2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Michigan, wat kun je toch mooi schrijven! Over de anticonceptie, wij gebruiken ook condooms maar ik word daar ook niet echt vrolijk van. Ik heb de pil afgezworen, maar ik denk toch dat ik weer met een lichte pil begin zodra ik ben gestopt met de borstvoeding. Ik vind het toch het makkelijkst. En het zal dan denk ik toch maar voor een korte periode zijn (nee teddy, ik hoef nog niet in het onderste rijtje hoor ), en mocht het toch niet bevallen dan stop ik weer.

Floor, good luck bij de huisarts en tandarts. Controle of mag je voor wat heftigers? Leuk weekend gehad dan?

Rossia, hoe is het? Moet je al :puke: ? Weer lekker aan het werk?

OGG, fijn dat hij de kv ook lekker vindt. Het zal toch wat zijn als hij dat vertikt om te drinken. Maar je hebt er die dat doen. Ben je mooi klaar mee!

Jobje, hoe is het met je? Pffff pffff pffff? Wat een verhaal zeg van de galstenen van jobman. Gelukkig is het nu weer goed.

Missc, ik wil ook thuis zijn vandaag heerlijk!

Uk zit niet helemaal lekker in zijn vel. Gisteren wat koortsig, heel sloom, al 2 of 3 nachten dat hij 's nachts ineens moet huilen en dan ook echt overstuur zodat we een uur met hem zoet zijn. Vannacht dus ook weer....... Zo zielig. Hij is ook erg verkouden. Hopen dat het snel weer beter wordt.
Hey Meiden,

Jobje, hoe is het met Jobman? Heeft hij zij telefoon weer terug. Ik hoop het voor je, want Jobman zonder telefoon is nu niet echt heel handig.

Michigan, ben waarschijnlijk te laat om je succes te wensen. Hoop dat het allemaal goed is gegaan vanmorgen. Wel vreemd he om mini te moeten achterlaten en weer aan het werk te gaan. Gelukkig kun je halve dagjes proberen deze week. En inderdaad beweeglijk typ!! Het lijkt me heel plezierig om op jouw conceptiedag een positieve test te hebben, bedankt voor deze info trouwens Ik mag in principe alles doen, behalve alcohol en heel fanatiek sporten, dus dat laat ik nu maar even.

Teddy, voor jou dus geen anti-conceptie meer. Toch raar dat als je stopt met de pil je eigenlijk pas in de gaten hebt, wat al die hormonen met je lijf doet en dat het heerlijk is zonder!! Voor mij ook geen hormoon meer en condooms zijn ook voor ons ook overbodige luxe straks.

Mimpje, voor jou ook geen AC meer. Volgens mij denken alle vrouwen van NL er na de bevalling zo over. Best grappig eigenlijk. Ben je heerlijk aan het genieten. Lekker hoor!!

Missc, weer een beetje bijgeslapen en uitgerust?

Floortje, fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent. Al is heel erg verkouden zijn ook niet echt heel prettig. Ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Je hebt eerst nog een ronde clomid en wat IUI's voor de boeg en daar kun je ook heel goed zwanger van worden, maar ik snap je vrees en frustratie ! Het is niet leuk zo lang te moeten wachten, maar jouw tijd komt ook!

Hier gaat alles goed. Heb het wachten prima onder controle, maar het aftellen is begonnen!
Ellein cross!!

Vergat te zeggen dat je echt een waanzinnig hippe fiets hebt uitgezocht! Wat zielig dat mini niet in zijn hummetje is. Hoor toch veel om me heen dat mensen ziek en verkouden zijn. Er hangt weer iets in de lucht ofzo. Oh en nee, nog niet boven de pot gehangen
Cross floor. Kan me voorstellen dat je de moed soms even verliest. De stap om wel met een behandeling te starten is natuurlijk ook groot. Het is wel je lichaam waar dan van alles mee gaat gebeuren en de romantiek van het maken van een kindje laat je dan varen. Ik hoop echt dat het niet nodig is en dat de chinese meneer net dat laatste zetje is op weg naar een mooi kindje.
Cross Rossia! Druk hier zeg....... Geniet nog maar even van je kotsloze ochtenden, dat gaat snel veranderen
Floortje, als je wilt wachten, moet je wachten. Maar teleurstelling op teleurstelling is ook niet leuk. Je kunt het wel voor je uitschuiven, maar dan ben je inmiddels 2 jaar verder. Ben je bang voor de behandeling, of voel je het als een soort falen voor jezelf? Ik vind het heel knap van je hoe je elke keer weer de kracht verzameld om door te gaan. En wie weet lukt het ineens. Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn. Maar misschien komt jullie droom wel een stukje dichterbij door wat hulp van de medische wereld. Bedenk wel dat jullie nu alles al proberen. Je kan niet zeggen dat jullie er niet alles aan gedaan hebben.

Praat er eens over met de gyn volgende week. Misschien is het een idee om eens mee te lezen of te praten op het topic ' na een jaar niet zwanger...' Daar zitten allemaal mensen in het zelfde schuitje. Wie weet kunnen zij je van advies voorzien. Tis voor mij natuurlijk makkelijk praten. Doe mijn best om met je mee te leven, maar ik kan nooit zeggen dat ik weet hoe je je voelt. meid. tis je zo ontzettend gegund.
cross ellein en rossia

ellein, wat sneu dat je uk zich niet zo lekker voelt.

rossia fijn dat alles goed gaat. Nog een weekje meid!
Mooie woorden Teddy. Floor, ik sluit me helemaal bij Teddy aan
Oh ja, nog een vraagje waarop niemand mij waarschijnlijk antwoord kan geven, maar misschien levert meedenken al wat op .

Het wordt voor mij steeds lastiger om uk in badje te doen. Liggen dat wil meneer niet meer, maar zitten vindt hij super. Alleen dan moet ik hem dus met beide handen vasthouden anders glipt hij onderuit met alle gevolgen van dien. Maarrrrrr hoe moet ik hem dan zijn haren wassen en uitspoelen? Ik heb namelijk maar 2 handen . Vriendlief helpt me dan, maar dat schiet niet op als ik alleen ben. Iemand tips? Wij hebben geen groot bad waar ik zo'n steun in kan zetten waar hij in kan zitten, dus dat is geen optie.....
ellein is dit iets zitje voor in bad

of deze nog een zitje

staan er meerdere op. zoeken op badzitje. Of zijn die allemaal te groot?
anoniem_62387 wijzigde dit bericht op 25-05-2009 13:24
Reden: links moeten het wel doen natuurlijk...
% gewijzigd
hmmm de links werken nog niet...maar in de rij staan een groene en een blauwe stoel met zuignappen...die met die kikker is leuk
Meld mbib!

Michigan, ik vind het ook ontzettend lief van je dat je nog zo uitgebreid op iedereen reageert als je een tijdje geen tijd hebt gehad om te reageren.

Je vroeg of Jobman geopereerd moet worden. Nou, in principe hoeft dat niet, want normaal gesproken heeft hij niet zo'n last van z'n galstenen, maar als hij nou vaker van die aanvallen krijgt dan zal het misschien wel moeten. Hij gaat nu in ieder geval heel goed opletten dat hij niet te vet eet en geen koffie meer en weinig alchohol, maar dat laatste drinkt hij toch al bijna niet.

Verder heeft hij zijn telefoon terug. Ik heb gisteren een smsje gestuurd naar de vinder met de mededeling dat ik hoogzwanger ben, en ons adres erbij en zo. Nou, de charmes van een vrouw werken wel, want nog geen 10 minuten later kwam hij de telefoon brengen, haha.

Floortje, ik kan me ook voorstellen dat je liever meteen aan de zwaardere behandelingen begint omdat je dan misschien meer kans maakt. Het is je eigen beslissing (als de gyn het ook goed vindt), maar misschien moet je nog een paar maandjes de clomid en kruiden afwachten. Of kun je Floorman niet nog een zaadtest laten doen en als die dan weer slechter is toch meteen met IUI of IVF beginnen?

Ellein, zielig dat ukje verkouden is, maar het hangt echt in de lucht. Jobman is ook erg verkouden (nou Jobman komt wel erg veel voor in mijn verhalen de laatste tijd he...).

Met het badje kan ik je niet helpen, maar het lijkt me wel lastig.

Er bestaan toch ook zitsteuntjes voor in het kleine badje?

Nou, straks weer echo, duim maar voor me dat het weer regelmatig is. Als het nu goed is ben ik pas echt gerustgesteld, dan lijkt het wel of het gewoon helemaal over is.
Jobje, wat een aardige meneer! Gelukkig heeft jobman zijn telefoon weer terug. Ik duim voor een goede echo....

Teddy, dat zitje wilde ik kopen maar dat past dus niet in een klein badje . Leek mij ook een perfecte oplossing, maar dat gaat hem niet worden helaas.
ah ellein, daar was ik al bang voor. zal eens verder googelen...
ff snel, want mini moppert...

Ellein, is een tummytub niks voor jouw mini? Mijn mini is er echt helemaal weg van. Ik heb hem nooit vast (sta er wel direct naast natuurlijk) en heb zo beide handen vrij om zijn haartjes (die hij overigens nog steeds niet heeft ) te wassen enzo. Ik weet neit wat voor badstandaard je hebt, maar ik heb er eentje van bebejou en daar hebben ze een 'baby bubble' van. Dat is gewoon een tummytub, maar dan net een slag groter, dus daar kunnen ze nog wel een tijdje in.

Floortje, logisch dat je begint te twijfelen of je misschien toch meer stappen moet gaan ondernemen m.b.t. het zwanger-worden. Je wilt zo graag en als het dan nog niet lukt, wordt het elke keer moeilijker om weer vol goede moed verder te gaan. En natuurlijk wil je het het allerliefst gewoon via de natuurlijke weg. Misschien nog een maandje proberen en dan nog eens verder kijken?

Jobje, succes weer bij de echo! En hoogzwangere charmes werken idd vaak erg goed

Ok, moet nu echt mini gaan troosten...
ellein hoe vind je dit? opla babybad

is een badje waarin ze kunne zitten. Nieuwprijs rond 45,- misschien nog ergens goedkoper te vinden. zoals hierboven bijvoorbeeld.
Teddy, OGG, bedankt voor het meedenken. Hmmmm, ik weet niet of uk zich wel zo fijn voelt in een tummytub, als ik zijn gedag in bad bekijk . Ik zet hem altijd in de douche (hebben een lekkere grote inloopdouche) omdat ik anders de hele badkamer kan dweilen. Misschien dat we maar zo'n kinderstoel bij ikea moeten kopen en hem daarin zetten en dan douchen. Dat kan ik dan in ieder geval doen als ik alleen met hem ben.
Hoi!

Nou, de hartecho was goed! Alles regelmatig en geen verdikte hartspier of teveel vocht meer!

Ben heel blij dat het nu over is. Het was dus waarschijnlijk een virus dat het hart een tijdje ziek heeft gemaakt.

Ze zeiden wel dat we heel veel geluk hebben gehad, want het was een vrij ernstig beeld dat het hartje te zien gaf en ze dachten echt dat het een aanlegstoornis was, maar dat is dus gelukkig niet zo.

Ben dus vandaag 39 weken en hoop dat het niet veel langer duurt dan 40 weken, maar ja dat heb je niet voor het zeggen. Nu in ieder geval nog geen voortekenen.

Liefs, Jobje
Jobje, wat een goed nieuws!!! Wat zul je blij zijn. En hebben ze nog ontsluiting gemeten bij je??

Ellein, jullie hebben ook geen bad? Dilemma wat je dan moet doen he. Heb ook geen tips voor je, maar misschien is de ikea stoel een hele goede optie voor je.
Jobje wat geweldig zeg!! Oh wat heerlijk, geniet nu nog maar lekker van je laatste dagen (??) als zwangere vrouw.

Slim idee van de ikea stoel, Ellein! Ik heb ook geen andere tips voor je, helaas.

Ik ga gauw weer, heb babymeeting met het clubje van de zwangerschapsgym. Ben zo benieuwd hoe mooi alle kindjes zijn. Heb mijn ventje al in zijn leukste pak gehezen, nu even een fles erin en showen maar.
jobje wat een goed nieuws! oh wat zul je opgelucht zijn zeg. Ben echt blij voor jullie! Nu maar hopen dat de kleine zich snel wil laten zien. En dan genieten maar.

ellein, kinderstoel kan natuurlijk ook.

mimpje veel plezier met showen. Vond het ook ontzettend leuk om alle kindjes te zien. Ze zijn allemaal zo anders. Maar je eigen is altijd de mooiste.

ik heb alle hema beesten bij elkaar gespaard! joehoe...

voor wie moet ik nu sparen?
hey meiden

Jobje wat een ontzettend goed nieuws zeg, oh wat een opluchting zeg. Nu genieten van de laatste periode van de zwangerschap. Is de gyn nog handtastelijk geweest?

Ellein hihi ik zie het helemaal voor me, een kinderstoel in je douche. Maar misschien is het wel heel handig...

Teddy bedankt voor je lieve woorden, het klopt wat je zegt hoor. Vanmiddag met manlief goed gepraat en we willen de clomid wel de kans geven, het is namelijk wel echt iets doen dus....

mimpje veel plezier!!!

Rossia mijn duimen draaien hoor, voel je je anders dan anders nu?

zo vanavond lekker tv kijken, heb niet echt ergens zin in. Morgen weer werken.

X Floortje
Teddy je mag voor mij wel sparen!!
Hey meiden wat hebben jullie weer veel geschreven zeg! Nou manlief is weer thuis en ik ben helemaal blij!!!!!!!!!!

Even snel een reactie op Ellein, wij hebben destijds bij de Baby Planet een stoeltje gekocht met zuignapjes aan de onderkant voor in bad. Maar ik begrijp dat je m nog in het babybadje doet?? Waarom zet je het stoeltje dan niet gewoon op de grond van de douche en dan douche op de laagste stand en douchen maar. Als je dan zijn haar moet wassen douchekop ff opzij duwen et voila! Kids vinden hier allebei het douchen gaaf! Wij hebben trouwens in onze douchecabine ook een anti slipzeil liggen (bij de Blokker) daar kan oudste ook lekker op zitten en staan zonder uit te glijden. Nou, wie weet heb je er wat aan..

Ga ik snel weer ff wat voor t werk doen!
doen we floortje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven