Wie is er schuldig bij vreemdgaan?

09-03-2021 23:19 631 berichten
N.a.v een ander topic, wie vinden jullie schuldig aan vreemdgaan? Alleen de man of vrouw die thuis al iemand heeft zitten of ook de persoon met wie hij of zij vreemdgaat? En waarom dan?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Beide.
Voor iedereen een groene tuin
Beiden.

Tenminste als partij 2 weet dat de andere een partner heeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Degene die vreemdgaat.
Ik vind niet dat degene met wie iemand vreemd gaat schuldig is. De helft van de tijd weten die mensen niet eens dat hun nieuwe scharrel een partner heeft. En ook al weten ze het wel, zij zijn vrijgezel en hebben niets te verliezen.

Onnodig topic dit.
Dat vind ik per geval verschillend.

Sowieso vind ik "schuldig" een beetje een kinderlijke manier van denken. In sommige gevallen kan ik ook begrip voor de vreemdganger opbrengen. Bijv: man en vrouw in seksloze relatie, slapen al meer dan 10 jaar apart maar blijven bij elkaar voor de kinderen. Man maakt slippertje, biecht het op, vrouw kleedt hem volledig financieel uit en heeft binnen een maand een nieuwe partner, zet alle vrienden tegen hem op. Want tsja, de vreemdganger is de schuldige.
Beiden zijn ze gore ratten
Saivash schreef:
09-03-2021 23:24
Beiden zijn ze gore ratten
Lijkt me soms ook wel lekker leven als je zo denkt, fuck nuance :)
De persoon die beduveld wordt natuurlijk. Dat is nl degene die blijkbaar tekort schiet in de relatie, anders was er geen minnaar / minnares nodig natuurlijk, duhuh :nut:
Ik denk bij sommige mensen ook wel es: lekker makkelijk om monogaam te blijven als je waarschijnlijk toch nooit de kans zou krijgen om het anders te doen.
Als je weet dat ie een partner heeft en je doet het toch vind ik dat moreel niet kunnen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Slushpup schreef:
09-03-2021 23:21
Degene die vreemdgaat.
Ik vind niet dat degene met wie iemand vreemd gaat schuldig is. De helft van de tijd weten die mensen niet eens dat hun nieuwe scharrel een partner heeft. En ook al weten ze het wel, zij zijn vrijgezel en hebben niets te verliezen.

Onnodig topic dit.
Dit.
Degene met wie vreemd gegaan wordt is de partner van de ander niets verschuldigd.
Mumper schreef:
09-03-2021 23:24
Lijkt me soms ook wel lekker leven als je zo denkt, fuck nuance :)
Leeft inderdaad lekker. Fuck nuance en fuck vreemdgangers ;-)
Beide. Van een getrouwd iemand blijf je af.
ik geef mn bek ook maar een douw
madamecannibale schreef:
09-03-2021 23:27
Dit.
Degene met wie vreemd gegaan wordt is de partner van de ander niets verschuldigd.
Het is niet wettelijk vastgelegd maar ik zou me in sommige gevallen toch behoorlijk schuldig voelen. In andere gevallen weer minder.
Mumper schreef:
09-03-2021 23:30
Het is niet wettelijk vastgelegd maar ik zou me in sommige gevallen toch behoorlijk schuldig voelen. In andere gevallen weer minder.

Met jezelf als degene die dat beoordeelt, zegt dat natuurlijk weinig.
Ik vind diegene met een partner het meest fout. Als je niet gelukkig bent in je relatie, verbreek je ze en ga je daarna op zoek naar een nieuwe liefde.

Maar tegenwoordig hebben veel mensen pas het lef een relatie te verbreken als de vervanging al klaar staat. Waarschijnlijk vaak om financiële redenen en dat vind ik laf.

En het gekke is dat de bedrogene meestal kwader is op de minnaar/minnares dan op de eigen bedriegende partner. Dat begrijp ik helemaal niet. Die 3de partij bedriegt jou niet, dat doet je partner.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Degene die vreemdgaat is in beginsel de enige schuldige. Hij/zij is namelijk degene die de partner bedriegt.

Voor mij persoonlijk gaat het tegen mijn normen en waarden in om het met een man aan te leggen waarvan ik weet dat hij een partner heeft. Ik zou dat niet kunnen. Buiten het feit dat ik geen interesse zou hebben in een vent die zo zwak en zielig is om zijn partner te bedriegen.
Degene met de relatie. De ander heeft daar niets mee van doen.

Maar op Viva vindt men altijd dat je met alle vrouwen solidair moet zijn en de vrouw die met een bezette man gaat wordt vaak als schuldiger gezien dan de vreemdganger. Omgekeerd hoor je dat over mannen die met een bezette vrouw gaan weer zelden. Want ook dan is het vooral de fout van de vrouw die vreemdgaat vindt men vaak.
madamecannibale schreef:
09-03-2021 23:27
Dit.

Vind jij.
Mumper schreef:
09-03-2021 23:26
Ik denk bij sommige mensen ook wel es: lekker makkelijk om monogaam te blijven als je waarschijnlijk toch nooit de kans zou krijgen om het anders te doen.
Vermoedelijk is deze topic naar aanleiding van mijn topic.

Ik heb zelf de kans gekregen om vreemd te gaan, maar ik heb oprecht geen behoefte aan een ander. (Ik kan mijn partner niet belazeren.)
Ik had er vrede mee als ze gewoon eerlijk was, of ze sex heeft met een ander interesseert mij eerlijk gezegd vrij weinig...
Maar dat ze erover loog terwijl ik het zelf voorstelde eerder, dat doet mij wel enorm pijn. Het niet oprecht eerlijk kunnen wezen naar elkaar, dat is voor mij een vorm van vreemdgaan.

Nu heeft mijn relatie zijn laatste stuiptrekkingen nog, binnenkort is het toch over... Zij wilt er niet voor vechten, prima!
Ik heb er vrede mee!

Op de vraag van TO:
Iedereen welke er weet bij heeft en zonder toestemming en niet eerlijk kan wezen naar zijn/of haar partner is voor mij een no-go...
Ik was altijd eerlijk naar mijn partner, ik wilde met een ander sex omdat mijn partner niet meer wilde, het deed haar pijn dus heb het daarbij gelaten. Alleen dat ze vervolgens mij zelf bedonderd, dat doet mij het meeste pijn.
Denk dat je deze vraag ook niet zo kan stellen omdat er heel veel verschillende mogelijkheden zijn voor de reden. Ik sta daar niet zwart/ wit in. Vind het wel moeilijk voor te stellen dat mensen samen blijven om allerlei praktische redenen, lijkt me lastig.
Intie schreef:
09-03-2021 23:34
Degene die vreemdgaat is in beginsel de enige schuldige. Hij/zij is namelijk degene die de partner bedriegt.

Voor mij persoonlijk gaat het tegen mijn normen en waarden in om het met een man aan te leggen waarvan ik weet dat hij een partner heeft. Ik zou dat niet kunnen. Buiten het feit dat ik geen interesse zou hebben in een vent die zo zwak en zielig is om zijn partner te bedriegen.

Eens.
De vreemdganger met relatie.

Over mannen/vrouwen die niet in een relatie zitten maar willens en wetens vreemd gaan met iemand in een (monogame) relatie daar vind ik wel wat van. Kan mij ook geen hol schelen of dat tegenwoordig pc-incorrect zou zijn.

Voor mensen die worden voorgelogenen onder valse voorwendselen iets aangaan met de vreemdganger: die zijn net zo goed bedonderd.

En in het laatste topic dat ik las over een vrouw die erachter moest komen dat manlief al een jaar lang de horizontale mambo lag te dansen met haar beste vriendin... ik snap die vrouw volkomen dat ze beide figuren uit haar leven heeft geflikkerd. Met zo’n vriendin heb je geen vijand meer nodig.
Mumper schreef:
09-03-2021 23:30
Tja moreel is het niet netjes maar als je zelf vrijgezel bent dan vind ik je niet schuldig. Maar net als met alles, het is natuurlijk niet helemaal zwart/wit. Als je weet dat iemand getrouwd is en je komt diegene bijvoorbeeld tegen op een feestje waar hij/zij wat teveel heeft gedronken dan vind ik het inderdaad niet netjes. Ben je beiden nuchter en er bij met je verstand dan vind ik het een andere zaak.

Toen ik vrijgezel was heb ik twee keer kort iets gehad met een niet-vrijgezelle man. Beiden keren waren ze duidelijk op zoek en wist ik voordat we seks hadden niet dat de ander gebonden was. De ene man biechtte het daarna wel op maar kwam nog met een of ander vaag verhaal over een open relatie. Ik heb me er niet schuldig over gevoeld, het was hun keuze om vreemd te gaan, was het niet met mij dan wel met een ander. Ik heb het afgekapt omdat ik geen zin had in gedoe (met een scharrel wil ik ook gewoon nog even in de stad kunnen gaan ontbijten) en omdat ik die mannen een stuk minder aantrekkelijk vond nadat ik wist dat ze een relatie hadden.
RikM schreef:
09-03-2021 23:37
Vind jij.
Eh ja, dit is een forum, dit zijn allemaal meningen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven