Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
Altijd weer schokkend om te lezen hoeveel mannen verkrachtingen goed kunnen praten. Alleen met geweld en een vreemde man die uit de bosjes springt is het pas echt een verkrachting. Wellicht zijn de cijfers van misbruik daarom zo hoog.
Kadanz en WP wat een walgelijke bijdragen!

Ik hoop dat jullie een Pejeka’tje mogen genieten.
Niet weten hoe erg het is, is één ding. Het niet willen luisteren is pas echt erg.
Ik lees het topic met belangstelling. Als ik er zo over nadenk heb ik denk ik in het verleden wel enkele malen seks met mijn vrouw of toenmalige vriendin gehad waarbij ze eigenlijk zin veinsde om er van af te zijn of om mij een plezier te doen.

Vrouwen zullen het wellicht onbegrijpelijk vinden dat er mannen zijn die dat niet begrijpen of die signalen niet zien. Hoewel ik me er met terugwerkende kracht wel rot over voel heb ik op die specifieke momenten echt niet het idee gehad dat ik een grens over ging.

Ik denk dat er best veel mannen zijn die oprecht van hun vrouw houden en denken haar grenzen te respecteren terwijl ze dat niet altijd doen.
Floris1976 schreef:
22-05-2021 20:28
Ik lees het topic met belangstelling. Als ik er zo over nadenk heb ik denk ik in het verleden wel enkele malen seks met mijn vrouw of toenmalige vriendin gehad waarbij ze eigenlijk zin veinsde om er van af te zijn of om mij een plezier te doen.

Vrouwen zullen het wellicht onbegrijpelijk vinden dat er mannen zijn die dat niet begrijpen of die signalen niet zien. Hoewel ik me er met terugwerkende kracht wel rot over voel heb ik op die specifieke momenten echt niet het idee gehad dat ik een grens over ging.

Ik denk dat er best veel mannen zijn die oprecht van hun vrouw houden en denken haar grenzen te respecteren terwijl ze dat niet altijd doen.
Maar als je toch door hebt dat een partner dat doet, dan stop je toch? Waarom ga je dan door? Ik kan me niet voorstellen dat het nou lekker is, met een partner die niet van harte mee doet.
Dan denk je alleen aan je eigen gerief.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:36
2.13% gewijzigd
Chienandalou schreef:
22-05-2021 20:15
Jij denkt dat je met een een vrouw die het met tegenzin doet hemelse seks kunt hebben?
Dan heb je best een zieke geest.
Nee

Maar er zijn denk ik helaas veel mannen voor wie dat wel geldt.
xynix schreef:
22-05-2021 20:14
Dit.
Echt hoor, het verschil tussen een leuke man en een eikel is heel makkelijk:
Een leuke man vraagt hoe jij het ervaart. Niet als versiertruc, maar omdat hij het echt wil begrijpen.
Een eikel is er vooral mee bezig dat hij zelf verkeerd begrepen wordt.

Het probleem is denk ik dat (bepaalde) mannen dat niet durven omdat ze denken dat het niet sexy is, dat ze onzeker overkomen als ze hiernaar vragen, terwijl het maar net de manier is waarop een man dat vraagt.
nounou
Floris1976 schreef:
22-05-2021 20:28

Heeft ze dan nee gezegd toen je aanstalten maakte tot seks want daar gaat dit topic over. En zo niet, waarom denk je nu dan opeens dat ze wellicht zin heeft geveinsd? Het is ook aan je partner te communiceren als ze er geen zin in heeft maar ook altijd goed om lichaamstaal te leren lezen als man.
Hoe komt het dat jij het niet opmerkt als je partner anders dan anders is in bed? Denk je dan mss is ze gewoon moe maar heeft ze als nog wel zin of hoe werkt dat bij jou?
pennydreadful schreef:
22-05-2021 20:17
Ik geloof best dat mannen achterlijk zijn, maar niet zó achterlijk.
Prima, dan doe je maar geen voorlichting aan mannen. Heb jij een beter idee?

Je kunt je wel verbazen over wat ik schrijf maar daar los je het probleem niet mee op. Ik blijf er bij, mannen snappen nog niet goed genoeg hoe dat bevriezen werkt. Dat is geen excuus, dat pleit ze niet vrij, maar het is wel een (van de mogelijke) reden waarom het soms gigantisch mis gaat.

Hoe kun je je nou zo opwinden om mijn suggestie voor een bredere bewustwording aan mannen? Gaat dat gescheld op mij helpen?
Sjulia schreef:
22-05-2021 20:24
Altijd weer schokkend om te lezen hoeveel mannen verkrachtingen goed kunnen praten. Alleen met geweld en een vreemde man die uit de bosjes springt is het pas echt een verkrachting. Wellicht zijn de cijfers van misbruik daarom zo hoog.
Wie praat verkrachting goed? Je stelt me hier zeer teleur sjulia.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:42

Je kunt je wel verbazen over wat ik schrijf maar daar los je het probleem niet mee op. Ik blijf er bij, mannen snappen nog niet goed genoeg hoe dat bevriezen werkt. Dat is geen excuus, dat pleit ze niet vrij, maar het is wel een (van de mogelijke) reden waarom het soms gigantisch mis gaat.

Hoe kun je je nou zo opwinden om mijn suggestie voor een bredere bewustwording aan mannen? Gaat dat gescheld op mij helpen?
Ik verwacht niet van jou dat jij het volgende zal begrijpen, maar wil het toch graag gezegd hebben.

Begin met die voorlichting bij jezelf.
Het is geen toeval dat jij zo vaak bij dit soort topics heftige reacties oproept, waarbij meerderen aangeven dat jij over grenzen gaat.
Dat komt niet omdat jij een ongewenste boodschap brengt en dat komt niet omdat oude weg allemaal spookrijders zijn terwijl jij de juiste kant oprijdt.
Dat komt omdat jij de voorlichting, die jij heus krijgt, blijft negeren en ontkennen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:44
Nou Sjuul, daar kun je het mee doen. Je hebt Kadanz teleurgesteld. Boehoeh.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:42

Ik stel voor dat jij alle energie die je erin stopt om vrouwen te overtuigen, voortaan besteedt aan de bredere bewustwording van mannen.
EsterInside schreef:
22-05-2021 20:24
Kadanz en WP wat een walgelijke bijdragen!

Ik hoop dat jullie een Pejeka’tje mogen genieten.
Doe je best. Maar als zo op de man spelen jouw enige bijdrage is dan weet ik dat het niet aan mij ligt.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:44
Ik mikte ook niet op jouw goedkeuring.
LaFleurNoire schreef:
22-05-2021 20:35
Maar als je toch door hebt dat een partner dat doet, dan stop je toch? Waarom ga je dan door? Ik kan me niet voorstellen dat het nou lekker is, met een partner die niet van harte mee doet.

Ik weet niet of dit een eerlijke reactie is. Dat vrouwen seks hebben terwijl ze eigenlijk geen zin hebben is normaal. Vrouwen stimuleren elkaar om dat te doen, ook hier op dit forum; omdat het goed is voor de relatie, voor het gezin, voor ieders welbevinden. Vrouwen doen het, denk ik, relatief vaak. Die zeester-reactie van eerder bijvoorbeeld vond niemand raar; dat is niet omdat sommige vrouwen per definitie lethargisch zijn in bed, maar omdat seks zonder zin niet uitnodigt tot actieve deelname. Als mannen en vrouwen het normaal vinden dat vrouwen seks hebben voor hun partners plezier is het niet zo gek dat dat in bed niet direct wordt opgemerkt.
thalas wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:51
0.05% gewijzigd
xynix schreef:
22-05-2021 20:47
Ik stel voor dat jij alle energie die je erin stopt om vrouwen te overtuigen, voortaan besteedt aan de bredere bewustwording van mannen.
Daar zijn de rechters voor.
feow schreef:
22-05-2021 20:47
Ik verwacht niet van jou dat jij het volgende zal begrijpen, maar wil het toch graag gezegd hebben.

Begin met die voorlichting bij jezelf.
Het is geen toeval dat jij zo vaak bij dit soort topics heftige reacties oproept, waarbij meerderen aangeven dat jij over grenzen gaat.
Dat komt niet omdat jij een ongewenste boodschap brengt en dat komt niet omdat oude weg allemaal spookrijders zijn terwijl jij de juiste kant oprijdt.
Dat komt omdat jij de voorlichting, die jij heus krijgt, blijft negeren en ontkennen.
Noem asjeblieft één zaak die ik heb ontkend. Eéntje maar.
Thalas schreef:
22-05-2021 20:49
Ik weet niet of dit een eerlijke reactie is. Dat vrouwen seks hebben terwijl ze eigenlijk geen zin hebben is normaal. Vrouwen stimuleren elkaar om dat te doen, ook hier op dit forum; omdat het goed is voor de relatie, voor het gezin, voor ieders welbevinden. Vrouwen doen het, denk ik, relatief vaak. Die zeester-reactie van eerder bijvoorbeeld vond niemand raar; dat is niet omdat sommige vrouwen per definitie letargisch zijn in bed, maar omdat seks zonder zin niet uitnodigt tot actieve deelname. Als mannen en vrouwen het normaal vinden dat vrouwen seks hebben voor hun partners plezier is het niet zo gek dat dat in bed niet direct wordt opgemerkt.
Dit is zeker waar. Er zijn dingen die wij vrouwen doen en goedpraten waar we ons meer bewust van moeten zijn wat voor effect dat heeft.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:50
Noem asjeblieft één zaak die ik heb ontkend. Eéntje maar.
De mogelijkheid dat je wel eens ongelijk zou kunnen hebben.
moentje_ schreef:
22-05-2021 20:51
Dit is zeker waar. Er zijn dingen die wij vrouwen doen en goedpraten waar we ons meer bewust van moeten zijn wat voor effect dat heeft.
Zoals bijvoorbeeld vrouwen ‘vrouwtjes’ noemen.
Sjulia schreef:
22-05-2021 20:48
Ik mikte ook niet op jouw goedkeuring.
We hebben vaak gediscussieerd, we zijn het niet altijd eens met elkaar maar ik heb je wel altijd met respect behandeld als discussiepartner. Ik vind dit jammer, maar je hoeft er verder niets mee.
moentje_ schreef:
22-05-2021 20:51
Inderdaad. Ik vind dat dus niet normaal, iets wat je maar moet doen voor je partner. Maar dat zit er wel ingesleten bij veel mannen én vrouwen.
Thalas schreef:
22-05-2021 20:49
Ik weet niet of dit een eerlijke reactie is. Dat vrouwen seks hebben terwijl ze eigenlijk geen zin hebben is normaal. Vrouwen stimuleren elkaar om dat te doen, ook hier op dit forum; omdat het goed is voor de relatie, voor het gezin, voor ieders welbevinden. Vrouwen doen het, denk ik, relatief vaak. Die zeester-reactie van eerder bijvoorbeeld vond niemand raar; dat is niet omdat sommige vrouwen per definitie lethargisch zijn in bed, maar omdat seks zonder zin niet uitnodigt tot actieve deelname. Als mannen en vrouwen het normaal vinden dat vrouwen seks hebben voor hun partners plezier is het niet zo gek dat dat in bed niet direct wordt opgemerkt.
Hij schreef dat hij het wel opmerkte en daar is mijn post op gestoeld. Zodra je dat merkt, hou je toch op? Dan vergaat je de lust toch?
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-05-2021 21:05
1.69% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
22-05-2021 20:35
Maar dat laatste is nou net het punt. Grensoverschrijdend gedrag is echt niet altijd (misschien wel vaak niet) een kwestie van onwetendheid. Het is vaak een kwestie van het eigen gerief belangrijk vinden en de grens van vrouwen minder of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven