Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Je bent waarschijnlijk min of meer toch gemanipuleerd door deze man en valt nu het kwartje. Als je lang over een korte affaire/relatie/whatever gaat piekeren dan is er vaak al wat fout geweest. Ja, je kunt je gebruikt voelen ook al heb je alletwee de lol ervan gehad. Het voelt niet zo fijn als een man je duidelijk het hof maakt en je het gevoel maakt zó speciaal voor hem te zijn en vervolgens verdwijnt hij met de Noorderzon. Zo speciaal was je dan.

Hardhandig en zonder condoom is natuurlijk al helemaal fout. Je kunt de klok niet terugdraaien maar kom de volgende keer op voor jezelf. Het is jouw lichaam.
Kan het zijn dat hij drugs/pillen heeft gebruikt tijdens die keer?
zimi schreef:
15-03-2021 10:06
Ik twijfelde omdat TO achteraf pas spijt had, maar dat is niet relevant. Ruwe seks bespreek je van tevoren en TO was duidelijk over condoomgebruik. Als iemand over een grens gaat is niet iedereen op wat voor reden dan ook in staat daar iets fysiek of verbaal iets tegen in te brengen.
Maar als hij wel iets in een relatie zou hebben gezien zou ze dit topic niet geopend hebben, ze gaat ver over haar grenzen heen in de hoop dat hij zich laat binden. Dat is zowieso niet zo’n goede insteek.
GreenLadyFern schreef:
15-03-2021 09:28
Ja, ik word me er toch een partij pissig van. In de lijn van het seksisme zouden mannen het altijd beter weten dan vrouwen en moeten vrouwen vooral hun mond houden, maar als een man een stijve piemel heeft wordt een vrouw wel geacht haar mond open te trekken, ook al heeft ze geleerd dat haar woorden er toch niet toe doen, en wordt dat wederom bevestigd omdat de man doorgaat ondanks de 'nee'.
Dat ook vele vrouwen dan nog victimblamen vind ik echt om te janken.
Of mannen die dat hier ook nog even komen doen.
TO, wat vervelend dat je je zo voelt. Wat kan jij leren van deze situatie?
Thalas schreef:
15-03-2021 09:27
Nee, dat is niet de vraag. De vraag is waarom mannen vrouwen zo behandelen in bed. En de vraag is ook waarom mensen de verantwoordelijkheid voor dergelijk gedrag vervolgens bij de vrouw leggen.

Ik denk dat de vraag ook moet zijn waarom een vrouw dit laat gebeuren op hoop op meer.

Ik incasseerde het met in mijn achterhoofd dat het dit keer 'meer' was.
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 15-03-2021 10:43
12.34% gewijzigd
Ik vind dat TO meer pech heeft met condooms en mannen dan je zou mogen verwachten. Ik vind het raar dat de verantwoordelijkheid zo naar de man geschoven wordt. Het is al eerder gebeurd en ze trapt er gewoon een tweede keer in? Ook opvallend dat ze zelf de oorzaak van de geslachtsziekte dacht te zijn. Alleen als je hier eerlijk zegt dat je het niet altijd even nauw neemt met condooms kun je de reacties wel uittekenen.

TO was zelf overal bij vind ik, of is het dan ineens wel de zwakke vrouw die overdonderd werd?
Saivash schreef:
15-03-2021 07:09
Wat je al meerdere keren noemde; je was er zelf bij.
Ik zou het hierbij laten. Er is in mijn optiek op geen enkele manier misbruik van je gemaakt.
Hij is een eikel, het soort man waar je als vrouw ver weg van moet blijven. Zoals er zoveel eikels bestaan, zowel met een lul als een kut tussen hun benen. Jij hebt het welkom bordje echter uitgehangen op Tinder dat je slechts iets voor fun zocht. Terwijl je niet in staat bent om eikels te weren. Dat is niet slim. Want alleen fun trekt ook dat soort mannen aan. En deze moet je wel echt kunnen weren. Niet omdat jij fout bent, maar omdat er gewoon ontzettend veel eikels zijn (helaas) die je als vrouw heel stevig de wacht moet aanzetten. Dat is een realiteit waar we mee leven, ook al vind ik het walgelijk dat je er überhaupt als vrouw rekening mee moet houden dat er genoeg mannen zijn die telkens over grenzen proberen te gaan in hun geiligheid.

Als iemand seks met je probeert te hebben zonder condoom, had je het bij 1 duidelijke mededeling moeten laten dat er ECHT NIET zonder condoom gesekst wordt en de keer erop dat hij het weer probeert een klap in zijn gezicht en van je afduwen. Maar als iemand überhaupt poging 1 doet, zou je dat al genoeg kunnen zeggen. Dit is een eikel.

En als hij het dan zover heeft weten te krijgen dat hij zijn lul toch al half in je heeft weten te douwen na die mededeling, dan is het verkrachting. Iemand heeft je grens -na waarschuwen- niet serieus genomen.
Wij kunnen niet beoordelen of jij hele duidelijke signalen hebt gegeven of dat je toch een beetje half geinend giebelend zijn probeerseltje toestond of niet. Ik snap dat het gevoel dan dubbel kan zijn. Hij was namelijk in den beginne al niet uit om jouw grenzen te willen respecteren, behalve als dat voor hem zou betekenen tussen wel of geen seks krijgen. Kortom, het is een eikel met maar 1 interesse, hopen dat hij de seks krijgt hoe hij dat het lekkerst vindt, het liefst bij een vrouw die hem daarin niet al te duidelijk nee verkoopt. Aan jou om te beoordelen of het valt onder verkrachting (toch erin steken na duidelijk nee) of dat je zelf nog veel te oefenen hebt om dit soort figuren je bed uit te trappen, omdat je halve signalen gaf waar dit soort figuren misbruik van maken.

Een leuke man wil geen seks met je als hij staat afgestemd op jou en het idee heeft dat je iets niet zo fijn vindt. Die vindt de gezamenlijke ervaring nl. het belangrijkst.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 08:23
Eens. Was het wel wat geworden dan had ik er nooit een probleem mee gehad. Dat zegt nogal wat over mij, dat realiseer ik me.
:hug:

Ook als een man je vriendje wil worden, mag hij je niet zonder meer als een ragdoll behandelen in bed en zijn druiper er zonder condoom in hangen. Sterker nog: je zou zo op zijn gedrag afgeknapt moeten zijn, dat je hem helemaal niet meer als vriendje zou willen hebben!

Kap eventjes een periode met die casual seks, laat de boel bezinken. En leg de lat hoger voor jezelf en eis van de mannen hetzelfde respect als dat jij waard bent. Ga niet terug voor meer als hij je grenzen niet kan respecteren (geen condoom gebruiken, ook al geef je aan dat je dat wel wil).

Overigens zegt dat uit eten gaan en uren moeite doen niet zoveel. Zeker niet als jij op dat moment zijn beste kans bent op een lekkere wip. Ik ben met enige regelmaat nog steeds verbaasd over wat mensen over kunnen hebben voor een lullig potje seks.
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 10:11
Maar als hij wel iets in een relatie zou hebben gezien zou ze dit topic niet geopend hebben, ze gaat ver over haar grenzen heen in de hoop dat hij zich laat binden. Dat is zowieso niet zo’n goede insteek.
Dat ben ik eens, maar dat maakt het geen er gebeurde niet goed. Daarom twijfel ik ook niet meer over hoe ik er tegenaan kijk. Door liefde of verliefdheid worden sommige dagen van partners vergoelijkt, maar daarmee is de actie van de partner nog steeds fout. Daarnaast voelde het voor TO tijdens de seks ook niet goed gezien de opmerkingen die ze maakte. Dat ze uit verliefdheid toch verder ging, maakt zijn acties nog steeds fout.

Eigenlijk niet heel anders dan wanneer ze klappen had gehad en was gebleven/terug gegaan. Blijven of terug gaan, maakt zijn gedrag niet ineens goed.
zimi schreef:
15-03-2021 10:56

Eigenlijk niet heel anders dan wanneer ze klappen had gehad en was gebleven/terug gegaan. Blijven of terug gaan, maakt zijn gedrag niet ineens goed.

Dat beweert ook niemand volgens mij hoor.
Maar je in slachtofferrol wentelen terwijl je het maar laat gebeuren is ook iets waar vrouwen goed in zijn.
zimi schreef:
15-03-2021 10:56
Dat ben ik eens, maar dat maakt het geen er gebeurde niet goed. Daarom twijfel ik ook niet meer over hoe ik er tegenaan kijk. Door liefde of verliefdheid worden sommige dagen van partners vergoelijkt, maar daarmee is de actie van de partner nog steeds fout. Daarnaast voelde het voor TO tijdens de seks ook niet goed gezien de opmerkingen die ze maakte. Dat ze uit verliefdheid toch verder ging, maakt zijn acties nog steeds fout.

Ja maar het voelde pas niet goed nadat hij niets meer van zich liet horen, zijn acties zijn misschien niet de beste maar de hare ook zeker niet. Dat hij achteraf toch niks met haar wil is geen reden om hem nu af te schilderen als een foute man.
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 09:10
Doet me beetje denken aan die ene forummer die een hele sterke man had en die haar te hardhandig neukte waardoor ze opeens besefte dit kan niet dit is fout
Zeg me ALSJEBLIEFT niet dat jij de TO bedoelt die door haar eigen partner verkracht is. Tot verwondingen aan toe. En uiteindelijk zelfs in elkaar geslagen. De laatste keer levensgevaarlijk verwond, tot in het ziekenhuis aan toe. Want dan ben je echt extreem ziek. Dat je deze bewoordingen durft te gebruiken.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 15-03-2021 11:10
5.01% gewijzigd
Wees zuiniger op jezelf...
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
smulrol schreef:
15-03-2021 11:00
Maar je in slachtofferrol wentelen terwijl je het maar laat gebeuren is ook iets waar vrouwen goed in zijn.
Ze liet het niet maar gebeuren. Ze gaf aan dat ze met condoom wilde. Een keer zeggen moet genoeg zijn.

Dikke knuffel TO hoewel het ook aangeeft dat er ook een beetje werk bij jezelf ligt (mbt ik had het oke gevonden als het iets wat geworden) blijft het klote dat het zo gegaan is, en herken ik mezelf van een aantal jaar geleden ook in dit verhaal.
RedRoseThorn schreef:
15-03-2021 11:14
Ze liet het niet maar gebeuren. Ze gaf aan dat ze met condoom wilde. Een keer zeggen moet genoeg zijn.

En elke keer daarna sprong ze weer enthousiast met hem het bed in.
Niemand zegt dat dit een fijne man is, maar practice what you preach. En stop excuses te zoeken voor je gebrek aan ruggengraat
RedRoseThorn schreef:

Dikke knuffel TO hoewel het ook aangeeft dat er ook een beetje werk bij jezelf ligt (mbt ik had het oke gevonden als het iets wat geworden) blijft het klote dat het zo gegaan is, en herken ik mezelf van een aantal jaar geleden ook in dit verhaal.
Vragen of iemand er niks van geleerd heeft staat gelijk aan: Ik wil dat je een rubber gebruikt en anders geen seks?
Wees dan gewoon duidelijk.
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 11:03
Ja maar het voelde pas niet goed nadat hij niets meer van zich liet horen, zijn acties zijn misschien niet de beste maar de hare ook zeker niet. Dat hij achteraf toch niks met haar wil is geen reden om hem nu af te schilderen als een foute man.
Dat hij achteraf niks wil is ook niet de reden dat hij fout is. Dat hij het gewoon doet zonder condoom, terwijl hij wist dat ze dat niet wil, ook al zei ze op dat moment niet duidelijk nee, dat maakt 'm wel fout. Zwijgen is iets anders dan ja.

Dat to haar motieven om te zwijgen niet helemaal zuiver waren staat daar los van. Ik begrijp trouwens echt niet wat er aantrekkelijk is aan een man die het zonder condoom met iedereen doet.
RedRoseThorn schreef:
Ben ik met je eens hoor, maar als je dan bij de 2de keer niet met meer komt dan "Heb je dan niets geleerd' Tja....maakt het nog steeds niet goed, maar erg overtuigend noem ik het ook niet.
Maar over die blauwe plekken.. ik hou van hardhandige seks, een man die hier ook op geilt hoeft niet meteen een abuser te zijn. Ik vind het zelf moeilijk, grijs gebied, zeker als we het over twee ruim volwassen mensen hebben (en niet bijv, een verstoorde machtsverhouding).

Als er vanuit TO geen signaal komt dat ze dat hardhandige niet lekker vindt gaat die man in al zijn geilheid gewoon verder. Aan de andere kant vind ik het not done om fysiek hardhandige seks te hebben zonder even te checken of die andere dat ziet zitten.

Ik denk ook, dat als hij TO niet gehost had en wel aandacht had gegeven na de daad, zij zich minder slecht had gevoeld over de blauwe plekken etc. Dan was het een bewijs van passie, nu een pijnlijke herinnering aan een rauwe neukpartij zonder verdere betekenis.
Marelyse schreef:
15-03-2021 11:21
Dat hij achteraf niks wil is ook niet de reden dat hij fout is. Dat hij het gewoon doet zonder condoom, terwijl hij wist dat ze dat niet wil, ook al zei ze op dat moment niet duidelijk nee, dat maakt 'm wel fout. Zwijgen is iets anders dan ja.

Dat to haar motieven om te zwijgen niet helemaal zuiver waren staat daar los van. Ik begrijp trouwens echt niet wat er aantrekkelijk is aan een man die het zonder condoom met iedereen doet.
Datzelfde heb ik met vrouwen die dat doen.
Die vent is een lul, en hij misdraagt zich keer op keer. Ja, je bent misbruikt.

Tegelijk zit er iets in jou wat maakt dat je jezelf hier niet tegen beschermt, terwijl dat wel kan. Het maakt jou niet schuldig. Maar ik zou je toch adviseren om je niet meer in te laten met zulke mannen. En je Tinder aan te passen. Te triest voor woorden dat dat nodig is, je zou willen dat mannen zich gewoon netjes gedragen. Helaas zijn er ook veel hufters.

Hoewel ik je boosheid zeer terecht vind, denk ik ook dat je jezelf het meeste helpt door dit om te zetten in daden.

:hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 11:25
Datzelfde heb ik met vrouwen die dat doen.
Dat geldt uiteraard ook voor vrouwen maar we hadden het hier over een man.
Deze man mag je dus nooit meer zien, want je moet jezelf beschermen nu.

Natuurlijk is het een klootzak, hij doet het weer zonder condoom terwijl hij verdomd goed weet dat jij dat niet wil. Jij kan je grenzen niet bewaken, dus spreek NIET meer af met hem. Of met anderen trouwens totdat je geleerd hebt om je grenzen wel aan te geven. Sterkte! :hug:
Life is short. Eat dessert first.
smulrol schreef:
15-03-2021 11:00
Eens, maar ook niet eens. Vrouwen zijn vaak NIET goed in zorgen dat ze geen slachtoffer worden. Omdat de tools (boos worden, grenzen durven aan te geven en voor zichzelf opkomen) vaak niet goed eigen gemaakt zijn. Dus we protesteren wel en vertellen wel dat we iets niet zo fijn vinden, maar de andere partij (vaak man) walst er overheen. Fysiek of door het gevoel te geven dat we flauw zijn. En dan zijn er toch nog veel vrouwen die het dan laten gebeuren, niet goed wetende dat ze in zo’n geval alle recht hebben boos te worden en iemand uit je huis te zetten. Maar het idee dat je dan wordt afgekeurd, lijken veel vrouwen dan bijna erger te vinden. Want ze willen dat de man hen leuk vindt. Waarom ze die goedkeuring zo hard nodig hebben is een belangrijke vraag en daar ligt ook het antwoord om vrouwen sterker te maken.
Maar dat neemt niet weg dat een vrouw zich daadwerkelijk slachtoffer voelt. Ze heeft het aangegeven, zij het slecht en inefficiënt, want zo’n kerel luistert niet naar dat soort signalen. Zo’n man heeft alleen zijn eigen lust voor ogen en niet de gezamenlijke ervaring en naderhand voelt de vrouw zich ongehoord en ongerespecteerd. De kerel is echter alweer onderweg naar zijn volgende avontuurtje, nl. weer een vrouw die wil pleasen ten koste van zichzelf.
Persoonlijk vind ik het een gebrek aan vaardigheden bij de man om goed te kijken naar de mens met wie hij seks heeft. Om bezwaren serieus te nemen en niet te beseffen dat ‘ik vind dit minder fijn’ eigenlijk hetzelfde is als stop, het is onprettig.
TO heeft dit zelf laten gaan en nu is alleen de man schuldig? Ze dacht vast niet voor niks dat de geslachtsziekte van haar kwam. Kennelijk gebeurt het vaker.

Natuurlijk is man een lul, maar TO had het ook kunnen stoppen, zeker de tweede keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven