Bh zien door overhemd werk
zaterdag 24 april 2021 om 20:01
Hallootjes,
Bij mij op werk (mcdonalds) werken we met overhemden. Nu is het zo dat als je als meid geen top/shirt aan hebt je de bh kan zien tussen de knoopjes door. Het schijnt dus niet door maar je kijkt dus letterlijk door de gaatjes naar binnen. Heel vervelend dus want het valt gewoon goed op. En dan praten we nog niet over de mannen die al kwijlend naar je kijken. Nu is het zo dat het binnenkort zomer word waarbij ten eerste de overhemden al enorm warm zijn met werk en ten tweede je dus als meid er sowieso al iets onder aan moet hebben.
Ik heb er al over geklaagd bij het management maar die zeggen eigenlijk gewoon dikke pech.
Ik en andere meiden (ik ben jammer genoeg de enigste die wat zeg tegen management) zien de zomers ook echt niet zitten qua kleding.
Weet iemand of hier iets tegen gedaan kan worden? Of een andere oplossing?
Bij mij op werk (mcdonalds) werken we met overhemden. Nu is het zo dat als je als meid geen top/shirt aan hebt je de bh kan zien tussen de knoopjes door. Het schijnt dus niet door maar je kijkt dus letterlijk door de gaatjes naar binnen. Heel vervelend dus want het valt gewoon goed op. En dan praten we nog niet over de mannen die al kwijlend naar je kijken. Nu is het zo dat het binnenkort zomer word waarbij ten eerste de overhemden al enorm warm zijn met werk en ten tweede je dus als meid er sowieso al iets onder aan moet hebben.
Ik heb er al over geklaagd bij het management maar die zeggen eigenlijk gewoon dikke pech.
Ik en andere meiden (ik ben jammer genoeg de enigste die wat zeg tegen management) zien de zomers ook echt niet zitten qua kleding.
Weet iemand of hier iets tegen gedaan kan worden? Of een andere oplossing?

zaterdag 24 april 2021 om 20:42
zaterdag 24 april 2021 om 20:45
Je weet dat op warme dagen het beter is om katoenen kleding te dragen dan zo min mogelijk kleding dragen?
Iedere dag is gehaktdag
zaterdag 24 april 2021 om 20:56
Het is een uniform van een heel groot bedrijf. Een individuele filiaal manager kan daar niet zo veel aandoen.
Aankaarten bij de ondernemingsraad of iets dergelijks. Want zoals jij het beschrijft hebben alle meiden daar last van. En samen sta je sterk.
Ik kom zelden tot nooit bij de MacD maar mij is het niet opgevallen dat er veel inkijk is. Terwijl ik meestal wel even check hoe uniformen zitten.
Een meid achter het raam is natuurlijk altijd spannend voor een man
Een hemdje onder een overhemd/blouse is juist vaak comfortabeler in de zomer dan zonder. Wel een katoenen kiezen.
Aankaarten bij de ondernemingsraad of iets dergelijks. Want zoals jij het beschrijft hebben alle meiden daar last van. En samen sta je sterk.
Ik kom zelden tot nooit bij de MacD maar mij is het niet opgevallen dat er veel inkijk is. Terwijl ik meestal wel even check hoe uniformen zitten.
Een hemdje onder een overhemd/blouse is juist vaak comfortabeler in de zomer dan zonder. Wel een katoenen kiezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 24 april 2021 om 20:56
Maar dan draag je een katoenen hemd onder een polyester overhemd. Heeft dat wel nut dan? Als het wel zo is kan ik het wel gewoon proberen. Het klinkt alleen niet logisch haha
zaterdag 24 april 2021 om 20:59
Bij de mac is het zo dat je als baas van het filiaal zelf mag bepalen wat voor werkkleding je hebt. Zo heb je bij de een polo's en bij de andere overhemden. Ze hebben het er wel over gehad om dus ook polo's in de zomer te doen maar dat koste te veel geld.hamerhaai schreef: ↑24-04-2021 20:56Het is een uniform van een heel groot bedrijf. Een individuele filiaal manager kan daar niet zo veel aandoen.

zaterdag 24 april 2021 om 21:15
Jemig, ik snap sommige van de reacties niet:
- een meid achter het raam
- wat denk je dat die mannen doen?
Ik denk dat TO het niet waardeert dat ze bekeken wordt als een stuk vlees. Ze staat daar gewoon hamburgers en friet door een raam aan te geven om haar geld te verdienen.
Helaas is de bedrijfskleding schijnbaar een uitnodiging voor mannen om zich als debielen te gedragen.
En moet zij zich daar maar niets van aantrekken of extra kleding eronder gaan dragen.
Triest dat we schijnbaar nog steeds in een land vol holbewoners zitten, die bij de aanblik van een doorkijkje meteen geen controle meer hebben over hun speekselklieren en vergeten zijn dat je iemand aankijkt in het gezicht als je er mee praat ipv alleen nog tegen de borsten te praten. Toen ik voor het laatst naar de mijne keek, hadden ze nog steeds geen mond om mee terug te praten.
Ik denk dat TO het niet waardeert dat ze bekeken wordt als een stuk vlees. Ze staat daar gewoon hamburgers en friet door een raam aan te geven om haar geld te verdienen.
Helaas is de bedrijfskleding schijnbaar een uitnodiging voor mannen om zich als debielen te gedragen.
En moet zij zich daar maar niets van aantrekken of extra kleding eronder gaan dragen.
Triest dat we schijnbaar nog steeds in een land vol holbewoners zitten, die bij de aanblik van een doorkijkje meteen geen controle meer hebben over hun speekselklieren en vergeten zijn dat je iemand aankijkt in het gezicht als je er mee praat ipv alleen nog tegen de borsten te praten. Toen ik voor het laatst naar de mijne keek, hadden ze nog steeds geen mond om mee terug te praten.
Nope

zaterdag 24 april 2021 om 21:20
Ik denk dat je er nu een veel groter issue van maakt dan het is.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-04-2021 21:15Jemig, ik snap sommige van de reacties niet:

Ja, een doorkijkje kan leuk zijn. Daar kom ik als man ronduit voor uit. Over tot de order van de dag. Fritesaus erbij?

zaterdag 24 april 2021 om 21:29

zaterdag 24 april 2021 om 21:34
Met een stel veiligheidsspelden is de inkijk zo voorbij TO!
Makkelijkst is om de eerste keer de spelden er in te doen als je je overhemd niet aan hebt, misschien zelfs binnenste buiten, daarna goed om draaien en dan trek je m dus over je hoofd aan met alleen de knoopjes boven en beneden de speld dicht (hoop dat je t snapt
)
Makkelijkst is om de eerste keer de spelden er in te doen als je je overhemd niet aan hebt, misschien zelfs binnenste buiten, daarna goed om draaien en dan trek je m dus over je hoofd aan met alleen de knoopjes boven en beneden de speld dicht (hoop dat je t snapt

Een zebra is geen paard met strepen

zaterdag 24 april 2021 om 21:46
.
Ik denk dat jij als man helemaal niet snapt hoe het voelt voor een vrouw om zo bekeken te worden. Dus misschien moet je even gaan zitten en je mond houden.
zaterdag 24 april 2021 om 22:01
zaterdag 24 april 2021 om 22:04
Iets van katoen onder al dat plastic in die overhemden kon het nog wel eens minder erg maken.
Ik heb ooit een zomer lang in een wasserij gewerkt. Daar was het s ochtends om 6 uur 32 graden binnen. En dan moesten de meeste apparaten nog aan en de zon nog gaan branden. Stond je in een hal van 42 graden, met een grote bak stomend wasgoed dat je in een droger stopte, of uit die droger haalde en dan in een moordend tempo in een vouwmachine moest invoeren.
Zelfs de keuken van een campingrestaurant met snackbar,bar en a la carte gedeelte in een gebouw zonder airco was minder heet dan die wasserij. De Mac was lang zo hard werken niet, laat staan even warm.
Een goed hemd dat niet voor de helft uit elastiek of plastic is gemaakt uitproberen. Linnen, katoen, bamboe dat soort vezels. En dan niet strakker dan strak.
Je bloes. Dichtnaaien, extra drukknopen erin naaien, klittenband erin naaien, dichtspelden.
zaterdag 24 april 2021 om 23:51
Zelf vind ik een katoenen hemd juist fijn in de zomer! Het vangt vocht op waardoor je geen vlekken hebt op je blouse en het beschermd tegen de warmte van polyester.
Bij de HEMA zijn ze lekker lang en vaak in de aanbieding!
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 25-04-2021 10:25
1.77% gewijzigd
zondag 25 april 2021 om 08:35
Het is typisch voor vieze kerels om dit soort gedrag te bagatelliseren

zondag 25 april 2021 om 10:47
Eigenlijk moet je een mannen blouse aan doen. Daar zitten de knopen links en heb je vanaf rechts geen inkijk. Maar je zult nu vast een vrouwe blouse aan hebben en dan heb je idd te maken met inkijk vanaf rechts. Dat is niet zo handig aan het loket.
Kun je eventueel anders gaan staan? (Als dichtnaaien, hemdjes en klitteband geen oplossing zijn?)
Kun je eventueel anders gaan staan? (Als dichtnaaien, hemdjes en klitteband geen oplossing zijn?)
zondag 25 april 2021 om 14:00
Een hemdje vangt juist het zweten onder je oksels op.
Honey, you should see me in a crown
zondag 25 april 2021 om 14:05
Ik werkte ook bij McDonalds dat was toen ook al zo. Er zitten hele grote openingen tussen de knoopjes. Een maat groter gaat niet helpen. Het enige dat helpt is een hemdje eronder. Daarnaast valt het in de zomer wel mee. Het is dan warmer buiten dan bij jullie binnen. Alleen boven de grill is het warm, maar bij ons stonden daar voornamelijk jongens.