Ervaringen vliegen vanaf Schiphol
zondag 7 maart 2021 om 14:33
Ik wil , als het allemaal kan , met mijn dochter naar Griekenland deze zomer..
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..
Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..
Wie stelt mij gerust?
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..
Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..
Wie stelt mij gerust?
zondag 7 maart 2021 om 14:37
Zowat elk vliegveld op de hele wereld werkt op dezelfde manier dus Schiphol ook.
Kijk van te voren op de plattegrond( in de app of op de site) waar je precies moet zijn en neem gewoon wat extra tijd van te voren. Ik ben een muts en als er staat 2,5 uur van te voren aanwezig zijn ben ik er 3 om maar iets te noemen. Ik zit me liever een half uur extra te vervelen bij de gate dan dat ik stress heb.
Bij een ochtendvlucht vanaf Schiphol boeken wij eigenlijk altijd een sleep, park fly arrangement bij Ibis( budget).
Kijk van te voren op de plattegrond( in de app of op de site) waar je precies moet zijn en neem gewoon wat extra tijd van te voren. Ik ben een muts en als er staat 2,5 uur van te voren aanwezig zijn ben ik er 3 om maar iets te noemen. Ik zit me liever een half uur extra te vervelen bij de gate dan dat ik stress heb.
Bij een ochtendvlucht vanaf Schiphol boeken wij eigenlijk altijd een sleep, park fly arrangement bij Ibis( budget).
zondag 7 maart 2021 om 14:37
Niet iedereen is hetzelfde qua stressbestendigheid..dus wat de 1 prima geregeld vind,kan een ander stress geven bijv..TheeMetChocolade schreef: ↑07-03-2021 14:35Als het verrot geregeld zou zijn en iedereen er zou verdwalen zouden er niet zoveel vluchten vanaf Schiphol vertrekken.
zondag 7 maart 2021 om 14:38
Overal staan pijlen en overal staan mensen die je kunnen helpen. Er is ook vanalles om je tijd door te brengen, dus je kunt ruim, heel ruim, meer dan ruim van te voren op Schiphol aankomen en op je gemakje de weg zoeken enzo.
Maar ik snap je wel: Eindhoven is veel makkelijk dan Schiphol.
Maar ik snap je wel: Eindhoven is veel makkelijk dan Schiphol.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 14:39
12.45% gewijzigd
zondag 7 maart 2021 om 14:41
Dat is zo, en Schiphol is gewoon groot en druk , neem gewoon extra de tijd en ga ergens lekker een kopje koffie drinken, winkels kijken of wat dan ook.
zondag 7 maart 2021 om 14:43
zondag 7 maart 2021 om 14:55
Mijn moeder trekt het heel slecht. Maar die trekt het hele gedoe om vliegen heen heel slecht.gizzmo-returns schreef: ↑07-03-2021 14:53Inderdaad als je jezelf voldoende tijd geeft, gaat het prima.
Ik, grote stresskip, kan me er prima redden.
zondag 7 maart 2021 om 14:57
zondag 7 maart 2021 om 14:59
Ben je goed ter been? Schiphol is vooral veel lopen. En als je verkeerd loopt, is het een gigantisch eind teruglopen. Maar on-overzichtelijk vind ik het zeer zeker niet: overal hangen monitoren met de check-in desk en gates. Afhankelijk van het tijdstip kan het druk zijn, maar dat kun je van Rotterdam CS ook zeggen. Voldoende tijd nemen en mensen vragen, als je het even niet meer weet....
zondag 7 maart 2021 om 15:15
Ik vlieg liever vanaf Schiphol dan vanaf zo’n mini-vliegveld, waar de bagage van zes vluchten op één bagageband gekwakt wordt en je dus met zijn vierhonderden in een kleine hal om die band heen staat. Of met 300 man in het enige restaurant zitten wachten op je vlucht. Wat een ellende.
Gewoon wat vroeger komen en goed op de borden letten, dan komt het helemaal goed.
Gewoon wat vroeger komen en goed op de borden letten, dan komt het helemaal goed.
zondag 7 maart 2021 om 15:48
zondag 7 maart 2021 om 16:21
Ik vond het ook doodeng. Tot ik een paar jaar geleden voor het eerst in m’n eentje moest vliegen naar de andere kant vd wereld. En daarna nog héel vaak.
Er zijn ook zó veel medewerkers waar je het aan kan vragen als je de weg niet weet (dit is vooral door angst, want alles wijst voor zich eigenlijk).
Komt echt goed!
Er zijn ook zó veel medewerkers waar je het aan kan vragen als je de weg niet weet (dit is vooral door angst, want alles wijst voor zich eigenlijk).
Komt echt goed!
zondag 7 maart 2021 om 16:24
Dit dus. Als ik kan kiezen, ga ik zeker voor Schiphol. Zelfs Zaventem vind ik minder fijn en best wel klein.*Sally* schreef: ↑07-03-2021 15:15Ik vlieg liever vanaf Schiphol dan vanaf zo’n mini-vliegveld, waar de bagage van zes vluchten op één bagageband gekwakt wordt en je dus met zijn vierhonderden in een kleine hal om die band heen staat. Of met 300 man in het enige restaurant zitten wachten op je vlucht. Wat een ellende.
zondag 7 maart 2021 om 16:28
Nou ja, er gaat toch niets boven koffertje afgeven, twee meter lopen en het vliegtuig in stappen?
Mijn beste ervaring ooit wat dit betreft is Londen Southend. Drie minuten na de deur van het vliegtuig openging zat ik in de taxi! Op een Heathrow, Gatwick of Schiphol duurt het lopen in de slurf langer!
zondag 7 maart 2021 om 16:47
Ik vind Schiphol erg overzichtelijk! Daarnaast is het een soort lange slinger, met vertakkingen naar de gates. Je kan dus als je even de weg kwijt bent een stukje teruglopen.
En! In tegenstelling tot luchthavens in het buitenland zijn de vertrekhallen aan elkaar verbonden. Dus is het niet zo dat je een shuttle of iets moet nemen voor een andere vertrekhal.
En! In tegenstelling tot luchthavens in het buitenland zijn de vertrekhallen aan elkaar verbonden. Dus is het niet zo dat je een shuttle of iets moet nemen voor een andere vertrekhal.