Vreemde dieren

05-03-2021 23:14 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmiddag thuiskwam, lagen en 5 dieren-foetussen mooi op een rijtje in onze achtertuin. Ik heb natuurlijk al rondgevraagd, maar iedereen roept iets anders. Muis, rat, kat, hond.
Het houdt me al de hele avond bezig, wie weet waar ik kan aankloppen voor een antwoord?
retrostar schreef:
06-03-2021 06:30
Ik zou dus denken aan een gestoorde dierenartsassistente, die ze uit de destructie heeft gehaald en die een pokkenhekel aan je heeft of een raar gevoel voor humor.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2021 14:22
Reden: op de man
17.01% gewijzigd
Ik wil eigenlijk wel een foto zien. Gek verhaal!
Echt vreemd, en dan zo netjes op rij.. Dat moet haast wel neergelegd zijn. TO kun je een foto plaatsen?
Raar verhaal. Ik heb weleens een waterrat gevonden voor de deur. Hutsky van de buren hield van jagen, jammer dat ze het niet even opruimden.

Maar 5 lijkjes is toch geen toeval meer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar 5 lijkjes is toch geen toeval meer?
[/quote]

Nee, dat lijkt mij ook geen toeval..
Ik heb regelmatig meegemaakt dat een kat iets deed om mensen hulp te vragen.
Zijn het misschien doodgeboren kittens die door de moeder naar jou huis zijn gesleept, met de hoop dat jij ze kon helpen?

Ik zou met zoiets naar een dierenarts gaan. Die kunnen ze ook netjes afvoeren.
clueless17 wijzigde dit bericht op 06-03-2021 10:59
16.74% gewijzigd
Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's!
Ze waren ongeveer 2 cm, 2 lagen los, en de derde waren er 3 bij elkaar/aan elkaar vast zeg maar. Een soort hoopje.
Ze lagen midden op de stoep.
Ik zat me af te vragen of onze zwerfkat er niks mee te msken zou kunnen hebben. Ruzie gehad met een dier en toen een miskraam of zo?
In elk geval ga ik vandaag verder speuren...
sjansje schreef:
06-03-2021 11:01
Ze waren ongeveer 2 cm, 2 lagen los, en de derde waren er 3 bij elkaar/aan elkaar vast zeg maar. Een soort hoopje.
Ze lagen midden op de stoep.
Ik zat me af te vragen of onze zwerfkat er niks mee te msken zou kunnen hebben. Ruzie gehad met een dier en toen een miskraam of zo?
In elk geval ga ik vandaag verder speuren...
Maar weet je zeker dat het embryo’s waren?

Ik woonde lange tijd naast een vijver met veel kikkers, padden en reigers. Ik had regelmatig sterrenschot naast of op mijn auto liggen waarvan ik ook wel eens dacht dat het een jong beestje was, dat zag er zo uit:

Afbeelding
clueless17 schreef:
06-03-2021 10:57
Ik heb regelmatig meegemaakt dat een kat iets deed om mensen hulp te vragen.
Zijn het misschien doodgeboren kittens die door de moeder naar jou huis zijn gesleept, met de hoop dat jij ze kon helpen?

Ik zou met zoiets naar een dierenarts gaan. Die kunnen ze ook netjes afvoeren.
Een kat met OCD?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
madamecannibale schreef:
06-03-2021 11:13

Maar weet je zeker dat het embryo’s waren?

Ik woonde lange tijd naast een vijver met veel kikkers, padden en reigers. Ik had regelmatig sterrenschot naast of op mijn auto liggen waarvan ik ook wel eens dacht dat het een jong beestje was, dat zag er zo uit:

Afbeelding
Daar denk ik ook aan, ik vind ze hier regelmatig en het lijken inderdaad net embryo’s. Ik heb er ook wel eens meerdere bij elkaar gevonden. Foto’ s ?
Ja, het waren zeker embryo's. Je zag duidelijk de pootjes, teentjes.
Ik heb een mail gestuurd naar Naturalis en naar een dierenarts.
Maar ik wil het gewoon nú weten haha!
Foto durf ik eigenlijk niet goed te plaatsen, weet niet of dergelijke plaatjes gewaardeerd worden..
sjansje schreef:
06-03-2021 12:19
Foto durf ik eigenlijk niet goed te plaatsen, weet niet of dergelijke plaatjes gewaardeerd worden..
Nu ben ik helemaal benieuwd 🙂
Je kan misschien de link plaatsen in plaats van de foto’ s, met een waarschuwing ?
Je kunt ze in een linkje plaatsen, dan krijg je ze niet meteen in je gezicht, mocht daar aanstoot aan genomen worden.
Een dier dat voortijdig gaat werpen doet dat ook niet zomaar ter plekke op je stoep.

Een dier dat naar mensen gaat om hulp te vragen geloof ik niet zo in. Het is meer dat ze instinctief een plek zoeken die veilig voelt en dat kan dan bij zijn of haar eigen huis zijn of, bij met name honden, naar de baas. Toen onze kat werd aangereden heeft ze zichzelf met een gebroken bekken naar huis gesleept, maar het beest moet helemaal niks van ons hebben en deed dat zeker niet omdat ze zo op ons gesteld is. Gewoon puur instinct om een veilige plek te zoeken. Als we haar niet gevonden hadden was ze daar dood gegaan.
Ik zal proberen een linkje van de foto te plaatsen:

https://ibb.co/vv7ScV3
Ach wat sneu, lijkt wel alsof het te jong is voor een geboorte.
Nu wil ik het ook weten.
viva-amber schreef:
06-03-2021 13:21
Ach wat sneu, lijkt wel alsof het te jong is voor een geboorte.
Ja, ik moest ook even diep slikken...Het blijft me ook bezig houden.
sjansje schreef:
06-03-2021 13:20
Ik zal proberen een linkje van de foto te plaatsen:

https://ibb.co/vv7ScV3
Inderdaad zonder twijfel embryo’s. Ze lijken wel op pasgeboren rattenbaby’ s en de grootte zou dan ook wel kloppen.
Het lijken mij ook nog steeds muizen of ratten. Misschien dat het moederdier op die plek gepakt is door een roofdier en "de boel" eruit geworpen heeft?

Wel sneu. :'-(
Het zijn iig knaagdieren. Die worden ook vrij onderontwikkeld geboren. Kaal, dichte oogjes.
Zou onze zwerfkat (of buurkat die hier vaak zit) hier iets mee te maken kunnen hebben?
Als ie een nestje gevonden heeft zou hij ze mee kunnen slepen. Maar zo te zien zitten de placenta’s er nog aan en bij de grootste lijkt er nog een bij in het vlies te zitten. Dat moet dan echt vlak na de geboorte zijn gebeurd want die haalt de moeder er meteen af en eet het op, of de moeder moet verjaagd of dood zijn.
Ah wat sneu om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven