2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Nou, de krampen nemen eigenlijk alleen maar toe, terwijl ik me toch heel rustig houd. Heb net het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik langs mag komen om de ontsluiting te checken. Denk dat ik nog maar even wacht. Wil Jobman ook niet van zijn werk weghalen. Maar ik denk dat we vanavond maar even gaan als het niet afzakt en dan zien we wel of we daar blijven of niet.

Ben voor de zekerheid in ieder geval mijn toilettas maar even in aan het pakken.

Het stomme is dat de krampen echt wel 1x per 3 a 5 minuten komen en langer dan een minuut duren, maar niet zo pijnlijk zijn dat ik moet puffen of het niet meer kan verdragen, maar het doet wel meer pijn dan straks.

Ann, ik denk dat ik wel gewoon gefeliciteerd mag zeggen toch?!
oh jobje, dit komt me heel erg bekend voor hoor. Pak je pyjama ook maar in...
Ann, ik vind het doodeng om op te schrijven, maareh... je lijkt wel zwanger!!!!! Oehhh... wat spannend!! Je weet wat ze zeggen hè: een vaag streepje is ook een streepje!

Jobje, bij jou klinkt het ook spannend! Ben benieuwd of dit voorweeen zijn of het begin van het echte werk, hou ons op de hoogte hoor! (ik krijg het er helemaal warm van: I'm next!)
Jobje, ben geen ervaringsdeskundige, maar dit klinkt wel als het begin van het echte werk toch?

Staat je zkh tas al klaar?
ik heb ook zo'n nerveus gevoel. Ann waarschijnlijk zwanger, jobje bijna aan het bevallen.
zo begon het bij mij ook. ik dacht nog, als dit het is is het een eitje.

viel dat daarna ff tegen....
Teddy, hoe lang duurde het bij jou voordat het echt heel pijn ging doen? Zit te twijfelen of ik Jobman naar huis zal roepen...
Jobje wat spannend!!! Ohhh dit klinkt zo bekend, het twijfelachtige gevoel, zal dit het zijn? Nog niet zo heel veel pijn dat je moet puffen etc.

Maar dit klinkt wel heel goed, oh meis ik hoop het zo voor je.

Ann ik heb gereageerd op je mail en wil je eigenlijk wel feliciteren hoor!!
Ik herleef gelijk mijn eigen bevalling weer, mijn binkie is vandaag alweer 2 maanden! Tijd voor een nieuwe baby zeg ik zo
Ann, heb ook effe gereageerd op je mail...
jobje, rond half 4 begonnen de krampen en tegen 9 uur deed het toch wel zeer. Heel erg pijn deed het pas de volgende ochtend. Maar tegen die tijd ben jij al bevallen. Aangezien mini een sterrenkijker was, schoot mijn ontsluiting voor geen meter (of cm) op
oeh spannend zeg...ga nu naar huis en ga eerst bij schoonmama eten. Daarna ben ik weer van de partij. Houdt ons op de hoogte jobje!
Jobje, wat spannend!! Heb je Jobman al gebeld of wacht je toch nog even? Toevallig zat ik vanmorgen in de auto te denken dat je vast a.s. donderdag zou gaan bevallen. Maar hopelijk gaat het dus nog eerder gebeuren! Heb je al een warme douche of een warm bad genomen? Oooooo, spannend.....misschien dus vandaag of morgen al een baby voor Jobje en Jobman...! Ik zeg GOOOOOOOOO Jobje!

Trouwens ook echt supernieuws van de echo zeg! Nu kun je met een gerust hart gaan bevallen

Ann, ook al zulk goed nieuws! Mijn vage streepje was echt veel vager dan dat van jou en het resultaat ligt hier naast me bellen te blazen Ik hoop op een mooie baby over een maand of 9!

missc, wel rustig aan doen hoor! Harde buiken zijn vaak ook en teken dat je het te druk hebt, ze fluiten je als het ware even terug. Ga lekker af en toe even liggen en neem je rust, het mag, je bent tenslotte zwanger!

michigan een goede eerste dag op het werk dus. En wat ontzettend lief van je collega's dat er een bos bloemen op je bureau stond!

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben idd toch maar de bv gaan afbouwen. Ik kolf nu 1 keer per dag en heb daarmee 2 van de 4 voedingen voor mini bij elkaar. Nu ben ik aan het twijfelen of ik nog even door zal gaan of dat ik toch maar ga stoppen. Dat laatste zou dan zijn in de hoop dat het zorgt dat mijn BI eindelijk verbetert. Ik weet dat het geen garantie is en stiekem hoop ik ook niet dat de bv de reden is dat ik nog steeds BI heb (want wil bij ene volgende ook weer graag bv geven), maar het komt wel vaker voor dat bv de BI in stand houdt en ik ben mijn BI echt zo ontzettend zat. Daarnet had ik het er nog met de fysio over dat ik vind dat er zo weinig vooruitgang in zit (was net nl. een keer extra bij haar omdat ik afgelopen week zoveel pijn heb gehad). Zij vindt juist dat het echt al heel veel is verbeterd, maar begrijpt mijn frustratie ook heel goed. Anyway, ik ben dus nu aan het twijfelen om morgen te gaan beginnen om die laatste kolfsessie ook te gaan afbouwen. Ik vind het zo jammer (vooral als mijn BI dan niet weg blijkt te gaan), want 1 keer per dag kolven zou ik nog heel lang kunnen volhouden, maar vind ook wel dat het eens tijd wordt om voor mijzelf te kiezen.

Zo...dat was weer een heel epistel....nu ga ik even gezellig uit eten met 2 collegaatjes (ja, ik heb ook wel heel gezellige collega's hoor )
Vind het nieuws rondom Jobje veel te spannend...misschien dat ik vanavond nog even de computer aanzet om te kijken of er nieuws is. En anders...first thing in the morning!
Ann, hoe voel je je nu? Heb je je vriend al gebeld? Kun je een klein beetje blij zijn?

En Jobje, hoe voel jij je? Job-man al gebeld? Wat een spanning hier op het forum! Ben helemaal plaatsvervangend nerveus!!

OGG, wat een lastig dilemma zeg. Ik ben bang dat ik je geen wijze raad kan geven hierover. Voorop staat dat ik echt vind dat jij alle recht hebt om nu voor jezelf te gaan kiezen. Zo lang als jij het hebt volgehouden.... maar de vraag is dan: wat is voor jezelf kiezen? Ik lees in je woorden dat je dat eigenlijk nog niet helder hebt, volgens mij. Is voor jezelf kiezen: accepteren dat je nog langer last hebt van BI (ook al doet de rest van de wereld dat misschien niet) omdat je zo graag nog even BV geeft? Of is kiezen voor jezelf je de kans gunnen dat de BI minder wordt? Wat het ook wordt - je kunt jezelf nooit verwijten maken dat je verkeerd gekozen hebt, zolang je maar zelf achter je keuze staan. Succes met beslissen!

Vandaag weer gewerkt. Werd om 10.45 uur, vlak voordat ik wilde gaan kolven, door mijn moeder gebeld. Mini weigerde pertinent de fles! En ik had gehoord dat ze er gisteren op het KDV ook al wat mee had zitten mieren (itt vorige keren). Dus ik als de donder daar naartoe want ik hoorde uk keihard krijsen op de achtergrond. Toch nog een flespoging gewaagd voordat ik haar zou aanleggen en dat is gelukkig toch nog gelukt! Gewoon even flink in die speen knijpen zodat er flink melk die keel in gaat, dan slikt ze wel. Daarna lukte het mijn moeder gelukkig ook. Toen ben ik thuis maar gaan kolven.

Nu dus nog maar 1 keer op kantoor gekolfd (gisteren). Ging redelijk, maar vond het wel lastig toch. Uiteindelijk 130 cc opbrengst terwijl ik er zeker 160 nodig heb. Heb besloten me daar niet te druk om te maken, dan desnoods 's avonds, op woensdag en in het weekend de rest er maar bij kolven, dat kan ook natuurlijk! Maar het is dus echt rechts die achterblijft - links leverde in no time 120 cc op en rechts heeft er dan gewoon écht geen zin meer in.

Dan nog een vraag - in navolging van de discussie die een tijdje terug op januari speelde Wordt bij ons vast niet zo verhit! In hoeverre voeden jullie nou echt op verzoek, en in hoeverre toch op schema? Zal de vraag even toelichten. Eerst voedde ik echt op verzoek. Dametje is nogal van de klok, dus dat werd vanzelf een schema omdat ze heel stipt om de 4 uur kwam. Maar gaandeweg merk ik, dat zij van het schema af begint te wijken terwijl ik toch nog probeer haar daaraan te houden..... ofwel: dat ik haar nu wakker maak als er langer tussen blijft. Zouden jullie dat ook doen? Of is het toch verstandiger haar te laten slapen? Maandag heb ik haar uiteindelijk om 7.45 gewekt, ik moest toch écht gaan voeden wilde ik ook nog een beetje op tijd op kantoor komen. En laatst heb ik haar 's avonds ook om 22.45 uur gewekt omdat ik wel graag naar bed wilde.... ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan!

Nu even vriendlief helpen met koken, daarna even de rest op mijn gemak bijlezen!
OGG ik kan je denk ik niet helpen bij deze beslissing, jammer he dat je geen garantie hebt voor minder/ geen pijn meer als je stopt met bv.

Echt super vervelend voor je dat nog zoveel pijn hebt,

Michigan misschien wilde mini gewoon graag dat je even naar huis kwam

Over het voeden op verzoek of een schema. Mini komt hier om de 4 uur en ik hou me wel redelijk aan het tijdschema. maar vanmorgen werd hij pas om 8 uur wakker en ik had om 7 uur echt geen zin om hem wakker te maken. uiteindelijk zit ik nu toch weer op het oude tijdschema maar vraag me niet hoe dat gekomen is..

Ik snap wel dat je s morgen optijd moet voeden, je zal toch naar je werk moeten. En s avonds maken wij mini ook wakker rond 23.00. Aan mij heb je dus eigenlijk niet zoveel, ik doe het denk ik het zelfde als jij.

Jobje hoe is het? Al flink aan de puf? Zet hem op he!!
Mijn hemel kijk je even een dagje niet en wat een spanning en sensatie gelijk.

Jobje, hoe is het pffffffff pfffffffffff, zet hem op!! Hoop dat Jobman al lekker thuis is bij je.

En dan lieve lieve Ann, ik geloof dat ik je voorzichtig mag feliciteren Ik zag een prachtig en prima leesbaar tweede streepje. 3x is scheepsrecht toch !
hoi meiden,

nog even voor het eten snel een bericht van mij. Werken ging weer goed vandaag, was leuk. Oh ik hoop zo dat dit het wordt.

Ann ik vind het een duidelijk streepje hoor, gefeliciteerd!!!!! Laat het dit keer allemaal goed gaan, zoals Rossia zegt 3x is scheepsrecht...

Jobje, hoe gaat het met de puf puf??

Ik kom straks nog wat uitgebreider terug.

x Floortje
Wat fijn Floor dat het werken daar je zo bevalt, ik hoop met je mee dat dit blijvend is!!
Jeetje wat een spanning en sensatie hier! Jobje succes.........Je kan het! Ik zeg er komt weer een jongetje aan!

Ann gefeliciteerd! Ik zie ook duidelijk een streepje hoor......Kan me voorstellen dat je nog niet te vroeg wilt juichen. Ik heb ook voor mn NOD getest maar weet niet meer zo goed hoeveel dagen ervoor.

Michigan ik heb me toen uk ongeveer 3 maanden was echt aan een schema vast gehouden. Dat betekende idd elke morgen om 7 uur wekken (als ze zelf nog niet wakker was). Ik zag mooie foto`s van je meisje op de mail.

Ik zou heel graag op jullie allemaal willen reageren maar ben zo ontzettend gaar. Ik ga lekker douchen en mn bed in! (ik word trouwens ook helemaal gestoord van die foutmelding, heb ik een mega lang bericht getikt is alles weg, pffffff!)
Jobje, hoe is het intussen met je? Ben zo benieuwd!!

Ann, durf je al een beetje blij te zijn? Vertrouwen op de goede afloop hoor, al is het nu nog allemaal zo onzeker en spannend!

Michigan, ben ook benieuwd naar de reacties op je vraag. Had hier laatst een stel over de vloer met een pasgeborene, die heftig aan t discussieren waren omdat zij t voedingsschema aan wilde houden en hij vond dat ze moest voeden aangezien de kleine duidelijk honger had... Ben benieuwd of wij als stel dat soort discussies ook straks gaan krijgen.. echt heel ongezellig!

OGG, wat vervelend dat de BI je nog zo veel last bezorgd. Is er trouwens dan een relatie tussen BV en BI, of hebt ik iets gemist? Michigan zei het al: elke beslissing is de juiste, als je er zelf maar volledig achter staat! Sterkte meid met t dilemma.

Angel, rust lekker uit! Fijne avond.

Teddy, lekker gegeten bij schoonmams?

Vriendlief is lekker sporten, joepie heb de bank en tv voor mezelf!
Rossia, vanavond is ook jouw sportavond toch, of sla je een x over?

Floor, fijn dat je het zo naar je zin hebt! Wanneer hoor je of je mag blijven?
Wat een spanning hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zet m op Jobje!!

En Ann, een voorzichtige felicitatie van mijn kant!

Michigan ik ben nogal van de schema´s. dus ik voed echt om de 4 uur. Smorgens wil dat nog wel eens afwijken, maar verder stipt hoor. En slaapt hij smiddags om 3 uur nog, tja dan maak ik m toch echt wel wakker.... tja, daar voel ik me goed bij en uk doet t er ook goed op.
Missc, ik zit heerlijk op de bank. Mag niet sporten van de dokter en oh oh oh wat vind ik dat erg ...

Jobje, hoe is het nou??

Floor, echt super dat je het zo naar je zin hebt daar. Echt heel erg fijn!!

Angel, leuk om weer even wat van je te horen. Slaap lekker straks.
Zo, weer even wat uitgebreider. Dank voor jullie reacties op de vraag over de anticonceptie. Erg grappig om te zien dat iedereen toch wel erg klaar lijkt te zijn met de pil! Hmm ik neig toch wel wat naar de Mirena, die tweede moet ik toch echt nog even niet aan denken

Floortje: alles goed bij huisarts en tandarts? Hmm kan me jullie twijfels over wel of niet het gyn. traject in goed voorstellen. Fijn dat jullie er zo goed met elkaar over kunnen praten! Ik denk dat het heel wijs is om de Clomid en de kruiden nog even de kans te geven, tegen hopelijk een achtergrond van meer rust in je werk. Elke maand opnieuw kun je bedenken hoe je er nu in staat, toch? (maar hopelijk hoeft dat niet, natuurlijk!) Mooie reactie overigens van Teddy las ik, sluit ik me absoluut bij aan!

Ellein, dank voor je lieve compliment over mijn boekwerk! Was voor mij zondagavond puur bezigheidstherapie hoor, even hier schrijven ipv teveel nadenken over weer aan het werk gaan Is uk alweer een beetje opgeknapt? Geen tips voor je mbt het douchen, sorry! Vind de stoel onder de douche nog niet zo'n gek idee.

Mimpje, hoe was de terugkomdag? Uk de mooiste en de leukste natuurlijk? Grappig he, dat het echt zo werkt dat je jouw kind meteen als 'eigen' herkent en dat die dus ook écht leuker is dan al die andere baby's!

Vera, wat een gezellige uitgebreide post. Lief zeg, je omschrijving over je meisje, hoe ze haar verhalen aan de beesten verteld en dat ze zo hard moest lachen Hoe was het op het CB? Goed gegroeid?

MissC, wat goed dat je je zo lekker voelt! Maar neem de harde buiken wel een beetje in acht he? Het is toch een soort signaal van je lijf. Aftellen dus naar je verlof, gaat hard hoor, die laatste weken.

Ann, even een dikke voor jou. Wat zenuwslopend allemaal weer.... Wellicht is je cyclus dit keer weer wat korter, zou goed kunnen natuurlijk, en test je toch minder ver voor NOD dan je nu zelf denkt? Ik hoop het zó voor je meid!!

Oh ja, MissC, ik voed wel altijd als mini duidelijk honger heeft hoor! Dus het 'schema' vervroegen vind ik geen probleem. Het is meer dat ik haar soms ook wakker maak en me afvraag of ik daar wel verstandig aan doe... Mimpje, zoals jij het omschrijft lijkt inderdaad wel op mijn 'methode'. Maar als ze nou vanavond om 23.00 uur weer ligt te pitten, wek ik haar dan of wacht ik gewoon af wanneer ze komt, met het risico dat ik leuk weer midden in de nacht kan voeden? Wanneer vervalt eigenlijk die late avond voeding zo'n beetje?

Oh ja, vergat ik net nog te zeggen: toen meisje eenmaal wel uit de fles ging drinken vanmorgen, hield ze hem zelf vast. Vond ik zo'n zoet gezicht!! Helaas geen camera bij de hand. Was volgens mij toeval dat ze hem zelf vast hield maar de volgende keer zorg ik wel dat ik de camera binnen handbereik heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven