Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
kadanz schreef:
21-05-2021 23:18
Ik denk dat we wat dat betreft de pijlen veel beter kunt richten op het feit dat mannen het fenomeen ‘bevriezen’ vaak niet herkennen of erger, passiviteit niet direct herkennen als een groot probleem.

Niet voor niets wordt die passiviteit nu pas, anno 2021 opgenomen in de discussie over een nieuwe zedenwet. Het is een relatief nieuw inzicht en de gemiddelde man is zich daar nog niet echt van doordrongen. Dat is geen excuus, ik pleit niemand vrij, zeker de man van TO niet.

Ik wil alleen opperen dat het best mogelijk is dat een man de impact van onvrijwillige seks wel enigszins begrijpt, maar de situatie domweg niet altijd als zodanig herkent. Soms juist in een relatie!
Ik mag aannemen dat een man weet dat ‘nee’ ook ‘nee’ betekent. Dat betekent nog steeds ‘nee’ als de vrouw je op het moment supreme niet totaal in elkaar timmert. Dan ben je dus echt een paardenl*l als je de situatie ‘domweg’ niet herkent.

Sorry, maar wat een ongelooflijke domme onzin. Dit is wel een heel slecht excuus om mannen hun verantwoordelijkheid te laten ontlopen.

Edit: en je moet wel een enorm blok beton voor je hoofd hebben als je niet merkt dat een vrouw (of man) niet gezellig mee doet tijdens de sex, maar als een plank onder je ligt. Want dat laatste gebeurt als iemand bevriest.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 21-05-2021 23:31
8.90% gewijzigd
lotus77 schreef:
21-05-2021 17:57
Ben ik de enige die denkt dat die man helemaal zijn hoofd niet wil leegmaken, maar dat hij gewoon wil zuipen zonder gedoe en dat hij het nu zo inkleedt dat het nog lijkt dat hij rekening houdt met haar en doet alsof hij zich bewust is van een probleem?
Nee, je bent niet de enige...
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het bizar dat hij weer gaat drinken met die vriend. Mijn hemel, ik ben pissig in jouw plaats, TO.
Life is short. Eat dessert first.
Zandblauwtjes schreef:
21-05-2021 17:45
Zojuist kreeg ik een app van mijn man. Hij voelt zich slecht en wil zijn hoofd even leegmaken. Hij gaat dus straks wel naar die vriend, maar blijft daar dan ook slapen.
En in plaats van met jou erover te praten gaat hij liever zuipen; juist datgene waarvan hij weet dat het jou verdriet doet (en wat de oorzaak is van de hele situatie).
Als hij echt graag zijn hoofd leeg wilde maken én zich zo slecht voelt zoals hij beweert, dan had hij ook gewoon met die vriend kunnen afspreken, een frisje kunnen drinken en daarna naar huis toe kunnen gaan. Was ie er even uit plus hij had kunnen laten zien dat hij je serieus neemt.
Dit klinkt echt niet alsof hij zich zo slecht voelt over de situatie TO.
Borrelhap schreef:
22-05-2021 00:37
En in plaats van met jou erover te praten gaat hij liever zuipen; juist datgene waarvan hij weet dat het jou verdriet doet (en wat de oorzaak is van de hele situatie).
Als hij echt graag zijn hoofd leeg wilde maken én zich zo slecht voelt zoals hij beweert, dan had hij ook gewoon met die vriend kunnen afspreken, een frisje kunnen drinken en daarna naar huis toe kunnen gaan. Was ie er even uit plus hij had kunnen laten zien dat hij je serieus neemt.
Dit klinkt echt niet alsof hij zich zo slecht voelt over de situatie TO.
Iedereen maakt op een andere manier zijn hoofd leeg. Even afstand nemen, is dan helemaal niet zo'n slecht idee. Of hij er verder mee komt door te gaan logeren, moet blijken, maar Zandblauwtjes heeft in elk geval wel even adempauze.

Bovendien blijkt door dit logeerplan dat hij begint te begrijpen dat de situatie zó serieus is dat hij er iets mee moet doen. Je gaat als getrouwde man niet zomaar logeren bij een vriend waarvandaan je, als er niks aan de hand is, gewoon naar huis kan. Dus laten we deze actie niet meteen afserveren, maar even afwachten of het (naast rust voor beiden) nog nieuwe inzichten oplevert.
kadanz schreef:
Ik denk dat we wat dat betreft de pijlen veel beter kunt richten op het feit dat mannen het fenomeen ‘bevriezen’ vaak niet herkennen of erger, passiviteit niet direct herkennen als een groot probleem.

Niet voor niets wordt die passiviteit nu pas, anno 2021 opgenomen in de discussie over een nieuwe zedenwet. Het is een relatief nieuw inzicht en de gemiddelde man is zich daar nog niet echt van doordrongen. Dat is geen excuus, ik pleit niemand vrij, zeker de man van TO niet.

Ik wil alleen opperen dat het best mogelijk is dat een man de impact van onvrijwillige seks wel enigszins begrijpt, maar de situatie domweg niet altijd als zodanig herkent. Soms juist in een relatie!
Ze was niet "passief", ze zei twee keer dat ze niet wilde.

Hoezeer je er ook een andere draai aan probeert te te geven, ze wilde niet en heeft dat duidelijk gemaakt.
Ik krijg een hele vervelende smaak in mijn mond van sommige berichten hier.

Nee is nee. Niks moeilijks aan.

Als je man iets onschuldigs wil doen zoals je hand vasthouden, en je zegt nee, dan weet hij ook prima dat hij het verder niet moet proberen. Oók als je niet schreeuwt, vecht of wegrent.

Dus hou alsjeblieft op met zeggen dat datzelfde woordje 'nee' ineens niet meer goed begrepen wordt als het om seks gaat. Op die manier probeer je verzachtende omstandigheden te vinden, die er niet zijn.

Mannen zijn niet achterlijk.
yette wijzigde dit bericht op 22-05-2021 06:47
4.50% gewijzigd
Lieve Zandblauwtjes.
ik heb veel aan je gedacht. Gisteravond enkele keren gekeken of dit topic door jou bezocht werd, vanochtend wederom. Met mij vast ook andere forummers.
Weet dat je op dit forum mensen hebt die aan je denken.
Ttroeteltje schreef:
22-05-2021 06:47
Lieve Zandblauwtjes.
ik heb veel aan je gedacht. Gisteravond enkele keren gekeken of dit topic door jou bezocht werd, vanochtend wederom. Met mij vast ook andere forummers.
Weet dat je op dit forum mensen hebt die aan je denken.
Yep :hug:
Tot op heden blijkt uit niets dat de man van TO het snapt, Kadanz.

Hij heeft zelf gezegd dat zij hem slecht laat voelen, compleet de omgekeerde wereld. Hij heeft o,0 interesse getoond in hoe zij dit heeft ervaren en gaat het gesprek uit de weg.

Daarnaast wilde hij haar alweer confronteren met een soortgelijke situatie.

Het advies om dit maar onder de mat te vegen is vele malen gevaarlijker dan dat to onder ogen ziet hoe de vork in de steel zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Paarsebloem schreef:
22-05-2021 06:13

Hoezeer je er ook een andere draai aan probeert te te geven, ze wilde niet en heeft dat duidelijk gemaakt.
Echt hoor. Ik begrijp best dat mannen het enigszins lastig vinden bij vrouwen die meteen bevriezen. Maar volgens mij kent bijna iedere man het fenomeen bevriezen wel vandaag de dag. En het is een kleine moeite om tijdens de seks daadwerkelijk met elkaar bezig te zijn. Als je vrouw, vriendin, scharrel, flirt of buurmeisje niet blij kijkt tijdens de seks, zichtbaar niet aan het genieten is dan gaat er iets mis. Dus tenzij je als man zwaar autistisch ben en geen emoties van andere kunt aflezen en ook geen flauw idee hebt over het genot van vrouwen. Denk ik dat het bijna niet te missen is als je als man tegen een vrouw haar zin in seks hebt.

Maar goed TO zei dus inderdaad twee keer nee en had buikpijn. Ik weet niet waar de verwarring daar kan zijn ontstaan? Dacht hij dat het bij het verleidingsspel hoorde? Dacht hij dat ze binnen een paar minuten zo opgewonden was geworden dat ze opeens wel zin had. Wat hij hoogstwaarschijnlijk niet kon aflezen van haar gezicht. Of vond hij dat hij gewoon recht had op het feit dat hij even zijn zaad moest lozen ongeacht wat zij daar van vond?

Zo moeilijk is het allemaal niet mannen. En als je even twijfelt dan check je het even bij je partner. Hey schat gaat alles nog goed, geniet je nog?
Blijkbaar denken sommige mensen nog steeds dat er alleen iets verkeerds is gedaan wanneer er geweld is gebruikt. To, kent haar man al jaren waarin er niets is gebeurd en heeft een baby. Het is logisch dat zij dit niet heeft verwacht. Iets zeggen zou voldoende moeten zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kadanz schreef:
21-05-2021 17:49
Ik vind het heel knap dat een paar mensen achter een toetsenbord al vanaf pagina één, met de summiere informatie die voorhanden is, kunnen oordelen dat het om verkrachting gaat en de TO dwingend verder sturen in die richting. Dat is bizar onverantwoord, ongeacht het verdere verloop van dit topic.
TO zei ‘nee’ (twee keer), hij ging door. Hoeveel informatie wil je precies hebben?
Ik denk dat best een aantal mannen niet stilstaan bij de vraag of een vrouw plezier heeft in seks. Haar plezier is gewoon geen factor. Ze gunt het de man of ze gunt het de man niet, hoe ze het verder ervaart doet er niet zo toe. Nee, als ze het vreselijk vindt is het uiteraard niet goed, maar of ze er echt lol aan heeft is niet zo relevant. Vrouwen hebben immers regelmatig seks omdat híj dat wil, dus als ze er niet van geniet is dat niet erg. Dan doet ze het voor zijn plezier. En genoeg mensen die dat doodnormaal vinden.
JenBarber schreef:
22-05-2021 06:56
Of vond hij dat hij gewoon recht had op het feit dat hij even zijn zaad moest lozen ongeacht wat zij daar van vond?

Zo moeilijk is het allemaal niet mannen. En als je even twijfelt dan check je het even bij je partner. Hey schat gaat alles nog goed, geniet je nog?
Ik vermoed dit. En helaas zijn er nog best veel mannen (en vrouwen) die zo denken, getuige enkele eerdere reacties in dit topic. Het is een diepgeworteld idee dat de vrouw beschikbaar moet zijn. Weet je nog, dat boekje van influencer Jamie Li van een paar jaar geleden? ‘Sexy, but tired, but sexy’ (die titel alleen al). Een man moet nu eenmaal af en toe zijn zaad kwijt, schreef ze, en dan moet je als vrouw zin maken. Zo denken is gewoon gevaarlijk. Ook Linda de Mol schreef ooit zoiets, maar zij zei laatst ergens dat ze dat nu niet meer zou doen.
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
22-05-2021 07:49
Een man moet nu eenmaal af en toe zijn zaad kwijt, schreef ze, en dan moet je als vrouw zin maken. Zo denken is gewoon gevaarlijk.

Ja, zo denken is gevaarlijk. Het is alleen moeilijk voor mannen om verkrachting te herkennen als je het normaal vindt dat vrouwen seks hebben terwijl ze er eigenlijk geen zin in hebben. Want dan is de lijn inderdaad dun; de lijn tussen vooruit-dan-maar en niet-willen is vele malen kleiner dan de lijn tussen gelijkwaardig plezier en niet-willen.
Het had man gesierd als hij was thuis gebleven eventueel oppas had geregeld en het gesprek eens aangegaan was .
kadanz schreef:

dat de gemiddelde man, bevriezen niet herkent, wil ik proberen te geloven
Maar je eigen vrouw, die bevriest, dat heb je toch door? Mijn man heeft al door, als mijn gedachten even afdwalen en ik er even minder bij ben
Paarsebloem schreef:
22-05-2021 06:13

Ik probeer hier geen andere draai aan te geven, ik probeer een verklaring te vinden voor het feit dat het maar zo langzaam doordringt tot die man dat er iets gigantisch mis is gegaan die avond. Ik pleit die man niet vrij.

Iemand anders schrijft bijvoorbeeld ‘nee is nee’. En daar ligt nou net precies het probleem als je er iets langer over nadenkt. Bij de man wel te verstaan. De transitie van ‘nee’ naar bevriezen wordt soms (mis)herkend als een ‘nou ja, ok...’

Maar goed, val maar over me heen, mij maakt het niet uit, shoot the messenger. Heel veel mannen gaan, net als het recht tot nu toe, nog steeds uit van het klassieke verkrachtingsscenario. Dat kun je stom vinden, maar het is wat het is.
kadanz schreef:
22-05-2021 08:37

Iemand anders schrijft bijvoorbeeld ‘nee is nee’. En daar ligt nou net precies het probleem als je er iets langer over nadenkt. Bij de man wel te verstaan. De transitie van ‘nee’ naar bevriezen wordt soms (mis)herkend als een ‘nou ja, ok...’

dan is hij ipv een intense lul, een normale lul
lilalinda schreef:
22-05-2021 08:24
Maar je eigen vrouw, die bevriest, dat heb je toch door? Mijn man heeft al door, als mijn gedachten even afdwalen en ik er even minder bij ben
Ik wilde mij eigenlijk helemaal niet in deze discussie mengen, maar....kom op....bevriezen niet herkennen? Dat gaat er bij mij niet in!
lilalinda schreef:
22-05-2021 08:43
dan is hij ipv een intense lul, een normale lul
Een lul met een stel hersens dat nog kleiner is dan de kop van zijn minuscule lul bedoel je?

Hou toch op (en dan richt ik me niet zozeer tot lilalinda) met dit idiote welles-nietes spelletje. Lijkt me dat we dat stadium reeds voorbij zijn.

En nu vertrek ik weer met de stille trom.
kadanz schreef:
22-05-2021 08:37
Ik probeer hier geen andere draai aan te geven, ik probeer een verklaring te vinden voor het feit dat het maar zo langzaam doordringt tot die man dat er iets gigantisch mis is gegaan die avond. Ik pleit die man niet vrij.

Maar goed, val maar over me heen, mij maakt het niet uit, shoot the messenger. Heel veel mannen gaan, net als het recht tot nu toe, nog steeds uit van het klassieke verkrachtingsscenario. Dat kun je stom vinden, maar het is wat het is.
Bij 'nou ja ok' gaat er toch ook al iets fout. Oke het is geen verkrachting, maar als jij al niet het verschil zou kunnen zien tussen een vrouw die bevriest en een vrouw die uit medelijden toch maar seks met je heeft. Dan moet je misschien helemaal stoppen met seks waarvan je niet zeker weet dat het van beide kanten als even plezierig word ervaren.
lilalinda schreef:
22-05-2021 08:24
Ik ga gewoon heel eerlijk schrijven hoe mijn mannenbrein werkt. Ik zeg nadrukkelijk niet dat dat ook zo is bij de man van TO. Daar zal ik gelijk weer boze opmerkingen over krijgen, maar besef dat dit komt van iemand die bijna dagelijks meeleest op vrouwenfora, zelf al meer dan 20 jaar in een stabiele relatie zit, nog goed contact heeft met alle exen etc.

Heel eerlijk? Nu weet ik beter, maar als ik niet dagelijks het Viva-forum lees zou het in een situatie zoals omschreven in de OP niet direct in me opkomen dat mijn vrouw kan bevriezen. Het is immers mijn vrouw, ik ben haar man, we zijn elkaars maatje, vertrouwen elkaar door en door, vertellen elkaar alles, kennen elkaar zo lang, hebben beiden wel eens seks terwijl we niet echt in de mood zijn etc. Achteraf zou ik me diep doodschamen, maar ik zou de situatie met mijn stomme kop kunnen interpreteren als ‘na enig aandringen gaat ze dan toch akkoord’.

Nogmaals, met de kennis die ik nu heb helemaal fout. Maar ik snap heel goed hoe het zou kunnen zijn gegaan. Dat het niet in een man opkomt dat zijn vrouw in die situatie zo bang van hem zou kunnen zijn dat ze bevriest. Die kennis is nog lang breed bekend en geaccepteerd onder mannen. Het is ook iets wat pas de laatste paar jaar naar boven komt, de wet is nog niet eens aangepast..
JenBarber schreef:
22-05-2021 08:47
Bij 'nou ja ok' gaat er toch ook al iets fout. Oke het is geen verkrachting, maar als jij al niet het verschil zou kunnen zien tussen een vrouw die bevriest en een vrouw die uit medelijden toch maar seks met je heeft. Dan moet je misschien helemaal stoppen met seks waarvan je niet zeker weet dat het van beide kanten als even plezierig word ervaren.
Absoluut, daar gaat iets fout. Gigantisch fout als je het mij vraagt.

Ik betwijfel echter of dat bevriezen zo makkelijk te herkennen is. Als mijn vrouw er ineens als een dood vogeltje bij ligt, natuurlijk herken ik dat. Maar juist dat blijkt niet altijd het geval te zijn bij dat bevriezen. Vrouwen omschrijven het soms als ‘het maar laten gebeuren’. Ook in de OP. Dat lijkt al een stuk meer op ‘gebrek aan enthousiasme’. Begrijp je dan misschien iets beter hoe het zo gigantisch mis kan gaan?

Nogmaals, foute boel, ik onderstreep dat. Maar als je wil begrijpen waarom het gebeurt dan is dit misschien een reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven