Vreemde dieren

05-03-2021 23:14 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmiddag thuiskwam, lagen en 5 dieren-foetussen mooi op een rijtje in onze achtertuin. Ik heb natuurlijk al rondgevraagd, maar iedereen roept iets anders. Muis, rat, kat, hond.
Het houdt me al de hele avond bezig, wie weet waar ik kan aankloppen voor een antwoord?
Dierenambulance?
Of foto's maken en dan navragen bij dierenarts, boswachter of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Bij de quest? Daar staan van dat soort dingen wel eens in het blad, dus misschien op hun social media of zo eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een foto gemaakt? Muisjes zou natuurlijk kunnen. Ik denk niet dat er een hond heeft lopen baren in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts?
Bellen of je een foto kunt doorsturen?
dolfje schreef:
05-03-2021 23:17
Bij de quest? Daar staan van dat soort dingen wel eens in het blad, dus misschien op hun social media of zo eens vragen.
Of bij Roots, daar staan ook wel dat soort vragen in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad foto's gemaakt. Een kennis heeft een bevriend dierenarts de foto's laten zien, en die dacht puppies. :sigh:
Ze lagen echt keurig op een rijtje, heel raar. Maar quest en andere dierenarts is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Brrr wat naar. Zet hem op een determinatie Facebook groep, daar weten ze dit vaak wel. Determinatie voor planten en dieren bijvoorbeeld.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Maak je je er geen zorgen over dat iemand dat misschien in je tuin heeft gelegd? Dat zou ik direct denken (uit onzekerheid).
Geen vos?
KamilleT schreef:
05-03-2021 23:26
Maak je je er geen zorgen over dat iemand dat misschien in je tuin heeft gelegd? Dat zou ik direct denken (uit onzekerheid).
Ja bizar dat ze op een rijtje liggen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
05-03-2021 23:26
Maak je je er geen zorgen over dat iemand dat misschien in je tuin heeft gelegd? Dat zou ik direct denken (uit onzekerheid).
Nou ja, dat vroeg een kennis ook al. Maar echt, zou niet weten wie en waarom. Op de tegel was wel wat bloed te zien, en er lagen wat witte haren.
Witte haren langer en stug, of haren zoals van kat of konijn ?
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot waren ze ongeveer? En hoe toegankelijk is je tuin?
Misschien nog een idee om rondom de tuin te kijken dat het geen gewond dier is wat zijn jongen heeft verloren door trauma. Verder foto naar een krant dan meldt zich vast wel een bioloog.
Alle reacties Link kopieren
Tuin kun je gewoon in. Haren waren een klein plukje, eerder pluizig dan stug.
Ik heb inderdaad ook in de tuin gekeken, maar geen dier te zien.
Er woont wel al jaren een zwerfkat in onze tuin, maar dat is een mannetje. Toen ik thuiskwam was hij niet in de tuin. En die heeft zwarte haren.
Ik kijk net op Facebook in de groepen die ik volg. Ongevraagd krijg ik een post te zien uit een groep die ik niet volg met iets wat op een embryo lijkt. Persoon vraagt zich af wat het is. Iemand reageert met het antwoord maaggal van een muis.

Hopelijk is dat het. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ook in op babymuizen of ratjes.

Ben wel benieuwd nu. :O
Van muizen of ratten zijn kleine roze wurmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is één zo'n foetus ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Als dat waar was zou ik eerder willen weten wie dat gedaan had (bij mij neerleggen) en waarom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een dier gaat niet open en bloot liggen baren, ook niet door stress of een verwonding. Ze kruipen in een zo veilig mogelijk, beschut hoekje en ze leggen ze al helemaal niet op een rijtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand waarvoor ik zoveel moeite zou willen doen om iets (wat?) te zeggen en angst aan te willen jagen.

Ik zou denken: hoe komt die persoon eraan en waarom ik?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dierenlijkjes blijven ook niet zo lang liggen. Voor aaseters zijn ze op kilometers afstand te ruiken. Muizen, ratten en vogels komen erop af en vreten ze op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
05-03-2021 23:21
Ik heb inderdaad foto's gemaakt. Een kennis heeft een bevriend dierenarts de foto's laten zien, en die dacht puppies. :sigh:
Ze lagen echt keurig op een rijtje, heel raar. Maar quest en andere dierenarts is een goed idee!
Ik zou dus denken aan een gestoorde dierenartsassistente, die ze uit de destructie heeft gehaald en die een pokkenhekel aan je heeft of een raar gevoel voor humor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven