Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Attraverso schreef:
07-05-2021 17:09
Maar heb je dan wel een gewone date voorgesteld? Staat dat gepland?
Nee er staat nog niets. Was ook even weg. En iets houdt me toch tegen geloof ik.
En nu ik hier toch ben :), vraag ik me af hoe jullie je zouden voelen bij het idee de rest van je leven nooit meer een relatie te zullen hebben.?

Zou je daar OK mee zijn? Of roept dat idee/beeld gevoelens op als angst/onrust/eenzaamheid/verdriet oid?

Volgens mij schreef julus hier laatst dat zij er wel ok mee is/zou zijn.

Ik zou graag ook zo "zen" zijn. Maar ik moet toegeven dat het idee dat ik nooit dat gevoel van liefde en verbinding met/voor 1 bijzonder persoon (en vice versa) ga ervaren.. Dat ik daar "niet echt blij" van word.

Om me heen krijgen mensen kinderen en zit vrijwel iedereen in 'n relatie. Iedereen zit in z'n "gezinsbubbel". Niet dat ik daar behoefte aan heb, maar wel aan 1 bijzonder iemand met wie ik een band heb die ik met niemand anders heb,voor wie ik speciaal ben, met wie ik m'n leven kan delen.

Ik weet dat ik mijn leven niet van iemand anders moet laten afhangen en zelf mijn leven vorm moet geven en gelukkig zijn.

Ik onderneem genoeg dingen in m'n eentje, met vrienden, heb mooie reizen gemaakt alleen. Maar ik heb dat wel gezien. Ik zou 't nu gewoon graag willen delen.

Ik heb veel gedate maar de liefde is niet zo maakbaar naar mijn idee. Het is niet een kwestie van maar zoveel mogelijk daten en dan kom je op 'n gegeven moment iemand tegen met wie 't klopt/past en klikt.
En ik weet niet of ik nog wel zo'n zin heb in al dat daten. Het kost me veel energie en ik heb maar echt zelden dat het echt klikt (en dan vaak toch weer niet echt wederzijds).

Nou ja.. Heel verhaal en wellicht voelt het wat als inbreken wat ik hier doe.. Maar ik ben wel benieuwd hoe andere vrijgezellen mensen hier tegenaan kijken /zich over voelen..
Hoi Eva.

Hier een stille meelezer.
Zelf date ik niet.
Het laatste keer was het in 2011.
En ik ben 13 jaar single.
Ik heb nu ook het idee,dat ik de rest van mijn leven single blijf.

Maar ik vind het niet erg,hoe ouder ik word,hoe minder ik er zin in heb,in al dat gedate.
Ik heb mijn eigen plekje,vrienden.
Ik vind het goed zo.

Iedereen heeft om mij heen heeft kinderen of hebben een relatie.
Maar dat is ook niet altijd zaligmakend.
Ik heb geen kinderen,dus maakt dat allemaal veel gemakkelijker.

Maar als je jonger ben,en je heb een kinder wens is dat wel lastiger.

Ik hecht veel aan mijn vrijheid,en de hele tijd appen,daar heb ik een schurt hekel aan.
Ik ben te druk met mijn werk en sport.

Ik vind het prima zo.
eva333 schreef:
07-05-2021 18:45
En nu ik hier toch ben :), vraag ik me af hoe jullie je zouden voelen bij het idee de rest van je leven nooit meer een relatie te zullen hebben.?

Zou je daar OK mee zijn? Of roept dat idee/beeld gevoelens op als angst/onrust/eenzaamheid/verdriet oid?

Volgens mij schreef julus hier laatst dat zij er wel ok mee is/zou zijn.

Ik zou graag ook zo "zen" zijn. Maar ik moet toegeven dat het idee dat ik nooit dat gevoel van liefde en verbinding met/voor 1 bijzonder persoon (en vice versa) ga ervaren.. Dat ik daar "niet echt blij" van word.

Om me heen krijgen mensen kinderen en zit vrijwel iedereen in 'n relatie. Iedereen zit in z'n "gezinsbubbel". Niet dat ik daar behoefte aan heb, maar wel aan 1 bijzonder iemand met wie ik een band heb die ik met niemand anders heb,voor wie ik speciaal ben, met wie ik m'n leven kan delen.

Ik weet dat ik mijn leven niet van iemand anders moet laten afhangen en zelf mijn leven vorm moet geven en gelukkig zijn.

Ik onderneem genoeg dingen in m'n eentje, met vrienden, heb mooie reizen gemaakt alleen. Maar ik heb dat wel gezien. Ik zou 't nu gewoon graag willen delen.

Ik heb veel gedate maar de liefde is niet zo maakbaar naar mijn idee. Het is niet een kwestie van maar zoveel mogelijk daten en dan kom je op 'n gegeven moment iemand tegen met wie 't klopt/past en klikt.
En ik weet niet of ik nog wel zo'n zin heb in al dat daten. Het kost me veel energie en ik heb maar echt zelden dat het echt klikt (en dan vaak toch weer niet echt wederzijds).

Nou ja.. Heel verhaal en wellicht voelt het wat als inbreken wat ik hier doe.. Maar ik ben wel benieuwd hoe andere vrijgezellen mensen hier tegenaan kijken /zich over voelen..
Hi, ik herken je verhaal erg van toen ik wel single was. Ik vond daten ook vaak niet echt leuk en wilde wel een relatie, maar niet de hele tijd daar mee bezig zijn. Ik denk dat het verlangen en het genieten van de single voordelen naast elkaar kunnen bestaan. Achteraf had ik me hier iets minder druk over willen maken.Je leven kan enorm veranderen in een korte tijd. Dus ik zou proberen niet te denken in termen als voor altijd. Bijna alles is tijdelijk.
eva333 schreef:
07-05-2021 17:54
Ik kom even uit de meeleesstand. Dit klinkt heel erg leuk!

Via welke site of app doe je deze contacten op? Of heb je dan een hond nodig? :P

Ik ben soms 't daten helemaal zat. Dit lijkt me eigenlijk 'n veel leukere manier van mensen ontmoeten.

Zit al langer te denken dat ik 't daten misschien maar even 'n tijdje moet laten en me meer op mezelf, vrienden en leuke mensen in 't algemeen moet richten.
Ik ben Belgische, het zijn fb groepen en de leden zijn enkel Vlaams maar er zijn heel veel groepen. Kan me niet voorstellen dat die in NL niet zouden bestaan. Ik ben lid van 'maar' 3 groepen om het overzichtelijk te houden maar die hebben elk 2-3000 leden, ik vind in heel Vlaanderen steeds enkele vrouwen die mee willen. Zoek op FB op 'samen wandelen' 'wandelmaatje' en je gaat vast iets vinden.
Laat iets weten, ben benieuwd wat je er van vindt.
Antoon69 schreef:
07-05-2021 17:55
Nee, in mijn witte birkenstocks met kalknagels.
Weet je dat ik daar niet eens de zin en de energie voor had? Hij vroeg daarna nog iets en heb gewoon niet meer gereageerd.
fladder schreef:
07-05-2021 18:29
Nee er staat nog niets. Was ook even weg. En iets houdt me toch tegen geloof ik.
Lijkt me toch wel een leuk contact. Hier in deze draad lees ik ook soms dat men heel origineel uit de hoek moet komen of er niet gereageerd wordt dus mss doet hij daarom zo 'zijn best'. Ik ben het daar niet mee eens trouwens. Ik zou zelf iets voorstellen.
Eva ik had nooit kunnen denken dat ik in dit stadium zou komen maar ik kom zo veel waardeloze mannen tegen dat ik veel liever single blijf. Heb vriendinnen die al jaren in deze fase zitten en heb altijd gezegd dat ik zo nooit wou worden maar kijk. Ik rol er vanzelf in. De korte interactie die ik had met die man vandaag sterkt me enkel in die gedachte. Liever single dan met zo'n loser.
Heb een leuk leven, leuke vooruitzichten, een toffe relatie zou welkom zijn maar met wat nu op mijn pad komt hoeft het helemaal niet.
Heb die man net een bericht gestuurd. Dat ik behoorlijk ben afgekapt op zijn opmerking. Of hij dat face to face ook tegen een vrouw zou zeggen die hij amper kent en waarom hij denkt dat dat via social media wel kan. Dat geen enkele vrouw daar zit op te wachten en het behoorlijk respectloos vind. En daarna heb ik hem geblokkeerd.
attraverso wijzigde dit bericht op 07-05-2021 20:11
1.06% gewijzigd
Attraverso schreef:
07-05-2021 19:49
Heb die man net een bericht gestuurd. Dat ik behoorlijk ben afgekapt op zijn opmerking. Of hij dat face to face ook tegen een vrouw zou zeggen die hij amper kent en waarom hij denkt dat dat via social media wel kan. Dat geen enkele vrouw daar zit op te wachten en het behoorlijk respectloos heb. En daarna heb ik hem geblokkeerd.
Goed zo! Je hoopt dat zo’n simpele ziel er iets van op steekt.
Attraverso schreef:
07-05-2021 19:28
Eva ik had nooit kunnen denken dat ik in dit stadium zou komen maar ik kom zo veel waardeloze mannen tegen dat ik veel liever single blijf. Heb vriendinnen die al jaren in deze fase zitten en heb altijd gezegd dat ik zo nooit wou worden maar kijk. Ik rol er vanzelf in. De korte interactie die ik had met die man vandaag sterkt me enkel in die gedachte. Liever single dan met zo'n loser.
Heb een leuk leven, leuke vooruitzichten, een toffe relatie zou welkom zijn maar met wat nu op mijn pad komt hoeft het helemaal niet.
Zo sta ik er ook in. Ik heb ook veel gedate en ook tijden gehad dat ik het heel graag wilde. Naarmate de tijd verstreek nam die behoefte af maar dat kwam eerder door mijn persoonlijke ontwikkeling dan door die tijd. Ik had nogal wat overtuigingen, en ervoer leegte. Had verlatingsangst. Daar ben ik mee aan de slag gegaan en daten was daarbij een perfect hulpmiddel. De behoefte aan aandacht en bevestiging van mannen nam af, maar dit heeft veel tijd gekost. Zeg maar, jaren.
En nu ben ik op het punt dat ik die leegte niet meer hoef op te vullen door een man. Daar waar ik me voorheen rot en ongelukkig voelde als ik geen mannelijke aandacht had, haal ik dat nu uit andere dingen. Of nergens uit. Ik heb het niet meer nodig en daarmee voel ik ook niet meer die enorme drang om iemand te hebben.

Lastig uitleggen merk ik. Maar dit is hoe het voor mij in elkaar steekt. Ik kan me echter prima voorstellen dat jij die behoefte wel heel erg hebt, om die speciale man te vinden. Ik ken het gevoel. Het gaf veel onrust bij mij en dat was niet goed. Als het jou niet in de weg zit, is het toch prima dat je die behoefte hebt?

Eea neemt trouwens niet weg dat ik op mijn oude dag wel nog met iemand samen wil zijn. Dat lijkt me nu ook fijn, alleen niet in een hele vaste relatievorm. Af en toe samen iets ondernemen zou wel een aanvulling kunnen zijn.
Attraverso schreef:
07-05-2021 19:23
Lijkt me toch wel een leuk contact. Hier in deze draad lees ik ook soms dat men heel origineel uit de hoek moet komen of er niet gereageerd wordt dus mss doet hij daarom zo 'zijn best'. Ik ben het daar niet mee eens trouwens. Ik zou zelf iets voorstellen.
Hij zit er pas net op. Daar zit een beetje mijn aarzeling denk ik, hij is nog niet zo lang uit elkaar. Ik ken die fase :)
Lees net een profiel van een Engelse man, zoekt iemand om sex mee te hebben als hij in Amsterdam is!? Dan ga je toch naar de hoeren? Mijn hemel, en dan zo’n saaie nietszeggende kop met zonnebril.
Wel eerlijk om dat meteen in je profiel te zeggen.
Maar ik verlies zo steeds meer de zin om op dating apps te gaan.
Ik denk dat de meeste toeristen of expats dat zoeken als ze op een datingapp staan. Ze gaan natuurlijk weer terug naar huis. Zodra ik zie staan " tot dan en dan in ....." of bij locatie Schiphol sla ik over.
fladder schreef:
07-05-2021 22:47
Hij zit er pas net op. Daar zit een beetje mijn aarzeling denk ik, hij is nog niet zo lang uit elkaar. Ik ken die fase :)
Ja dan is de kans best groot dat je een rebound wordt.
Ik kom onderhand over als uberkritisch, maar als iemand pas net single is sla ik ook over😁

En ik tref daar dus velen van. Nog in scheiding, net uit lange relatie, nog samenwonend met ex etc. Nee bedankt.
Als je dat in de chat al afkapt is het geen centje pijn.

En zo is de spoeling flinterdun😅
Dido, ik weet niet of je nog meeleest maar ik ga er vanuit dat het nog steeds leuk is met lover?
Net een fotoreactie, leuke foto dus nu zijn we aan het chatten. Tot nu toe heel leuk!
Julus schreef:
07-05-2021 23:15
Ja dan is de kans best groot dat je een rebound wordt.
Ik kom onderhand over als uberkritisch, maar als iemand pas net single is sla ik ook over😁

En ik tref daar dus velen van. Nog in scheiding, net uit lange relatie, nog samenwonend met ex etc. Nee bedankt.
Als je dat in de chat al afkapt is het geen centje pijn.

En zo is de spoeling flinterdun😅

Misschien dat je dan wel gewoon klaar bent Julus. En dat je voortaan gelukkig bent met enkele goede vriendinnen en wandelen of in je tuintje rommelen. Ik heb veel alleenstaande vrouwen in mijn straat die zo'n leven leiden. Meestal zijn ze wat ouder dan jij, rond hun 40/50ste gescheiden en ze hebben het ogenschijnlijk wel naar hun zin. Vaak een mager postuur met woeste grijze haardos. Ze moeten er niet aan denken om een man in hun leven te hebben. Mijn eigen moeder is/was ook zo iemand. Zou met iedere man binnen 10 minuten ruzie hebben.
Mannen van haar leeftijd waren ook vaak strontvervelend trouwens.
Julus schreef:
08-05-2021 00:04
Net een fotoreactie, leuke foto dus nu zijn we aan het chatten. Tot nu toe heel leuk!
Ik lees steeds bij jou over een foto reactie, welke site is dat?

Sorry dames heb het heel druk gehad dus verder weinig reactie van mijn kant...maar leef en lees wel mee met jullie hoor..
fladder schreef:
07-05-2021 22:47
Dat is natuurlijk een niet onbelangrijk gegeven wat de zaak helemaal verandert.
Maar wat bedoel je met niet zo lang uit elkaar? Na een huwelijk van 19 jaar met 3 kinderen en koophuis of een lat relatie van 2 jaar?
Mimali schreef:
08-05-2021 07:37
Ik lees steeds bij jou over een foto reactie, welke site is dat?

Sorry dames heb het heel druk gehad dus verder weinig reactie van mijn kant...maar leef en lees wel mee met jullie hoor..
Paiq. Daar kun je fototoernooien houden en dan komt er een winnaar uit, die je een bericht kunt sturen.
Soms kreeg ik dagelijks een bericht en soms weken niks. Nu ineens weer wel.
Antoon69 schreef:
08-05-2021 00:18
Misschien dat je dan wel gewoon klaar bent Julus. En dat je voortaan gelukkig bent met enkele goede vriendinnen en wandelen of in je tuintje rommelen. Ik heb veel alleenstaande vrouwen in mijn straat die zo'n leven leiden. Meestal zijn ze wat ouder dan jij, rond hun 40/50ste gescheiden en ze hebben het ogenschijnlijk wel naar hun zin. Vaak een mager postuur met woeste grijze haardos. Ze moeten er niet aan denken om een man in hun leven te hebben. Mijn eigen moeder is/was ook zo iemand. Zou met iedere man binnen 10 minuten ruzie hebben.
Dat zou zomaar kunnen. Ik vind het ook een hoop gedoe. Komt misschien ook omdat ik het allemaal al meerdere keren gehad heb. Ik ben - op deze jaren na- nooit single geweest. Het is goed zo.
Julus schreef:
08-05-2021 10:44
Paiq. Daar kun je fototoernooien houden en dan komt er een winnaar uit, die je een bericht kunt sturen.
Soms kreeg ik dagelijks een bericht en soms weken niks. Nu ineens weer wel.
Oh okee, apart concept wel maar het kan werken natuurlijk..
Mimali schreef:
08-05-2021 11:24
Oh okee, apart concept wel maar het kan werken natuurlijk..
Dit is maar 1 functie. Maar meestal doe je aan speeddaten. Dus met elkaar chatten obv wie er online is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven