Dresscode Dubai
zaterdag 15 mei 2021 om 18:10
Alles, op de temperatuur in de zomer naLollypop68 schreef: ↑15-05-2021 17:53Heb je de post van humanista überhaupt gelezen? Wat is er zo leuk dan? De restaurants, de shopping malls en de zwembaden?
En ja, die post had ik gelezen, maar daar staat weinig boeiend, laat staan belangrijk in. Zo'n "holier than thou"-types, daar vang je niets mee aan.
zaterdag 15 mei 2021 om 18:26
Nou dat vind ik dan wel weer behoorlijk grof en daar schrik ik ook van eerlijk gezegd.
zaterdag 15 mei 2021 om 18:29
Nou, met een beetje onderzoek kom je erachter dat die post wel ontzettend overdreven was en dat er heel veel dingen instaan die gewoonweg niet waar zijn. Het was voor mij heel duidelijk een verhaal van iemand die er zelf nooit is geweest en alleen maar uit derde hand wat voorbeelden kan geven.Lollypop68 schreef: ↑15-05-2021 18:26Nou dat vind ik dan wel weer behoorlijk grof en daar schrik ik ook van eerlijk gezegd.
zaterdag 15 mei 2021 om 18:36
Ik zal mij er eens wat meer in verdiepen, ik ben er zelf ook nog nooit geweest. Maar er is nog steeds op grote schaal spraken van mensenrechtenschennis aldaar, toch..?Loekie12345 schreef: ↑15-05-2021 18:29Nou, met een beetje onderzoek kom je erachter dat die post wel ontzettend overdreven was en dat er heel veel dingen instaan die gewoonweg niet waar zijn. Het was voor mij heel duidelijk een verhaal van iemand die er zelf nooit is geweest en alleen maar uit derde hand wat voorbeelden kan geven.
Maar goed, ik neem het topic nu mee een hele andere kant op en dat was hier niet de bedoeling
zaterdag 15 mei 2021 om 18:38
Zekers maar als je er niet zelf verkracht bent en in de gevangenis gestopt dan heb je die info niet uit de eerste hand, dus je kan alleen maar zeggen dat je er niet heen moet gaan als je wel gaat, logisch toch?Lollypop68 schreef: ↑15-05-2021 18:36Ik zal mij er eens wat meer in verdiepen, ik ben er zelf ook nog nooit geweest. Maar er is nog steeds op grote schaal spraken van mensenrechtenschennis aldaar, toch..?
zaterdag 15 mei 2021 om 18:38
Laat gaan. Het is een zuignap eerste klas....Lollypop68 schreef: ↑15-05-2021 18:26Nou dat vind ik dan wel weer behoorlijk grof en daar schrik ik ook van eerlijk gezegd.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zaterdag 15 mei 2021 om 19:25
Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar welke dingen niet waar zijn die ik schrijf. Heel veel dingen ook nog.Loekie12345 schreef: ↑15-05-2021 18:29Nou, met een beetje onderzoek kom je erachter dat die post wel ontzettend overdreven was en dat er heel veel dingen instaan die gewoonweg niet waar zijn. Het was voor mij heel duidelijk een verhaal van iemand die er zelf nooit is geweest en alleen maar uit derde hand wat voorbeelden kan geven.
zaterdag 15 mei 2021 om 19:42
Ik ben in maart geweest en toen was de temperatuur oke. Lange broek met een t shirt of een jurkje. Prima om de omgeving te verkennen. 'S avonds een jasje erover. Juli/augustus werd iig dik afgeraden vanwege de hitte.
Wat betreft kleding: het barst er van de (Engelse) toeristen dus er loopt echt van alles rond. Tot gerafelde hotpants met spaghettihempjes aan toe (ook in de mall). Dus ze zullen je heus niet uitzetten als je zoiets draagt, maar ik droeg het liefst zo min mogelijk blote schouders of ultrakorte broekjes. Maar dat doe ik in NL ook niet. Op het strand, a la, maar verder nogal ordinair. Jurkjes kunnen prima en neem voor de zekerheid een sjaaltje mee in je tas.
Wat betreft kleding: het barst er van de (Engelse) toeristen dus er loopt echt van alles rond. Tot gerafelde hotpants met spaghettihempjes aan toe (ook in de mall). Dus ze zullen je heus niet uitzetten als je zoiets draagt, maar ik droeg het liefst zo min mogelijk blote schouders of ultrakorte broekjes. Maar dat doe ik in NL ook niet. Op het strand, a la, maar verder nogal ordinair. Jurkjes kunnen prima en neem voor de zekerheid een sjaaltje mee in je tas.
zaterdag 15 mei 2021 om 21:27
Je stuk mist 30% nuance.
Als je verkracht wordt ga je niet naar de gevangenis bijvoorbeeld. Dat is te kort door de bocht. Niet dat het hele verhaal nou zo rooskleurig is, maar dit is echt te kort door de bocht.
Verder zie ik Dubai meer als curiositeit dan een plek waar ik graag naar toe ga. Leuk om een keer gezien te hebben, maar what the f@ck...
zondag 16 mei 2021 om 00:26
dat laatste had ik ook idd. Leuk voor de ervaring om het een keer gezien te hebben (ga vooral high tea-en in het Burj al Arab voor een over de top experience), maar ik vond een keer genoeg.kadanz schreef: ↑15-05-2021 21:27Je stuk mist 30% nuance.
Als je verkracht wordt ga je niet naar de gevangenis bijvoorbeeld. Dat is te kort door de bocht. Niet dat het hele verhaal nou zo rooskleurig is, maar dit is echt te kort door de bocht.
Verder zie ik Dubai meer als curiositeit dan een plek waar ik graag naar toe ga. Leuk om een keer gezien te hebben, maar what the f@ck...
zondag 16 mei 2021 om 08:23
Laat ik het dan zo zeggen dat als je verkracht wordt, dan word je veroordeeld voor seks buiten het huwelijk. Als buitenlander word je door internationale druk niet snel opgesloten, maar ik denk dat dat voor de plaatselijke bevolking wel anders is. Er gaan dus heel weinig mensen naar de gevangenis na een verkrachting, logisch want wie doet er dan nog aangifte.kadanz schreef: ↑15-05-2021 21:27Je stuk mist 30% nuance.
zondag 16 mei 2021 om 08:29
Vertel dat aan deze vrouwen uit Oostenrijk en Noorwegen:
https://www.parool.nl/nieuws/verkrachte ... ~b1927aa3/
Verkrachting is daar net als hier strafbaar. Maar seks voor het huwelijk ook. Als je als ongehuwde vrouw aangifte doet van verkrachting "beken" je daarmee meteen ook dat je zelf een misdrijf gepleegd hebt.
Ik hoop dat die idiote regel inmiddels is aangepast, maar ik zou er niet op vertrouwen
zondag 16 mei 2021 om 09:17
humanista schreef: ↑16-05-2021 08:23Laat ik het dan zo zeggen dat als je verkracht wordt, dan word je veroordeeld voor seks buiten het huwelijk. Als buitenlander word je door internationale druk niet snel opgesloten, maar ik denk dat dat voor de plaatselijke bevolking wel anders is. Er gaan dus heel weinig mensen naar de gevangenis na een verkrachting, logisch want wie doet er dan nog aangifte.
Dit is echt te zwart/wit en het ligt wel iets genuanceerder.
Verkrachting is strafbaar in de UAE, en ongeveer 10% van de slachtoffers doet aangifte. In de VS is dat nog geen 20%, dus er wordt overal relatief weinig aangifte gedaan. In westerse landen is dat vaak uit schaamte, gebrek aan vertrouwen in nut en noodzaak, etc. In de UAE speelt o.a. angst voor straf, sociale status en druk van de familie meer een rol.
Een vrouw zal nooit gestraft worden voor een verkrachting op zich, maar ze kan wel gestraft worden voor “oneerbaar gedrag” als haar gedragingen een verkrachting mede mogelijk hebben gemaakt. Denk bijv aan het vrijwillig alleen zijn met een man van buiten haar familie, het zonder begeleiding van een man buitenshuis verblijven, het vrijwillig instemmen met seks (ook al werd dat later een nee) buiten het huwelijk, het vrijwillig innemen van alcohol en/of drugs voorafgaand aan het feit, enz. Deze gedragingen zijn daar voor vrouwen namelijk altijd strafbaar, ook als er geen verkrachting plaats heeft gevonden.
De vrouw wordt in dergelijke rechtszaken dus niet gestraft voor de onvrijwillige seks op zich, maar eventueel wel voor gedragingen zoals hierboven omschreven, voor zover die gedragingen aangetoond kunnen worden. Er wordt daarom ook altijd onderzoek gedaan naar het gedrag van de vrouw in kwestie voorafgaand aan zo’n feit.
De UAE kent een combinatie van “normale” rechtspraak en Sharia, waarbij de Sharia-straffen over het algemeen alleen aan Moslims worden opgelegd. Dat betekent dat niet-Moslim buitenlanders meestal alleen een boete, gevangenisstraf en uitzetting riskeren, terwijl Moslim-buitenlanders en locals ook regelmatig tot Sharia-straffen (waaronder lijfstraffen zoals zweepslagen of zelfs steniging) worden veroordeeld.
zondag 16 mei 2021 om 09:24
-Livia- schreef: ↑16-05-2021 08:29Vertel dat aan deze vrouwen uit Oostenrijk en Noorwegen:
https://www.parool.nl/nieuws/verkrachte ... ~b1927aa3/
Verkrachting is daar net als hier strafbaar. Maar seks voor het huwelijk ook. Als je als ongehuwde vrouw aangifte doet van verkrachting "beken" je daarmee meteen ook dat je zelf een misdrijf gepleegd hebt.
Ik hoop dat die idiote regel inmiddels is aangepast, maar ik zou er niet op vertrouwen
Dit klopt dus niet, zie mijn eerdere post. Een verkrachting wordt niet automatisch gezien als strafbare seks buiten het huwelijk voor het slachtoffer. Maar zoals dit artikel ook aangeeft, wordt wel altijd onderzocht of de vrouw mogelijk andere strafbare feiten heeft gepleegd die het strafbare feit mede mogelijk maakten, zoals bijv vrijwillig 1op1 afspreken met de dader.
zondag 16 mei 2021 om 10:53
Oooohhh, nou, niks aan de hand dan toch! Hartstikke leuk land om op vakantie te gaan.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-05-2021 09:17Dit is echt te zwart/wit en het ligt wel iets genuanceerder.
Verkrachting is strafbaar in de UAE, en ongeveer 10% van de slachtoffers doet aangifte. In de VS is dat nog geen 20%, dus er wordt overal relatief weinig aangifte gedaan. In westerse landen is dat vaak uit schaamte, gebrek aan vertrouwen in nut en noodzaak, etc. In de UAE speelt o.a. angst voor straf, sociale status en druk van de familie meer een rol.
Een vrouw zal nooit gestraft worden voor een verkrachting op zich, maar ze kan wel gestraft worden voor “oneerbaar gedrag” als haar gedragingen een verkrachting mede mogelijk hebben gemaakt. Denk bijv aan het vrijwillig alleen zijn met een man van buiten haar familie, het zonder begeleiding van een man buitenshuis verblijven, het vrijwillig instemmen met seks (ook al werd dat later een nee) buiten het huwelijk, het vrijwillig innemen van alcohol en/of drugs voorafgaand aan het feit, enz. Deze gedragingen zijn daar voor vrouwen namelijk altijd strafbaar, ook als er geen verkrachting plaats heeft gevonden.
De vrouw wordt in dergelijke rechtszaken dus niet gestraft voor de onvrijwillige seks op zich, maar eventueel wel voor gedragingen zoals hierboven omschreven, voor zover die gedragingen aangetoond kunnen worden. Er wordt daarom ook altijd onderzoek gedaan naar het gedrag van de vrouw in kwestie voorafgaand aan zo’n feit.
De UAE kent een combinatie van “normale” rechtspraak en Sharia, waarbij de Sharia-straffen over het algemeen alleen aan Moslims worden opgelegd. Dat betekent dat niet-Moslim buitenlanders meestal alleen een boete, gevangenisstraf en uitzetting riskeren, terwijl Moslim-buitenlanders en locals ook regelmatig tot Sharia-straffen (waaronder lijfstraffen zoals zweepslagen of zelfs steniging) worden veroordeeld.
zondag 16 mei 2021 om 11:25
Posts vol halve waarheden en hele onwaarheden, zijn zelden meer dan die bemerking waard.Lollypop68 schreef: ↑15-05-2021 18:26Nou dat vind ik dan wel weer behoorlijk grof en daar schrik ik ook van eerlijk gezegd.
zondag 16 mei 2021 om 13:45
Wat jammer dat je zo reageert.
Je wil mensen wijzen op de misstanden, die er zeker zijn, maar wees dan volledig in je reactie zodat de info die je geeft gewoon kloppend is. Dan is je punt veel sterker. Door dingen uit hun verband te rukken en dan ook nog eens sarcastisch te reageren op nuancering, zijn mensen juist minder geneigd om jouw reactie serieus te nemen.
En voor de goede orde: ik stel nergens dat er niks aan de hand is en ik moedig ook niemand aan om er gezellig vakantie te vieren.
Ik ben er zelf wel meermaals geweest (en ook in andere islamistische landen). Hun normen en waarden verschillen enorm van de mijne, en ik hoop dan ook dat er dingen gaan veranderen, voor alle mensen daar en voor de vrouwen in het bijzonder. Waar dat duizenden jaren niet gebeurde omdat deze landen van oudsher heel gesloten waren, gebeurt dat de laatste decennia in toenemende mate wel, en dat is dus mede doordat zij nu en op termijn steeds afhankelijker zijn geworden en nog zullen gaan worden van de Westerse wereld, en dan met name ook van het toerisme vanuit de Westerse landen. In die zin draagt het toerisme indirect juist bij aan de positieve veranderingen voor de mensen daar.
En nee, dat gaat niet hard, want een cultuur verander je nu eenmaal niet zo snel. Kijk als voorbeeld maar naar de VS, waar racisme nog altijd een enorm probleem is, ondanks alle stappen die decennia geleden al genomen zijn om gelijkwaardigheid te bewerkstelligen. In dat licht bezien veranderen ze in het Midden-Oosten nog sneller dan in de VS.
zondag 16 mei 2021 om 16:20
Waarom vind jij het belangrijk om mijn bijdrage te nuanceren? Het komt op hetzelfde neer. Als je als vrouw niet bestraft wordt voor de verkrachting op zich, maar wel voor het feit dat jij een man blijkbaar in de gelegenheid hebt gesteld jou te verkrachten (en dat is nogal snel het geval natuurlijk) dat lijkt mij dat niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd.
zondag 16 mei 2021 om 16:27
humanista schreef: ↑16-05-2021 16:20Waarom vind jij het belangrijk om mijn bijdrage te nuanceren? Het komt op hetzelfde neer. Als je als vrouw niet bestraft wordt voor de verkrachting op zich, maar wel voor het feit dat jij een man blijkbaar in de gelegenheid hebt gesteld jou te verkrachten (en dat is nogal snel het geval natuurlijk) dat lijkt mij dat niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd.
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Maar ik snap nu wel waarom jij nuance niet belangrijk vindt, want kennelijk begrijp je dat dus gewoon niet.