Kleding in setjes kopen
woensdag 17 maart 2021 om 10:16
Wie koopt er hier zijn kleding meestal in setjes? Is dat handig?
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 16:46
16.91% gewijzigd
donderdag 18 maart 2021 om 17:05
Maar juist als je van allerlei looks houdt is het toch vrijwel onmogelijk om niet in outfits te kopen? Ik probeer me echt voor te stellen hoe dat dan gaat.ClaireUnderwood schreef: ↑18-03-2021 12:04Altijd los, ik hou erg van combineren in allerlei looks: stoer, vrouwelijk, outdoor, casual of sportief. Het is maar net hoe mijn pet staat:-)
Bij mij zo:
"Leuk, zo'n plissérok / midijurk / culotte / A-line dress / yogapants / whatever!"
Ik pas item. Sta in pashokje en denk: "oh, dit is perfect voor zo'n leuk stoer lookje, met van die dikke zolen sneakers". Of: "oh, dit is perfect voor zo'n heel tuttige The Queens Gambit look, met zo'n kraagje en loafers". "Oh, dit is leuk voor een heel speelse vrouwelijke met van die wijde Isabel Marant achtige laarzen!" Etcetera.
Maar ik heb geen sneakers met dikke zolen of zo'n kraagje en loafers of Isabel Marant laarzen, dus die zal ik dan toch moeten kopen om te kunnen wisselen tussen die looks?
Hoe gaat dat dan bij jou? Koop jij eerst random gewoon een paar sneakers met dikke zolen of een kraagje waar je nog helemaal geen outfit bij bedacht hebt?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 08:08
Even een praktisch voorbeeldje. Ik heb een zwartgroene rok. Zwart en groen zijn mijn voorkeurskleuren, ik heb meerdere zwarte en groene truien en tops. Toch kocht ik er ter plekke een zwarte trui bij. En gelukkig maar, want eenmaal thuis bleek dat het groen net afweek of dat de groene top qua stof niet bij de rok paste. En de zwarte truien die ik al had waren te lang, te wijd of te kort. Dat kun je vooraf echt niet goed inschatten toch?
vrijdag 19 maart 2021 om 08:55
Ik shop op zijn minst halve outfits. Bij een vest zorg ik direct voor een bijpassende top eronder.
Ik houd ook van sets: twinsets, een ketting of sjaal in precies de kleuren als de top, een riem die duidelijk bij de jurk hoort. Een paar schoenen in precies dezelfde kleur kerriegeel als de jurk. Ik shop veel van 1 merk dus dan passen dingen van 1 seizoen snel bij elkaar.
Uiteraard heb ik ook basic blauwe/zwarte/jeans broeken waar de tops op gaan. Basic bovenstukken heb ik niet zoveel, een zwart truitje ofzo. Maar meestal ben ik van beneden basic en van boven bijzonder. Of een jurk.
Schoenen heb ik zoveel dat er altijd wel een paar bijpassend is.
Ik houd ook van sets: twinsets, een ketting of sjaal in precies de kleuren als de top, een riem die duidelijk bij de jurk hoort. Een paar schoenen in precies dezelfde kleur kerriegeel als de jurk. Ik shop veel van 1 merk dus dan passen dingen van 1 seizoen snel bij elkaar.
Uiteraard heb ik ook basic blauwe/zwarte/jeans broeken waar de tops op gaan. Basic bovenstukken heb ik niet zoveel, een zwart truitje ofzo. Maar meestal ben ik van beneden basic en van boven bijzonder. Of een jurk.
Schoenen heb ik zoveel dat er altijd wel een paar bijpassend is.
vrijdag 19 maart 2021 om 09:00
Ja, zo doe ik dat ook. Ik draag veel zwart op print broeken of rokken, maar koop eigenlijk altijd een zwarte top/trui/blouse bij de onderkant en vaak is die ene specifieke zwarte top dan ook echt de enige die echt leuk staat op die specifieke onderkant. Inderdaad vanwege de juiste lengte, strakke of juist pofmouwen, wel een boord of juist geen boord, juiste materiaal... Ik vind bijvoorbeeld op een gladde satijnachtige stof alleen grove breisels mooi, dus als ik dan een dergelijke rok koop, zoek ik daar direct een grofgebreide trui bij. En die draag ik dan ook meestal alleen met die rok want op een ander materiaal vind ik het dan juist weer veel te grof.Marana schreef: ↑19-03-2021 08:08Even een praktisch voorbeeldje. Ik heb een zwartgroene rok. Zwart en groen zijn mijn voorkeurskleuren, ik heb meerdere zwarte en groene truien en tops. Toch kocht ik er ter plekke een zwarte trui bij. En gelukkig maar, want eenmaal thuis bleek dat het groen net afweek of dat de groene top qua stof niet bij de rok paste. En de zwarte truien die ik al had waren te lang, te wijd of te kort. Dat kun je vooraf echt niet goed inschatten toch?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 09:11
Ik koop wel eens een set, maar dat is meer als ik iets toevallig samen pas. Als ik bijvoorbeeld een leuke rok en een leuke blouse zie of als ik een jurk draag en voor het passen even een shirt uit het rek trek en die leuk blijkt te staan.
Verder koop ik alles los. Ik ben van het mixen en matchen van kleuren en prints. Ik koop dus niet iets blauws met het idee dat het goed past bij dat andere blauwe in mijn kast. Ik koop iets blauws en match het juist niet met blauw. Of koop een rood ruitje en trek er groene en blauwe bloemtjes op aan.
Maar ik hou ook niet van kleding die er te uitgezocht en matchy uit ziet. En gelukkig heb ik blijkbaar oog voor combineren.
Overigens als ik niet meteen weet hoe iets te combineren zal ik het niet kopen.
Verder koop ik alles los. Ik ben van het mixen en matchen van kleuren en prints. Ik koop dus niet iets blauws met het idee dat het goed past bij dat andere blauwe in mijn kast. Ik koop iets blauws en match het juist niet met blauw. Of koop een rood ruitje en trek er groene en blauwe bloemtjes op aan.
Maar ik hou ook niet van kleding die er te uitgezocht en matchy uit ziet. En gelukkig heb ik blijkbaar oog voor combineren.
Overigens als ik niet meteen weet hoe iets te combineren zal ik het niet kopen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 19 maart 2021 om 09:17
Ik kan bijna al mijn kledingstukken op diverse manieren combineren.fashionvictim schreef: ↑18-03-2021 17:05Maar juist als je van allerlei looks houdt is het toch vrijwel onmogelijk om niet in outfits te kopen? Ik probeer me echt voor te stellen hoe dat dan gaat.
Bij mij zo:
"Leuk, zo'n plissérok / midijurk / culotte / A-line dress / yogapants / whatever!"
Ik pas item. Sta in pashokje en denk: "oh, dit is perfect voor zo'n leuk stoer lookje, met van die dikke zolen sneakers". Of: "oh, dit is perfect voor zo'n heel tuttige The Queens Gambit look, met zo'n kraagje en loafers". "Oh, dit is leuk voor een heel speelse vrouwelijke met van die wijde Isabel Marant achtige laarzen!" Etcetera.
Maar ik heb geen sneakers met dikke zolen of zo'n kraagje en loafers of Isabel Marant laarzen, dus die zal ik dan toch moeten kopen om te kunnen wisselen tussen die looks?
Hoe gaat dat dan bij jou? Koop jij eerst random gewoon een paar sneakers met dikke zolen of een kraagje waar je nog helemaal geen outfit bij bedacht hebt?
Toffe kokerrok draag ik de ene keer geïnspireerd op de jaren 40, de andere keer stoer met een hemd en een paar docs.
Mijn stijl is breed maar wel consistent Lollypop. Dus dan is het nu niet nodig om complete outfits bij elkaar te kopen. Ik kan er bijna altijd wel meerdere kanten mee op.
Dus als ik in de winkel minimaal 1 combinatie weet of weet dat ik matchends kleuren of prints heb (en met matchend bedoel ik dat het bij elkaar past, kunnen verder totaal anders zijn) dan komt het eigenlijk altijd wel goed en ontstaan er thuis altijd wel diverse combinaties. Waarbij ik periodes heb dat mijn stijl meer de ene kant op niigt en soms weer wat meer anders.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 19 maart 2021 om 09:20
Ik hou ook van verschillende stijlen en koop alleen losse items.
Ik werk met het capsule-wardrobe principe. Ik koop vrijwel alles in een bepaald kleurenspectrum: wat kleur betreft kan ik met wat in mijn kast hangt eindeloos combineren. En ik let erop dat bijna alles multi-functioneel inzetbaar is. Bijvoorbeeld 1 jurkje dat met sandalen zomers is, met een stel sneakers en een spijkerjasje stoer en als ik er nette laarsjes of pumps onder aan doe met een jasje en wat sieraden netjes. Zo probeer ik vooral slim te kopen. Ik heb ook maar een klein huis en 1 kledingkast, waar mijn vriend ook een plank van inpikt. Dus ik kan ook niet eindeloos kopen...
Ik werk met het capsule-wardrobe principe. Ik koop vrijwel alles in een bepaald kleurenspectrum: wat kleur betreft kan ik met wat in mijn kast hangt eindeloos combineren. En ik let erop dat bijna alles multi-functioneel inzetbaar is. Bijvoorbeeld 1 jurkje dat met sandalen zomers is, met een stel sneakers en een spijkerjasje stoer en als ik er nette laarsjes of pumps onder aan doe met een jasje en wat sieraden netjes. Zo probeer ik vooral slim te kopen. Ik heb ook maar een klein huis en 1 kledingkast, waar mijn vriend ook een plank van inpikt. Dus ik kan ook niet eindeloos kopen...
fashionvictim schreef: ↑18-03-2021 17:05Maar juist als je van allerlei looks houdt is het toch vrijwel onmogelijk om niet in outfits te kopen? Ik probeer me echt voor te stellen hoe dat dan gaat.
Bij mij zo:
vrijdag 19 maart 2021 om 09:26
Ik hou ook niet van matchy, dus ik koop bijna alles los. Pakken, dus broek met jasje koop ik wel in setjes, maar de laatste keer dat ik een pak kocht is lang geleden.
Ik draag het liefste jeans en dat combineert van zichzelf al lekker, dus over de kleur van een trui hoef ik niet snel na te denken, die koop ik gewoon als ik 'm leuk vind.
Bij jurkjes gaat het alleen om schoenen, maar die heb ik in veel stijlen en er is altijd wel iets dat past.
Ondergoed nooit in setjes. Mijn bh's zijn van dure merken en de bijpassende onderbroeken vind ik veel te duur en zitten nooit lekker. Bovendien wil ik alleen maar zwart en voor bh's vind ik kleur juist weer leuk. Ik koop mijn boxers bij zeeman voor bijna niks.
Ik draag het liefste jeans en dat combineert van zichzelf al lekker, dus over de kleur van een trui hoef ik niet snel na te denken, die koop ik gewoon als ik 'm leuk vind.
Bij jurkjes gaat het alleen om schoenen, maar die heb ik in veel stijlen en er is altijd wel iets dat past.
Ondergoed nooit in setjes. Mijn bh's zijn van dure merken en de bijpassende onderbroeken vind ik veel te duur en zitten nooit lekker. Bovendien wil ik alleen maar zwart en voor bh's vind ik kleur juist weer leuk. Ik koop mijn boxers bij zeeman voor bijna niks.
vrijdag 19 maart 2021 om 09:45
Ik heb nog steeds het idee dat bijv. Marana en ik iets heel anders bedoelen met kleding in sets kopen dan nu ook weer in de laatste reacties. Want voor mij gaat het helemaal niet om kleuren die matchen, integendeel. En een setje / outfit hoeft ook helemaal niet uit dezelfde winkel te komen.
Maar goed, ik heb ook nooit geloofd in een capsule wardrobe want ik vind zeker niet dat als je maar alles in dezelfde kleur koopt dat het dan op magische wijze bij elkaar past. Sterker nog, ik kan van 30 zwarte truitjes vinden dat er maar 1 leuk staat op een specifieke rok terwijl anderen denken 'ach, trek er gewoon een zwarte trui op aan, dat staat altijd'. Of ik lees wel eens dat mensen zeggen "gewoon zwarte enkellaarsjes, die kunnen overal onder" terwijl ik juist vind dat zwarte enkellaarsjes bij zo goed als niks passen
.
Maar goed, ik heb ook nooit geloofd in een capsule wardrobe want ik vind zeker niet dat als je maar alles in dezelfde kleur koopt dat het dan op magische wijze bij elkaar past. Sterker nog, ik kan van 30 zwarte truitjes vinden dat er maar 1 leuk staat op een specifieke rok terwijl anderen denken 'ach, trek er gewoon een zwarte trui op aan, dat staat altijd'. Of ik lees wel eens dat mensen zeggen "gewoon zwarte enkellaarsjes, die kunnen overal onder" terwijl ik juist vind dat zwarte enkellaarsjes bij zo goed als niks passen
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 09:52
Ik denk dat je vooral het principe niet begrijpt als ik je zo lees. Het gaat om veel meer dan kleur maar vooral om het kunnen maken van veel verschillende combinaties met een beperkt aantal kledingstukken. Dan kijk je niet alleen naar kleur, maar ook stoffen, snit etc. En in welke kleuren je dat doet mag je zelf weten. Je bent echt niet verplicht om zwarte enkellaarsjes te kopen.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 09:45Ik heb nog steeds het idee dat bijv. Marana en ik iets heel anders bedoelen met kleding in sets kopen dan nu ook weer in de laatste reacties. Want voor mij gaat het helemaal niet om kleuren die matchen, integendeel. En een setje / outfit hoeft ook helemaal niet uit dezelfde winkel te komen.
Maar goed, ik heb ook nooit geloofd in een capsule wardrobe want ik vind zeker niet dat als je maar alles in dezelfde kleur koopt dat het dan op magische wijze bij elkaar past. Sterker nog, ik kan van 30 zwarte truitjes vinden dat er maar 1 leuk staat op een specifieke rok terwijl anderen denken 'ach, trek er gewoon een zwarte trui op aan, dat staat altijd'. Of ik lees wel eens dat mensen zeggen "gewoon zwarte enkellaarsjes, die kunnen overal onder" terwijl ik juist vind dat zwarte enkellaarsjes bij zo goed als niks passen.
Dus als je kleding koopt is vooral de gedachte: op welke manieren kan ik dit combineren met wat ik al heb. Kun je (bijvoorbeeld) drie of meer combi's bedenken: meenemen. Kun je geen of te weinig combi's bedenken met kleding en schoenen die je al hebt: dan laat je het liggen.
vrijdag 19 maart 2021 om 09:52
@FV ik koop dus gewoon nooit complete outfits. Niet in stijl, zoals jouw voorbeelden of in matchende kleuren en prints, zoals van anderen.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 09:45Ik heb nog steeds het idee dat bijv. Marana en ik iets heel anders bedoelen met kleding in sets kopen dan nu ook weer in de laatste reacties. Want voor mij gaat het helemaal niet om kleuren die matchen, integendeel. En een setje / outfit hoeft ook helemaal niet uit dezelfde winkel te komen.
Maar goed, ik heb ook nooit geloofd in een capsule wardrobe want ik vind zeker niet dat als je maar alles in dezelfde kleur koopt dat het dan op magische wijze bij elkaar past. Sterker nog, ik kan van 30 zwarte truitjes vinden dat er maar 1 leuk staat op een specifieke rok terwijl anderen denken 'ach, trek er gewoon een zwarte trui op aan, dat staat altijd'. Of ik lees wel eens dat mensen zeggen "gewoon zwarte enkellaarsjes, die kunnen overal onder" terwijl ik juist vind dat zwarte enkellaarsjes bij zo goed als niks passen.
Ik heb mijn eigen stijl die vrij breed is en als ik een kledingstuk koop binnen die stijl, dan heb ik altijd meerdere opties om het mee te combineren. Of ik nu stoer of tuttig of retro wil.
Ik denk dus nooit dat iets fantastisch zou staan in een Isabel Marant look of Queens Gambit stijl. Nouja die laatste misschien, maar dat komt vooral door de overlap met mijn stijl
En als ik nog iets mis om het kledingstuk Pop te maken, koop ik het niet. Want dat stuk moet opzichzelf al Pop zijn en als dat het is, kan ik het altijd wel combineren.
vrijdag 19 maart 2021 om 09:58
Nee hoor, ik koop alles los. En ik denk er niet zo over na of het matcht met elkaar.fashionvictim schreef: ↑18-03-2021 09:36Ja, zoals dat laatste winkel ik altijd, doe ik al mijn hele leven zo eigenlijk. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat zo deed.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:00
Soms als het echt niet matcht dan koop ik er wat bij.fashionvictim schreef: ↑18-03-2021 17:05Hoe gaat dat dan bij jou? Koop jij eerst random gewoon een paar sneakers met dikke zolen of een kraagje waar je nog helemaal geen outfit bij bedacht hebt?
Maar ik ben blijkbaar niet zo'n fashionista als jij want jouw stukje over outfits en zo was een soort chinees voor mij, de namen en de dingen die je noemde kende ik grotendeels niet. Culotte? Isabel huppeldepup? Geen idee.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:04
Ik zat er net nog over na te denken, maar jij had het bijvoorbeeld net over een kokerrok. Die heb ik ook veel, maar mijn kokerrokken zijn zeker niet op verschillende stijlen draagbaar. Of nou, ja, dat kan natuurlijk wel, maar mooi is het zeker niet.lollypopje schreef: ↑19-03-2021 09:52@FV ik koop dus gewoon nooit complete outfits. Niet in stijl, zoals jouw voorbeelden of in matchende kleuren en prints, zoals van anderen.
Ik heb mijn eigen stijl die vrij breed is en als ik een kledingstuk koop binnen die stijl, dan heb ik altijd meerdere opties om het mee te combineren. Of ik nu stoer of tuttig of retro wil.
Ik denk dus nooit dat iets fantastisch zou staan in een Isabel Marant look of Queens Gambit stijl. Nouja die laatste misschien, maar dat komt vooral door de overlap met mijn stijlIk hoef dan ook niet een kopie van een ander kledingstuk dat volgens die outfit matcht. Ik vis was uit mijn eigen kast en doe er mijn eigen ding mee.
En als ik nog iets mis om het kledingstuk Pop te maken, koop ik het niet. Want dat stuk moet opzichzelf al Pop zijn en als dat het is, kan ik het altijd wel combineren.
Ik heb dus een zwarte kokerrok die leuk is met sneakers met dikke zolen of Dr Martens, maar ook een zwarte kokerrok die voor kantoor is en die alleen leuk is met pumps, en een zwarte kokerrok die juist casual is voor zaterdagmiddag boodschappen en waar je slippers onder aan kunt, en een zwarte kokerrok die juist heel sexy is voor als je een date of een feest hebt ofzo.
Allemaal zwarte kokerrok maar zien er allemaal totaal anders uit en zijn ook allemaal van andere materialen gemaakt en ze zijn ook niet uitwisselbaar ofzo. Mijn "sneakers-kokerrok" kan ik niet met een blouseje ineens aan naar kantoor ofzo, of nou ja, het kán natuurlijk wel maar het zou er in die setting echt belachelijk en ook wat ongepast / ordinair / armoedig uitzien.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 10:10
Ik heb dus exact hetzelfde. Heb een heerlijke tuttige rok en die combineer ik op allerlei manieren en dan oogt hij elke keer totaal anders.captain_hindsight schreef: ↑19-03-2021 10:05FV kan je eens een foto plaatsen van die verschillende kokerrokken dan? Want ik gebruik ze dus wel voor meerdere doeleinden dus of ik heb de perfecte kokerrok gekocht of jij gruwelt van mijn combi's (ik vermoed het laatste)
Als ik elk kleding stuk maar op 1 manier zou kunnen dragen en combineren zou ik mijn slaapkamer moeten inruilen voor een inloopkast
vrijdag 19 maart 2021 om 10:10
Ik begrijp het principe wel maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Zie mijn voorbeeld van de zwarte kokerrok. Een Hugo Boss zwarte kokerrok in van die typische "pakken"-stof is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een jersey stretch kokerrok van Vila. Dus tenzij je altijd alleen maar kantoorkleding draagt dan is die Boss-kokerrok multi-combineerbaar maar zie je er in essentie elke dag hetzelfde uit in een zwarte kokerrok met elke dag een andere top, maar als je echt verschillende looks wil maken van de enige dag een zwarte kokerrok met sneakers en de andere dag een zakelijk lookje van een zwarte kokerrok met pumps, heb je in mijn ogen dus ook gewoon 2 verschillende kokerrokken nodig. Zowel die van Boss als die van Vila.Kraaienpootje schreef: ↑19-03-2021 09:52Ik denk dat je vooral het principe niet begrijpt als ik je zo lees. Het gaat om veel meer dan kleur maar vooral om het kunnen maken van veel verschillende combinaties met een beperkt aantal kledingstukken. Dan kijk je niet alleen naar kleur, maar ook stoffen, snit etc. En in welke kleuren je dat doet mag je zelf weten. Je bent echt niet verplicht om zwarte enkellaarsjes te kopen.
Dus als je kleding koopt is vooral de gedachte: op welke manieren kan ik dit combineren met wat ik al heb. Kun je (bijvoorbeeld) drie of meer combi's bedenken: meenemen. Kun je geen of te weinig combi's bedenken met kleding en schoenen die je al hebt: dan laat je het liggen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 10:21
Ik zou die van Boss dus gewoon stoer combineren zonder moeite en er dan nog complimenten over krijgen ookfashionvictim schreef: ↑19-03-2021 10:10Ik begrijp het principe wel maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Zie mijn voorbeeld van de zwarte kokerrok. Een Hugo Boss zwarte kokerrok in van die typische "pakken"-stof is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een jersey stretch kokerrok van Vila. Dus tenzij je altijd alleen maar kantoorkleding draagt dan is die Boss-kokerrok multi-combineerbaar maar zie je er in essentie elke dag hetzelfde uit in een zwarte kokerrok met elke dag een andere top, maar als je echt verschillende looks wil maken van de enige dag een zwarte kokerrok met sneakers en de andere dag een zakelijk lookje van een zwarte kokerrok met pumps, heb je in mijn ogen dus ook gewoon 2 verschillende kokerrokken nodig. Zowel die van Boss als die van Vila.
Ik snap dat het voor jou niet kan, maar voor anderen kan dat dus weer prima
Overigens zal ik niet snel een kokerrok in goedkope jersey stof kopen. Dat tekent bij mij verschrikkelijk. Doe mij maar wat stevigere matterialen.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:26
Tja, er is een tijd en plaats voor van alles en in een meetingroom met allerlei bobo's waar je ook nog eens de enige vrouw in de kamer bent is het meestal slimmer om je gewoon voor dat uurtje te conformeren dan om een negatief statement te maken met je kleding.lollypopje schreef: ↑19-03-2021 10:21Ik zou die van Boss dus gewoon stoer combineren zonder moeite en er dan nog complimenten over krijgen ook
Ik snap dat het voor jou niet kan, maar voor anderen kan dat dus weer prima
Overigens zal ik niet snel een kokerrok in goedkope jersey stof kopen. Dat tekent bij mij verschrikkelijk. Doe mij maar wat stevigere matterialen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 10:27
Maar dan zou ik dus de "pakken" kokerrok kopen en die met stoere dingen combineren voor casual. Heb je er maar eentje nodig.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 10:26Tja, er is een tijd en plaats voor van alles en in een meetingroom met allerlei bobo's waar je ook nog eens de enige vrouw in de kamer bent is het meestal slimmer om je gewoon voor dat uurtje te conformeren dan om een negatief statement te maken met je kleding.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:30
Ik schrijf nergens dat ik die rok op zo'n plek stoer zou combineren.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 10:26Tja, er is een tijd en plaats voor van alles en in een meetingroom met allerlei bobo's waar je ook nog eens de enige vrouw in de kamer bent is het meestal slimmer om je gewoon voor dat uurtje te conformeren dan om een negatief statement te maken met je kleding.
Maar ik zou zo'n rok op heel veel meer manieren kunnen combineren dan alleen zakelijk. Dat is wat ik wil zeggen.
En als ik een zakelijke rok stoer combineer op een plek waar dat kan zou ik daar zeer waarschijnlijk complimenten over krijgen.
Dus heb ik het niet nodig om meerdere zwarte kokerrokken te kopen als ik met één al meerdere kanten op kan
vrijdag 19 maart 2021 om 10:42
Er is ook wel iets tussenin; in heb een donkerblauwe kokerrok gehad van wat zwaardere stretch stof. Dat kan prima met een blouse en pumps op kantoor maar ook met een gekleurd shirtje en ballerina's. Tussen business casual en smart casual kan ik eigenlijk heel goed combineren. Het grootste verschil is misschien de kleurkeuze en veel neutrale stukken zoals een zwarte kokerrok met een beetje stretch, een donkere jeans, een witte blouse en een casual blazer passen prima voor op het werk, een familiebezoek of een lunch. Er zijn ook veel nette jurken die zowel op het werk als voor een etentje kunnen.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 10:10Ik begrijp het principe wel maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Zie mijn voorbeeld van de zwarte kokerrok. Een Hugo Boss zwarte kokerrok in van die typische "pakken"-stof is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een jersey stretch kokerrok van Vila. Dus tenzij je altijd alleen maar kantoorkleding draagt dan is die Boss-kokerrok multi-combineerbaar maar zie je er in essentie elke dag hetzelfde uit in een zwarte kokerrok met elke dag een andere top, maar als je echt verschillende looks wil maken van de enige dag een zwarte kokerrok met sneakers en de andere dag een zakelijk lookje van een zwarte kokerrok met pumps, heb je in mijn ogen dus ook gewoon 2 verschillende kokerrokken nodig. Zowel die van Boss als die van Vila.
Het is op zich wel zo dat als je op kantoor uitsluitend business formal draagt en in je vrije tijd vooral echt heel casual dat het niet samen gaat. En als je garderobe uitsluitend uit veilige, neutrale stukken bestaat zal je er makkelijker wat saai uit zien.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:44
Dit duslollypopje schreef: ↑19-03-2021 10:30Ik schrijf nergens dat ik die rok op zo'n plek stoer zou combineren.
Maar ik zou zo'n rok op heel veel meer manieren kunnen combineren dan alleen zakelijk. Dat is wat ik wil zeggen.
En als ik een zakelijke rok stoer combineer op een plek waar dat kan zou ik daar zeer waarschijnlijk complimenten over krijgen.
Dus heb ik het niet nodig om meerdere zwarte kokerrokken te kopen als ik met één al meerdere kanten op kan
Nu scheelt het dat ik niet in een formele setting werk of leef. Ik hoef nooit super zakelijk opgedirkt ergens te verschijnen. Wel netjes/ verzorgt, maar daar heb je geen mantelpak-achtige combinaties voor nodig. En er werken nogal wat vrijbuiters in mijn beroepsgroep, dus van alternatief/ creatief kijkt niemand op
vrijdag 19 maart 2021 om 10:49
lollypopje schreef: ↑19-03-2021 10:10Ik heb dus exact hetzelfde. Heb een heerlijke tuttige rok en die combineer ik op allerlei manieren en dan oogt hij elke keer totaal anders.
Als ik elk kleding stuk maar op 1 manier zou kunnen dragen en combineren zou ik mijn slaapkamer moeten inruilen voor een inloopkast![]()
Dat vrees ik ook. Al vind ik het wel interessant. Ik merk dat ik vaak dezelfde kleuren koop en vaak jeans draag (want daar staat alles op). Wat mij betreft komt dat omdat ik alles los koop en wat ik koop ergens bij moet passen. Dat maakt het wel saai. Ik ga toch eens wat meer setjes kopen en minder kijken of het wel past bij wat ik heb.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:52
@Kraaijenpootje Op mijn werk zou je dan ook nogal overdressed zijn. Tegelijkertijd boeit mij dat dan weer niet.
Ik draag dan geen mantelpakjes, maar wel sjieke retro combinaties als dat mijn bui is.
Momenteel zit ik trouwens erg in de jaren tien en twintig qua inspiratie. Dus lange rokken met nette blouses en tuttige schoenen.
Diezelfde blouses draag ik trouwens ook weer gerust op een spijkerbroek en in die rok stop ik een andere keer een stoere tanktop.
Ik zie kleding niet als vaste combinaties. Elk kledingstuk staat opzichzelf en afhankelijk van mijn bui of de gelegenheid combineer ik het.
Ik draag dan geen mantelpakjes, maar wel sjieke retro combinaties als dat mijn bui is.
Momenteel zit ik trouwens erg in de jaren tien en twintig qua inspiratie. Dus lange rokken met nette blouses en tuttige schoenen.
Diezelfde blouses draag ik trouwens ook weer gerust op een spijkerbroek en in die rok stop ik een andere keer een stoere tanktop.
Ik zie kleding niet als vaste combinaties. Elk kledingstuk staat opzichzelf en afhankelijk van mijn bui of de gelegenheid combineer ik het.