Mode & Beauty alle pijlers

Genaaid bij de kapper

16-03-2021 22:03 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is een prijslijst die ik van tevoren check. Heel veel kappers gehad en na het knippen/wassen/etc. is er dan de verrassing bij het afrekenen.

Na het wassen wordt er bijvoorbeeld opeens een masker ingesmeerd in plaats van crèmespoeling, zonder overleg. Prijzen zijn vaak “vanaf”. Droogblazen blijkt föhnen/stylen. Een drup crème blijkt een behandeling voor een extra tientje.

Je komt nooit tot een overeenkomst qua prijs vóór de behandeling, alleen achteraf hoor je wat het uiteindelijke bedrag is geworden. Ik voel me vaker wel dan niet genaaid, ook al weiger ik alle extra’s.

Assertiviteit is een oplossing, maar waarom mag dit? Zijn er mensen die van tevoren een exacte prijs vast met de kapper vaststellen?
girasole3 schreef:
16-03-2021 22:27
Vast niet, want ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoor er anderen ook nooit over.
Kan me zoiets wel voorstellen bij van die budget kappers die het moeten verdienen door het verkopen van extra's.

Ik herken het ook. En dan eerder van de kapper in het hogere segment dan van de budget kapper.
Misschien is het ook iets regionaals?
Ik heb geleerd om óf tegen alles 'nee' te zeggen of assertief genoeg te zijn om te vragen of ik voor die 'versteviging' of wat het dan ook mag zijn, extra moet betalen.
Enige keer dat ik écht fijn geholpen ben door een kapster was op een festival.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Van te voren aangeven dat je alleen het bedrag bij hebt voor wat je in gedachten hebt, zodat ze aan voelen dat als ze extra´s stiekem doen ze het geld er niet voor gaan krijgen.
Ik ken dit eerlijk gezegd helemaal niet.. ik ben ook niet gewend dat ze mijn haar eerst gaan wassen. En nog nooit voor styling betaald.
Sága schreef:
16-03-2021 23:29
Ik ken dit eerlijk gezegd helemaal niet.. ik ben ook niet gewend dat ze mijn haar eerst gaan wassen. En nog nooit voor styling betaald.
Ik zou dan weer niet weten hoe ze lang haar fatsoenlijk recht kunnen knippen als het niet nat is.

Bij héél kort haar wil ik dat nog een kans geven, maar anders ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben gisteren geweest en waar ik voor de lockdown voor dezelfde behandeling
€ 121 moest afrekenen, was dat nu € 141. En dan werd ik nog gematst, want eigenlijk was het € 151. Dat is toch niet normaal, zo’n stijging. Ik kan er nu weer 3 maanden tegenaan, maar ik vind het absurd.
Wissewis schreef:
16-03-2021 23:13
Dit dus ook.

Waarom hang je een prijslijst buiten / tegen je raam en zet je er één op je website als ik toch élke keer weer voor een verrassing kom te staan?

Kan ik nog wel berekenen dat wassen-knippen-drogen 35 euro kost en lang haar 5 euro extra.

Maar ik kom er toch werkelijk nooit met die 40 euro.
Omdat er ineens 3 dubbel wordt afgetikt voor lang haar, er 3 producten in gesmeerd zijn waar geen woord over is gezegd qua prijs, het fohnen toch geen fohnen is en ineens meer kost, ...

En sommige dingen de ene keer wel en de andere keer niet of anders aangerekend worden.
Precies dit. Blijkbaar omdat het kan.
Nope. Ik was mijn haar de dag ervoor zelf. Gebruik geen spul na het wassen. De kapper waar ik nuvl jaren kom weet dat ik niet verf, geen apparaat voor styling, ook geen föhn heb en dat het vooral geen 10 stappen tot het goed zit kapsel moet worden.

Mijn haar is nog nooit door een kapper gewassen. Na het knippen föhnen ze het droog en extra in model, een klein beetje serum tegen pluizen. Ik betaal wat knippen kost. Het föhnen en serum is service van de zaak. (Onze kapper geeft zijn visitekaartje af met hoe je de deur uitloopt). Mijn man krijgt een veeg gel en in model föhnen.
Wissewis schreef:
16-03-2021 23:34
Ik zou dan weer niet weten hoe ze lang haar fatsoenlijk recht kunnen knippen als het niet nat is.

Bij héél kort haar wil ik dat nog een kans geven, maar anders ...
Mijn kapper heeft een plantenspuit. Daarmee wordt haar nat genoeg. Hoef je echt niet voor onder de kraan met je hoofd.
petra123456 schreef:
16-03-2021 23:47
Mijn kapper heeft een plantenspuit. Daarmee wordt haar nat genoeg. Hoef je echt niet voor onder de kraan met je hoofd.
Ja, dat herinner ik me van de kapper van vroeger! Eigenlijk veel beter dan dat enge gehang, achterover in die bak. Ik lees daar weleens nare berichten over, dat dat gevaarlijk kan zijn voor je nek en dat het de kans op hersenbloedingen verhoogt. Ik zeg: kappen daarmee, maar ja, het levert natuurlijk ook geld op.
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
16-03-2021 23:51
Ja, dat herinner ik me van de kapper van vroeger! Eigenlijk veel beter dan dat enge gehang, achterover in die bak. Ik lees daar weleens nare berichten over, dat dat gevaarlijk kan zijn voor je nek en dat het de kans op hersenbloedingen verhoogt. Ik zeg: kappen daarmee, maar ja, het levert natuurlijk ook geld op.
o_o meen je niet.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alleen meegemaakt bij de kappers academie. Daar moest ik de dubbele prijs voor producten betalen "omdat ik zo veel/dik haar had". Sorry, maar 6 euro voor een beetje mousse gaat mij toch echt te ver. En het was niet toegestaan om daar ongestyled met natte haren de deur uit te stappen (wat ik altijd doe, want krullen drogen nou eenmaal het beste aan de lucht).

Nooit meer teruggekomen.

Bij mijn huidige kapper breng ik altijd mijn eigen producten mee. Vindt-ie prima.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
LīlyRose schreef:
16-03-2021 23:18
Pfff dit. Maar ik heb eindelijk een gerenommeerde krullenkapper gevonden waar ik me kapot blauw aan ga betalen en pas eind april terecht kan. Ik verwacht dat die wel altijd blijft.
De laatste keer is het weer eens zo onwijs slecht geknipt, echt om te janken.

Ik betaal overigens nooit meer dan afgesproken/prijslijst.
Hoezo verwacht je dat?
Helaas ook nog wel veel verschil tussen krullenkappers heb ik gemerkt.
Frizz schreef:
17-03-2021 00:12
Hoezo verwacht je dat?
Helaas ook nog wel veel verschil tussen krullenkappers heb ik gemerkt.
Hij zit er al ruim 20 jaar en staat goed aangeschreven.
Pingu schreef:
16-03-2021 22:12
Ik heb dit trouwens alleen maar meegemaakt bij de keten die begint met T en eindigt op eam.
Ik ook idd. En dan 1 of ander verhaaltje erbij. En dat dat meisje niet meer uit haar woorden kwam en toen zei: "Sorry ik ben even mijn tekst kwijt". Nooit meer geweest.
LīlyRose schreef:
17-03-2021 00:13
Hij zit er al ruim 20 jaar en staat goed aangeschreven.
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Apollos_Belt schreef:
16-03-2021 23:55
o_o meen je niet.
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 1615936649

De kans is klein, maar wel aanwezig.
't Is al met al een heel gedoe
Sophiever schreef:
16-03-2021 23:27
Van te voren aangeven dat je alleen het bedrag bij hebt voor wat je in gedachten hebt, zodat ze aan voelen dat als ze extra´s stiekem doen ze het geld er niet voor gaan krijgen.
Goed idee. Ik kan een dure kappersbehandeling best betalen als ik dat wil, maar dat wil ik dus niet. Daar kies ik zelf voor, op basis van de prijslijst van de kapper. En dan moet ik smoezen gaan ophangen om toch maar niet afgezet te worden, dat is toch de omgekeerde wereld?
Frizz schreef:
17-03-2021 00:16
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Ik ook! Ik zwerf nu al ruim 30 jaar (tering wat ben ik oud) van kapster naar kapster.
Ja ik. Komt omdat ik alleen bijpunten doe en wassen doe ik nooit omdat mijn haar dan in een grote ragebol eindigt zeg ik dan. Ik heb het thuis al gewassen. Föhnen hoeft ook niet en gel ook niet. Dus ik betaal alleen voor knippen.

Mijn kapsel is vrij saai dat is duidelijk.

Ik herken je ergernis overigens wel. In mijn twintiger jaren wilden kappers mij allerlei rare kapsels aansmeren, knipten het steevast veel te kort en sloeg ik daarna steil achterover van de prijs. Vandaar dat ik toen vrij snel op dit saaie kapsel uitgekomen ben.
Eerlijk gezegd is dit de reden dat ik altijd zeg dat ik meteen door ga naar het zwembad.
Geen cremepjes, troepjes, stylen, dank u wel.
Niet erg assertief, wel makkelijk.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Oe dat is ook een goeie!
Pingu schreef:
16-03-2021 22:12
Ik heb dit trouwens alleen maar meegemaakt bij de keten die begint met T en eindigt op eam.
Ik ook, eeuwige haat aan Team Kapsalon voor dat naaigedoe, en ze knippen nog k*t ook. Jaren heen geweest voor ik het opgaf.

Beter gewoon elke keer een andere kapper te proberen tot je er eentje vindt die luistert en echte skills heeft... voor de mijne reis ik 2-3 keer per jaar 2 uur (enkele reis) en dat is het waard.
Bij mijn kapper is alles all-in. Maar ik betaal wel een flink bedrag, en ik wil wel de hele mikmak, ik wil het gewassen, mooi geföhnd en alles tiptop. Ik probeer meestal ook nog wat te gaan doen met m’n mooie haar, dan wil ik niet thuis op de bank zitten.
Stradit schreef:
16-03-2021 22:38
Ja dit, een paar highlights bovenop en het recht afknippen (geen laagjes) van mijn haar. Een masker van 2 minuten ipv cremespoeling en dat was het. Totaal 115 euro. Ik kom niet meer terug.
Maar zeg je daar dan niets van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven