Tikkie van vriend
zaterdag 15 mei 2021 om 08:53
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
zaterdag 15 mei 2021 om 15:31
Maar er wordt gesproken over pensioenleeftijd. Pensioen suggereert eigen inkomen/werk, en dan ga je er bij je pensioen op achteruit.
Blijkbaar bedoelt TO AOW-leeftijd.
zaterdag 15 mei 2021 om 15:34
Voor veel mensen zijn die termen inwisselbaar. Mijn moeder heeft sinds haar trouwen nauwelijks gewerkt maar heeft het ook over toen wij met pensioen gingen. Ze zijn bijna even oud dus kregen ongeveer gelijk aow.
zaterdag 15 mei 2021 om 15:56
AOW is ook een pensioenvorm, maar dan niet uit werk.
Maar ik reageerde op iemand die het verhaal erom betwijfelde, daarbij gaf ik aan dat een situatie waarbij het totale inkomen er vanaf de pensioengerechtigde leeftijd op vooruit gaat wel vaker voorkomt.
zaterdag 15 mei 2021 om 16:30
Alleen tikkies betalen die je zelf redelijk vind en op jouw termijn. Bij ieder tikkie op een voor jou handig moment uitleggen waarom je wel of niet of gedeeltelijk betaalt.
Zelf ook assertiever zijn, hem niet onderhouden.
Als hij samenwonen niet kan betalen kan hij weer naar zijn moeder.
Als hij zeurt negeren, zeggen dat je zo geen zin hebt te betalen of afkappen.
Je maakt het hem veel te makkelijk en hij heeft duidelijk niet zoveel ervaring met relaties, omgaan met geld etc.
Je kunt daar geduld in hebben en proberen duidelijk te maken hoe jij het wil, hij is er zelf ook nogal assertief over dus laat maar zien hoe jij het graag wil in jouw huis.
Even weer de verhoudingen rechtzetten denk ik.
Zelf ook assertiever zijn, hem niet onderhouden.
Als hij samenwonen niet kan betalen kan hij weer naar zijn moeder.
Als hij zeurt negeren, zeggen dat je zo geen zin hebt te betalen of afkappen.
Je maakt het hem veel te makkelijk en hij heeft duidelijk niet zoveel ervaring met relaties, omgaan met geld etc.
Je kunt daar geduld in hebben en proberen duidelijk te maken hoe jij het wil, hij is er zelf ook nogal assertief over dus laat maar zien hoe jij het graag wil in jouw huis.
Even weer de verhoudingen rechtzetten denk ik.
zaterdag 15 mei 2021 om 16:32
Als ze er dagen mee wachten wel, maar als mensen nog aan het werk/onderweg/ergens op visite zijn dan hoeven ze toch niet stante pede jouw tikkie te betalen? Ze zei dat ze het zou regelen als ze thuis was, dat is dezelfde dag nog neem ik aan. Dat lijkt me vlot genoeg.essychan schreef: ↑15-05-2021 09:08Los van of jouw vriend van je profiteert of niet. Als je een betaalafspraak met iemand hebt vind ik wel dat je deze zo snel mogelijk moet voldoen. Het is immers een kleine moeite dat zo gedaan is. Bij vriendinnen waarvan ik weet dat ze direct een Tikkie betalen vind ik het geen probleem om voor te schieten, maar ik heb ook een gruwelijk hekel als iemand lakoniek zegt dat ie dat later wel doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 15 mei 2021 om 16:34
Wat betreft de kosten: dat hij geen geld betaalt voor douchen, wassen, et cetera, dat snap ik ergens nog, dat zijn heel kleine kosten en lastig uit te rekenen hoeveel je moet bijdragen. Als hij al een half jaar mee eet zonder bij te dragen vind ik dat wel echt schaamteloos - en als hij dan wel zelf continu om geld loopt te zeiken zou ik dat echt een afknapper vinden.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 15 mei 2021 om 16:36
Nou dat inderdaad, hij zal toch ergens al in de 40 of 50 zijn neem ik aan en dan zo maar bij zijn moeder vandaan bij jou intrekken.REDHOTHEAD schreef: ↑15-05-2021 09:48Ik snap niet hoe vriend jou een tikkie durft te sturen terwijl hij gratis bij jou woont, zou voor mij een eerste afknapper zijn. Dat hij nog nooit op zichzelf heeft gewoond vind ik ook een rode vlag
Veel succes met zijn opvoeding.
zaterdag 15 mei 2021 om 16:54
zaterdag 15 mei 2021 om 17:16
Nou ja, als zijn moeder de 65 nog niet bereikt heeft, of 67, dan zal hij haast wel niet in de 50 zijn. Of ze moet wel heel jong moeder zijn geworden.
zaterdag 15 mei 2021 om 18:11
Staat dat ergens?
zaterdag 15 mei 2021 om 20:23
Dat je hier niet gigantisch op afknapt snap ik niet helemaal.. Zelf nooit moeilijk over geld gedaan, maar dit soort gedrag valt toch op? Is dit nooit eerder opgevallen denk ik dan?
Ik zou hier het gesprek over aangaan en wel vandaag. Jullie wonen zo goed als samen, dus dan zou dit gesprek direct kunnen plaatsvinden. Heel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Heel eerlijk zou ik er geen zin meer in hebben, maar dat is misschien makkelijk gezegd zo van achter een scherm. Maar laat je alsjeblieft niet bespelen, want het lijkt hier wel op.
Ik zou hier het gesprek over aangaan en wel vandaag. Jullie wonen zo goed als samen, dus dan zou dit gesprek direct kunnen plaatsvinden. Heel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Heel eerlijk zou ik er geen zin meer in hebben, maar dat is misschien makkelijk gezegd zo van achter een scherm. Maar laat je alsjeblieft niet bespelen, want het lijkt hier wel op.
zaterdag 15 mei 2021 om 21:12
zaterdag 15 mei 2021 om 21:42
Het kan ook een gebrek zijn aan ervaring. Misschien regelt zijn moeder alle kosten en helpt hij alleen met huur/G+E/ water en verder niets. Hij kent dus alleen maar een beperkt aantal kostenposten en is gewend dat zijn spaarrekening volgens een bepaald patroon verloopt. Een reden om voor veel mensen hier om geen relatie aan te gaan maar het lijkt nu wel of hij een misdadiger is. Sommige dingen moet je leren en sommigen leren dit later dan anderen, ook geen ramp.