Vriendschapverzoek vader

22-05-2021 11:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid alleen door mijn moeder. Mijn vader was soms in beeld toen ik klein was (5 jaar)maar uiteindelijk was hij er helemaal niet meer.

Paar jaar geleden stuurde mijn vader mij een bericht op Facebook waarin stond dat hij weer contact met mij wilt. Daar heb ik toen niet op geantwoord en gewoon gelaten voor wat het is.

Vanochtend kreeg ik een vriendschapverzoek binnen bij Facebook weer van mijn vader(5 jaar later). Ik weet niet of ik het moet accepteren of niet.

Ik ben bang voor teleurstellingen en dat er weer hetzelfde gebeurt als toen ik klein was. Dat hij zijn beloftes niet nakomt en opeens toch geen contact meer met mij wilt.

Wat zouden jullie doen?
Me? Crazy? I should get down off this unicorn and slap you
Proberen kan altijd. Je hoeft niet meteen de deur bij elkaar plat te lopen tenslotte.
Je zou het kunnen doen maar in eerste instantie gewoon naar je eigen verwachtingen luisteren. Dan kun je ook niet teleurgesteld raken. Dus gewoon eerst oppervlakkig contact ipv je helemaal open te stellen
Ik zou eerst voor mezelf bepalen wat ik wil. Wil je helemaal geen contact, dan ook niet accepteren. Wil je wel contact, dan kun je het verzoek accepteren. Ik zou dan wel een berichtje sturen met de vraag voor een live-contact. Zo kun je hem vragen stellen over vroeger, je angst neerleggen en verwachtingen naar elkaar uitspreken.

Of, als je al zover bent: alles achter je laten en geen verwachtingen hebben en dan kijken wat er gebeurt.
Als je contact wil, niets verwachten.
Er zijn een hoop mensen die wel contact hebben met ouders/kinderen en ook weten dat ze niets kunnen verwachten.
Als je hem duidelijk maakt dat je niet wil dat hij beloftes maakt kan hij ze ook niet breken.
Als je contact wilt proberen kun je jezelf meer ‘beschermen’ door te reageren en te zeggen dat je liever e-mail contact wilt / of in levende lijve. Ik zou zelf geen FB uitnodiging accepteren, omdat hij dan plots mijn vrienden en foto’s van mijn leven kan zien. Dat zou ik teveel vinden in 1 keer na zoveel jaar geen contact.
Ik zou hem niet toevoegen op Facebook. ALs hij wil praten dan kan dat op zijn initiatief face to face. Op mijn facebookpagina zou hij gelijk mijn leven in kunnen zien, foto's en gebeurtenissen, en dat zou ik niet fijn vinden.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Je kan ook zonder zijn verzoek te accepteren bijvoorbeeld in messenger contact hebben met hem.

Mits je dat wil.
Je was zelf klein en kon de situatie mogelijk niet volledig overzien. Misschien speelde er meer mee dan dat hij geen contact met je wilde.

Ik denk dat je voor nu kunt bedenken waar jij tevreden mee kunt zijn. Is gewoon een contact (op enige afstand want FB) voldoende voor jou, of wil je eigenlijk excuses dat hij er niet voor je was? Als je er open in kan staan en weinig verwachtingen hebt, waarom niet? Maar als het verleden nog aan je knaagt is het misschien geen goed idee.
Mogelijk ben je al teleurgesteld: je vader heeft vijf jaar een bericht gestuurd en wacht daarna weer vijf jaar voor een vervolggesprek als je nooit reageert. Dat vind ik eigenlijk wel bijzonder. Als hij echt graag contact wil, had hij wat mij betreft na dat eerste bericht nog minstens een keer vrij kort daarna nog een keer contact kunnen opnemen.

Zou je hem graag willen spreken? Dan zou ik het verzoek accepteren en gelijk zelf actief een bericht naar hem sturen. Zo niet, dan zou ik dat verzoek ook niet accepteren.
Hier iemand met eigen ervaring met zo'n zelfde situatie. Probeer je eigen verwachtingen in te perken. Hij heeft schijnbaar ergens wel interesse in je. Als je denkt dat je dat kunt, kun je hem best toelaten.

Hoeveel last heb je in het dagelijks leven van jullie verleden? Als het heel aanwezig is kan het juist ook goed zijn het aan te gaan.

Ik kan na jaren zeggen dat het nu geen pijn meer doet. Al heeft het hele delen van mijn persoonlijkheid gevormd. Er is nu eens in de zoveel tijd whatsapp contact. Hij vergeet nog steeds mijn verjaardag, appte niet voor mijn trouwen (terwijl hij claimde zelfs een cadeau te willen sturen) en praat vooral over zichzelf :). Maar ik kijk met een glimlach naar wat er nu wel is.
Doen. Je was vijf. Je bent nu volwassen hebt een hele andere kijk op dingen. Wellicht veranderd het echt dingen ten positieve.
Zo niet sluit je het weer af.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
tanteslankie schreef:
22-05-2021 11:16
Ik zou hem niet toevoegen op Facebook. ALs hij wil praten dan kan dat op zijn initiatief face to face. Op mijn facebookpagina zou hij gelijk mijn leven in kunnen zien, foto's en gebeurtenissen, en dat zou ik niet fijn vinden.
Dit dus. Je kunt ook een messenger bericht sturen waarom hij contact zoekt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Attraverso schreef:
22-05-2021 11:16
Als je hem duidelijk maakt dat je niet wil dat hij beloftes maakt kan hij ze ook niet breken.
Dit houdt de mijne helaas niet tegen bij het maken van beloftes. Meermaals gezegd dat hij niet moest beloven wat hij niet waar ging maken. Desondanks duurde het eventjes (jaren) voordat ik echt leerde om die beloftes niet te geloven. Je hoopt als kind soms gewoon zo sterk. En hoe moeilijk kan het nou zijn he, op tijd een kaartje op de bus.
Misschien is het een kans om te zeggen hoe jij je jeugd hebt ervaren. En je weet niet wat er verder nog allemaal speelde.

Niet dat je open hoeft te staan voor allerlei excuses, maar misschien is het fijn een groter plaatje te hebben.

Maar niet toevoegen aan je Facebook.
Ik zou er geen behoefte aan hebben. Dus voor mij zou het makkelijk zijn. Maar misschien jij wel.
Ik heb geen contact met mijn vader, laatste contact ruim 20 jaar geleden. Dit is mijn eigen bewust keuze geweest (zeer ongezond contact). Ik word nu elk jaar benaderd via facebook met een bericht van mijn vader, ik heb hier niet op geantwoord. Ik weet namelijk heel goed wat ik wil: geen contact. Maar deze beslissing is zeer weloverwogen genomen (na zeer veel therapie). Ik zou niet reageren voordat je alles voor jezelf op een rijtje hebt gezet, pas daarna een beslissing nemen. Welke beslissing je dan ook neem (met welke gevolgen ook) is iets waar je op dat moment achter stond. Door te snel te reageren word je misschien meegezogen in iets waar je misschien (na rustig nagedacht te hebben) nog niet aan toe was. Bovendien geeft het je de ruimte, mocht je wel contact willen opnemen, om de voorwaarden te bepalen. Sterkte
Dat vind ik moeilijk omdat ik die situatie nooit gekend heb.
Maar op FB toevoegen betekent dat hij veel info van je kan zien.Misschien wil hij echt contact misschien alleen nieuwschierig hoe het met je gaat?
(dat kun je wel afschermen voor hem, ook al staat hij in je vriendenlijst)
Ik zou denk ik eerst vragen hoe het gaat met hem en wat zijn reden is om nu contact te zoeken.
En evt te appen, later bellen en/of afspraak maken.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Een volwassene waarmee een bloedband bestaat die na jarenlang (decennia) geen contact via Facebook contact zoekt, meermaals met jarenlange tussenpozen.
Sorry, maar ik zou deze persoon én deze manier waarop niet serieus kunnen en niet serieus willen nemen.

Als je als ouder echt wil, dan regel je dat anders in.
Een vriendschapsverzoek is ook wel echt een hele laffe manier!
Hier kan niemand voor jou een antwoord op geven. Ik vind alleen dat hij via Facebook doet wel een beetje raar.
aardbeienslof schreef:
22-05-2021 12:34
Hier kan niemand voor jou een antwoord op geven. Ik vind alleen dat hij via Facebook doet wel een beetje raar.
Misschien heeft hij haar nummer en adres niet?
Lijkt me vrij logisch na zoveel jaar geen contact.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Je zou het verzoek kunnen accepteren en op het gemak kijken hoe het chatten verloopt. Toont hij echt interesse of moet het vooral van jouw kant komen? Gaat hij echt in op wat je zegt of gaat hij snel weer over naar een ander onderwerp?

Mijn ouders zijn eind 2006 gescheiden, ik was 21. In mijn jeugd had ik met beide ouders een goede band, maar de laatste jaren veranderde mijn vader in een botte hork. Schelden en vloeken om de kleinste dingen, ongeïnteresseerd doen. Toen de scheiding aangekondigd werd had hij al 2 jaar een affaire. Ik ging bij mijn moeder wonen, hij samenwonen met zijn vriendin. Met wie hij na een half jaar al trouwde. Ik ging bij mijn moeder wonen. Hij liet me compleet vallen, ook betaalde hij mijn moeder geen partneralimentatie. Mijn laatste bezoek aan hem was zijn bruiloft in 2007. Als ik bij hem thuis was had hij altijd weinig aandacht voor me. Deed niks om het mij naar de zin te maken. En vooral: ik was nooit met hem alleen, dus een goed gesprek zat er niet meer in. Hij wilde niks zonder haar doen. Toen hebben we tot 2012 helemaal geen contact gehad, tot hij me een vriendschapsverzoek op Facebook stuurde. Ik heb wel bevestigd. Chatten vind ik veilig en kun je ook makkelijker stoppen. In 2015 stuurde hij me voor het eerst verjaardagsgeld en ik bedankte hem. Na even chatten zei hij weer echt contact te willen. Ik zei er wel voor open te staan, maar hij kwam nooit met een datum. De afspraak heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Mijn conclusie: hij wil blijkbaar toch niet. We chatten een paar keer per jaar. Het komt altijd van mijn kant. Hij springt gauw van de hak op de tak. Hij lijkt niet oprecht geïnteresseerd. Zo lang dat zo is ga ik hem niet opzoeken in real life.
Je zou het verzoek kunnen accepteren en op het gemak kijken hoe het chatten verloopt.

TO kan ook chatten zonder verzoek te accepteren hoor.
Luci_Mster2 schreef:
22-05-2021 12:52
Je zou het verzoek kunnen accepteren en op het gemak kijken hoe het chatten verloopt.

TO kan ook chatten zonder verzoek te accepteren hoor.
Kan dat bij iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven