Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Ja ik heb gelukkige goede vrienden, en familie. Steun genoeg. Maar toch is het dan alleen van jou...als je een relatie had kon je het allebei begrijpen
Heftig Linda! Ik snap heel goed dat je dan liever hebt dat je menstruatie gewoon door zet. Als je het fijn vindt om het erover te hebben met iemand die weet wat/hoe het is, stuur me gerust een berichtje!
Voor nu, heel veel sterkte!
Nou...de bloeding heeft toch doorgezet.

Dus officieel niet meer zwanger.

Even weer resetten en dan op naar de volgene poging

@pat36 dankjewel!!
Ah Linda.. Wat een bizarre dagen voor jou.. In ieder geval wel duidelijkheid nu, maar wat een rollercoaster. Rustig aan!

Hier vandaag getest, zo spannend. Voelde al wel van alles in m'n lijf dus had stiekem al een voorgevoel en het klopt, het is raak.. Nog zo gek allemaal. Heel blij, en stiekem ook nog wel op m'n hoede, zoals ik zo lees bij Linda. Je weet het niet. Voor nu is het leuk en ga ook over een paar dagen nog wel weer een keer testen.
Dikke knuffel Linda, wat balen!

Oooh, Teddy! Fingers crossed voor jou!

Ik heb woensdag coronavaccinatie deel 1 gehad. Op de website van mijn kliniek staat alleen een twee maanden wachtadvies voor Moderna en Pfizer en ik heb Astra Zeneca gekregen, dus goede hoop dat dit me dus geen maanden extra vertraging oplevert :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
@teddy, alvast voorzichtig gefeliciteerd! Erg leuk!!
@teddy spannend!!! Ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou wel blijft plakken!!
Linda, wat enorm balen zeg! :-(

Teddy, spannend!!! :heart:

Otta, als je het niet vertrouwt, die steekjes, wel op tijd aan de bel trekken hoor! ;-) Liever een keer extra een check dan dat er iets belangrijks gemist wordt. Maarre... Bij jou zit het gewoon goed hoor! Ik duim voor je! ;-)

Alpaca, ik wacht vol spanning op een positieve ovulatietest op ‘t moment :rofl: wie weet dit keer wel de geluksronde.. ;-)
Ach Linda, wat shit zeg.

Teddy gefeliciteerd!

Mus, succes met testen ;) Lijkt wel of je in dit traject voortdurend ergens op zit te wachten hè? Ik hoop met je mee dat t helemaal goed zit. Zo lang er niet vaker/ergere krampjes komen wacht ik netjes mijn 1e echo op 5 maart af.
Hè wat ontzettend balen Linda!

Teddy, gefeliciteerd! Hopelijk blijft ie lekker zitten :)
Dank jullie wel allemaal! Het gaat nog goed.. De 17e de echo, dus nog even geduld tot ik helemaal gerust ben gesteld. Maar tot nu toe heel fijn allemaal.

Succes straks weer Mus!

En Otta, bijna, jouw echo schiet al op..

Femmelotje, oeh ik hoop dat je die tweede snel hebt zodat dat er lekker op tijd in zit. Dan zit dat ook niet meer in de weg en ben je fijn beschermd!
Ik vind het juist nog heel lang duren tot die echo, haha. Ik had gisteren wat bloedverlies. En minder last van pijnlijke borsten. Hoewel bloedverlies niet heeft doorgezet maak ik me wel zorgen. Ben heel bang dat het weer misgaat.
Ach Otta, ja jeetje kan dat begrijpen dan.. Ik dacht vooral, ik vind de mijne ook zo ver weg (17 maart) en dan klinkt 5 maart al eerder/sneller. Maar kan me zeker dit voorstellen ja.. Bah. Kan je er iemand over bellen? Of ga je gewoon wachten.
Succes meid! :heart: Wat een dagen dan nog ja..
Gefeliciteerd Teddytie, hopelijk blijft het goed gaan, duurt lang dan he tot die eerste echo!

Succes met wachten Otta, duim voor je!
@Otta en @Teddy ik duim voor jullie dat de kleine blijft plakken.
@Linda273 verschrikkelijk dat het mis is gegaan.

@lezervanboeken en @femmelotje, ik duim dat jullie snel mogen beginnen.

@iedereen, hoe gaat het met julie allemaal?

Sorry dat ik even niets heb laten horen. Mijn leerlingen hadden allemaal een toetsweek/ oefenexamen dus ik ben nogal druk bezig geweest met nakijken.
Zelf zit ik sinds afgelopen maandag weer op het bankje.
De arts gaf aan dat het gemiddeld 6 pogingen duurt dus ik duim wel maar ga er maar niet vanuit dat de tweede poging raak is. Hoewel ik wel vast de kosten van kinderopvang heb uitgerekend en heb gekeken naar hoeveel dagen ik wil blijven werken mocht ik moeder worden. Maar goed dat is blijkbaar een tik die ik heb.
Mijn vader zou fulltime oppas opa worden dus dit had ik nog niet eerder uitgerekend dus ik dacht laat ik dat nu maar wel doen wetende dat mijn moeder 1 dag per week op kan/wil passen.
Balen Linda! Wat ontzettend rot.
En Otta, wat zenuwslopend allemaal. Is het bloedverlies gestopt inmiddels?
Voor de rest gefeliciteerd en toi toi toi enzo.
Ik sta over 2 weken een jaar op de lijst. Ik hoorde van iemand anders dat die na 15 maanden aan de beurt was. Dus daar hou ik me maar aan vast. En dan ga ik weer super realistisch (not!) naar voren rekenen enzo.. ik ben echt een dromer. En 3 maanden lijkt nu zo ver weg, maar is achteraf zo voorbij gevlogen en leuk verjaardagscadeau enzo.
Zo genoeg in het rond geluld.
Welkom terug Sneep. Geen sorry nodig dat je even stil was. Tenminste wat mij betreft.
Gezellig dat je weer op de bank zit! Ik zit er ook weer sinds vorige week vrijdag. Dus de verschrikkelijke tweede week gaat beginnen.
Je zou denken dat ik er aan gewend begin te raken na 11x, maar het wordt juist alleen maar erger.

Lezervanboeken, hoop dat je ook snel mag beginnen!!
@otta, hoe gaat het? Morgen echo toch?

@teddy, hoe is het bij jou?

@sneep, zit je nog lekker op het bankje?

@linda, hoe is het met jou?

Ik sta op het punt van mijn bank af te vallen. Even slikken en dan weer doorgaan!
@pat36 ja ik zit nog maar ik heb het gevoel dat ik ongesteld moet worden dus ik zal binnenkort wel van het bankje afvallen.
Jij dus helaas ook?
He balen Pat en Sneep! Hoop dat jullie gevoel toch niet klopt.

Ik kon vandaag een afspraak maken voor een vaccin, maar t is er eentje van AstraZeneca en daar vind ik de info nog een beetje beperkt van. Het UMC Utrecht heeft over dit vaccin ook geen advies op de website en schijnt dat er ook nog weinig over bekend is bij zwangere vrouwen. En de tweede vaccinatie is voor mij 26 mei en dat is echt na de wachttijd voor IUI die ik destijds in de brief van het UMC heb gelezen, dus ik kan dan elk moment opgeroepen worden of al opgeroepen zijn. En de eerste prik krijg ik aanstaande woensdag al. Dus ik twijfel... Vanmiddag het verpleegkundig spreekuur even bellen.
Ik heb net een kloppend hartje gezien! :flirting: Nog heel onwerkelijk allemaal maar er lijkt toch écht een mensje in mij te groeien :)

Argh Pat en Sneep, ik hoop dat jullie gevoel niet klopt.

Teddy, hoe is het met jou?
@otta wat ontzettend gaaf. Ik neem aan dat het nu veel echter voelt en het lijkt mij dat het ook nogal een opluchting is om de kleine voor het eerst te zien ook al is de kleine natuurlijk nog erg klein
Otta, wat gaaf! Gefeliciteerd!

@LVB: Ik heb ook AZ gehad, daarover inderdaad ook nog geen informatie op de website van mijn kliniek. Ik krijg de tweede op 5 mei.

En!!! Ik heb volgende week belafspraak met de fertiliteitsarts en ik denk dat we dan over een startdatum gaan praten :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Otta, wat een goed nieuws! Fijn! Begin je het al te geloven? Heb je het al mensen verteld?

Lezervanboeken, wat zeiden ze over je inenting?

Femmelotje, hoop ook dat er eindelijk een start datum komt voor je!! Iets om concreet naar toe te leven!

Sneep, hoe gaat het? Ik hoop voor je dat je het mis hebt!!
@pat nog steeds op het bankje dus nog even afwachten, jij zat ook nog toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven