Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Goedemorgen, bedankt voor jullie medeleven. Het gaat wel met mij.
Zoals ik al eerder schreef hadden we veel gemeen en veel dingen kwamen overeen. Het is fijn als iemand zo hetzelfde denkt en ook belangrijk vindt.

Ik wil liever niet alleen oud worden dus ook daarom wilde ik graag dat het zou werken.
Het had nog een tijdje door kunnen kabbelen, maar dan wordt het nog moeilijker als het over is.
Dat alleen oud worden, ben ik ook een beetje ongerust over. Komt door mijn werk. Zo veel oude mensen die enkel en alleen zorgverleners over de vloer krijgen.
dido68 schreef:
26-05-2021 08:51
Zoals ik al eerder schreef hadden we veel gemeen en veel dingen kwamen overeen. Het is fijn als iemand zo hetzelfde denkt en ook belangrijk vindt.

Ik wil liever niet alleen oud worden dus ook daarom wilde ik graag dat het zou werken.
Het had nog een tijdje door kunnen kabbelen, maar dan wordt het nog moeilijker als het over is.
Wat jammer Dido.. En ik snap je gevoel van niet alleen oud willen worden helemaal..
Maar soms lijkt het wel kiezen tussen 2 "kwaden "...
Maar misschien denk ik dan te negatief..
Wat datertje ook zegt als je ouder bent is het moeilijker. Toen ik jong was vond je elkaar heel leuk en werd je smoorverliefd op uiterlijk. De mindere kanten, daar dacht ik amper over na. Dan blijkt uiteindelijk dat je helemaal niet bij elkaar past en heb je wel al een gezin. Bent uit elkaar gegroeid.
Nu word ik juist verliefd op een persoon als ik hem beter leer kennen en hem steeds leuker ga vinden...of niet dus.
Dido, wat naar dat het niet werkte. Over alleen oud worden en wat Attraverso op het werk ziet. Zouden dat niet vooral mensen zijn die hun partner zijn verloren en die geen kinderen hebben of een slechte band met hun kinderen? Ik weet niet of het klopt, maar ik heb wel eens gelezen dat vrijgezelle ouderen (en ook de minder oude vrijgezellen) meer investeren in hun sociale netwerk en tot op hogere leeftijd meer vriendschappen onderhouden en dus minder alleen zijn. Mijn ex-schoonmoeder is al heel lang alleen, maar heeft een flink aantal vriendinnen. Ze is wel de jongste, dus als ze slim is, zoekt ze er een paar nieuwe bij. ;-)

Wat ik eigenlijk nu zelf het verdrietigst vind, is dat er niemand meer is waarmee ik het verleden van mijn kinderen deel. En ik ben de enige actieve ouder in hun leven. Hun vader zien ze maar zelden. En hoewel ze al ouder zijn (15 en ouder) vind ik het toch een grote verantwoordelijkheid. Ik moet wel blijven leven. En een beetje gezellig blijven.

Ik was van het weekend voor het eerst sinds Corona eigenlijk echt buiten mijn eigen woonplaats op stap en ik stond in Amsterdam op een vriendin te wachten en toen viel me ineens op hoeveel stelletjes er rondlopen. Dat stak ook wel een beetje. Terwijl ze hier natuurlijk ook lopen als ik op het terras zit. Ik sta ontzettend achter mijn keuze om de relatie te beëindigen. En het is meer positief dan negatief. Maar ik vind het niet altijd makkelijk.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 10:26
Reden: Foutje....
0.45% gewijzigd
Dido wat balen voor je!

Ik heb dat oud met iemand willen worden juist niet. Vind het prima in mijn eentje ( en een vaste date :-) ) Het idee om de rest van je leven vast aan iemand te zitten krijg ik het spontaan benauwd van.
Meave kinderen/kleinkinderen zwermen vaak uit, hebben een eigen (druk) leven en wonen dan op een uur rijden of zo waardoor ze maar om de 3-4 weken langskomen.
Ik kom natuurlijk bij mensen met een hulpbehoefte die vaak niet meer de deur uit kunnen.
Meave, ik denk dat je wel een punt hebt. In de tijd dat ik samenwoonde, had ik ook minder contacten buiten de relatie. Maar nu ik al een tijdje alleen woon, zoek ik die veel meer op. Dus kan me voorstellen dat als je lang single bent of alleen woont, je meer vriendinnen en kennissen zal zoeken en vinden dan als je in een lange relatie zit.
hagelslagjes schreef:
26-05-2021 11:57
Meave, ik denk dat je wel een punt hebt. In de tijd dat ik samenwoonde, had ik ook minder contacten buiten de relatie. Maar nu ik al een tijdje alleen woon, zoek ik die veel meer op. Dus kan me voorstellen dat als je lang single bent of alleen woont, je meer vriendinnen en kennissen zal zoeken en vinden dan als je in een lange relatie zit.
Ik ken ook een paar single ouderen, met juist een enorm netwerk, omdat ze nooit het “gemak” hebben gehad van partner/kinderen. Die zijn echt een groot voorbeeld voor mij!
Alleen oud worden is ook geen doemscenario voor mij. Maar ik kijkdag ook nooit zo ver vooruit. Als ik één ding heb geleerd van mijn roerige leven, is dat niets voor eeuwig is :)
Je kunt een relatie krijgen en dan je partner op latere leeftijd verliezen. Dan ben je alsnog alleen. Ik leef in het nu, omdat je niet weet hoe dingen lopen dus ik ben niet bezig met later.
Er kan nog zoveel gebeuren voordat ik 80 ben.

Alleen zijn heeft ook vele voordelen. Zo zie ik dat nu. Ik wil graag nog eens de liefde met iemand meemaken, maar ik weet ook dat je daar niet perse recht op hebt. En daarom leef ik nu het leven zoals ik dat prettig vind.

Zonde om je nu druk te maken over iets wat kan veranderen. Als ik daar de hele dag mee bezig zou moeten zijn gaat het leven aan me voorbij. En nu zijn we nog relatief jong. Je beste jaren!
meave schreef:
26-05-2021 10:24
Dido, wat naar dat het niet werkte. Over alleen oud worden en wat Attraverso op het werk ziet. Zouden dat niet vooral mensen zijn die hun partner zijn verloren en die geen kinderen hebben of een slechte band met hun kinderen? Ik weet niet of het klopt, maar ik heb wel eens gelezen dat vrijgezelle ouderen (en ook de minder oude vrijgezellen) meer investeren in hun sociale netwerk en tot op hogere leeftijd meer vriendschappen onderhouden en dus minder alleen zijn. Mijn ex-schoonmoeder is al heel lang alleen, maar heeft een flink aantal vriendinnen. Ze is wel de jongste, dus als ze slim is, zoekt ze er een paar nieuwe bij. ;-)

Wat ik eigenlijk nu zelf het verdrietigst vind, is dat er niemand meer is waarmee ik het verleden van mijn kinderen deel. En ik ben de enige actieve ouder in hun leven. Hun vader zien ze maar zelden. En hoewel ze al ouder zijn (15 en ouder) vind ik het toch een grote verantwoordelijkheid. Ik moet wel blijven leven. En een beetje gezellig blijven.

Ik was van het weekend voor het eerst sinds Corona eigenlijk echt buiten mijn eigen woonplaats op stap en ik stond in Amsterdam op een vriendin te wachten en toen viel me ineens op hoeveel stelletjes er rondlopen. Dat stak ook wel een beetje. Terwijl ze hier natuurlijk ook lopen als ik op het terras zit. Ik sta ontzettend achter mijn keuze om de relatie te beëindigen. En het is meer positief dan negatief. Maar ik vind het niet altijd makkelijk.
Een relatie hebben heeft voor- en nadelen. Single zijn ook. In die zin zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Beide situaties brengen uitdagingen met zich mee.
Bottom line is, maak er iets van.
dido68 schreef:
26-05-2021 08:51

Je bent nog jong genoeg, en hebt alle tijd om nog iemand tegen te komen.
Sterk dat je ondanks je behoeftr aan een relatie toch bent gestopt. Je gunt jezelf iets wat beter past en dat gaat misschien ook komen.
Attraverso schreef:
26-05-2021 08:56
Dat alleen oud worden, ben ik ook een beetje ongerust over. Komt door mijn werk. Zo veel oude mensen die enkel en alleen zorgverleners over de vloer krijgen.
Zelfs al krijg je een relatie, en nog een en nog een, dan nog kan het zo zijn dat je ook in die situatie komt. Meestal overlijden mannen eerder dan vrouwen en dan ben je weer alleen. Dus het geeft geen enkele garantie verder.
hagelslagjes schreef:
Hoe ouder je wordt, hoe meer mensen om je heen overlijden. Dat vind ik zo erg. Dus je kringetje wordt dan kleiner. That'sife..helaas.

Daarom nu alles doen wat je wil!
Vanaf vrijdag ziet het er goed uit qua temperaturen. En dan mag er ook weer meer binnenkort. Dat biedt mooie kansen voor dates!
Julus schreef:
26-05-2021 12:40
Je kunt een relatie krijgen en dan je partner op latere leeftijd verliezen. Dan ben je alsnog alleen. Ik leef in het nu, omdat je niet weet hoe dingen lopen dus ik ben niet bezig met later.
Er kan nog zoveel gebeuren voordat ik 80 ben.

Alleen zijn heeft ook vele voordelen. Zo zie ik dat nu. Ik wil graag nog eens de liefde met iemand meemaken, maar ik weet ook dat je daar niet perse recht op hebt. En daarom leef ik nu het leven zoals ik dat prettig vind.

Zonde om je nu druk te maken over iets wat kan veranderen. Als ik daar de hele dag mee bezig zou moeten zijn gaat het leven aan me voorbij. En nu zijn we nog relatief jong. Je beste jaren!
Ik weet niet of dit mijn beste jaren zijn (ik ben 45 en niet helemaal fit/gezond), maar ik ben het verder helemaal met je eens. Ik maak me ook geen zorgen om de toekomst.
hagelslagjes schreef:
Ik moet echt mijn netwerk weer opbouwen. Ik heb me heel erg laten beperken (in allerlei opzichten) in mijn vorige relatie. Nu weer naar buiten stappen, vind ik best een uitdaging. En ik weet nog niet zo goed in hoeverre ik me goed voel bij het aanhalen van bestaande contacten of dat ik toch vooral wil kijken of ik nieuwe mensen kan ontmoeten hier in de omgeving.
Julus schreef:
26-05-2021 12:45
Zelfs al krijg je een relatie, en nog een en nog een, dan nog kan het zo zijn dat je ook in die situatie komt. Meestal overlijden mannen eerder dan vrouwen en dan ben je weer alleen. Dus het geeft geen enkele garantie verder.
Hahaha dat zei ik tegen lief laatst. Toen maakte hij de opmerking, maar ik ben een stuk jonger dan jij dus wij worden samen oud.
Julus schreef:
26-05-2021 12:42
Een relatie hebben heeft voor- en nadelen. Single zijn ook. In die zin zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Beide situaties brengen uitdagingen met zich mee.
Bottom line is, maak er iets van.
Zo eens dat bedoelde ik ook te zeggen.
meave schreef:
26-05-2021 13:11
Ik moet echt mijn netwerk weer opbouwen. Ik heb me heel erg laten beperken (in allerlei opzichten) in mijn vorige relatie. Nu weer naar buiten stappen, vind ik best een uitdaging. En ik weet nog niet zo goed in hoeverre ik me goed voel bij het aanhalen van bestaande contacten of dat ik toch vooral wil kijken of ik nieuwe mensen kan ontmoeten hier in de omgeving.
Doe beide. Het een sluit het ander niet uit.
meave schreef:

Verschillende mensen op dit topic hebben geloof ik leuke ervaringen met NMLK. In iedere stad zijn verder veel hobby clubjes met leuke cursussen of muziek of toneel en creatieve dingen. Voor corona waren er in en rond mijn stad ook veel dansfeesten voor 30+/40+. Daar heb ik zelf heel veel lol gehad. Denk dat dat over niet al te lange tijd weer terugkomt allemaal. Bij een sportclub gaan is ook leuk natuurlijk maar ik vind zelf die verplichtingen vaak niet zo handig.
meave schreef:
Ik snap helemaal wat je bedoelt, heb ik ook gehad met allebei mijn ex-vrouwen. Dan minder contact met ouders etc. God die laatste werd al al chagrijnig als we langer dan 2 uur bij haar ouders bleven. Terwijl ik lekker met hun aan de babbel was over van alles en nogwat. Maar goed echt nu heb ik zoveel sociale contacten. Weet niet eens hoe ik het helemaal moet plannen als ik weer thuis kom. Want ja dat is ook nog een dingetje, dat varen, op zich is dat geen punt natuurlijk. Maar ja dan heb ik maar de helft van de weekenden die anderen hebben.
fietsen varen vrouwelijk doen
Antoon, ik heb me inderdaad laatst bij NMLK aangemeld, maar ik heb er nog niks mee gedaan, behalve kijken wat ze zoal organiseren. Sporten mag ik niet van de fysio, maar ik doe wel dingen voor de sportclub van mijn kinderen. Daar zie ik dus wel mensen, maar eigenlijk alleen taakgericht zeg maar. Creatieve clubjes vind ik lastig op mijn leeftijd. Ik houd erg van een aantal creatieve dingen, maar heb wel een bepaald beeld bij/van de vrouwen die naar die clubjes gaan (en dat vind ik echt niet netjes van mezelf, maar ja...). 😊 Ik zal er ongetwijfeld wel een weg in vinden, ik moet alleen even een drempel over. 🙂

Zeefietser, gezamenlijk contact met familie was het issue niet. Maar er alleen op uit zorgde voor problemen. Zeker als ik met vriendinnen wilde afspreken. Hoe vaak en ver ben jij weg voor je werk? Je zit op de grote vaart begrijp ik?
Meave, bedoel je de wat meer zweverige extravagante types op creatieve cursussen? Volgens mij valt dat reuze mee. Als je bijv. een cursus Thais koken doet, of bij een zangkoor gaat, zijn dat redelijk normale en leuke mensen in mijn ervaring. Vooral een zangkoor is volgens mij heel leuk en gezellig. En hele rare types die je bij toneelgroepjes tegenkomt vind ik ook altijd wel weer grappig.
Lol, nee, ik bedoel de Action leegkopende vrouwen die hun hele huis vol knutsels hebben staan. Bij een zangkoor gaan zou echt heel sneu zijn voor de overige leden, dat moet ik ze echt niet aandoen. 🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven