Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Heel veel plezier, dames!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Veel plezier lieverds!

Dat het jullie goed mag doen daar in het heerlijke oord van Wurm.

Iry wat klink je vrolijk, leuk!

EV en Lynne, wat gaan jullie doen vandaag?

Shit!!!! Saar zit al in de auto.

Opschieten!! (ohw......ik kan ook echt niet met tijd om gaan,chaoot dat ik ben)
Zit nu even te onstressen met sigaret,niet dat ik mijn tijd zit te verdoen op het forum.
Haha, hoe herkenbaar dat gestress van Iry.

Ik ben vanochtend natuurlijk nog 8 keer het hele huis door gevlogen, 10 keer de badkamer, en weet ik het wat nog meer.

Toen Wurman ook nog begon te stressen omdat hij een deel van z'n 'oude' tent kwijt was werd het bijna gezellig!

Maar nu zit ik op de bank met een restje bakplaatpizza van gisteraaf.

Ik heb besloten de boel de boel te laten, me niet meer te storen aan alle inperfecties van het huis, aan mn lovehandles, mn pluishaar, en all that.

Het lukt nog niet, maar voorlopig zit ik wel haha.

EV, dat inzicht klinkt me echt heel bekend in de oren. Daar kwam ik dus ook achter bij PMT. Dat het zelfs in Mijn therapie niet om mij draaide.

Knap hoor, dat je het zo besproken hebt, en de inzichten die je elke week weer met ons deelt. Vind dat echt super!!!!

Voor de rest van jullie lieve schatten een (f).

Dat de computer van EV maar mag blijven leven, die van Philo een weekje rust neemt, en Lynne lol blijft hebben met haar lappie.

Baaaaj!
Wurm, jij pluishaar? Huh.

De vorige keer vond ik het prachtig mooi lang en glanzend!

En ja, ik zit wel aan PMT te denken, maar in een veel later stadium pas hoor.

Trek dat nu echt nog niet.
Goed besluit, Wurm.

En bedankt voor wat je zegt over het delen van mijn inzichten. Fijn dat het gewaardeerd wordt, grijns. Nog fijner als er herkenning komt van jullie kant, zoals ik dan ook zie gebeuren. Met een zelfverzekerde niet-bange man hier bij me kan ik dat hier thuis niet verwachten.

Hij ziet ook alles, zoals op zo'n braderie als die waar we vanmiddag waren. Al die mensen voor wie ik ongemerkt een stapje opzij ga, zonder daar erg in te hebben. Mensen die tegen je aan botsen. Hij heeft er geen moeite mee om 'zijn plek' te bewaken, maar bij mij lukt dat niet. Pas toen hij er (met de bedoeling mij hiermee te helpen, hij weet ervan) iets van zei, zag ik wat ik steeds weer deed. Het was verder trouwens helemaal niet leuk daar, viel tegen. Wel lekker ijsje gehad ter compensatie.

Zei ik trouwens al dat ik jullie zo dapper en stoer vind, met al jullie ontmoetingen? Jullie zijn echt dapper en stoer. Dus.
Stom he EV.

Onbewust ben je jezelf nog steeds aan het wegcijferen. Het 'sorry dat ik besta' gevoel.

Terwijl je eigenlijk gewoon als een brede johnny bravo zou moeten lopen. Rechte rug en hoofd omhoog. En o wee als er ook maar iemand in de buurt van je persoonlijke ruimte komt.

Ben je ooit wel eens tegen iemand uitgevallen? Dat iemand je gewoon zo boos maakte..

Vraag ik me af. En hoe je je voelde daarna.

Jee wat is het stil hier zeg!

Hanke, hoe is het met jou?
Eh... nee. Ik ben nog nooit echt boos tegen iemand uitgevallen. Dat durf ik gewoonweg niet. Jij wel?

Goeie vraag trouwens.

En dat is precies wat ik zou willen voelen: dit is mijn persoonlijke ruimte, en daar kom je niet zomaar in. Maar ik kan het dus nog steeds niet. Ik hoop echt dat die PMT mij dat gaat opleveren (áls ik ermee doorga). Wordt onderhand weleens een keer tijd dat ik dat ga voelen.
Hoi Ster! Hoe het met mij is? Goeie vraag, zoeken we op...

*zakt in, veert weer op en begint enthousiast te typen*

Ik word verdorie maar niet ongesteld! Heb uit frustratie vanavond een hele bak Ben & Jerry's naar binnen gewerkt. Verder verveel ik me, vind het maar niks al die vrije dagen. Ben weer aan het borduren geslagen en ik heb al heel wat sudoku's gedaan vandaag. Zelfs de moeilijkste heb ik nu onder de knie, na een goede tip van een vriendin. De 'genius' versie. En dat voor iemand die altijd zegt dat ze niet logisch kan denken.

Hoe is het met jou? Lees ik het goed dat Saar za. langskomt? Leuk joh. En er zit dus nu een drietal gezellig met elkaar te beppen. Ik hoop dat jullie het haske leuk hebben.

Komende week moet ik van mezelf groepslessen gaan volgen op de sportschool. Van 1 iets is het seizoen afgelopen en ik wil in plaats daarvan dus gaan sporten. De sportbh is iig al binnen.

EV, ik vond de opmerking van die pmt peut niet kunnen. Ik hoop dat je kan vertellen de volgende keer wat het jou gedaan heeft. Dat mag ze best wel weten. Ook al is zij dan al lang gediplomeerd, i.t.s.t. die stagiaire, in haar vak blijf je bijleren en dat doe je het beste door naar je clienten te luisteren als die feedback geven. De goeie peuten die ik had konden het zeer waarderen en vroegen door. De slechte deden er niks mee. Soms omdat ze het niet wilden en soms omdat ze het niet konden. En beide redenen vond ik stom.

Oeh, een puzzel met 2 missende stukjes. Over frustie gesproken. Nu doe ik niet aan legpuzzels leggen, het ooit een hele mooie gekocht en die ligt nu te verstoffen onder mijn bed.

Ik heb gelukkig water met heel weinig kalk. Dus mijn wc is niet zo arbeidsintensief. Al heb ik nog nooit zo in de pot gehangen Iry.

Behalve 1 keer met griep maar toen drong er niet zoveel tot me door.

Grappig dat ik volgens mij nog nooit echt iemand heb uitgescholden maar dat ik me op straat wel als een territoriale hork gedraag. Misschien omdat ik niet wil dat anderen fysiek te dichtbij komen. Een lange tijd ben ik fysiek niet tot veel in staat geweest. Opstaan in de bus was er voor mij niet bij. Dat vond ik soms best vervelend, want je ziet mensen kijken. Puur uit zelfbehuid zorgde ik ervoor dat als er met de NS iets fout ging en er bussen ingezet moesten worden, dat ik in 1 van de eerste bussen zat door wat ellebogenwerk. Omdat ik anders echt niet wist of ik het zou redden om naar huis te gaan.

Heb helemaal geen zin om maandag weer naar die smoelensmid te moeten.

Bah, hormonen.
Ja, bah hormonen! Rotgevoel is dat, er zo tegenaan hikken, als het maar niet begint. Die dagen vantevoren, brr. Dan heb ik, i.t.t. normaal, een aardig kort lontje hier thuis. (Buitenshuis durf ik dat dan weer niet.) Ben & Jerry's, dat is toch ijs? Welke smaak, en is het lekker?

Die mooie puzzel die je hebt liggen, is dat er eentje van Josephine Wall? Daar heb ik er een paar van, die zijn echt zo mooi, vind ik. Nu ben ik bezig met een plaatje van een kathedraal op het Rode Plein, ziet er erg sprookjesachtig uit. Dat wel, maar die missende stukjes, grrrrr!
quote:hanke321 schreef op 21 mei 2009 @ 23:15:EV, ik vond de opmerking van die pmt peut niet kunnen. Ik hoop dat je kan vertellen de volgende keer wat het jou gedaan heeft. Dat mag ze best wel weten. Ook al is zij dan al lang gediplomeerd, i.t.s.t. die stagiaire, in haar vak blijf je bijleren en dat doe je het beste door naar je clienten te luisteren als die feedback geven. De goeie peuten die ik had konden het zeer waarderen en vroegen door. De slechte deden er niks mee. Soms omdat ze het niet wilden en soms omdat ze het niet konden. En beide redenen vond ik stom.

Of ze lang gediplomeerd is weet ik niet, ze is volgens mij ergens midden twintig of zo. En mijn therapeute vond dat ze idd naar de client moest luisteren, dus naar mij, zeker omdat ik de eerste keer zulke gevoelige dingen heb verteld én zelfs huilde (tja, dat gebeurde zomaar..). Zij vroeg aan mij of ik wilde dat zij contact opnam, maar dat vond ik nu toch te erg. Ik vind dat ik het zelf moet kunnen zeggen.

Ze wil overigens wel over en weer overleg, om de therapie goed op elkaar af te stemmen, dus contact gaat er wel komen, maar op het moment dat ik het goed vind. Die luistert wel echt naar mij!
Hai

Leuk die ontmoetingen van jullie.Ik heb erover iets op hyves gezet bij de meeting want ik zou graag een x meegaan(als het niet al tever is met OV)Want ik woon in Noord-Holland dus..

Maar voor diegene die nu afgesproken hebben; HAVE FUN!!

Met mij gaat het redelijk goed,ik heb me weer als vrijwilliger op een festival in Alkmaar opgegeven(muziek,kunst en cultuur)Het duurt 2 dagen maar ik kan alleem die zaterdag en ik heb al aagegeven dat ik niet tot het end meewerken kan(vorige x was10 .00 tot 20.00 toch wel genoeg+ik moet met het OV terug).

ik kwam op het idee bij dat Bedankfeest daar hoorde ik dat ze nog mensen zochten,en toen heb ik gebelt.Alleen was mijn mail niet goed aangekomem bleek dus zal dat nogeens moeten.

Ik vind het wel spannend weer in mijn uppie alleen ken ik nu tenminste 2 personen daar dus hopelijk kom ik die daar nog tegen.Ik ben ook nog nooit op dit festival geweest dus heb geen flauw idee hoe en wat..

Volgende week alweer de laatste vaardigheidstraining en nu bedenken o.a met choach of er een vervolg opkomt,die afspraak heb ik volgende week vrijdag

-EV ik heb ook PMT gehad en ik heb er een hoop aangehad!Ook vond ik het heel apart dat je lichaam bijv. signalen afgeeft als je over je grenzen heengaat e.d en waar je dat dan voelt in je lijf.Als je erover iets vragen wil ga je gang

Weltrusten dames.

liefs

Spongebabe
Ha Sponge.. ik wou net de pc uitzetten. Je bent wel een kanjer zeg, dat je dat allemaal doet op zo'n festival. Vind je het fijn om te doen? En dat in je eentje. Knap!

Heb jij PMT individueel gedaan of in een groep? En vond je het ook zo eng? Hoe lang duurde het voordat je er effecten van begon te merken? Misschien heb ik nog wel meer vragen, maar nu gaat de computer uit. Moe. Erg moe. Ook alvast welterusten aan jou! En de anderen die dit nog lezen. Dag!
Staat de pc nog aan EV? Je bent laat voor jouw doen...

Net op het toilet bleek dat mijn vrienden Ben en Jerry me geholpen hebben. Het was idd ijs en op aanraden van dit forum voor de eerste keer de smaak cookiedough. Was lekker. Het plaatselijke pompstation doet goede zaken op dagen als deze.
Wat leuk dat je het voor herhaling vatbaar vindt, Sponge om nog een keer met zo'n festival mee te werken. Ben je nog naar de sauna geweest?
Goeie vrienden, die Ben en Jerry. Wat is dat voor smaak trouwens. nog nooit van gehoord!

Goedemorgen allemaal. Hoe zou het met Saar, Iry en Wurm gaan? Nog aan het kletsen of diep in slaap op dit moment? Het valt wel op dat het meteen een stuk rustiger is, hier.

Ja, ik was laat hier, de afgelopen twee avonden. Dan was ik het tv-kijken zo beu, en ik was onrustig, en kwam nog even hierheen nadat EM met zijn gewelddadige schietspel klaar was. Even gezelschap zoeken of zoiets. Sfeer proeven. Vandaag kan hij uitgebreid zijn gang gaan met het spel, want vanmiddag ben ik bij twee vriendinnen. Het ziet ernaar uit dat het hem gelukt is om hier wat herstel te doen op de pc en dat de problemen vooralsnog, hopelijk opgelost zijn, maar ik wacht het af. Nu nog geen blauw scherm gehad in ieder geval!
Gelukkig EV!

Goedemorgen!!

Ik leer nu om soms gewoon boos te zijn. Bijvoorbeeld in de stad ofzo, als mensen echt gewoon onbeschoft gedrag vertonen.

En dan merk ik dat ik woedend ben. En dan bedenk ik me dat ik nooit zo boos kan zijn om iets kleins, dus er moet vast veel meer achter zitten.

Maar ik moet zeggen dat het heerlijk is af en toe.

Gewoon proberen, ook al voel je je in 1e instantie nog niet boos! Misschien voelt het later wel fijn of op het moment zelf. Gewoon een keer een snauw geven kan best lekker zijn. Als iemand daar recht toe heeft ben jij het wel.

Hihi ja rustig hier he.

Hmmm lekker zeg Hanke, Ben en Jerry. Mijn grootste vrienden ook.

Veel plezier vandaag EV! Belooft een prachtige dag te worden!
Beetje te snel geroepen, net. Intussen al drie keer een blauw scherm gehad, dus EM kan aan de bak straks. Als ik weg ben dan wel! En lukt het hem niet, dan is de compuzaak vandaag tenminste wél weer gewoon open.

Ster, goeie suggestie. Misschien moet ik op zo'n markt (of in de stad) gewoon maar eens een keer snauwen, therapeutisch snauwen, om te voelen hoe dat is.

Ik heb nu trouwens wel zin om heel hard te schreeuwen en te vloeken. Iemand schreef hier elders op het forum echt iets ontzettends liefs en begripvols aan mij wat me zo de pijn liet voelen over mijn kinderen, dat ik wel kan janken en schreeuwen en ze per nu, direct, NU!! wil zien en aanraken en vasthouden. Het lukt me normaal zo goed om het ergens te parkeren, maar dat wil niet zeggen dat het weg is. Zeg ik maar even tegen mezelf, want dit is wel wat ik doe om maar te kunnen leven met deze situatie.
Och EV..
Therapeutisch snauwen

Ja Ster, boos zijn om iets kleins en dan knallen, herkenbaar. Ik durf boos te zijn op m'n huisgenoten maar daarbuiten vind ik het ook moeilijk. Ook omdat ik boosheid soms later voel dan op het moment zelf. In de auto kan ik wel lekker schelden (en vloeken ), als ik er alleen in zit uiteraard. En dat kan erg opluchten (tip EV?).

Ben benieuwd hoe de meeting is!
We leven nog....
oehh... Je houdt ons wel in spanning hoor Wurm.

Lieve EV, wat verschrikkelijk moeilijk. Hoe machteloos, boos en verdrietig moet jij je wel niet voelen.

Niet zoveel te zeggen, denk aan je..

Hoop dat je een fijne dag hebt met je vriendinnen. En dat jij jij mag zijn.

Ik kan trouwens om het minste of geringste bijv. in de supermarkt mensen afsnauwen als ik mijn dag niet heb. En vaak lucht het dan niet op, omdat ik me gewoon te veel laat gaan en het niet echt realistisch is. Dan voel ik me daarna nog bozer en schuldiger. Voel me dan echt zo'n uber bitch.

He Ster, uber bitch dat je er bent, stuur daar maar wat van naar mij. Ik ben veeeeeel te lief. Ter compensatie trek ik dan stoere zwarte kleren aan, maar dat helpt nog niet echt als je gewoon zo'n lief hoofd met krulletjes hebt. Vette smiley hier nu hoor, als ik niet in het verkeerde venster zat. Ofwel zelfspot. Of is het zelfkennis? Maar ik laat het gewoon staan, anders heb ik dadelijk weer een blauw scherm. EM gaat er vanmiddag maar mooi mee aan de slag, en anders brengt ie 'm maar weg. (Alleen niet te lang, anders krijg ik ontwenningsverschijnselen. Wat moet ik zonder het forum?)

Genoeg over die computer. Vanmiddag het echte leven weer. En maar eens kijken of ik het lef heb om mezelf te zijn en me niet te verstoppen achter prietpraat.

Ja Wurm, wat een cliffhanger weer.
HoooooI!

Jullie leven nog, en verder?

Afsnauwen ben ik niet goed in. Behalve als ik ongesteld moet worden Dus kijk maar uit!

Merk dat ik ook down word van de naderende vakantie. Ik moet echt zorgen dat ik geen 6 lege weken heb. Eigenlijk heb ik ook wel zin in een groepsreis ofzo maar ik heb natuurlijk maar een beperkt budget. Dus misschien iets van een cursus of vrijwilligerswerk . Als 1 van jullie tips heeft, graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven