Zindelijkheidstraining

18-05-2009 10:37 641 berichten
We hebben een centraal borstvoedingtopic, misschien is het ook handig om een centraal zindelijkheidstraining-topic te hebben, waar iedereen haar vragen kan stellen - en hopelijk antwoorden krijgen.

Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
Hee stiekeme meelezerd! ;o)

Nee nog erger, dat was mijn jóngste van bijna 16 maanden... (!) Ik heb er nog de bibbers van als ik eraan denk. Dat kind kent geen angst.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gevaarlijk wijffie...gelukkig heeft ze kennelijk hele sterke armspieren..wow.
En "jullie" hebben natuurlijk ook allemaal kindjes in dezelfde leeftijd, dus inderdaad leuk om mee te lezen .
Ik weet ook niet wat het is met kinderen en poepen. Misschien heeft het er mee te maken dat poep er meestal minder makkelijk uitkomt dan plas? Lekker smakelijk verhaal weer op de vroege ochtend .

Ik werd vanochtend gewekt door een jochie dat z'n luier uit wilde want hij moest plassen. Er zat wel een klein plasje in de luier, maar dat zal wel van vannacht zijn, want er kwam echt een fikse straal uit.

Ainne, een kleine stuntvrouw dus? Die van mij heeft dat ook een tijdje gedaan, overal afklimmen en dan eraf springen, levensgevaarlijk. Nu studeert hij voor clown, da's wat veiliger.
Wow flint, wat goed zeg!! Helemaal droog!

Zoon niet helaas. Die had gisteren 1 ongelukje.

Hij zei ook gelijk tegen de oppas: nu gaan we niet naar de dierentuin. :-l

Zometeen naar de winkels, zonder luier. Nog even hopen dat hij daarvoor even op t potje poept.

Ainne, jeeeeeetje. Hing je dochter met 16 maanden aan 1 arm buiten t raam???? Waar zat je hart toen je t ontdekte???

Mèn.....

Miriam, schattig zeg dat ze zelf haar rompertjes gaf.

Met haar gaat t dus ook erg goed.
koffie, zwart graag...
Hoi Sylvester, ja het gaat hier wel goed. Ze had vanochtend ook nog een kurkdroge luier en daarna ging het 2 keer mis; haar nachtplas belandde in haar onderbroekje (en in haar Crocs, Ainne ). Nu is ze alweer een paar uur droog.
Nee, niet aan het raam, de overloop! Recht boven de gang beneden!

Die Jongste van ons is echt een monster. Die is vorige week vrijdag door de balustrade van de overloop gekropen en hing aan haar handjes lós aan de overloop (!) toen ze doorkreeg dat dat niet helemaal goed zat. Gelukkig riep ze me en was ik er op tijd bij, ze had haar rug wel kunnen breken op de uitstekende trapleuning of helemaal de gang beneden in kunnen vallen, de gek. Ik stond daarna nog wel een half uur te trillen op mijn benen. We hebben 's avonds met haar hoofdje gepast hoe ze dat gedaan heeft, blijkt dat de spijlen van de balustrade dicht genoeg bij elkaar zitten, maar het laatste stukje naast de muur is nét een cm groter en dáár was ze doorheen gegaan. Zit nu dus een stuk hout voor...

En van het weekend gingen we de bergen in en Oudste mocht met haar voetjes in het meer en voor we het doorhadden liep Jongste ook pardoes het meer in - tot aan haar middel...

Ik hoop dat zij zich ook gauw laat omscholen tot clown, dit is niet normaal.

Gelukkig is Oudste een braverikje (meestal dan).

Vanmorgen met Leidster gesproken en Oudste vraagt nu om naar de wc te gaan, wahaaay! Jemig het gaat echt in sprongen vooruit, lang leve de creche!

Nu nog poepzindelijk worden... Als dat gelukt is ga ik een cadeautje kopen voor de leidster.
Haha, goeie tip he, die Crocs!
Echt wel! Ik heb ze van de Primark, jij vast ook he! (gezien dezelfde prijs en jij woont tenslotte in Primark-land).

Daar ga je dus nog heel wat mee beleven, met jongste..

Hier brandalarm. Ongelukje nr. 3...allemaal natte voetstapjes op het laminaat. Lekker dan. Ze is ook erg moe merk ik; luier om en lekker naar bedje.
Haha inderdaad, die heb ik - al heet Primark hier Penneys. Witte met zilveren bloemetjes. Prachtig *proest*.

Dweilze...
Wat een geluk dat ze zo weinig drinkt..het zijn dus ook maar kleine plasjes. Ze zat er echt doorheen, ligt nu weer lekker in haar bedje. Na een kdv-dag is ze altijd erg moe. Sowieso is het geen fit meisje..vaak moe etc. Maar goed, nu kan ze weer lekker een paar uur slapen. Haar kamertje is ook goed te verduisteren..ze nestelde zich echt in haar bedje.

Maar gek dat Primark geen Primark heet bij jullie. Is het dan toch dezelde keten?
Ainne, jemig, wat een verhaal! Dat soort acties had mijn jongste ook toen hij kleiner was. Gezellig proberen om van bovenaan de trap naar beneden te springen en zo, ik kon hem nooit een tel uit het oog verliezen. Nu hij wat ouder is, gaat het beter gelukkig.

Mirjam, kan me ook voorstellen dat als ze moe is, dat ze dan minder op de zindelijkheid let. Lekker dat ze in bed ligt, vanmiddag nieuwe ronde nieuwe kansen!
Hm, ze is er alweer uit. Niet dat ze niet wilde slapen, maar de buurman ging net op dat moment klussen (in de kamer naast de hare). Nu is ze gewoon weer beneden, met luier om deze keer. Ik blijf het proberen natuurlijk maar vanochtend frustreerde het haar behoorlijk dus nu even rust in de tent.

Ga een boodschapje doen.
quote:Mirjam762 schreef op 26 mei 2009 @ 11:03:

Maar gek dat Primark geen Primark heet bij jullie. Is het dan toch dezelde keten?Ja precies hetzelfde, de labels hebben ook gewoon Primark erin staan. En ik weet het zeker, want ons bedrijf doet de Ierse distributie voor ze, dus wij hebben magaziiiiijnen vol Primarkspullen hier. Maar in Ierland heet de keten dus Penneys.
Mirjam, probeer anders luierbroekjes, dat doen wij nu als we weg gaan. Hier noemen we die "Special bob the builder knickers" (door het plaatje erop) en vooral NIET luiers. En ze trapt er zo in. En dna natuurlijk gewoon regelmatig vragen of ze moet plassen, maar als het dan mis gaat hoef je niet steeds te dweilen.

Flint, ik hoop dat mijn jongste ook wat rustiger gaat worden, dit is echt eng zo!
Ainne, die van mij heeft ook allerlei capriolen uitgehaald: zich over traphekjes heen slingeren, van trappen af springen omdat hij verwacht dat je hem opvangt, noem het maar op. Nu hij echt goed aanspreekbaar is, is het echt een stuk beter geworden. Hij doet nu vooral grappige dingen. Ben ik hem even 'kwijt' in huis (en word ik al ongerust) en dan loopt hij de kamer in gekleed in moonboots, een piratenbroek, koningscape en piratenmuts. En dan zegt hij: tatatataaaaa, ik ben een piraat.
Grom, m'n reigertje had als een gek in z'n broek zitten poepen vandaag, yuk. Maar ja, het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat het uit het niets opeens helemaal goed zou gaan. Ik was redelijk ontstemd, hij ook want hij had geen sticker verdiend. Thuis zei hij gelijk dat hij moest plassen en deed een dikke plas op de wc, dus toch nog een chocolaatje verdiend. Hij blij, ik blij, morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen voor wat betreft het poepen!

Hoe is het verder bij jullie gegaan vandaag?
*zoekt een boze smiley*

Hoe t is gegaan...zucht....

Normaal waren de ongelukjes thuis en ging t buitenshuis altijd goed. Vandaag dus niet.

Hij is 1 tel uit mn ooghoek verdwenen, ik ga naar m toe. Staat hij schaapachtig te kijken. Met zn gloedjenieuwe dure gympen staat hij in een zojuist aangelegde privezwembad.

man man een plens! Midden in een winkel. zucht...

Kleding omwisselen en met t droge gedeelte van zn broek de plas opgedweild en natte zooi in mn (afwasbare) rugzakje van zoon. Met billendoekjes nog ff alles drooggedweild. Gelukkig was t op dat punt niet zo druk.

Later nog een klein ongelukje. score van 2 ongelukjes dus.

Verder was t een mega draak vandaag en moest voor straf na het eten naar bed. Hij had t vandaag met zijn gedrag (buiten ongelukjes uiteraard, daar krijgt hij geen straf voor) zo bont gemaakt. En tijdens t eten ook.

Morgen naar het kdv, hoop zo dat hij daar niet zijn opgehouden poep van 2 dagen in 1 x in zn broek doet...

Heee, goede tip. Zijn dat een soort crocs, die primarks?

VInd ze alleen foeilelijk. Maar ja, dure gympen volplassen vond ik ook niet zo'n succes.
koffie, zwart graag...
Die nieuwe ronde qua poepen zijn we trouwens net al ingegaan. Hij wilde voor het slapen gaan nog plassen, dus helemaal prima. Hij nog plassen, maar liet ook gelijk een dikke scheet. Ik grijp nu alles aan om hem aan te sporen, dus ik zei: kijk, ik hoor een poep die eruit wil. Hij zei heel nuchter dat het gewoon een windje was, maar ging het toch proberen. En ja hoor, m'n reigertje produceerde weer een heel lading (die ik van dichtbij geboren mocht zien worden ). Hij glimmen van trots, ik helemaal blij!

Dus, misschien een tip voor de niet op de wc poepende kinderen: ik zeg 's ochtends en 's avonds als hij op de wc zit altijd dat ik de poep hoor (of er nou een windje wordt gelaten of niet). Als kind dan zegt dat het niet zo is, dan moet je een beetje aandringen dat hij/zij het even moet proberen, want dat het echt zo is. Ik heb er al vaker dan alleen vanavond succes mee gehad!
O, Sylvester, da's een mindere dag qua zindelijkheid. Misschien helpt mijn tip qua poepen? Mijn zoon had dus ook al 2 dagen niet gepoept en gezien z'n reiger-gedrag kregen ze dus de volle laag op het kdv. Kan me ook voorstellen dat ze daar niet de behoefte voelen om erbij te zitten en te zeggen: ja, ik hoor 'em komen, toe maar! Al hadden ze de handel wel wat beter mogen uitspoelen, het was een wonder dat ik in z'n tas keek om te zien wat de schade was...
Hier hetzelfde als gisteren: plasdroog, maar poepbroek. Sterker nog, ik kwam binnen na mijn werk en ze stond net lekker haar broek vol te kakken in de keuken, ik zag het gewoon aan haar kop.

Aw balen Sylvester, en nog in de winkel ook, jek! Ja, die (nep-)crocs-tip kreeg ik van de crecheleidster, daar loopt ze op ed creche de hele dag op momenteel. Scheelt pies op haar dure Clarks-schoenen.
Ainne, dat scheelt dan weer dat ze hier op de crèche geen schoenen aan mogen, dan hoeft ie geen crocs
helaas werkt die tip niet flint.

Hij zat een partij te meuren, duidelijk dat hij moet poepen. Maar ja, echt weigeren he. Zelfs chanteren met kadootjes of thuisblijven maakte geen indruk.

Hij was gewoon helemaal dwars vandaag, dus ik vond zijn wc gedrag vandaag dan ook niet vreemd.

Morgen nog een chantagetip, geen idee of ie werkt.

Hij is verliefd op een meisje van het kdv. Ik zeg gewoon dat hij thuis moet blijven of eerst moet poepen, grijns.

Ainne en flint, ik lig vaak dubbel van jullie mooie manier van omschrijven ha ha.

"schijten als een reiger" is een bekende maar blijft leuk

En uitgebreid staan te kakken in de keuken

Ach, morgen gewoon weer een schone lading kleding mee en zien wat er gebeurd.
koffie, zwart graag...
En Sylvester, heeft je chantagetruc gewerkt?
Sylvester, als al je trucjes niet werken, is het misschien gewoon nog niet het juiste moment voor hem om poepzindelijk te worden? Ik zou wel voorzichtig zijn hiermee (dus niet te veel "als...dan"-trucjes toepassen). Misschien over een week weer wat intensiever proberen met hem? Houd het vooral wel neutraal.

Dochter is met een tasje verschoningen naar het kdv. Ze wilde al meteen op het potje (zo'n grote, met leuninkjes en een beer erop). Maar noppes. De leidsters houden het ook in de gaten natuurlijk. Ik ben heeeeel benieuwd of ik haar vanmiddag in dezelfde outfit aan zal treffen (ik gok van niet haha).

Fijne dag iedereen! Ik heb zelf vanmiddag een soll.gesprek..spannend! Het is zo'n beetje mijn droombaan, dus hopen maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven