Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:30
In hoeverre er sprake van dwang was, dat wordt helemaal niet voldoende duidelijk uit de post. Dat is echt een heel gecompliceerde kwestie jongens. Nee zeggen en het dan toch doen is absoluut niet ok, maar er is dan gewoonweg niet automatisch sprake van verkrachting.
De man was onder invloed. Dat geldt als dreiging onder dwang. Je kan juridisch er een leuk steekspel van maken, maar het gaat natuurlijk om wat TO voelt. Gevoelsmatig is tegen je zin seks hebben verkrachting. Het maakt niet zoveel uit of ze eventueel voor de wet gelijk daarin zou krijgen, tenzij ze aangifte zou doen natuurlijk.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 17:58
Ik denk eerder dat de mensen die wat TO is overkomen aan het "downplayen" zijn aan het manipuleren zijn. Want onddanks dat we in 2021 leven, krijgen vrouwen nog altijd mee "dat ze niet moeilijk moeten doen" als ze voor zichzelf opkomen.
Exact.
De volgende stap is dat vrouwen zich daar niets meer van aan moeten trekken. Mond open blijven trekken. En als anderen dat "moeilijk" vinden dan zijn ze wat mij betreft onderdeel van het probleem.

Ik kan van veel zaken de nuances inzien. Nooit van seks tegen je wil in. Nu niet, nooit niet.
loisnvt schreef:
02-05-2021 18:07
Duh, inderdaad, 29 stuks om precies te zijn, maar wat is je punt?
Je gaat voorbij aan de geestesgesteldheid van de dader.
Friezin71 schreef:
02-05-2021 17:59
Djiez, TO geeft zelf aan dat ze haar man niet om zich heen kan hebben. Waarom vecht jij iets uit op zo'n precair topic?
Nou idd.
Ik zie het wel verschijnen als PB wanneer er iets uitgepraat moet worden.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:08

Want die is wel in orde bij 1 messteek?
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:47
Groot gelijk heeft ze. Wat een nare dingen plemp jij neer.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:44
Reden: Quote verwijderd
14.92% gewijzigd
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:08

Yeah right, dat verzacht de boel als het om een geliefde gaat aanzienlijk ja :facepalm:
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:05
Er is een zeer essentieel verschil tussen 1 messteek en 30 messteken, een uitermate groot verschil.
Dat is dus niet zo.. Elke situatie is anders met andere gevoelens erbij. Maar ik kan me goed voorstellen dat TO heel erg geschrokken is van wat haar man kan doen, bijvoorbeeld. Dat zijn ook steken. Verkrachting binnen een relatie is niet minder erg omdat er al een seksuele relatie tussen die 2 is.
loisnvt schreef:
02-05-2021 18:10
Yeah right, dat verzacht de boel als het om een geliefde gaat aanzienlijk ja :facepalm:
Je zou je af kunnen vragen wat de dader gedreven heeft om als een waanzinnige door te blijven steken.

Eentje zou je koelbloedig kunnen noemen.
Ik ben erg verbaasd over sommige reacties. Wat schofterig trouwens, om te zeggen dat het allemaal niet zo erg is of om te suggereren dat het geen verkrachting is. Dat is het natuurlijk wel. Het is een misdrijf en de meeste mannen veranderen niet in verkrachters als ze dronken zijn. De mannen die dat wel doen hebben sowieso al een probleem met empathie/ geweten. Met zo’n man kan je niet verder. Ik wens de schrijfster veel sterkte en hoop dat ze de hulp krijgt en zoekt die ze nodig heeft.
Iedere dag is gehaktdag
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:32
Reden: Quote en reactie victim blaming
99.29% gewijzigd
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:12
Je zou je af kunnen vragen wat de dader gedreven heeft om als een waanzinnige door te blijven steken.

Zit toch niet zo dom te lullen in een topic over zo'n serieus onderwerp.
Am Yisrael Chai!
Cateautje schreef:

Er bestaan geen goede redenen voor verkrachtingen. En ook geen verzachtende omstandigheden..
fashionvictim schreef:
02-05-2021 18:13
Zit toch niet zo dom te lullen in een topic over zo'n serieus onderwerp.
Och meid toch, wat kom je toch weer liefdevol binnen waaien. :D

Altijd weer een genoegen. :heart:
DeSlager schreef:
Ik ben erg verbaasd over sommige reacties. Wat schofterig trouwens, om te zeggen dat het allemaal niet zo erg is of om te suggereren dat het geen verkrachting is. Dat is het natuurlijk wel. Het is een misdrijf en de meeste mannen veranderen niet in verkrachters als ze dronken zijn. De mannen die dat wel doen hebben sowieso al een probleem met empathie/ geweten. Met zo’n man kan je niet verder. Ik wens de schrijfster veel sterkte en hoop dat ze de hulp krijgt en zoekt die ze nodig heeft.
Eens! Daarom denk ik dat er al eerder dingen gebeurd moeten zijn die niet ok waren als het op grenzen aankomt in deze relatie.
DeSlager schreef:
Op dit moment is het, zoals het omschreven is door to, geen misdrijf.

Het is wel absoluut niet goed te praten.
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:14

Precies zo dus.
DS1971 schreef:

laat die advocaat nou eens er buiten, het gaat niet om het juridische verhaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
DS1971 schreef:

Ga ergens anders deze discussie voeren het is schofterig om die hier te voeren.
Iedere dag is gehaktdag
DS1971 schreef:

Ze heeft sex tegen haar zin gehad, en dit ook aangegeven dat ze niet wilde. Dat is gewoon verkrachting.
DS1971 schreef:

Zeg je dat ook tegen je dochters wanneer ze dit meemaken? :-( Ze bevroor!
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:13
Helemaal eens hiermee.
waarom ben je het hier mee eens?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
PizzaVreter schreef:
Eens! Daarom denk ik dat er al eerder dingen gebeurd moeten zijn die niet ok waren als het op grenzen aankomt in deze relatie.
Ja dat zou heel goed kunnen. Het is absoluut geen normaal gedrag.
Iedere dag is gehaktdag
Sjulia schreef:
Er bestaan geen goede redenen voor verkrachtingen. En ook geen verzachtende omstandigheden..
Ik weet ook echt niet wat ik hier lees.
DS1971 schreef:

Waarom niet? Er is geen consent en haar lichaam wordt binnengedrongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven