Vriend woont nog thuis
woensdag 24 maart 2021 om 21:45
Hi! Ik zit met een dilemma.. Ik ben 23, woon al 6 jaar op mezelf en heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend van 25. Het is erg fijn en serieus en ik zie graag dat we op (relatief korte) termijn samen kunnen wonen..
Hij woont nog thuis, wil graag een huis kopen maar is duur tegenwoordig.. Nu was het plan dat hij het huis van zn ouders koopt & zijn ouders binnen 5 jaar weg zijn.
Ik heb vandaag een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dat niet trek. Zijn moeder bemoeit zich al overal mee waar ik gek van word, maar nog 5 jaar? No way... Dan is hij bijna 31(!)
Na gesprek heeft hij toegezegd dat hij met zn ouders gaat praten en ze binnen 2 jaar weg moeten.. Dat kan financieel gezien niet eerder.
Ik twijfel echt wat ik hiermee moet. Ik wil de relatie niet verbreken want ik ben gek op hem, maar heb ook behoefte aan een zelfstandige vriend zonder zn ouders die er non stop zijn (want pensioen dus thuis).. Ik weet niet of ik ruim 2 jaar wil latten.
Wat denken jullie? Maak ik er een te big deal van? Of..?
Hij woont nog thuis, wil graag een huis kopen maar is duur tegenwoordig.. Nu was het plan dat hij het huis van zn ouders koopt & zijn ouders binnen 5 jaar weg zijn.
Ik heb vandaag een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dat niet trek. Zijn moeder bemoeit zich al overal mee waar ik gek van word, maar nog 5 jaar? No way... Dan is hij bijna 31(!)
Na gesprek heeft hij toegezegd dat hij met zn ouders gaat praten en ze binnen 2 jaar weg moeten.. Dat kan financieel gezien niet eerder.
Ik twijfel echt wat ik hiermee moet. Ik wil de relatie niet verbreken want ik ben gek op hem, maar heb ook behoefte aan een zelfstandige vriend zonder zn ouders die er non stop zijn (want pensioen dus thuis).. Ik weet niet of ik ruim 2 jaar wil latten.
Wat denken jullie? Maak ik er een te big deal van? Of..?
Every step forward begins with the decision to not stand still

woensdag 24 maart 2021 om 21:48

woensdag 24 maart 2021 om 21:51
Luci_Mster2 schreef: ↑24-03-2021 21:48Ze moeten nu binnen 2 jaar weg? Omdat jij in hun wil samenwonen en wel zsm?
Ik denk dat ik mijn kind zou uitlachen.
Ja, het is op moment niet te doen qua huizen kopen of huren. Maar deze constructie en zijn gedrag naar zijn ouders zou ik zelf als een afknapper ervaren.
Ik weet het wel zeker..
Mam, pap, over twee jaar moeten jullie júllie huis uit, want mijn vriendin trekt het niet meer.
woensdag 24 maart 2021 om 21:51
Ik zou ook nooit bij/met mijn schoonouders gaan wonen.
Maar hoezo zou hij/jullie wel dat huis van zijn ouders kunnen kopen en is een ander huis niet haalbaar?
Kan me voorstellen dat er een constructie achter zit, maar is het dan niet handiger nu elders een goedkopere woning aan te schaffen?
Kan die als zijn ouders er over een paar jaar uit gaan altijd nog overwegen die woning te kopen met evt stukje opgebouwde overwaarde.
Maar hoezo zou hij/jullie wel dat huis van zijn ouders kunnen kopen en is een ander huis niet haalbaar?
Kan me voorstellen dat er een constructie achter zit, maar is het dan niet handiger nu elders een goedkopere woning aan te schaffen?
Kan die als zijn ouders er over een paar jaar uit gaan altijd nog overwegen die woning te kopen met evt stukje opgebouwde overwaarde.

woensdag 24 maart 2021 om 21:56
Wat?! Hij wil zijn ouders het huis uit jagen?! Wie denkt hij wel dat hij is?! En hoezo kan hij het huis van zijn ouders straks wel betalen?! Hij zal dan ook gewoon de marktwaarde moeten betalen en eventuele broers of zussen uit moeten kopen als zijn ouders het huis bedoeld hadden als erfenis.
Kan hij niet bij jou intrekken? Jij woont immers al op jezelf.
Kan hij niet bij jou intrekken? Jij woont immers al op jezelf.
woensdag 24 maart 2021 om 21:56
Waarom komt hij niet gewoon bij jou wonen? Of gaan jullie samen een andere woning huren?
En dan tegen de tijd dat zijn ouders willen verhuizen kunnen jullie altijd samen nog kijken of je dat huis wilt kopen.
Hoe bizar zou het zijn als zijn ouders het huis uit moeten omdat hij daar per se met jou wil wonen. Hij is 25 zeg je, die ouders zijn gok ik nog niet eens 70. Waarom moeten die mensen in godsnaam nu al hun huis uit??
En dan tegen de tijd dat zijn ouders willen verhuizen kunnen jullie altijd samen nog kijken of je dat huis wilt kopen.
Hoe bizar zou het zijn als zijn ouders het huis uit moeten omdat hij daar per se met jou wil wonen. Hij is 25 zeg je, die ouders zijn gok ik nog niet eens 70. Waarom moeten die mensen in godsnaam nu al hun huis uit??
woensdag 24 maart 2021 om 22:00
Oke. Meer achtergrondinfo..
Zn broer heeft een gf die zwanger is en zij gaan een boerderij kopen. Maar hebben niet genoeg geld. dus mn vriend moet zich 'opofferen' door huis van zn ouders te kopen zodat zn broer de boerderij kan kopen met dat geld. Dan gaan die ouders in een unit op die boerderij wonen.. Op termijn.
Maar ik wil gewoon niet nog 5 jaar met iemand zijn die nog thuis woont en onzelfatandig is.
Oh, en ik woon op 17m2 dus samenwonen hier gaat niet. Hij wil niet huren maar per se kopen
Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik onredelijk denk
Zn broer heeft een gf die zwanger is en zij gaan een boerderij kopen. Maar hebben niet genoeg geld. dus mn vriend moet zich 'opofferen' door huis van zn ouders te kopen zodat zn broer de boerderij kan kopen met dat geld. Dan gaan die ouders in een unit op die boerderij wonen.. Op termijn.
Maar ik wil gewoon niet nog 5 jaar met iemand zijn die nog thuis woont en onzelfatandig is.
Oh, en ik woon op 17m2 dus samenwonen hier gaat niet. Hij wil niet huren maar per se kopen
Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik onredelijk denk
roxxeanne wijzigde dit bericht op 24-03-2021 22:01
8.62% gewijzigd
woensdag 24 maart 2021 om 22:01

woensdag 24 maart 2021 om 22:02
Ik denk dat je even pas op de plaats moet maken hoor. Jij woont toch op jezelf, dan is er toch geen reden om steeds bij zijn ouders thuis rond te hangen?
Bovendien is het nogal ongepast van jullie allebei dat zijn ouders binnen twee jaar opgetieft moeten zijn uit hun eigen huis!
Ook de vraag waarom hij niet bij jou kan intrekken dan in de tussentijd.
Of huur de eerste paar jaar samen iets.
Of koop iets anders. Waarom per se dat huis?
Bovendien is het nogal ongepast van jullie allebei dat zijn ouders binnen twee jaar opgetieft moeten zijn uit hun eigen huis!
Ook de vraag waarom hij niet bij jou kan intrekken dan in de tussentijd.
Of huur de eerste paar jaar samen iets.
Of koop iets anders. Waarom per se dat huis?
woensdag 24 maart 2021 om 22:03
Ouders zijn beide 70+. Zijn lieve mensen maar bemoeien zich overal in zijn lwven. Ik heb soms het gevoel dat ik een relatie heb met die moeder ipv mijn vriend

woensdag 24 maart 2021 om 22:04
Oké, het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap hier niets van. Zijn broer heeft niet genoeg geld voor een boerderij dus moet jouw vriend het huis van zijn ouders kopen???? Hoe helpt dat de broer dan????Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:00Oke. Meer achtergrondinfo..
Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik onredelijk denk![]()

woensdag 24 maart 2021 om 22:04
Maar waarom ben je dan zo vaak daar?
En daarbij, dat wordt heus niet minder als je in hun huis woont. Met een beetje pech blijven ze het toch als hun huis zien.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 22:05
18.62% gewijzigd

woensdag 24 maart 2021 om 22:05
Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:00Oke. Meer achtergrondinfo..
Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik onredelijk denk![]()
Ik zou dit ook niet willen. Vriend kan gewoon een huis huren. Zijn broer en ouders kunnen wel van alles willen, zijn ouders kunnen hun huis ook gewoon aan vreemden verkopen. Dan is de opbrengst mogelijk hoger.

woensdag 24 maart 2021 om 22:06
Met het geld dat hij krijgt vd bank kan hij het huis van zn ouders kopen. Dat geld schenken ze aan zijn broer zodat die de boerderij kunnen kopen.