Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

maandag 15 maart 2021 om 09:10
Niemand is fout in deze vind ik. Je hebt andere verwachtingen en bent verder gegaan dan je achteraf had gewild. Daar kan hij niks aan doen. Aangezien jullie op jullie eerste date meteen seks hadden gaat er bij hem nu niet ineens een lampje branden dat het nu anders zou zijn lijkt mij. Snap wel dat je je rot voelt en dat mag ook, heeft even tijd nodig.

maandag 15 maart 2021 om 09:16
Ik snap niet zo goed waarom seksueel grensoverschrijdend gedrag (zoals een condoom zomaar af doen of hardhandig doorgaan als je partner aangeeft dit niet te willen) zo anders wordt behandeld dan ander grensoverschrijdend gedrag.
Als hier ineens een buurman het huis binnen komt wandelen en mijn televisie begint los te koppelen, ik zeg dat hij mijn tv niet mag hebben maar hij gaat gewoon door. Ik zeg niks meer. Dan is het voor hem niet duidelijk genoeg dat hij mijn tv niet mag jatten ofzo? Dus dan is het mijn eigen schuld?
Als hier ineens een buurman het huis binnen komt wandelen en mijn televisie begint los te koppelen, ik zeg dat hij mijn tv niet mag hebben maar hij gaat gewoon door. Ik zeg niks meer. Dan is het voor hem niet duidelijk genoeg dat hij mijn tv niet mag jatten ofzo? Dus dan is het mijn eigen schuld?
maandag 15 maart 2021 om 09:19
“The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.” Een hele mooi quote die ik je in dit kader mee wil geven. TO, jij en de vrouwen hier weten dat deze man over je grenzen is heengegaan. Dat de seks ruwer was dan jij wilde is een lastige, want daarbij schrijf je dat je niet hebt aangegeven dat het teveel was. Qua condooms is het een heel ander verhaal, hij heeft al een SOA gehad, weet dat jij het met condoom wil doen en probeert het vervolgens weer totdat je toegeeft. Hij zoú beter moeten weten, maar ik zou hem in dit geval wel aanspreken op zijn gedrag. Omdat hij ermee weg blijft komen als niemand hem erop aanspreekt. Je doet het dus voor jezelf, maar ook voor de andere vrouwen met wie hij in contact komt. In ons sociale leven leren we elkaar waar grenzen liggen, maar op seksueel gebied komen mensen vaak weg met wangedrag.
Los hiervan is het een kutsituatie, jij wil meer, hij niet. Ik zou hier de volgende keer gewoon duidelijk over zijn, als jij meer wilt, of iig niet alleen casual sex, zeg dat dan meteen. "Lijkt me leuk om je weer te zien, maar ik ben niet meer op zoek naar casual sex. Als je interesse hebt in een date, om te zien of er meer inzit dan spreek ik graag met je af." Als het afschrikt dan wil hij duidelijk niet hetzelfde als jij. In dit geval zou ik hem er dus wel op aanspreken. Als afsluiting voor jou en les voor hem. Daarna loslaten en contact verbreken.
Los hiervan is het een kutsituatie, jij wil meer, hij niet. Ik zou hier de volgende keer gewoon duidelijk over zijn, als jij meer wilt, of iig niet alleen casual sex, zeg dat dan meteen. "Lijkt me leuk om je weer te zien, maar ik ben niet meer op zoek naar casual sex. Als je interesse hebt in een date, om te zien of er meer inzit dan spreek ik graag met je af." Als het afschrikt dan wil hij duidelijk niet hetzelfde als jij. In dit geval zou ik hem er dus wel op aanspreken. Als afsluiting voor jou en les voor hem. Daarna loslaten en contact verbreken.

maandag 15 maart 2021 om 09:20
Meen je dit nou serieus? Hij kan er niks aan doen?2018anoniem schreef: ↑15-03-2021 09:10Niemand is fout in deze vind ik. Je hebt andere verwachtingen en bent verder gegaan dan je achteraf had gewild. Daar kan hij niks aan doen. Aangezien jullie op jullie eerste date meteen seks hadden gaat er bij hem nu niet ineens een lampje branden dat het nu anders zou zijn lijkt mij. Snap wel dat je je rot voelt en dat mag ook, heeft even tijd nodig.
Hij wist dat ze alleen met condoom wilde. En toch probeert hij hoe ver hij kan gaan zonder. Met condoom zou sowieso al zijn standaard moeten zijn. Geen ja is ook gewoon een keiharde nee. Alles zonder instemming van de ander is nee.
maandag 15 maart 2021 om 09:27
Westerpaviljoen schreef: ↑15-03-2021 09:10Waarom sex je nou zonder condoom?
Waarom laat je je in bed zo behandelen?
Nee, dat is niet de vraag. De vraag is waarom mannen vrouwen zo behandelen in bed. En de vraag is ook waarom mensen de verantwoordelijkheid voor dergelijk gedrag vervolgens bij de vrouw leggen.
maandag 15 maart 2021 om 09:27
Het was de 2x.GreenLadyFern schreef: ↑15-03-2021 09:16Ik snap niet zo goed waarom seksueel grensoverschrijdend gedrag (zoals een condoom zomaar af doen of hardhandig doorgaan als je partner aangeeft dit niet te willen) zo anders wordt behandeld dan ander grensoverschrijdend gedrag.
Nee, maar je gaat dan ook niet daarna een paar uur 1 op 1 wandelen, uiteten en je laat hem weer binnen om je nieuwe tv te laten zien.
Dat gedrag zou pathologisch zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 15 maart 2021 om 09:28
Ik vind het toch opmerkelijk dat in dit soort topics de TO seks (in dit geval op een bepaalde manier) heeft vanwege gevoelens en hoop op meer en denkt dat de man toch wel meer moet voelen niet vanwege de seks maar vanwege de gezelligheid / wandelen / eten etc.
Mannen zijn net mensen die ook van gezelligheid en eten houden.
Daarnaast geen leuke man.
Mannen zijn net mensen die ook van gezelligheid en eten houden.
Daarnaast geen leuke man.

Ja, ik word me er toch een partij pissig van. In de lijn van het seksisme zouden mannen het altijd beter weten dan vrouwen en moeten vrouwen vooral hun mond houden, maar als een man een stijve piemel heeft wordt een vrouw wel geacht haar mond open te trekken, ook al heeft ze geleerd dat haar woorden er toch niet toe doen, en wordt dat wederom bevestigd omdat de man doorgaat ondanks de 'nee'.
Dat ook vele vrouwen dan nog victimblamen vind ik echt om te janken.
Dit dus. Mooi verwoord...viva-amber schreef: ↑15-03-2021 09:27Het was de 2x.
Nee, maar je gaat dan ook niet daarna een paar uur 1 op 1 wandelen, uiteten en je laat hem weer binnen om je nieuwe tv te laten zien.

maandag 15 maart 2021 om 09:34
Al zou ik dat doen dan heeft hij nog steeds geen enkel recht op het jatten van die nieuwe tv. Het zou niet erg slim zijn van mij, maar nogmaals; stelen blijft fout.viva-amber schreef: ↑15-03-2021 09:27Het was de 2x.
Als ik de deur van het slot laat en een a4tje op het raam hang met 'hier liggen tien nieuwe iphones', is dat niet slim. Maar nog is degene die de iphones steelt fout.
Als je mensen de gelegenheid geeft foute dingen te doen, doen ze het sneller. Dat staat vast. Maar die zaken zijn nog steeds fout.
Als maatschappij geven we mannen continue de gelegenheid om op seksueel gebied foute dingen te blijven doen; we leggen de verantwoordelijkheid voor dat foute gedrag neer bij degene die gelegenheid heeft gecreeërd. Geen gevolgen en geen verantwoording voor degene die gebruik maakt van de gelegenheid.

maandag 15 maart 2021 om 09:38
Het juiste moment om dit te bespreken was in 2019, toen hij de eerste keer zonder overleg zonder condoom bij je naar binnen ging.
Een ander geschikt moment is als hij straks weer contact opneemt om een afspraak met je in te plannen. Dat is een mooi om moment om zijn uitnodiging af te slaan met een toelichting.
Een ander geschikt moment is als hij straks weer contact opneemt om een afspraak met je in te plannen. Dat is een mooi om moment om zijn uitnodiging af te slaan met een toelichting.

maandag 15 maart 2021 om 09:39
Hoe zou je dat in dit geval oplossen? Hetgeen de man deed strafbaar maken? Niet dat die man dus niet fout was, maar er was niemand anders dan TO bij die kon ingrijpen.GreenLadyFern schreef: ↑15-03-2021 09:34Al zou ik dat doen dan heeft hij nog steeds geen enkel recht op het jatten van die nieuwe tv. Het zou niet erg slim zijn van mij, maar nogmaals; stelen blijft fout.
Als ik de deur van het slot laat en een a4tje op het raam hang met 'hier liggen tien nieuwe iphones', is dat niet slim. Maar nog is degene die de iphones steelt fout.
Als je mensen de gelegenheid geeft foute dingen te doen, doen ze het sneller. Dat staat vast. Maar die zaken zijn nog steeds fout.
Als maatschappij geven we mannen continue de gelegenheid om op seksueel gebied foute dingen te blijven doen; we leggen de verantwoordelijkheid voor dat foute gedrag neer bij degene die gelegenheid heeft gecreeërd. Geen gevolgen en geen verantwoording voor degene die gebruik maakt van de gelegenheid.
maandag 15 maart 2021 om 09:45
Volgens mij is dit al strafbaar. Hardmaken met bewijs in de rechtbank is misschien erg lastig, maar dit gedrag kan echt niet.
maandag 15 maart 2021 om 09:46
Point taken
Maar is het misschien niet beide dan?
ALs je blauwe plekken hebt dan vind ik dat best heftig ja toch?
maandag 15 maart 2021 om 09:46
maandag 15 maart 2021 om 09:48
Westerpaviljoen schreef: ↑15-03-2021 09:46Point taken
Maar is het misschien niet beide dan?
ALs je blauwe plekken hebt dan vind ik dat best heftig ja toch?
Ja, ik vind dat vrij heftig. En ik vind ongewenste seks zonder condoom ook vrij heftig. Twee zaken waarbij ik het vrij verwerpelijk vind om vervolgens het slachtoffer te verwijten dat ze niet duidelijk genoeg gecommuniceerd heeft. Het is niet beide. Wij moeten als maatschappij stoppen met mannen de hand boven het hoofd te houden wanneer ze zich grensoverschrijdend gedragen in bed.

maandag 15 maart 2021 om 09:49
Hier ben ik het mee eens. TO, blokkeren deze man en dit hele gedoe gebruiken als les: nooit meer op deze manier. Waarschijnlijk stond je nog op zijn ‘lekker’-lijstje. Hij heeft gekregen wat hij wilde.lilalinda schreef: ↑15-03-2021 09:01je laat het gebeuren, en daarom ben je nu boos.
Zet je grenzen duidelijker, wees liever voor jezelf, zorg beter voor je eigen veiligheid. Lichamelijk, maar vooral ook je kwetsbaarheid.
En neem NOOIT meer contact op met een man (deze of een andere) die je zo behandelt

maandag 15 maart 2021 om 09:51
Er zit bij deze man een tegenstrijdigheid zijn in wat hij doet en wat hij zegt.
Wees blij dat jij niet zo bent.
Jij hebt hem niet wijsgemaakt dat je niet van de casual sex bent, bijna een druiper bezorgd terwijl hij degene met de druiper was.
Jij bent niet degene die weer contact zocht.
De sex was gezamenlijk en hij is niet onder de blauwe plekken weggegaan, en jouw blauwe plekken waren niet uit zijn zelfverdediging omdat je hem aan het verkrachten was neem ik aan.
Wij vrouwen moeten eens ophouden met elkaar wijsmaken dat we alwetend moeten zijn, met paranormale gaves.
Dit is gewoon een verwarde jokkebrok en zo te horen nog hardhandig ook.
Wees maar blij dat hij uit jouw leven is.
Wees blij dat jij niet zo bent.
Jij hebt hem niet wijsgemaakt dat je niet van de casual sex bent, bijna een druiper bezorgd terwijl hij degene met de druiper was.
Jij bent niet degene die weer contact zocht.
De sex was gezamenlijk en hij is niet onder de blauwe plekken weggegaan, en jouw blauwe plekken waren niet uit zijn zelfverdediging omdat je hem aan het verkrachten was neem ik aan.
Wij vrouwen moeten eens ophouden met elkaar wijsmaken dat we alwetend moeten zijn, met paranormale gaves.
Dit is gewoon een verwarde jokkebrok en zo te horen nog hardhandig ook.
Wees maar blij dat hij uit jouw leven is.

maandag 15 maart 2021 om 09:52

maandag 15 maart 2021 om 09:55
Ik denk dat als er echt sprake is van seksueel misbruik, dat dat meteen of kort daarna zo voelt en niet op het moment dat je beseft dat de man in kwestie niet verder met je wil.
Maar goed, dat is theorie.
Het is wel moreel onjuist om iemand over een grens te bewegen en al helemaal door te spelen met gevoelens.
Uiteraard zijn wij er niet bijgeweest, dus je kan alleen maar op jouw gevoel afgaan. Ik zou het zelf zien als een duidelijke aanwijzing dat deze man niet goed voor je is.
Maar goed, dat is theorie.
Het is wel moreel onjuist om iemand over een grens te bewegen en al helemaal door te spelen met gevoelens.
Uiteraard zijn wij er niet bijgeweest, dus je kan alleen maar op jouw gevoel afgaan. Ik zou het zelf zien als een duidelijke aanwijzing dat deze man niet goed voor je is.
maandag 15 maart 2021 om 09:57
mrs mia, ik vind het super knap van je dat je dit zo hier neerzet en open en eerlijk opschrijft hoe dit is gegaan en hoe jij gehandeld hebt. Alle heling begint met de feiten onder ogen zien. Als ik je lees dan krijg ik toch het idee dat de koningin van de casual sex een vroegtijdig aftreden overweegt. Je zegt dat je de tegenstrijdigheid van je eigen gedrag en gevoelens ziet. Ik denk dat ik in jouw geval daar op zou concentreren, hoe je dat beter in lijn krijgt voor jezelf, en dat je jezelf beter gaat voelen en meer dingen doet die aan je echte verlangens en behoeften voldoen. En dus niet concentreren op het aanspreken van die man. Al klinkt het niet goed hoe jij zijn gedrag beschrijft.
Eerlijk gezegd zou ik hulp vragen bij het hersorteren van je gevoelens en behoeften. Die hulp is er en waarom zou je dit allemaal alleen moeten doen als je daar kennelijk wat moeite bij hebt. Begin met het jezelf makkelijker te maken ipv moelijker. En in die zin was dit dan een wake up call voor je. Een hele harde les, dat kan ik wel invoelen, ( en weet dat er meer mensen zijn die veel strugglen in relaties en casual sex.)
Dikke knuffel
Eerlijk gezegd zou ik hulp vragen bij het hersorteren van je gevoelens en behoeften. Die hulp is er en waarom zou je dit allemaal alleen moeten doen als je daar kennelijk wat moeite bij hebt. Begin met het jezelf makkelijker te maken ipv moelijker. En in die zin was dit dan een wake up call voor je. Een hele harde les, dat kan ik wel invoelen, ( en weet dat er meer mensen zijn die veel strugglen in relaties en casual sex.)
Dikke knuffel
feniks02 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 10:01
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
2.57% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 10:06
Ik twijfelde omdat TO achteraf pas spijt had, maar dat is niet relevant. Ruwe seks bespreek je van tevoren en TO was duidelijk over condoomgebruik. Als iemand over een grens gaat is niet iedereen op wat voor reden dan ook in staat daar iets fysiek of verbaal iets tegen in te brengen.GreenLadyFern schreef: ↑15-03-2021 09:52Dit dus.
Maar als maatschappij kunnen we ook al heel wat bewerkstelligen door collectief de verantwoordelijkheid bij die man te leggen, in plaats van bij TO.

maandag 15 maart 2021 om 10:08
2018anoniem schreef: ↑15-03-2021 09:10Aangezien jullie op jullie eerste date meteen seks hadden gaat er bij hem nu niet ineens een lampje branden dat het nu anders zou zijn lijkt mij.
Want seks op de eerste date betekent dat je van ruwe seks houdt en condooms niet belangrijk vindt? Rare redenering.