Mode & Beauty alle pijlers

Kappersvragen

11-04-2021 15:53 77 berichten
Volgende week ga ik voor het eerst naar de kapper om meer te laten doen aan m'n haar dan een beetje knippen.
Ik heb bruin haar, donker van boven dat steeds lichter wordt, beetje donker roodblond helemaal beneden. Ik ben niet ontevreden over mijn haarkleur, maar ik wordt steeds grijzer en dat stoort. Daarnaast is het wat droog en heb ik van die springerige haartjes.

Ik heb met de kapper dit afgesproken:

Highlight 1/1 Head
Olaplex 1x No.1 + 1x No.2 (Add On)
Toner (Add On)
Lady's Haircut & Quick Dry

Afbeelding

Hier lijkt wel wat op met een beetje kleurverschil naar onderen toe.

Ik lees ook over gloss color, gent color, balayage, highlight 1.4 etc, maar ik heb geen idee wat het allemaal is en of dat beter zou passen bij mijn wensen. Ik heb de kapper alleen aan de telefoon gesproken en toen ik het over balayage had zei ze ik doe hightlight. Als ik google kom ik op blond uit en dat is niet de bedoeling.

Ik kan mijn afspraak nu nog aanpassen, maar als ik daar ben natuurlijk niet meer.

Ik dacht zelf het grijzige is lichter dan bruin. Dus als ik alles laat verven in de kleur donker roodblond dan pakt de verf alleen op grijs.

Hebben jullie suggesties?

Het is trouwens belachelijk duur dus als ik met iets simpels hetzelfde resultaat kan bereiken hoor ik het ook graag.
Ik kwam bij deze kapper uit omdat ik positieve dingen had gelezen op het forum.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
11-04-2021 19:56
Natuurlijk zeg je dat je wil knippen en verven dat snap ik ook maar zoals jij in detail alles moet doorgeven vind ik bijzonder.
Dat vind ik dan weer helemaal niet bijzonder. Ik heb mijn vraagtekens bij kappers die de wensen van de klant juist niet duidelijk willen hebben. Van die 13 in een dozijn kappers die een paar dingen op snelheid kunnen afwerken (want klant nr zo veel staat al weer voor de deur) ipv echt mee te denken met de klant en je niet laten vertrekken totdat het perfect is.
leather wijzigde dit bericht op 11-04-2021 20:28
5.27% gewijzigd
... high heels and a bad attitude
SEM72 schreef:
11-04-2021 19:56
Natuurlijk zeg je dat je wil knippen en verven dat snap ik ook maar zoals jij in detail alles moet doorgeven vind ik bijzonder.

Bij mijn kapper scheelt het een uur in tijd of ik 1/2 of 1/1 highlights wil (dus alleen de bovenlaag of volledig kleuren), een kwartier of ik 1 of 4 kleuren wil (want de kleuren worden met de hand gemengd) en half uur of ik wel of niet wil föhnen (want ik heb lang en vooral veel haar). Dus ja, even overleggen over wat je precies wil is altijd wel zo handig als de nieuwe afspraak ingepland moet worden.
Ik heb niet alles nog gelezen,maar 400euro voor wat jij wilt doen vind ik veel. Die volledige highlights zijn meestal heel duur (want bewerkelijk) en vraag me af of dat nodig is.

Eerlijk gezegd vind ik het ook vreemd dat je dit vooraf moet bespreken. Ik bel de kapper en geef aan dat ik gekleurd wil worden (en dan van blond naar donker, of alleen iets donkerder/lichter ofzo) en geknipt en de rest zien we ter plekke. Dan laat ik foto's zien, geeft kapper advies over wel/niet/iets anders doen en dan doen we dat. Zou wat zijn als ik vooraf in kappers termen moet gaan denken of het klopt.

Ik zou mooi naar een andere kapper gaan die niet met junior/senior werkt. Denk dat dat in jouw geval beter resultaat geeft .
Dubbel
anoniem_65e1af09addad wijzigde dit bericht op 12-04-2021 09:24
Reden: Dubbel
98.93% gewijzigd
Ik ben geweest, maar ben niet enthousiast. Het is een stuk lichter. Beetje gelig. Dat heeft de kapper bewust gedaan omdat het grijzige dan minder opvalt.

Het was veel goedkoper dan ik dacht. 230. Highlight 1/2 ipv 1/1. De stylist was niet wie ik had verwacht. Wel een topstylist, maar niet de beste.

Ik overweeg nu om het nog maar een keer te laten doen maar dan in mijn eigen kleur.
Oké. Jammer hoor. Voor €230,- mag je volledige tevredenheid verwachten. Vind je de kleur te geel? Ik zou overwegen om terug te gaan. Als je er eigenlijk niet echt tevreden over bent, zou ik dat zéker laten weten en kijken met welke oplossingen ze komen. Die service mag je echt verwachten.
safrat schreef:
13-04-2021 19:27
Ik ben geweest, maar ben niet enthousiast. Het is een stuk lichter. Beetje gelig. Dat heeft de kapper bewust gedaan omdat het grijzige dan minder opvalt.

Het was veel goedkoper dan ik dacht. 230. Highlight 1/2 ipv 1/1. De stylist was niet wie ik had verwacht. Wel een topstylist, maar niet de beste.

Ik overweeg nu om het nog maar een keer te laten doen maar dan in mijn eigen kleur.
Je hebt 230 euro betaald en je bent niet tevreden. Dan kan je gewoon teruggaan. 400 was absurd maar dat betekent niet dat 230 een koopje is.

Het mag dan wel Peetoom zijn, maar juist zij hebben een naam hoog te houden. Die hebben ze niet waargemaakt dus moeten zij nu zorgen dat je alsnog tevreden bent.
safrat schreef:
13-04-2021 19:27

Jeetje voor dat geld en dan niet tevreden. Terug gaan. Zelf mijn thuiskapper helpt je als je niet tevreden bent.
Ik wilde eigenlijk noot meer een voet binnen zetten, maar ik ben toch maar teruggegaan. :)

Ik kreeg nu een Gloss Color met Rinse After Color in mijn eigen kleur. Het is iets donkerder. Op zich is het gewoon wat ik had dus ik ben nu wel tevreden.

Ik moet alleen om de 6 weken terug, wat ik liever doe dan geel haar houden.
Dus je bent terug gegaan, hebt aangegeven dat je niet tevreden bent met de kleur en hun besluiten om je haar maar gewoon naar de oude kleur terug te verven ipv iets te doen aan de blonde kleur? Vindt je dat niet een beetje makkelijk en zonde van de €230,- die je hebt neergelegd?

Oja en ze verwachten dat je elke 6 weken weer terugkomt en telkens weer geld geeft om te laten fixen wat hun niet naar jouw wens hebben gedaan?
Wat zonde dat je een mwahhhh gevoel hebt overgehouden! Ik ben wel benieuwd wat je had verwacht maar niet hebt gekregen? Wat hadden ze anders kunnen doen?
Wat jammer dat je zo’n rotervaring hebt. Voor dat geld mag je een goede oplossing verwachten, en geen oplossing die alsnog zoveel (duur) onderhoud vergt.
Het was geen vervelende ervaring. Alleen gisteren baalde ik heel erg.

De kapster heeft het wel doorgesproken. Ze vond mijn haar niet grijs genoeg. Ze zei ook dat bij volledig verven ik dan te vaak terug moest komen en dat mijn eigen haarkleur mooi was.

De communicatiefout lag bij de highlight. Ze heeft blond genomen terwijl ik dacht dat ik bruin kreeg. En de toner was geel (al weet ik niet of dat kan). Het resultaat was dat het bovenop een stuk lichter was met een gelige gloed. De grijze haren op m'n achterhoofd onderop niet waren weggewerkt en overal was kleurverschil, want ik ben donkerbruin tot donkerblond met een rode gloed en ze had alleen het haar wat je kan zien geverfd. Dat verschil kon je goed zien als ik het opstak, maar bij de kapper was het gewoon los.

Maar waar het precies aan ligt weet ik niet. Ik heb tegen haar gezegd dat ik mijn oude kleur wilde houden, maar het grijze weg moest. Dus op zich is het raar dat ze blond kiest.

Vandaag kreeg ik iemand anders en zij was erbij en toen zei ze weer dat ik dan om de 6 weken terug moest komen, maar ik heb gezegd dat ik dat liever deed dan met een gelige kleur te lopen.

Ik heb nu een foto laten zien van mijn haar waarbij je goed de kleur van m'n haar kan zien. En dat hebben ze nagemaakt. Dat had ik beter gelijk kunnen doen. Ik ben alleen niet donkerblond meer aan de onderkant, maar ik weet ook niet of dat nou zo'n succes was.

Het is dus niet de oplossing die ze hebben gekozen om er nog maar wat van te maken. Het is wat ik in eerste instantie wilde. Zo ongeveer dan.

De gloss color is trouwens veel goedkoper. 1/3 van de prijs highlight 1/1.
Balen dat ze het zo verprutst hebben Safrat :-[
Durf je een foto te delen van je haar? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Niet quoten.
Ik haal de foto weer weg.

Ik had het van achter nog niet gezien. De kleur is hetzelfde alleen lijkt het van voren donkerder.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 15-04-2021 16:25
55.95% gewijzigd
Ach, wie heeft mooi haar nodig met zo'n schoenen collectie. :flirting:
Jufjoke schreef:
15-04-2021 13:52
Ach, wie heeft mooi haar nodig met zo'n schoenen collectie. :flirting:
Haha, ja ik heb heel veel schoenen.
Inderdaad wat een toffe schoenen! Je haar ziet er best natuurlijk uit, ik vind het mooi. :heart:
oh boy! En ik dacht dat IK ene mooie collectie had, wauw!

En je haar: het oogt zo niet geel, integendeel, mooi een beetje rood.

Ik ben zelf donkerblond tot lichtbruin van mezelf en heb ook grijze haren, volgens mij zijn daar wat betreft verven twee opties voor: of alles verven in je eigen kleur en ja; dan zal je om de zoveel weken terug moeten ivm uitgroei, of highlightst> ik heb het laatste en dan diverse tinten blond, de grijze haren groeien daar vrolijk tussendoor maar vallen niet zo op
Ik vind het wel mooi hoor! Maar dat is op afstand natuurlijk, weet niet hoe het er van dichtbij uit ziet en wat je precies wilde.
In alle eerlijkheid: eigenlijk ben ik niet zo onder de indruk van het resultaat qua kleur. Het ziet eruit als maagdelijk haar dat gewoon een peper-en-zout kleur van nature heeft. Niet als een coupe waar net meer dan €200,- voor betaald is.
Sorry als dat rot overkomt, maar dit is echt geen vaktechnisch hoogstandje dat de prijs rechtvaardigt. Het is heus niet lelijk, maar een knap staaltje werk kan ik het ook niet noemen.
Het spijt me als het te bot overkomt.
Het is zeker geen peper en zout. Dat is meer blond denk ik. Het is echt donkerbruin naar een beetje lichtbruin met wat rood. Donker roodblond volgens een kapper. Gewoon zo als het was. En eerlijk gezegd vind ik het wel knap dat ze de haarkleur precies kunnen herstellen en dat is natuurlijk wel een maagdelijke kleur.
guppekop schreef:
15-04-2021 14:48
oh boy! En ik dacht dat IK ene mooie collectie had, wauw!

En je haar: het oogt zo niet geel, integendeel, mooi een beetje rood.

Ik ben zelf donkerblond tot lichtbruin van mezelf en heb ook grijze haren, volgens mij zijn daar wat betreft verven twee opties voor: of alles verven in je eigen kleur en ja; dan zal je om de zoveel weken terug moeten ivm uitgroei, of highlightst> ik heb het laatste en dan diverse tinten blond, de grijze haren groeien daar vrolijk tussendoor maar vallen niet zo op
Dat is wat de kapster ook vertelde. Dat blonde was ook bedoeld om het grijze minder opvallend te maken.

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het nog een keer ga doen. Gister was m’n haar bij mijn hoofdhuid nat en hard. Ik dacht een restant verf dus ik heb het gewassen maar vanmorgen was het weer zo. M’n hoofdhuid voelt heel plakkerig. Gisteren deed het ook best wel pijn. Misschien kan ik niet tegen haarverf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven