Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De EMA is eruit.

07-04-2021 16:05 300 berichten
Er bestaat inderdaad een verband tussen het coronavaccin van AstraZeneca en de zeldzame combinatie van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie). Dit zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dinsdag in Italiaanse media.

De zeldzame combinatie van klachten “onder jonge gevaccineerden komt vaker voor dan we zouden verwachten. Dat moeten we zeggen”.


Goed. Je hoeft dus ook niet meer blindelings te vertrouwen op de goedkeuring van EMA.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
07-04-2021 16:26
Er is nooit beweerd dat jet vaccin of welk ander geneesmiddel ooit 100% veilig is.
Zelfs zoiets milds als paracetamol heeft bijwerkingen en voor sommige mensen zijn die ernstig.
Ja precies. Ik slik een eenvoudig ontstekingsremmer, maar ook daar staat trombose en overlijden door hersenbloeding in de bijsluiter. Net als in veel bijsluiters van medicijnen. Geen reden voor mij om dit middel niet langdurig te slikken. Het voordeel is voor mij vele malen groter dan de kleine kans op ernstige bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 16:29
Wat een aanstellerij.
🤣🤣🤣🤣
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
07-04-2021 16:26
Er is nooit beweerd dat jet vaccin of welk ander geneesmiddel ooit 100% veilig is.
Zelfs zoiets milds als paracetamol heeft bijwerkingen en voor sommige mensen zijn die ernstig.
Dat wil ze helemaal niet horen joh. Dit reltopic stond al een paar dagen klaar.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-04-2021 16:25
Liever die ene, dan één van de duizenden die overlijden aan Covid-19.

Het risico om te overlijden aan Covid-19 is zeer laag in de leeftijdscategorie waar nu het vaccin oa gebruikt word....
Alle reacties Link kopieren
Bijsluiters moet je nooit lezen. Dan durf je niks meer te slikken 😉
Al een account? Log dan hier in.
Tja alle medicatie en vaccins hebben bijwerkingen, daar kun je niet omheen want ieder lichaam reageert anders op bepaalde dingen. En sommige dingen weet je gewoon niet van te voren maar komt pas jaren later aan het licht.
Het is natuurlijk erg voor de mensen die het overkomt en die er aan dood gaan.

Ik ben zo iemand die als ik medicatie krijg voor een of andere kwaal dat ik dan de bijsluiter lees. Daar wordt je meestal ook niet bepaald vrolijk van. Daar staan ook dingen in bij de bijwerkingen waarvan je denkt: wil ik dit medicijn nog wel slikken?! Maar hey je wilt van de kwaal af en volgens de bijsluiter is het echt een heel zeldzame bijwerking die wel ernstig genoeg is dat het in de bijsluiter staat.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 16:31
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
07-04-2021 16:29
Het risico om te overlijden aan Covid-19 is zeer laag in de leeftijdscategorie waar nu het vaccin oa gebruikt word....
Het risico op overlijden aan bijwerkingen van het vaccin is ook zeer laag.
yasmijn schreef:
07-04-2021 16:28
Precies. Dat heb ik met ibuprofen. Dat is voor mij een heel naar goedje.
Exact.

TO zou ook maar moeten stoppen met pinda's eten of schaaldieren. Die zijn namelijk ook niet 100% veilig, sommigen mensen gaan er dood aan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-04-2021 16:18
Je zal die ene maar zijn... Verwaarloosbaar en al...
Je zal maar die en zijn die in het vliegtuig een longembolie krijgt.
Rilena schreef:
07-04-2021 16:27

Als mensen nou gewoon een kruisje kunnen zetten op internet als ze niet willen kunnen we doorstomen met de rest.
Dat is eigenlijk best een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
07-04-2021 16:29
Het risico om te overlijden aan Covid-19 is zeer laag in de leeftijdscategorie waar nu het vaccin oa gebruikt word....
En toch nog altijd groter dan het risico om te overlijden aan dat vaccin.
Om nog maar niet te spreken over de risico's op langdurige klachten na Covid19.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eurus schreef:
07-04-2021 16:29
Dat wil ze helemaal niet horen joh. Dit reltopic stond al een paar dagen klaar.
Snap ik, maar je moet nooit een kans missen om onzin te weerspreken.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
07-04-2021 16:31
Je zal maar die en zijn die in het vliegtuig een longembolie krijgt.
Daarom vlieg ik nooit. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
yasmijn schreef:
07-04-2021 16:21
Je gaat ook geen chemo nemen (troep) als je kanker krijgt?

Wat een achterlijk vergelijk. Bij kanker ben je ernstig ziek en heb je niet veel meer keuze. We hebben het hier over een inenting tegen iets waar je mogelijk ernstig ziek van kunt worden (maar meestal mild verloopt) en waar alternatieven voor zijn zonder deze bijwerking.

Ik begrijp sowieso die behoefte niet om elkaar zo de maat te nemen. Als jij niet nerveus wordt van dit risico dan neem je dit vaccin toch lekker? Laat degenen die dat risico niet willen nemen dan een andere krijgen.

Dom gelul dit.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 16:35
Wat een achterlijk vergelijk. Bij kanker ben je ernstig ziek en heb je niet veel meer keuze. We hebben het hier over een inenting tegen iets waar je mogelijk ernstig ziek van kunt worden (maar meestal mild verloopt) en waar alternatieven voor zijn zonder deze bijwerking.

Ik begrijp sowieso die behoefte niet om elkaar zo de maat te nemen. Als jij niet nerveus wordt van dit risico dan neem je dit vaccin toch lekker? Laat degenen die dat risico niet willen nemen dan een andere krijgen.

Dom gelul dit.
Niet zo belerend, Rik.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-04-2021 16:35
Wat een achterlijk vergelijk. Bij kanker ben je ernstig ziek en heb je niet veel meer keuze. We hebben het hier over een inenting tegen iets waar je mogelijk ernstig ziek van kunt worden (maar meestal mild verloopt) en waar alternatieven voor zijn zonder deze bijwerking.

Ik begrijp sowieso die behoefte niet om elkaar zo de maat te nemen. Als jij niet nerveus wordt van dit risico dan neem je dit vaccin toch lekker? Laat degenen die dat risico niet willen nemen dan een andere krijgen.

Dom gelul dit.
Dat is dus ook niet zeker: er zijn in Nederland enkele tientallen mensen overleden na een Pfizer-vaccinatie. Ja, oude mensen, dus er wordt niet echt moeilijk over gedaan, maar ook daar zijn de risico's dus niet nul.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
yasmijn schreef:
07-04-2021 16:37
Niet zo belerend, Rik.

Dat moet jij zeggen.
Bij alle medicijnen/vaccinaties zijn bijwerkingen mogelijk, alleen nu komt het natuurlijk in grote getalen naar voren, omdat iedereen het middel gebruikt.

Als 1miljoen mensen een vaccinatie voor een Zuid Afrika reis krijgen dan zal er ook wel iets zijn.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 07-04-2021 16:43
65.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kans op trombose bij het AZ vaccin is nog altijd kleiner dan de kans op trombose bij het slikken van de pil. En nog veel kleiner dan wanneer je bij de pil ook nog rookt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
RikM schreef:
07-04-2021 16:35
Wat een achterlijk vergelijk. Bij kanker ben je ernstig ziek en heb je niet veel meer keuze. We hebben het hier over een inenting tegen iets waar je mogelijk ernstig ziek van kunt worden (maar meestal mild verloopt) en waar alternatieven voor zijn zonder deze bijwerking.

Ik begrijp sowieso die behoefte niet om elkaar zo de maat te nemen. Als jij niet nerveus wordt van dit risico dan neem je dit vaccin toch lekker? Laat degenen die dat risico niet willen nemen dan een andere krijgen.

Dom gelul dit.
Ben jij bang voor deze bijwerking, die uiterst zeldzaam is èn vooral vrouwen schijnt te treffen?
RikM schreef:
07-04-2021 16:35
Wat een achterlijk vergelijk. Bij kanker ben je ernstig ziek en heb je niet veel meer keuze. We hebben het hier over een inenting tegen iets waar je mogelijk ernstig ziek van kunt worden (maar meestal mild verloopt) en waar alternatieven voor zijn zonder deze bijwerking.

Ik begrijp sowieso die behoefte niet om elkaar zo de maat te nemen. Als jij niet nerveus wordt van dit risico dan neem je dit vaccin toch lekker? Laat degenen die dat risico niet willen nemen dan een andere krijgen.

Dom gelul dit.
De OP is stemmingmakerij en impliceert dat de EMA een onbetrouwbare partij is en niet heeft aangegeven dat er nog bijwerkingen zouden kunnen blijken. Dat is kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
yasmijn schreef:
07-04-2021 16:15
Slik je de pil, TO?
Of heb je gerookt, wel eens gevlogen, alcohol gedronken, in een auto gereden?
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
07-04-2021 16:19
Nee. Vroeger ooit eens gedaan, maar het is uiteindelijk allemaal troep.

Het gaat er trouwens niet om in welke mate er kans is op trombose.

Het gaat erom dat er wordt voorgespiegeld dat iets helemaal veilig is, wat uiteindelijk dus helemaal niet zo is.
Niets is helemaal veilig. Dat is de kern van het leven.
Zodra jij vanmiddag de straat op gaat om je boodschapjes bij de Dirk of de Jumbo te halen, loop je een stuk grotere kans dat je aangereden wordt, dan dat jij trombose van een vaccin gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind uit die berichten van de EMA juist heel duidelijk blijken dat ze 100% veiligheid niet kunnen garanderen.

Voor geen enkel product kan 100% veiligheid gegarandeerd worden trouwens. Ook niet voor alles wat je in de supermarkt koopt. En daar zit niet eens een bijsluiter bij, of een waarschuwing op de verpakking.

Kijk eens hier: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/veiligh ... schuwingen
742 producten waar achteraf een veiligheidswaarschuwing voor is gegeven / waar een terugroepactie voor is. Een stoofpotje waar ethyleenoxide in blijkt te zitten, een reddingsvest dat niet blijkt te werken, chocola die tot allergische reacties kan leiden, etc.

Niks is 100% veilig en juist bij vaccins heb je daar enorm veel informatie over en zit men er bovenop. Jammer dat dat bij sommigen niet tot extra vertrouwen leidt, maar juist tot wantrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven