Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
72Jelle schreef:
23-05-2021 09:38
Heel eerlijk vind ik dat gedram door vrouwen over hoe een andere vrouw iets moet ervaren (inclusief het opleggen van wat wel en niet seks mag heten in het zeesterren stukje) ook grensoverschrijdend. Dat wat ze mannen verwijten, doen ze zelf.
O ja, dat was ik, met dat je het geen seks moet noemen als een van beide niet meedoet. Dat was geen serieus voorstel hoor. Hier komt het vandaan: ik heb veel tantratraing gevolgd en in de tantra gaat het over het aanwezig zijn in seks. Het tegenovergestelde van bevriezen of afhaken dus. Het gaat mij er dus niet om dat het geen seks is als het er zus of zo uitziet, dat bepaal je helemaal zelf. Prima als een vrouw heel passief is, als ze dat leuk vindt.
rosanna08 schreef:
23-05-2021 09:35
Ik voer geen hetze tegen Kadanz, ik lees wat hij schrijft en ik lees vooral geregeld ja hij is fout, maar.
Ik vond het zeker waardevol dat hij in het andere topic beschreef hoe een mannenbrein werkt, net zoals ik de bijdrage van Floris in dit topic interessant vond.
Er zijn zeker interessante dingen gezegd, maar die gaan verloren in slachtoffergedrag en de houding dat wij vrouwtjes toch vooral goed moeten luisteren naar wat de mannen zeggen.

En het is niet de eerste discussie hier op Viva.

Ja en die houding zie ik dus niet. Ja, hij baalt ervan dat hij afgefikt wordt, maar dat lijkt me terecht. Dat is imho geen slachtoffergedrag, maar een natuurlijke reactie op de shit die hij over zich heen krijgt.

Dat van “ik leg het wel even uit hoe het zit”, ken ik wel van mannen. Ook hier op het forum. Volgens mij heeft die ene met een jaartal, volgens mij DS1976 of zoiets, daar ook zo’n handje van. Maar ik zie dat dus in Kadanz reacties in dit topic en het vorige niet zo. Wel iemand die niet gehoord wordt en dus blijft herhalen. Iets wat vrouwen ook doen als ze niet gehoord voelen.

Maar ik heb verder geen beeld van Kadanz, en misschien zit hij dus al in de irritatiezone. Dat is best een vervelende plek om in te zitten en kan soms zomaar ontstaan.

Ik heb het in een topic ook wel eens opgenomen voor de man over wie het ging. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kon niks meer goed doen en werd uitgemaakt voor geniepig, en vuil en gevaarlijk en weet ik veel wat. Dat ik geen leven zou hebben, dat ik pseudo-psycholoog was en vast een hele slechte of geen relatie etc etc.

Dat heeft mij toen best pijn gedaan, dat zoveel vrouwen zo’n mening over me hadden terwijl ik het oprecht goed bedoelde. Maar doordat de eerste paar reacties op mij zo waren, kon ik niet meer uit dat frame komen. Alles wat ik zei, werd binnen het frame van de andere posters geïnterpreteerd .
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
23-05-2021 09:44
Je mag het er gerust over hebben hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik zin heb om afgefikt te worden door mensen die ik niet eens ken.
Dank voor je toestemming. :P
Griebus67 schreef:
23-05-2021 09:41
Dat bedoel ik nou met slachtoffergedrag.

Alsof door onbekenden afgefikt worden op een forum even erg, zo niet erger is dan aangerand worden of onvrijwillige seks hebben.

Zo’n beetje alle vrouwen die ik ken hebben ongewenste seksuele ervaringen gehad. Maar nog steeds is het niet de bedoeling dat we mannen kwetsen door het daarover te hebben.

Schei toch uit.

Eens hoor. Zelfs op het Viva Forum kunnen we het er niet over hebben zonder dat mannen de boventoon willen voeren.
Op andere fora heb ik al wel gezien dat je als vrouw helemaal je zegje niet kan doen voor er een hoop mannen bovenop duiken die dingen zeggen als:

"maar je moet ook naar mannen luisteren!"
"je zal wel niet duidelijk geweest zijn"
"die man zal het wel niet begrepen hebben"
"dat is geen verkrachting want..."

En dat zijn nog nette reacties vergeleken met wat je van sommige heerschappen kan verwachten.
zonmuis wijzigde dit bericht op 23-05-2021 09:56
0.21% gewijzigd
katkaatje schreef:
23-05-2021 09:53
Ja en die houding zie ik dus niet. Ja, hij baalt ervan dat hij afgefikt wordt, maar dat lijkt me terecht. Dat is imho geen slachtoffergedrag, maar een natuurlijke reactie op de shit die hij over zich heen krijgt.

Dat van “ik leg het wel even uit hoe het zit”, ken ik wel van mannen. Ook hier op het forum. Volgens mij heeft die ene met een jaartal, volgens mij DS1976 of zoiets, daar ook zo’n handje van. Maar ik zie dat dus in Kadanz reacties in dit topic en het vorige niet zo. Wel iemand die niet gehoord wordt en dus blijft herhalen. Iets wat vrouwen ook doen als ze niet gehoord voelen.

Maar ik heb verder geen beeld van Kadanz, en misschien zit hij dus al in de irritatiezone. Dat is best een vervelende plek om in te zitten en kan soms zomaar ontstaan.

Ik heb het in een topic ook wel eens opgenomen voor de man over wie het ging. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kon niks meer goed doen en werd uitgemaakt voor geniepig, en vuil en gevaarlijk en weet ik veel wat. Dat ik geen leven zou hebben, dat ik pseudo-psycholoog was en vast een hele slechte of geen relatie etc etc.

Dat heeft mij toen best pijn gedaan, dat zoveel vrouwen zo’n mening over me hadden terwijl ik het oprecht goed bedoelde. Maar doordat de eerste paar reacties op mij zo waren, kon ik niet meer uit dat frame komen. Alles wat ik zei, werd binnen het frame van de andere posters geïnterpreteerd .
Goede post.
Kroonprinses schreef:
22-05-2021 15:38
Wat ik gek vindt, is dat wanneer het de dochters/zussen/moeders betreft mannen heel duidelijk beschermend zijn in de meeste gevallen. Dan beseffen ze ineens wel wat hun dochters/zussen/ moeders aan mannelijk tuig kunnen komen.

Heb het er mannen wel eens over en de meesten zeggen ook: mannen zijn honden (even generaliserend dus val hier aub niet meteen over)

Ze weten dus echt wel hoe fout mannen kunnen zijn in seksuele relaties. Nee is gewoon nee. Ik durf zelfs te beweren dat ze dit echt wel weten maar schijt hebben aan de vrouw in kwestie.
EENS!
Overigens eens dat een derde nee natuurlijk onzin is. Die heb ik even gemist. Vind ik geen mansplaining, maar wel een gevalletje “waarom zou een vrouw in Gods naam 3 keer (!) nee moeten zeggen, een keer lijkt me ruim voldoende”. Dus als Kadanz echt heeft gezegd: “Had ze maar een derde keer nee moeten zeggen”, snap ik dat dat niet kan en ongepast is.

Mijn vraag zou dus wel zijn wat maakt dat hij minimaal 3x nodig heeft? Waarom begrijpt hij het niet bij de eerste keer?
Zonmuis schreef:
23-05-2021 09:55
Eens hoor. Zelfs op het Viva Forum kunnen we het er niet over hebben zonder dat mannen de boventoon willen voeren.
Op andere fora heb ik al wel gezien dat je als vrouw helemaal je zegje niet kan doen voor er een hoop mannen bovenop duiken die dingen zeggen als:

"maar je moet ook naar mannen luisteren!"
"je zal wel niet duidelijk geweest zijn"
"die man zal het wel niet begrepen hebben"
"dat is geen verkrachting want..."

En dat zijn nog nette reacties vergeleken met wat je van sommige heerschappen kan verwachten.
Mannen mogen dus niet meepraten?
Vraagje aan de mannen: maakt het jullie misschien onzeker dat een vrouw kan doen alsof? Dat je nooit echt zeker weet dat je “het goed doet”? Of ben je echt bang over de schreef te gaan zonder dat je het weet?
katkaatje schreef:
23-05-2021 09:53

Vervelend dat je dat hebt meegemaakt.

Wat mijzelf betreft: ik kom Kadanz vaak genoeg in topics tegen om inmiddels een bepaald beeld van hem te hebben. Hoe hij zich in deze twee topics opstelt, heeft dat beeld alleen nog maar versterkt.

Verder snap ik niet zo goed waarom je juist voor hem steeds maar weer in de bres springt, maar goed, dat hoef ik verder ook niet te begrijpen.
yette schreef:
23-05-2021 09:52
Zodra je beseft dat er iets mis is met je opvoeding/cultuur, moet je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag. Of je nou man of vrouw bent. Die opvoeding/cultuur is dan geen excuus meer.
Het is geen excuus. Het is een probleem. En blijven uitgaan van het feit dat elk mens in staat zou zijn tot zelfreflectie, goed communiceren en zelfeducatie is nogal een ontkenning van de werkelijkheid.
Midnight-Blue schreef:
23-05-2021 09:57
Staat dat daar?

Wel apart dat dat het enige is wat je uit mijn post haalt. Misschien eens iets meer lezen over wat de vrouwen hier zeggen dan punten waarover je slachtoffertje kan spelen.
Je bewijst hiermee het punt van Griebus67.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:05
Nee, ik leg het zwaartepunt nergens, je ziet toch dat ik het opsplits:
Is de man een verkrachter? Daar oordeelt een rechter over die de zaak van alle kanten bekijkt.
Hoe een vrouw zich onder het voorval voelt, dat is alleen aan haar.
Ga toch fietsen joh. Kolere. :byee:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Midnight-Blue schreef:
23-05-2021 09:57
Ja, heel zielig ben je.

Lees je eigenlijk wel wat zonmuis schrijft? Of ben je echt alleen maar met jezelf bezig?
Nou Katkaatje, lees anders even de post waar Æon nu op reageert.

Als vrouw mag je zelf niet bepalen of je verkracht bent. Dat is aan de rechter. Aldus Kadanz.

:bonk:
72Jelle schreef:
23-05-2021 09:59
Het is geen excuus. Het is een probleem. En blijven uitgaan van het feit dat elk mens in staat zou zijn tot zelfreflectie, goed communiceren en zelfeducatie is nogal een ontkenning van de werkelijkheid.
Inderdaad.
Herkennen en erkennen dat je met de kennis van nu zaken in het verleden anders zou aanpakken is vooruitgang.

je hebt beide partijen nodig is seksuele gelijkheid te creëren en nee daarmee zeg ik niet dat de vrouw die dingen tegen haar zin doet ook dader is.

Het liedje `houd je bek en bef me` van Merol werd door velen gezien als een feministische inhaalslag en een soort nieuwe standaard. Waarom zou een man wel recht hebben om oraal bevredigd te worden en een vrouw niet.

Hoewel het wellicht valt onder de noemer satire en een soort tegengeluid zou de wereld te klein zijn als een man de mannelijke variant had bezongen.
floris1976 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 10:11
Reden: type fout
0.38% gewijzigd
xynix schreef:
23-05-2021 09:58
Vraagje aan de mannen: maakt het jullie misschien onzeker dat een vrouw kan doen alsof? Dat je nooit echt zeker weet dat je “het goed doet”? Of ben je echt bang over de schreef te gaan zonder dat je het weet?
Zoals onderstaand al gezegd had ik het hier met mijn beste vriend over vanochtend en die zie: mannen zijn bang om uitgelachen te worden.

Als een ik door een vrouw in mijn billen wordt geknepen is het iets anders dan als een man een vrouw in haar billen knijpt.
Westerpaviljoen schreef:
23-05-2021 10:10
Zoals onderstaand al gezegd had ik het hier met mijn beste vriend over vanochtend en die zie: mannen zijn bang om uitgelachen te worden.

Als een ik door een vrouw in mijn billen wordt geknepen is het iets anders dan als een man een vrouw in haar billen knijpt.
Dat klopt, Wester. Goed dat je dat beseft.
kadanz schreef:
22-05-2021 20:42
Prima, dan doe je maar geen voorlichting aan mannen. Heb jij een beter idee?

Je kunt je wel verbazen over wat ik schrijf maar daar los je het probleem niet mee op. Ik blijf er bij, mannen snappen nog niet goed genoeg hoe dat bevriezen werkt. Dat is geen excuus, dat pleit ze niet vrij, maar het is wel een (van de mogelijke) reden waarom het soms gigantisch mis gaat.

Hoe kun je je nou zo opwinden om mijn suggestie voor een bredere bewustwording aan mannen? Gaat dat gescheld op mij helpen?
Dafuq? Moeten vrouwen nu ook al voorlichting gaan geven aan al die arme mannen?
Ben je betoeterd. Als je voorlichting 'nodig' hebt dan heb je een paar afslagen gemist hoor.

Hier in huis bed gaat dat dus heel anders dan bij jou blijkbaar. Stuitend.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
xynix schreef:
23-05-2021 09:58

Als het goed is ben je als man daar niet bang voor denk ik. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je aan gaat dringen als een ander geen zin heeft. Als het goed is weet diegene ook dat ik liever geen seks heb dan dat ze seks met me heeft omdat ik het zo graag wil. Als deze gedachte je onzeker maakt is er dus al iets niet goed in je seksleven denk ik, bij twijfel ga je er ook over praten. Vindt iemand het wel leuk?

Dat kadanz een hoop kritiek krijgt heeft te maken dat er toch een andere kant gezocht wordt van het verhaal, een uitleg. Soms valt er gewoon niets uit te leggen omdat er geen andere kant is.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 23-05-2021 10:22
0.06% gewijzigd
Floris1976 schreef:

Hoewel het wellicht valt onder de noemer satire en een soort tegengeluid zou de wereld te klein zijn als een man de mannelijke variant had bezongen.
Can you blow my whistle baby
Whistle baby, let me know
Girl, I'm gonna show you how to do it
And we start real slow
Floris1976 schreef:
Inderdaad.
Herkennen en erkennen dat je met de kennis van nu zaken in het verleden anders zou aanpakken is vooruitgang.

je hebt beide partijen nodig is seksuele gelijkheid te creëren en nee daarmee zeg ik niet dat de vrouw die dingen tegen haar zin doet ook dader is.

Het liedje `houd je bek en bef me` van Merol werd door velen gezien als een feministische inhaalslag en een soort nieuwe standaard. Waarom zou een man wel recht hebben om oraal bevredigd te worden en een vrouw niet.

Luister eens een keer rap. Dat klopt niet.
katkaatje schreef:
23-05-2021 09:56
Overigens eens dat een derde nee natuurlijk onzin is. Die heb ik even gemist. Vind ik geen mansplaining, maar wel een gevalletje “waarom zou een vrouw in Gods naam 3 keer (!) nee moeten zeggen, een keer lijkt me ruim voldoende”. Dus als Kadanz echt heeft gezegd: “Had ze maar een derde keer nee moeten zeggen”, snap ik dat dat niet kan en ongepast is.

Mijn vraag zou dus wel zijn wat maakt dat hij minimaal 3x nodig heeft? Waarom begrijpt hij het niet bij de eerste keer?
Dat heeft hij niet gezegd. Maar zoals ik al eerder schreef, raakt het vermogen tot begrijpend lezen bij sommigen aangetast bij dit soort onderwerpen.

Oh ja, en ik vind womansplaining net zo irritant als mansplaining. Dat een andere vrouw beter weet wat jij hebt meegemaakt dan jijzelf en ervan overtuigd is dat ze weet hoe je je voelt.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 23-05-2021 10:29
Reden: Typefout
0.11% gewijzigd
Mijn conclusie van het andere en dit topic is toch wel dat er heel veel mannen rondlopen die geen idee hebben wat normale, laat staan goede, seks is.

Als je niet kan herkennen dat een vrouw bevriest/geen zin heeft, en dat aanziet voor een gebrek aan enthousiasme én je het oké vindt om seks te hebben met iemand die zich slechts beschikbaar stelt/lijkt stellen, dan is het wel heel treurig met je seksuele kennis en intelligentie gesteld. En liggen je eigen standaarden voor wat goede en lekkere seks is lager dan laag.
Floris1976 schreef:
Inderdaad.

In de pop, rock en hiphop worden die liedjes juist al jaren bezongen door mannen.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven