Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.

zondag 23 mei 2021 om 10:28
Dat zegt ze toch niet? Ik vind de bijdrage van o.a Kadanz wel nuttig ook al ben ik het niet altijd er mee eens. Het geeft wel een inkijkje hoe het in het hoofd van sommige mannen werkt en dat is verhelderend om te lezen vind ik zelf. Het is en blijft ook gewoon een heel gevoelig onderwerp waarbij elk woord zorgvuldig wordt afgewogen daar moet je op voorbereid zijn voordat je jezelf mengt in een dergelijke discussie. Heeft verder niets met man-zijn te maken.

zondag 23 mei 2021 om 10:31
Denk dat het toch ook wel vaak voorkomt bij mannen, prostitutie is ook een vorm van eenzijdig seksueel genot en onder mannen vrij normaal op één of andere manier. Ik heb een collega die dat doet en die schaamt zich er verder ook niet voor. Ik heb er wel eens over gepraat wat hij daar nou leuk aan vond en het schijnt nodig te zijn geloof ik.

zondag 23 mei 2021 om 10:32
rosanna08 schreef: ↑23-05-2021 09:35Ik voer geen hetze tegen Kadanz, ik lees wat hij schrijft en ik lees vooral geregeld ja hij is fout, maar.
Ik vond het zeker waardevol dat hij in het andere topic beschreef hoe een mannenbrein werkt, net zoals ik de bijdrage van Floris in dit topic interessant vond.
Er zijn zeker interessante dingen gezegd, maar die gaan verloren in slachtoffergedrag en de houding dat wij vrouwtjes toch vooral goed moeten luisteren naar wat de mannen zeggen.
En het is niet de eerste discussie hier op Viva.
Ach, ik kan me nog heel goed een andere discussie van jaren geleden herinneren met Kadanz in een topic dat het als vrouw zijnde not done was naast een man te slapen als dit niet je partner was. Dus ook niet met een mannelijke vriend in een tentje bij een festival of wat dan ook, want dan gaf je als vrouw toch wel de verkeerde signalen af. Ik sta dus niet meer te kijken van zijn posts, hoe triest ook.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 10:32
0.82% gewijzigd
zondag 23 mei 2021 om 10:32
Als het goed is, ja.In_Tenebris schreef: ↑23-05-2021 10:18Als het goed is ben je als man daar niet bang voor denk ik. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je aan gaat dringen als een ander geen zin heeft. Als het goed is weet diegene ook dat ik liever geen seks heb dan dat ze seks met me heeft omdat ik het zo graag wil. Als deze gedachte je onzeker maakt is er dus al iets niet goed in je seksleven denk ik, bij twijfel ga je er ook over praten. Vindt iemand het wel leuk?
Dat kadanz een hoop kritiek krijgt heeft te maken dat er toch een andere kant gezocht wordt van het verhaal, een uitleg. Soms valt er gewoon niets uit te leggen omdat er geen andere kant is.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zondag 23 mei 2021 om 10:33
Kunnen vrouwen ook mansplainen of heeft dat wel iets met man-zijn te maken?moentje_ schreef: ↑23-05-2021 10:28Dat zegt ze toch niet? Ik vind de bijdrage van o.a Kadanz wel nuttig ook al ben ik het niet altijd er mee eens. Het geeft wel een inkijkje hoe het in het hoofd van sommige mannen werkt en dat is verhelderend om te lezen vind ik zelf. Het is en blijft ook gewoon een heel gevoelig onderwerp waarbij elk woord zorgvuldig wordt afgewogen daar moet je op voorbereid zijn voordat je jezelf mengt in een dergelijke discussie. Heeft verder niets met man-zijn te maken.
zondag 23 mei 2021 om 10:34
Oh. Ik zal het tegen mijn (hetero) beste vriend zeggen.loisnvt schreef: ↑23-05-2021 10:32Ach, ik kan me nog heel goed een andere discussie van jaren geleden herinneren met Kadanz in een topic dat het als vrouw zijnde not done was naast een man te slapen als dit niet je partner was. Dus ook niet met een mannelijke vriend in een tentje bij een festival of wat dan ook, want dan gaf je als vrouw toch wel de verkeerde signalen af. Ik sta dus niet meer te kijken van zijn posts, hoe triest ook.
Kon dus écht niet hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zondag 23 mei 2021 om 10:36
katkaatje schreef: ↑23-05-2021 09:56Overigens eens dat een derde nee natuurlijk onzin is. Die heb ik even gemist. Vind ik geen mansplaining, maar wel een gevalletje “waarom zou een vrouw in Gods naam 3 keer (!) nee moeten zeggen, een keer lijkt me ruim voldoende”. Dus als Kadanz echt heeft gezegd: “Had ze maar een derde keer nee moeten zeggen”, snap ik dat dat niet kan en ongepast is.
Mijn vraag zou dus wel zijn wat maakt dat hij minimaal 3x nodig heeft? Waarom begrijpt hij het niet bij de eerste keer?

Wees gerust, dat heb ik absoluut niet gezegd, ook niet geïnsinueerd. Ik kan tegen een beetje tegengas maar hier word ik wel een beetje stil van.
Waarschijnlijk probeerde ik juist die vraag die je stelt te beantwoorden (waarom iemand 2x nee zou kunnen negeren), wat vervolgens weer een eigen leven gaat leiden. Ik zeg A, en voor je het weet schrijven tien forummers dat ik C, D, E en F zou hebben gezegd.
Ik herken mezelf overigens volledig in je posts.

zondag 23 mei 2021 om 10:40
Gelukkig toch nog wat gelijkheid tussen mannen en vrouwen.
zondag 23 mei 2021 om 10:44
In het andere topic was mijn inziens het probleem niet dat hij het gesprek aan wilde gaan, maar aan wilde gaan in het topic.katkaatje schreef: ↑23-05-2021 09:53Dat van “ik leg het wel even uit hoe het zit”, ken ik wel van mannen. Ook hier op het forum. Volgens mij heeft die ene met een jaartal, volgens mij DS1976 of zoiets, daar ook zo’n handje van. Maar ik zie dat dus in Kadanz reacties in dit topic en het vorige niet zo. Wel iemand die niet gehoord wordt en dus blijft herhalen. Iets wat vrouwen ook doen als ze niet gehoord voelen.
Kadanz heeft inderdaad meerdere malen aangegeven dat nee volgens hem ook nee is. Echter werd hij er door meerdere forummers waarvan een aantal helaas uit eigen ervaring spreken, duidelijk en herhaaldelijk op aangesproken dat hij niet in het topic door moest gaan met het punt wat hij wil overbrengen. Dat het schadelijk kan zijn gezien de fase waarin de TO momenteel zit.
Er werd door meerdere vrouwen gezegd dat hij moest stoppen in het topic, echter bleef hij maar doorgaan.
Ik denk dat we dit gesprek als vrouwen en mannen wel degelijk met elkaar moeten voeren. Ook dat dit topic daar veel beter voor geschikt is dan het andere topic. Maar wel met enig voorbehoud, je hoeft niet koste wat kost je punt blijven herhalen.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.

zondag 23 mei 2021 om 10:45
Nogmaals, ik heb me geen moment rechtstreeks uitgelaten over de man van TO. In ieder geval niet wat die bewuste nacht betreft. Dat is juist mijn punt: wij kunnen beter niet zo hard oordelen over specifieke personen die zichzelf niet kunnen verdedigen in een topic. Dit topic grijpt daar veel te direct in in real life.rosanna08 schreef: ↑23-05-2021 09:35Ik voer geen hetze tegen Kadanz, ik lees wat hij schrijft en ik lees vooral geregeld ja hij is fout, maar.
Ik vond het zeker waardevol dat hij in het andere topic beschreef hoe een mannenbrein werkt, net zoals ik de bijdrage van Floris in dit topic interessant vond.
Er zijn zeker interessante dingen gezegd, maar die gaan verloren in slachtoffergedrag en de houding dat wij vrouwtjes toch vooral goed moeten luisteren naar wat de mannen zeggen.
En het is niet de eerste discussie hier op Viva.

zondag 23 mei 2021 om 10:51
Zou je dat oneerlijk vinden, dat je op basis van je sekse ergens niet over mee mag praten?
Dat is dus wat vrouwen ervaren. Dag in, dag uit. Die van mijn generatie in elk geval. Ik hoop dat het voor de jongeren beter is.
zondag 23 mei 2021 om 10:55
Op dat punt ben ik het dus oneens met jou.kadanz schreef: ↑23-05-2021 10:45Nogmaals, ik heb me geen moment rechtstreeks uitgelaten over de man van TO. In ieder geval niet wat die bewuste nacht betreft. Dat is juist mijn punt: wij kunnen beter niet zo hard oordelen over specifieke personen die zichzelf niet kunnen verdedigen in een topic. Dit topic grijpt daar veel te direct in in real life.
Nee is nee, en ik wil niet/ ik heb buikpijn is in mijn ogen geen discussie waardig. Juist dat je dát probeert te nuanceren terwijl je tegelijkertijd blijft verkondigen dat die man fout was maakt jouw bijdrage voor mij heel vreemd.
Juíst als persoon die het goed begrijpt/wil uitleggen zou je die ruimte voor nuance in mijn ogen niet moeten maken.
Nee is nee en toch doen is fout, daar hoef je geen intieme details voor te kennen.
En juist degenen (in mijn beleving jij dus ook) die hier een schijfruimte voor onduidelijkheid maken en ‘goedpraten’/‘vergoeielijken’/begrip voor tonen houden in mijn ogen in stand dat mensen die over een harde grens gaan daar mee weg kunnen/willen komen.
En dat je je discussie wilt blijven voeren op ongepaste plaatsen ondanks dat je al jaren gewaarschuwd wordt dat dat nare bijeffecten heeft en toch door blijft drammen op die plaatsen en met zo’n onderwerp vind ik veel over jou, en jouw bereidheid om naar anderen te luisteren en met gevoeligheden rekening te houden, zeggen. Voor mij maakt dat inderdaad dat ik jouw boodschap, hoe terecht soms ook, met hééél veel argwaan lees. Jij bent in mijn ogen niet bezig met een oplossing of discussie, maar met het opdringen van jouw gelijk. En bij dit soort onderwerpen ligt opdringen best gevoelig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 23 mei 2021 om 10:57
Dat punt is niet nieuw. Ik snap dat er dames zijn die zeggen: pas op, TO is kwetsbaar. Prima. Maar dat werkt twee kanten op. Ik zie dat een kwetsbare TO keihard een bepaalde hoek in wordt geduwd. Is dat dan wel de bedoeling?EnglishmaninNewYork schreef: ↑23-05-2021 10:44In het andere topic was mijn inziens het probleem niet dat hij het gesprek aan wilde gaan, maar aan wilde gaan in het topic.
Kadanz heeft inderdaad meerdere malen aangegeven dat nee volgens hem ook nee is. Echter werd hij er door meerdere forummers waarvan een aantal helaas uit eigen ervaring spreken, duidelijk en herhaaldelijk op aangesproken dat hij niet in het topic door moest gaan met het punt wat hij wil overbrengen. Dat het schadelijk kan zijn gezien de fase waarin de TO momenteel zit.
Het topic is drie weken oud, meer dan 30 pagina’s lang. Dat is veel te lang om zo’n kwetsbaar persoon bij te staan op een openbaar forum. Wij zijn geen therapeuten. Therapeuten werken niet op een forum.
Dus als de TO zo kwetsbaar is, prima, maar kap dan de hele discussie af en blijf haar verwijzen naar professionele hulp. Als dat niet gebeurt, laat dan de discussie toe.

zondag 23 mei 2021 om 10:59
Dat topic kun je terugvinden in mijn geschiedenis. Jammer dat je 98% van de context van die uitspraak achterwege laat, want zoals je het hier opschrijft, daar herken ik me totaal niet in.loisnvt schreef: ↑23-05-2021 10:32Ach, ik kan me nog heel goed een andere discussie van jaren geleden herinneren met Kadanz in een topic dat het als vrouw zijnde not done was naast een man te slapen als dit niet je partner was. Dus ook niet met een mannelijke vriend in een tentje bij een festival of wat dan ook, want dan gaf je als vrouw toch wel de verkeerde signalen af. Ik sta dus niet meer te kijken van zijn posts, hoe triest ook.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 11:00
5.65% gewijzigd
zondag 23 mei 2021 om 10:59
fijn dat je er op terug komt WPWesterpaviljoen schreef: ↑23-05-2021 09:46Heb dit topic en mijn reactie nog even besproken met mijn beste vriend en wil er aan toevoegen dat ik nu mijn post anders zou vormgeven en of plaatsen.
Mvgr
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 23 mei 2021 om 11:01
Als ik dit lees moet ik telkens aan dit filmpje denken, waarin wordt uiteengezet hoe de diepste angsten van mannen en vrouwen in relatie tot elkaar verschillen; mannen zijn bang om uitgelachen te worden, vrouwen zijn bang om gedood te worden;Westerpaviljoen schreef: ↑23-05-2021 10:10Zoals onderstaand al gezegd had ik het hier met mijn beste vriend over vanochtend en die zie: mannen zijn bang om uitgelachen te worden.
Als een ik door een vrouw in mijn billen wordt geknepen is het iets anders dan als een man een vrouw in haar billen knijpt.
https://www.youtube.com/watch?v=L2XFY00UV-s
zondag 23 mei 2021 om 11:04
Misschien voor jezelf praten. Ik vind het naar dat vrouwen andere vrouwen ongevraagd in de slachtofferrol duwen.
Kadanz, ik begrijp hoe je het bedoelt. Alleen vraagt het een rationele kijk naar de zaken en die is hier (misschien begrijpelijk) nogal lastig.

zondag 23 mei 2021 om 11:05
Waar mogen vrouwen niet over meepraten op basis van sekse dan?
zondag 23 mei 2021 om 11:06
Wacht even. Zeg je nou dat alle reacties die ingaan tegen wat Kadanz schreef, geschreven zijn vanuit emotie en niet rationeel zijn ofzo? Nee toch?
zondag 23 mei 2021 om 11:07
ik ben echt niet blind voor het feit dat als er een bepaald beeld wordt geschept hier dat het heel lastig is om dat te keren. Ik ben me daar bewust van en doe mijn best om me daar niet in mee te laten slepen. Dat jij mijn beeld van Kadanz niet herkend, wil ik best geloven.katkaatje schreef: ↑23-05-2021 09:53Ja en die houding zie ik dus niet. Ja, hij baalt ervan dat hij afgefikt wordt, maar dat lijkt me terecht. Dat is imho geen slachtoffergedrag, maar een natuurlijke reactie op de shit die hij over zich heen krijgt.
Dat van “ik leg het wel even uit hoe het zit”, ken ik wel van mannen. Ook hier op het forum. Volgens mij heeft die ene met een jaartal, volgens mij DS1976 of zoiets, daar ook zo’n handje van. Maar ik zie dat dus in Kadanz reacties in dit topic en het vorige niet zo. Wel iemand die niet gehoord wordt en dus blijft herhalen. Iets wat vrouwen ook doen als ze niet gehoord voelen.
Maar ik heb verder geen beeld van Kadanz, en misschien zit hij dus al in de irritatiezone. Dat is best een vervelende plek om in te zitten en kan soms zomaar ontstaan.
Ik heb het in een topic ook wel eens opgenomen voor de man over wie het ging. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kon niks meer goed doen en werd uitgemaakt voor geniepig, en vuil en gevaarlijk en weet ik veel wat. Dat ik geen leven zou hebben, dat ik pseudo-psycholoog was en vast een hele slechte of geen relatie etc etc.
Dat heeft mij toen best pijn gedaan, dat zoveel vrouwen zo’n mening over me hadden terwijl ik het oprecht goed bedoelde. Maar doordat de eerste paar reacties op mij zo waren, kon ik niet meer uit dat frame komen. Alles wat ik zei, werd binnen het frame van de andere posters geïnterpreteerd .
En ik snap best dat het niet leuk is om de hele goegemeente over je heen te krijgen. Wat ik hier schrijf, is mijn zienswijze en die is net zo legitiem als die van jou of van wie dan ook. En het feit dat er meer mensen zijn die er op dezelfde manier naar kijken, wil niet zeggen dat ik fout zit, omdat jij het niet herkend of het er niet mee eens bent.

zondag 23 mei 2021 om 11:07
Nu weet ik niet van welke generatie jij bent, maar dat herken ik niet.
zondag 23 mei 2021 om 11:08
voor de zoveelste keer, mannen mogen zeker meepraten, maar ga mij niet uitleggen hoe ik me voel!!! Of dat het logisch is dat een man dit of dat doet, want de vrouw zegt niet duidelijk nee, of een verhaaltje zegt dit of dat!!
zondag 23 mei 2021 om 11:10
Precies, wat ik schrijf. Veel reacties vullen dingen in die er niet letterlijk staan. Vanuit eigen normen en waarden en emoties.Timetraveler schreef: ↑23-05-2021 11:06Wacht even. Zeg je nou dat alle reacties die ingaan tegen wat Kadanz schreef, geschreven zijn vanuit emotie en niet rationeel zijn ofzo? Nee toch?