Ervaringen vliegen vanaf Schiphol

07-03-2021 14:33 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil , als het allemaal kan , met mijn dochter naar Griekenland deze zomer..
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..

Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..

Wie stelt mij gerust? :-P
Als het verrot geregeld zou zijn en iedereen er zou verdwalen zouden er niet zoveel vluchten vanaf Schiphol vertrekken.
Chocolade, altijd goed!
De reis naar schiphol geeft mij meer stress dus ik boekte altijd een hotel in de buurt. Op het vliegveld zelf wijst het zich wel hoor.
Zowat elk vliegveld op de hele wereld werkt op dezelfde manier dus Schiphol ook.
Kijk van te voren op de plattegrond( in de app of op de site) waar je precies moet zijn en neem gewoon wat extra tijd van te voren. Ik ben een muts en als er staat 2,5 uur van te voren aanwezig zijn ben ik er 3 om maar iets te noemen. Ik zit me liever een half uur extra te vervelen bij de gate dan dat ik stress heb.
Bij een ochtendvlucht vanaf Schiphol boeken wij eigenlijk altijd een sleep, park fly arrangement bij Ibis( budget).
TheeMetChocolade schreef:
07-03-2021 14:35
Als het verrot geregeld zou zijn en iedereen er zou verdwalen zouden er niet zoveel vluchten vanaf Schiphol vertrekken.
Niet iedereen is hetzelfde qua stressbestendigheid..dus wat de 1 prima geregeld vind,kan een ander stress geven bijv..
Overal staan pijlen en overal staan mensen die je kunnen helpen. Er is ook vanalles om je tijd door te brengen, dus je kunt ruim, heel ruim, meer dan ruim van te voren op Schiphol aankomen en op je gemakje de weg zoeken enzo.

Maar ik snap je wel: Eindhoven is veel makkelijk dan Schiphol.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 14:39
12.45% gewijzigd
Je hebt wel wat meer tijd nodig, zeker in de zomer als het druk is.
Op zich is het allemaal best goed georganiseerd, maar lange rijen en het is 10 minuten lopen naar de achterste pier. Dus zorg dat je er ruim vantevoren bent.
Mimali schreef:
07-03-2021 14:37
Niet iedereen is hetzelfde qua stressbestendigheid..dus wat de 1 prima geregeld vind,kan een ander stress geven bijv..
Dat is zo, en Schiphol is gewoon groot en druk , neem gewoon extra de tijd en ga ergens lekker een kopje koffie drinken, winkels kijken of wat dan ook.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je soms nog 15 minuten moet lopen naar een gate.
Dus je kan niet bij elk koffie tentje gaan zitten wachten tot het boardingtijd is.
Maar dat staat allemaal heel duidelijk aangegeven, dus als je op tijd bent is het geen issue.
Als je zorgt dat je genoeg tijd hebt komt alles goed.
Inderdaad als je jezelf voldoende tijd geeft, gaat het prima.
Ik, grote stresskip, kan me er prima redden.
gizzmo-returns schreef:
07-03-2021 14:53
Inderdaad als je jezelf voldoende tijd geeft, gaat het prima.
Ik, grote stresskip, kan me er prima redden.
Mijn moeder trekt het heel slecht. Maar die trekt het hele gedoe om vliegen heen heel slecht.
Ik vond Eindhoven onoverzichtelijker dan Schiphol. Zeker buiten, waar je als vee naar een rij gedreven wordt in een grote hal. Ik zag verschillende mensen die in de verkeerde rij stonden/terecht dreigden te komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben je goed ter been? Schiphol is vooral veel lopen. En als je verkeerd loopt, is het een gigantisch eind teruglopen. Maar on-overzichtelijk vind ik het zeer zeker niet: overal hangen monitoren met de check-in desk en gates. Afhankelijk van het tijdstip kan het druk zijn, maar dat kun je van Rotterdam CS ook zeggen. Voldoende tijd nemen en mensen vragen, als je het even niet meer weet....
Hoe oud is je dochter? Vanaf 10 jaar wijzen zij mij de weg ipv ik hun. En alles staat goed aangegeven anders verdwaalt iedereen en komt te laat bij het vliegtuig.
SEM72 schreef:
07-03-2021 15:00
Hoe oud is je dochter? Vanaf 10 jaar wijzen zij mij de weg ipv ik hun. En alles staat goed aangegeven anders verdwaalt iedereen en komt te laat bij het vliegtuig.
Mijn dochter is 13 en bijdehand;-)
Ik vlieg liever vanaf Schiphol dan vanaf zo’n mini-vliegveld, waar de bagage van zes vluchten op één bagageband gekwakt wordt en je dus met zijn vierhonderden in een kleine hal om die band heen staat. Of met 300 man in het enige restaurant zitten wachten op je vlucht. Wat een ellende.

Gewoon wat vroeger komen en goed op de borden letten, dan komt het helemaal goed.
Ik vlieg ook liever vanaf Schiphol dan vanaf kleine vliegvelden.

Alles is heel duidelijk, veel winkels en plekken om even wat te eten en te drinken etc.
Schiphol is, dankzij de fantastische bewegwijzering van Mijksenaar, een van de meest overzichtelijke vliegvelden ter wereld. Goed de borden lezen, je tijd nemen en er is niks aan de hand.
Pergamon schreef:
07-03-2021 15:43
Schiphol is, dankzij de fantastische bewegwijzering van Mijksenaar, een van de meest overzichtelijke vliegvelden ter wereld. Goed de borden lezen, je tijd nemen en er is niks aan de hand.
Dit, Schiphol is een echt echt een easy peasy lemon squeezy vliegveld!
Ik vlieg ook liever vanaf Schiphol dan via Rotterdam. Ja het is een stuk lopen als je pech hebt maar er zijn genoeg borden die je de weg wijzen.
Ik vond het ook doodeng. Tot ik een paar jaar geleden voor het eerst in m’n eentje moest vliegen naar de andere kant vd wereld. En daarna nog héel vaak.
Er zijn ook zó veel medewerkers waar je het aan kan vragen als je de weg niet weet (dit is vooral door angst, want alles wijst voor zich eigenlijk). :proud:

Komt echt goed!
*Sally* schreef:
07-03-2021 15:15
Ik vlieg liever vanaf Schiphol dan vanaf zo’n mini-vliegveld, waar de bagage van zes vluchten op één bagageband gekwakt wordt en je dus met zijn vierhonderden in een kleine hal om die band heen staat. Of met 300 man in het enige restaurant zitten wachten op je vlucht. Wat een ellende.

Gewoon wat vroeger komen en goed op de borden letten, dan komt het helemaal goed.
Dit dus. Als ik kan kiezen, ga ik zeker voor Schiphol. Zelfs Zaventem vind ik minder fijn en best wel klein.
huisduif schreef:
07-03-2021 16:12
Ik vlieg ook liever vanaf Schiphol dan via Rotterdam. Ja het is een stuk lopen als je pech hebt maar er zijn genoeg borden die je de weg wijzen.
Nou ja, er gaat toch niets boven koffertje afgeven, twee meter lopen en het vliegtuig in stappen?
Mijn beste ervaring ooit wat dit betreft is Londen Southend. Drie minuten na de deur van het vliegtuig openging zat ik in de taxi! Op een Heathrow, Gatwick of Schiphol duurt het lopen in de slurf langer!
Ik vind Schiphol erg overzichtelijk! Daarnaast is het een soort lange slinger, met vertakkingen naar de gates. Je kan dus als je even de weg kwijt bent een stukje teruglopen.
En! In tegenstelling tot luchthavens in het buitenland zijn de vertrekhallen aan elkaar verbonden. Dus is het niet zo dat je een shuttle of iets moet nemen voor een andere vertrekhal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven