Kleding in setjes kopen
woensdag 17 maart 2021 om 10:16
Wie koopt er hier zijn kleding meestal in setjes? Is dat handig?
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 16:46
16.91% gewijzigd
vrijdag 19 maart 2021 om 10:55
Maar ik heb dus juist wel al bijvoorbeeld diverse soorten schoenen waarmee ik zo`n rok/yogabroek etc naar een bepaalde stijl kan halen. Ik heb diverse pumps, sneakers, elegante laarzen, stoeren laarzen etc etc.fashionvictim schreef: ↑18-03-2021 17:05Maar juist als je van allerlei looks houdt is het toch vrijwel onmogelijk om niet in outfits te kopen? Ik probeer me echt voor te stellen hoe dat dan gaat.
Bij mij zo:
"Leuk, zo'n plissérok / midijurk / culotte / A-line dress / yogapants / whatever!"
Ik pas item. Sta in pashokje en denk: "oh, dit is perfect voor zo'n leuk stoer lookje, met van die dikke zolen sneakers". Of: "oh, dit is perfect voor zo'n heel tuttige The Queens Gambit look, met zo'n kraagje en loafers". "Oh, dit is leuk voor een heel speelse vrouwelijke met van die wijde Isabel Marant achtige laarzen!" Etcetera.
Maar ik heb geen sneakers met dikke zolen of zo'n kraagje en loafers of Isabel Marant laarzen, dus die zal ik dan toch moeten kopen om te kunnen wisselen tussen die looks?
Hoe gaat dat dan bij jou? Koop jij eerst random gewoon een paar sneakers met dikke zolen of een kraagje waar je nog helemaal geen outfit bij bedacht hebt?
Iemand schreef het al eerder: ik heb zoveel kleding dat ik altijd iets nieuws wel ergens mee kan matchen.
Ik heb bijv. een enkellange zwarte soort satijnachtige overslag rok, die is super zomers met een slippertje en een tshirt, prachtig sjiek met een mooie top en pumps, mooi en comfortabel met zwarte laarzen met hoge hak eronder en een korte wollen trui of stoer met bikerboots en een kort leren jasje. etc etc.
vrijdag 19 maart 2021 om 10:56
Ik heb dus heel weinig jeans. Moest er serieus één kopen, omdat ik met al dat thuiswerken toch sneller in een broek schiet in de winter. Mijn kast is echt een kleuren en printenregen. Gerust ook wat neutralere kleuren, maar volgens mij heb ik serieus maar 1 zwarte jurk.nerdopviva schreef: ↑19-03-2021 10:49Dat vrees ik ook. Al vind ik het wel interessant. Ik merk dat ik vaak dezelfde kleuren koop en vaak jeans draag (want daar staat alles op). Wat mij betreft komt dat omdat ik alles los koop en wat ik koop ergens bij moet passen. Dat maakt het wel saai. Ik ga toch eens wat meer setjes kopen en minder kijken of het wel past bij wat ik heb.
Maar dat combineren moet wel je stijl zijn en bij je passen.
Ik merk trouwens ook dat ik bepaalde periodes erg naar bepaalde kleuren nijg. Zodra me dat opvalt, mag ik die kleur niet meer kopen van mijzelf tenzij het echt iets is dat ik verder totaal nog niet in mijn kast heb hangen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 19 maart 2021 om 11:01
vrijdag 19 maart 2021 om 11:02
Ik heb altijd het idee als je een leuk truitje ziet in een webshop het bij het model ook allemaal nauw op elkaar afgestemd is. Alleen de andere kleding die ze dan draagt wil ik nooit kopen want ik vind die stukken dan net niet mooi, ze passen niet bij mijn figuur enz.
Zo koop ik altijd mijn stukken los en vaak in dezelfde stijl en kleuren zodat het makkelijk te combineren is. Maar ook een beetje saai.
Door de zalon box zag ik hoe leuk het is als een groep kleding perfect op elkaar is afgestemd in ieder geval qua kleuren. Dat hoeven niet allemaal dezelfde kleuren te zijn. Maar de juiste tint rood bij een bepaald groen. Of een truitje met een kleur die ook in de print van een rok zit. Ik heb echter nooit een hele box gehouden want niet alles past etc. Ik ben ook mijn kleding in een app (Smart Closet) gaan zetten waar ik combinaties kon maken. Zo zag ik dat dingen soms verrassend bij elkaar passen en ook dat ik meer kon combineren dan altijd die saaie jeans, zwarte rok of legging die ik vaak droeg.
Ik denk dus dat het leuk kan zijn om zelf meteen een set te maken als je iets koopt, dan heb je dit hele probleem niet. Ik heb dat eigenlijk nooit zo gedaan.
Zo koop ik altijd mijn stukken los en vaak in dezelfde stijl en kleuren zodat het makkelijk te combineren is. Maar ook een beetje saai.
Door de zalon box zag ik hoe leuk het is als een groep kleding perfect op elkaar is afgestemd in ieder geval qua kleuren. Dat hoeven niet allemaal dezelfde kleuren te zijn. Maar de juiste tint rood bij een bepaald groen. Of een truitje met een kleur die ook in de print van een rok zit. Ik heb echter nooit een hele box gehouden want niet alles past etc. Ik ben ook mijn kleding in een app (Smart Closet) gaan zetten waar ik combinaties kon maken. Zo zag ik dat dingen soms verrassend bij elkaar passen en ook dat ik meer kon combineren dan altijd die saaie jeans, zwarte rok of legging die ik vaak droeg.
Ik denk dus dat het leuk kan zijn om zelf meteen een set te maken als je iets koopt, dan heb je dit hele probleem niet. Ik heb dat eigenlijk nooit zo gedaan.
vrijdag 19 maart 2021 om 11:08
Tja, zoals ik al zei, alles kan, maar ik vind het geen gezicht. En ik ben gelukkig in de gelegenheid dat ik gewoon 2 of meer zwarte kokerrokken kan kopen dus ik heb geen probleem. Ik vind het ook gewoon fijn om voor bepaalde gelegenheden me in mijn "powersuit" te hijsen. Als ik een hele belangrijke presentatie heb dan vind ik het echt fijn om mijn "kostuum" aan te kunnen trekken en mijn pumps of juist mijn laarzen met torenhoge hakken aan te doen en dan zo op die hak de ruimte in te sha-shayen. Dat geeft me op zo'n moment een extra boost.lollypopje schreef: ↑19-03-2021 10:30Ik schrijf nergens dat ik die rok op zo'n plek stoer zou combineren.
Maar ik zou zo'n rok op heel veel meer manieren kunnen combineren dan alleen zakelijk. Dat is wat ik wil zeggen.
En als ik een zakelijke rok stoer combineer op een plek waar dat kan zou ik daar zeer waarschijnlijk complimenten over krijgen.
Dus heb ik het niet nodig om meerdere zwarte kokerrokken te kopen als ik met één al meerdere kanten op kan
Dat is voor mij juist wat kleding leuk maakt, dus ik zoek helemaal niet naar manieren om alles te kunnen combineren.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 11:10
ik doe dat dus eigenlijk ook maar dan in mijn hoofd met mijn eigen bestaande garderobe. Maar als je daar geen feeling voor hebt of zelf geen grote garderobe hebt, is het natuurlijk handig om dat door een ander te laten doen en dus een complete outfit te kopen.baukelien schreef: ↑19-03-2021 11:02Ik heb altijd het idee als je een leuk truitje ziet in een webshop het bij het model ook allemaal nauw op elkaar afgestemd is. Alleen de andere kleding die ze dan draagt wil ik nooit kopen want ik vind die stukken dan net niet mooi, ze passen niet bij mijn figuur enz.
vrijdag 19 maart 2021 om 11:14
Ik weet niet hoe dat met een nette kokerrok zit, maar zelf draag ik veel pantalons in een stof met een heel zacht glansje. Die kun je echt beide kanten op - dus zowel zakelijk, casual als chic/feestelijk - combineren.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 10:04Ik zat er net nog over na te denken, maar jij had het bijvoorbeeld net over een kokerrok. Die heb ik ook veel, maar mijn kokerrokken zijn zeker niet op verschillende stijlen draagbaar. Of nou, ja, dat kan natuurlijk wel, maar mooi is het zeker niet.
Ik heb dus een zwarte kokerrok die leuk is met sneakers met dikke zolen of Dr Martens, maar ook een zwarte kokerrok die voor kantoor is en die alleen leuk is met pumps, en een zwarte kokerrok die juist casual is voor zaterdagmiddag boodschappen en waar je slippers onder aan kunt, en een zwarte kokerrok die juist heel sexy is voor als je een date of een feest hebt ofzo.
Allemaal zwarte kokerrok maar zien er allemaal totaal anders uit en zijn ook allemaal van andere materialen gemaakt en ze zijn ook niet uitwisselbaar ofzo. Mijn "sneakers-kokerrok" kan ik niet met een blouseje ineens aan naar kantoor ofzo, of nou ja, het kán natuurlijk wel maar het zou er in die setting echt belachelijk en ook wat ongepast / ordinair / armoedig uitzien.
Ik draag dan weer geen zwart; mijn ervaring is dat zwart juist lastiger combineert.
vrijdag 19 maart 2021 om 11:23
Ik vind dingen kunnen combineren juist leuk. Dat ik niet als ik iets in mijn hoofd heb meteen een hele outfit hoef te kopen, maar gewoon in mijn eigen kast kan shoppen en er hooguit één ding bij hoef te kopen om de stijl te creëeren die ik zoek.fashionvictim schreef: ↑19-03-2021 11:08Tja, zoals ik al zei, alles kan, maar ik vind het geen gezicht. En ik ben gelukkig in de gelegenheid dat ik gewoon 2 of meer zwarte kokerrokken kan kopen dus ik heb geen probleem. Ik vind het ook gewoon fijn om voor bepaalde gelegenheden me in mijn "powersuit" te hijsen. Als ik een hele belangrijke presentatie heb dan vind ik het echt fijn om mijn "kostuum" aan te kunnen trekken en mijn pumps of juist mijn laarzen met torenhoge hakken aan te doen en dan zo op die hak de ruimte in te sha-shayen. Dat geeft me op zo'n moment een extra boost.
Dat is voor mij juist wat kleding leuk maakt, dus ik zoek helemaal niet naar manieren om alles te kunnen combineren.
Nu heb ik nog het geld, nog de ruimte om de diversiteit van mijn stijl kwijt te kunnen als ik alles maar op één manier kan combineren. Maar de hoofdreden dat ik het leuk vind om zo creatief te zijn met kleding.
Ik draag soms ook iets jaren niet om het vervolgens te herontdekken en weer totaal anders te dragen dan ik de jaren ervoor deed.
Ik ben ook totaal niet bezig met wat hip is of hoe het "hoort". Behalve dan dat iets past bij de gelegenheid. Maar ik ga niet iets op een specifieke manier combineren, omdat dat zo hoort volgens de modepolitie. Ik doe mijn ding en val daarmee op. Sommigen vinden het niks, maar eigenlijk krijg ik sinds ik mijn eigen mix&match stijl volg juist vooral complimenten
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 19 maart 2021 om 11:32
Ik denk dat het een andere manier is van kleding kopen. Niet uitgaan van je bestaande kledingkast en daar wat bij zoeken, maar een kledingstuk/kleur/stijl uitzoeken en daar wat bij zoeken. En als dat ook past bij de kledingstukken die je al hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen.
vrijdag 19 maart 2021 om 11:37
dat doe ik ook niet. Ik ga shoppen en zie iets leuks, pas dan ga ik bedenken of en waarmee ik dat kan combineren uit mijn bestaande garderobe ( oh, die is leuk op die en die broek/rok etc). dus niet omgekeerd: ik heb een broek thuis en zoek daar een top bij. Dat hoeft ook niet omdat op mijn manier van shoppen, alles wat ik al heb in de kast al ergens bij pastnerdopviva schreef: ↑19-03-2021 11:32Ik denk dat het een andere manier is van kleding kopen. Niet uitgaan van je bestaande kledingkast en daar wat bij zoeken, maar een kledingstuk/kleur/stijl uitzoeken en daar wat bij zoeken. En als dat ook past bij de kledingstukken die je al hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen.
vrijdag 19 maart 2021 om 11:41
Dit doe ik ook meestal. Nu kom ik ook vooral in tweedehands winkels. Dus dan zoeken voor iets specifiekers dan 'een rok' of 'een trui' ook vrij lastigguppekop schreef: ↑19-03-2021 11:37dat doe ik ook niet. Ik ga shoppen en zie iets leuks, pas dan ga ik bedenken of en waarmee ik dat kan combineren uit mijn bestaande garderobe ( oh, die is leuk op die en die broek/rok etc). dus niet omgekeerd: ik heb een broek thuis en zoek daar een top bij. Dat hoeft ook niet omdat op mijn manier van shoppen, alles wat ik al heb in de kast al ergens bij past![]()
De keren dat ik wel iets specifieks in mijn hoofd heb, is dat meestal met geen mogelijkheid ergens te vinden. Ook niet in gewone winkels. Mijn smaak volgt niet erg de mode, dus meestal is het dan net niet hip ofzo
vrijdag 19 maart 2021 om 14:25
Het begint mij te dagen waarom ik zoveel stuks kleding heb. Voor mijn topic afgelopen jaar over een jaar geen kleding kopen (nog steeds niets gekocht!) heb ik in februari en in december geteld hoeveel stuks ik heb. Veel kleding is al een aantal jaren oud maar ziet er nog goed uit. Ik denk dat ik kledingstukken minder vaak draag, en meer uitgezocht bij elkaar. Wat ik vind matchen is inderdaad iets anders dan wat Pop vindt matchen. Ik heb geen enkele broek waar ik meer dan 50% van mijn tops of truien bij vind passen.
Ik vind de stijl van Pop haar fantastisch staan, maar het is gewoon totaal anders dan mijn stijl. Zij combineert prints, en doet dat zeker met smaak, echt in haar stijl. Ik zal bij mezelf echter nooit prints combineren, hoe leuk ik dat ook vind staan bij haar.
Ook heb ik voor mezelf een vrij nauw omlijnd idee van welke stoffen wel bij elkaar passen, of in een bepaald seizoen niet kunnen. Zomerjurken bijv draag ik niet in de winter, alleen al vanwege de stof. Ik vind dat met een vest en een longsleeve niet staan, het blijft een dun zomerstofje.
Verder draag ik zowel in werk als privé vooral business casual. Ik draag zelden jeans, en ik vind bij andere broeken toch niet alles goed staan. Bij jeans vind ik overigens ook lang niet alles goed staan maar ik zie andere mensen zich daar niet zoveel van aantrekken. Net als wat FV over die zwarte enkellaarsjes zegt. Die heb ik ook niet want ik vind dat dus niet leuk onder een rok en niet leuk onder een broek.
Best grappig om het een keer eens te zijn met FV, en dan nog in een modetopic ook
Ik vind de stijl van Pop haar fantastisch staan, maar het is gewoon totaal anders dan mijn stijl. Zij combineert prints, en doet dat zeker met smaak, echt in haar stijl. Ik zal bij mezelf echter nooit prints combineren, hoe leuk ik dat ook vind staan bij haar.
Ook heb ik voor mezelf een vrij nauw omlijnd idee van welke stoffen wel bij elkaar passen, of in een bepaald seizoen niet kunnen. Zomerjurken bijv draag ik niet in de winter, alleen al vanwege de stof. Ik vind dat met een vest en een longsleeve niet staan, het blijft een dun zomerstofje.
Verder draag ik zowel in werk als privé vooral business casual. Ik draag zelden jeans, en ik vind bij andere broeken toch niet alles goed staan. Bij jeans vind ik overigens ook lang niet alles goed staan maar ik zie andere mensen zich daar niet zoveel van aantrekken. Net als wat FV over die zwarte enkellaarsjes zegt. Die heb ik ook niet want ik vind dat dus niet leuk onder een rok en niet leuk onder een broek.
Best grappig om het een keer eens te zijn met FV, en dan nog in een modetopic ook
vrijdag 19 maart 2021 om 14:34
vrijdag 19 maart 2021 om 14:45
Likewise. En dus eens met de gequote alinea.Marana schreef: ↑19-03-2021 14:25
Best grappig om het een keer eens te zijn met FV, en dan nog in een modetopic ook![]()
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 maart 2021 om 15:26
Dat in gedachten je voorstellen of het bij de rest van je garderobe past is nog best lastig overigens.
Ik had een aantal gekleurde leggings gezien waarvan ik denk dat die wel bij een bepaald rokje passen. Ik heb ze in mijn garderobe app ingevoerd en bij de rok in een outfit geplaatst en dan blijkt het dus gewoon toch niet leuk bij elkaar. De kleur wijkt net teveel af terwijl ik in mijn voorstelling dacht het kan best (en dan is het op je scherm ook nog weer anders dan in het echt).
Na een paar verschillende uit te proberen kom ik dan op 1 uit die dan wel past en dat is mooi, want anders zou ik zo maar voor niets weer een kledingstuk erbij bestellen.
De kleurentinten luisteren zo nauw en de mode is elk jaar anders. Als je een wat grotere garderobe hebt zoals ik is het combineren daardoor toch vrij lastig (behalve de basiskleuren dan zoals zwart en wit).
Ik zie daarom wel het voordeel van een capsule wardrobe of setjes dan vernieuw je steeds terwijl je toch niet teveel koopt.
Ik had een aantal gekleurde leggings gezien waarvan ik denk dat die wel bij een bepaald rokje passen. Ik heb ze in mijn garderobe app ingevoerd en bij de rok in een outfit geplaatst en dan blijkt het dus gewoon toch niet leuk bij elkaar. De kleur wijkt net teveel af terwijl ik in mijn voorstelling dacht het kan best (en dan is het op je scherm ook nog weer anders dan in het echt).
Na een paar verschillende uit te proberen kom ik dan op 1 uit die dan wel past en dat is mooi, want anders zou ik zo maar voor niets weer een kledingstuk erbij bestellen.
De kleurentinten luisteren zo nauw en de mode is elk jaar anders. Als je een wat grotere garderobe hebt zoals ik is het combineren daardoor toch vrij lastig (behalve de basiskleuren dan zoals zwart en wit).
Ik zie daarom wel het voordeel van een capsule wardrobe of setjes dan vernieuw je steeds terwijl je toch niet teveel koopt.
donderdag 25 maart 2021 om 15:42
Meestal koop ik losse items, maar ik weet heel goed welk kleurenpalet bij mij staat en wat ik in de kast heb. Ik heb niet zo veel maar een goede basis, het past er altijd bij als ik bij het aankopen rekening houd met de kleuren die ik draag. Heb nu een poosje een capsule wardrobe en daardoor koop ik niet zo snel meer iets, ik kijk vooral per seizoen wat ik mis en denk dan goed uit wat ik dan precies wil.
Zo was ik de afgelopen dagen aan het bedenken wat voor sweater ik wil en na flink zoeken is het gelukt, die past automatisch bij wat ik heb.
Zo was ik de afgelopen dagen aan het bedenken wat voor sweater ik wil en na flink zoeken is het gelukt, die past automatisch bij wat ik heb.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:09
Ik koop echt nooit wat in setjes/outfits*. Ik heb sowieso een hekel aan setje completje. Dan voel ik me de paspopman. Ik combineer ook eindeloos, dus ik zie het nut niet.
*ook als je het opvat als een verzamelde outfit. Ik zou dat veel te beperkt vinden. Iets moet bij mij op talloze manieren ingezet kunnen worden. Ik zou het vreselijk vinden om weer aan te komen zetten met dat jasje bij die broek en met die schoenen.
Ik heb ontzettend veel kleding en ik vind altijd wel weer nieuwe combinaties. Ik kan het erg goed visualiseren, dat gaat zelden mis.
*ook als je het opvat als een verzamelde outfit. Ik zou dat veel te beperkt vinden. Iets moet bij mij op talloze manieren ingezet kunnen worden. Ik zou het vreselijk vinden om weer aan te komen zetten met dat jasje bij die broek en met die schoenen.
Ik heb ontzettend veel kleding en ik vind altijd wel weer nieuwe combinaties. Ik kan het erg goed visualiseren, dat gaat zelden mis.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 16:17
55.34% gewijzigd
vrijdag 26 maart 2021 om 16:13
Nee, ik zie wel, dat komt altijd wel goed.
Ik probeer ook vaak dingen als ik mijn outfit bij elkaar raap. Ik pak niet blind iets uit de kast. ‘s Ochtends probeer ik dan verschillende tops en wissel vaak nog op het laatst van schoenen bijvoorbeeld. Ik improviseer.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:36
Ik koop al 30 jaar kleding in een bepaalde kledingwinkel en die mensen kennen mijn smaak en weten wat goed staat. Zo af en toe krijg ik wat in m’n handen gedrukt waar ik dan zelf geen aandacht voor had en die kledingstukken zijn nooit een miskoop. En nodig heb ik het misschien niet, maar het is wel fijn.
vrijdag 26 maart 2021 om 16:40
Ja, ik snap het wel hoor, mijn moeder heeft dat ook bij bepaalde zaken. Zelf koop ik alles all over the place, en ik houd er niet van als men mij herkent.safrat schreef: ↑26-03-2021 16:36Ik koop al 30 jaar kleding in een bepaalde kledingwinkel en die mensen kennen mijn smaak en weten wat goed staat. Zo af en toe krijg ik wat in m’n handen gedrukt waar ik dan zelf geen aandacht voor had en die kledingstukken zijn nooit een miskoop. En nodig heb ik het misschien niet, maar het is wel fijn.
Ik was ooit een paar keer kort op elkaar in een nieuwe boetiek in de buurt, steeds ook best het een en ander gekocht. Ook wel flinke bedragen. Een volgende keer dat ik kwam zei de verkoopster, terwijl ik dacht in volledige anonimiteit te winkelen, “jij bent denk ik onze eerste vaste klant!”. Ik voelde me zo betrapt en bekeken, ben nooit meer teruggegaan, haha!
zaterdag 27 maart 2021 om 17:28
Ik heb vandaag naar aanleiding van dit topic voor het eerst sinds mensenheugenis een setje gekocht
Broek, vestje, truitje. Het vestje en truitje waren door het merk al gecombineerd, maar de broek heb ik er zelf bij bedacht, wel van hetzelfde merk. En nu wil ik er dus ook nog schoenen bij, die goed bij de broek passen maar daarvoor moet ik nog op zoek.
Het valt me wel op dat het dure business is, kleding in setjes kopen. Ik denk ook dat ik het daarom lang geleden uit mijn systeem heb verbannen. Ik ben niet armlastig maar ik vind het wel een ding om zoveel geld tegelijk uit te geven aan 1 outfit.
Broek, vestje, truitje. Het vestje en truitje waren door het merk al gecombineerd, maar de broek heb ik er zelf bij bedacht, wel van hetzelfde merk. En nu wil ik er dus ook nog schoenen bij, die goed bij de broek passen maar daarvoor moet ik nog op zoek.
Het valt me wel op dat het dure business is, kleding in setjes kopen. Ik denk ook dat ik het daarom lang geleden uit mijn systeem heb verbannen. Ik ben niet armlastig maar ik vind het wel een ding om zoveel geld tegelijk uit te geven aan 1 outfit.
zaterdag 27 maart 2021 om 17:32
Ik kan daar ook niet tegen. Bij mijn vorige werk was ook een leuk winkeltje in de buurt. Ik ging daar vaak kijken en kocht regelmatig wat. Toen ze me gingen herkennen durfde ik ook niet meer zomaar even binnen te lopen. Ik kocht ook heel vaak niets namelijk en dat voelde ineens toch awkward. Ik ben daarna ook van baan gewisseld dus nu kom ik er nooit meer. Kwam goed uit, die andere baan.novaviva schreef: ↑26-03-2021 16:40Ja, ik snap het wel hoor, mijn moeder heeft dat ook bij bepaalde zaken. Zelf koop ik alles all over the place, en ik houd er niet van als men mij herkent.
Ik was ooit een paar keer kort op elkaar in een nieuwe boetiek in de buurt, steeds ook best het een en ander gekocht. Ook wel flinke bedragen. Een volgende keer dat ik kwam zei de verkoopster, terwijl ik dacht in volledige anonimiteit te winkelen, “jij bent denk ik onze eerste vaste klant!”. Ik voelde me zo betrapt en bekeken, ben nooit meer teruggegaan, haha!