Ervaringen vliegen vanaf Schiphol
zondag 7 maart 2021 om 14:33
Ik wil , als het allemaal kan , met mijn dochter naar Griekenland deze zomer..
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..
Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..
Wie stelt mij gerust?
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..
Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..
Wie stelt mij gerust?
zondag 7 maart 2021 om 19:04
Ik heb geen stress voor de reis op zich, vind alleen Schiphol een dingetje..Vlaginvaas schreef: ↑07-03-2021 18:39Als je al stress hebt van de reis ben je dan niet bang voor COVID/ reisbeperkingen etc? Nu iets boeken om over pakweg 3 maanden te vliegen vind ik nog heel tricky...geen idee of we dan al gevaccineerd zijn en of kunnen reizen....
Als het niet kan boek ik om naar Nederland, vorig jaar ook gedaan..
Maar wat Schiphol betreft maak ik me "druk" om niks als ik de ervaringen zo lees..
maandag 8 maart 2021 om 11:13
maandag 8 maart 2021 om 11:15
Volgens mij staat Schiphol wereldwijd bekend om de goede en duidelijke bewegwijzering. Dus na inchecken even je gate vast lokaliseren en daarna gewoon lekker ontspannen!
maandag 8 maart 2021 om 13:30
Maar waarom dan niet gewoon via Eindhoven? Wat zijn 'de beste vluchten'?
Life is short. Eat dessert first.
maandag 8 maart 2021 om 16:37
Via Eindhoven kan ik alleen voor 8 of 11 dagen kiezen en ik wil 9 of 10..of ik vlieg heen vanaf Schiphol en terug op Eindhoven of andersom, ook niet echt handig..doornroosje9 schreef: ↑08-03-2021 13:30Maar waarom dan niet gewoon via Eindhoven? Wat zijn 'de beste vluchten'?
maandag 8 maart 2021 om 17:07
maandag 8 maart 2021 om 17:31
Dan elf dagen gaan hoor. Geen stress, dat scheelt een boel.
Wij vliegen ook het vaakst vanaf Eindhoven.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 8 maart 2021 om 18:20
Kijk ook even naar je vliegtijden en of er nog in gewijzigd kan worden...stel dat je bv tegen de avond pas terugvliegt maar je moet om 1200 uur uit je accommodatie...dat vind ik ook altijd lastig. En stel je kunt heel vroeg vliegen en je slaapt de dag ervoor op Schiphol...begint je vakantie ook lekker vroeg
maandag 8 maart 2021 om 18:20
En idd die app is hartstikke handigSweet_Concubine schreef: ↑08-03-2021 18:15Schiphol heeft tegenwoordig ook een app. Kun je je vluchtnummer invullen en dan zie je precies waar je wanneer wezen moet.
maandag 8 maart 2021 om 18:47
Dat is handig ja!Sweet_Concubine schreef: ↑08-03-2021 18:15Schiphol heeft tegenwoordig ook een app. Kun je je vluchtnummer invullen en dan zie je precies waar je wanneer wezen moet.
maandag 8 maart 2021 om 18:49
Dat vind ik niet zo erg, in het hotel is een hele goeie douche ruimte en een bagage opslag..Vlaginvaas schreef: ↑08-03-2021 18:20Kijk ook even naar je vliegtijden en of er nog in gewijzigd kan worden...stel dat je bv tegen de avond pas terugvliegt maar je moet om 1200 uur uit je accommodatie...dat vind ik ook altijd lastig. En stel je kunt heel vroeg vliegen en je slaapt de dag ervoor op Schiphol...begint je vakantie ook lekker vroeg![]()
maandag 8 maart 2021 om 18:59
Ik was inmiddels in stap 2 van het boekingsproces, daar komt het hele circus van testen tevoorschijn.. Je moet dus nu al een test betalen via sunweb, 40 euro pp, mocht het tegen die tijd niet meer nodig zijn krijg je het geld terug.. Maar de testlocatie is niet in mijn woonplaats, en ik moet zelf een afspraak maken binnen 72 uur voor vertrek.. Ik wacht nog even met boeken.
maandag 8 maart 2021 om 19:06
Gewoon doen. Een afspraak maken is zo gepiept.Mimali schreef: ↑08-03-2021 18:59Ik was inmiddels in stap 2 van het boekingsproces, daar komt het hele circus van testen tevoorschijn.. Je moet dus nu al een test betalen via sunweb, 40 euro pp, mocht het tegen die tijd niet meer nodig zijn krijg je het geld terug.. Maar de testlocatie is niet in mijn woonplaats, en ik moet zelf een afspraak maken binnen 72 uur voor vertrek.. Ik wacht nog even met boeken.
maandag 8 maart 2021 om 19:09
Dat zal ook best, maar moet er wel een stukje voor rijden, en als land van bestemming oranje word als je daar bent moet je twee negatieve testen overleggen, dus daar weer twee keer testen met de nodige kosten..
Weet niet of ik dat er allemaal voor over heb..
maandag 8 maart 2021 om 19:11
Ik dus ook. 1x vanaf eindhoven gevlogen en nooit weer. Ook bij de gate enorm opgehokt met veel te veel mensen in een kleine ruimte. En toen de mensen die uit het vliegtuig kwamen er nog dwars doorheen. Brrrr.
Schiphol is ook mijn hobby niet. Ik vind vrijwel alle vliegvelden vervelend. Maar het is er goed geregeld, neem ruim de tijd, want de afstanden zijn vrij groot, maar dat maakt ook dat ik me minder opgehokt voel dan in eindhoven.
Er staan echt overal borden en mensen om je te helpen als je het toch even niet weet.
Als je met de auto gaat, even het parkeren van tevoren uitzoeken. Met de trein stap je gewoon uit op Schiphol.
Hoop dat het tegen die tijd kan en dat je een heerlijke vakantie zult hebben!
Everything is fluid
maandag 8 maart 2021 om 19:51
maandag 8 maart 2021 om 19:53
Dat is inmiddels veranderd, nu loop je uit het vliegtuig de hal in met de bagageband.Cauvechront schreef: ↑08-03-2021 19:11. En toen de mensen die uit het vliegtuig kwamen er nog dwars doorheen. Brrrr.
maandag 8 maart 2021 om 19:58
Ja heb alle mogelijkheden bekeken..doornroosje9 schreef: ↑08-03-2021 19:51Ah zo, dat is veel dan. Heb je ook dagen vergeleken? Waarschijnlijk wel, maar ik zeg het toch nog maar even.
Op een andere dag vertrekken?
maandag 8 maart 2021 om 22:23
Afstand naar Schiphol is voor mij net zo ver als Eindhoven....waarom vraag je dat? OV is niet aan de orde..