Als ik zelf voor glans ga, maar ook voor houdbaarheid, kies ik deze:
https://www.douglas.nl/productbrand_909 ... c1EALw_wcB
Kleurlaagje goed laten drogen en dan de gloss eroverheen. Ik heb er twee kleuren van. Hoewel ik redelijk wat lipsticks heb, is dit toch wel mijn meest gebruikte.
Ik wil namelijk wel glans, maar niet na elke kop koffie bijwerken. En bovendien heb ik een hekel aan plakkerigheid op mijn lippen.