Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖
zaterdag 10 april 2021 om 22:49
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.
Ter nagedachtenis aan Aurelius.
En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
Ter nagedachtenis aan Aurelius.
En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
wij slapen nooit.
maandag 31 mei 2021 om 12:09
valentinamaria schreef: ↑31-05-2021 11:55Ik zit met smart te wachten om peetmoeder van jouw 2e leg te worden.
Ik zal zo even een rondje gaan wandelen en iemand van de straat plukken

wij slapen nooit.
maandag 31 mei 2021 om 12:09
Wat heftig zeg.. Waren jullie allang samen?hagelslagjes schreef: ↑31-05-2021 11:48Lieve mensen. Ik hoop dat Meave en Fladder en Julia en iedereen zichzelf weer terugvindt. Dat kan inderdaad moeilijk zijn na een lange relatie. Hebben jullie hier hulp bij? Bij mij ging de relatie ook over een paar maanden voor corona. (Hij is overleden.) De coronaperiode heeft me wel echt een extra tik gegeven, want er was niks meer normaal in het leven. Ik heb professionele hulp gelukkig en het gaat op zich redelijk. Dankzij astma heb ik de eerste prik al gehad, dat geeft me ook het gevoel en de hoop dat het moeilijkste gedeelte er op zit. Nu nog even de laatste loodjes. Ik merk wel dat ik veranderd ben in deze periode. Ik ben minder een pleaser geworden en dat is best oké.
En dan ook nog de lockdown in, dat lijkt me heel moeilijk of misschien was het juist wel fijn om jezelf terug te kunnen trekken?
Fijn dat je hulp hebt, dit soort grote dingen moet je ook niet alleen willen oplossen, tenminste dat is mijn ervaring..
Ik wens je sterke met dit proces!
maandag 31 mei 2021 om 12:14
Ik ga alvast een stukje tuin inrichten voor mijn toekomstige petekind.iceteapeach schreef: ↑31-05-2021 12:09Ik zal zo even een rondje gaan wandelen en iemand van de straat plukken![]()
wij slapen nooit.
maandag 31 mei 2021 om 16:12

maandag 31 mei 2021 om 17:03
@Limo, misschien bedoelt Antoon de vrouwen die overstappen op een 'kortpittig' kapsel? Maar wat dat met oestrogeen te maken heeft, is mij ook een raadsel.
@Zeefietser, wat fijn dat je nu lekker in je vel zit. Zo te lezen heb je er hard voor/aan gewerkt. Mag ik je vragen wat 'vrouwelijk doen' voor jou inhoudt? Als het te persoonlijk is, skip de vraag dan vooral. Ik vraag het omdat me toevallig laatst gevraagd werd wat maakt dat ik mij vrouw voel. De vraag kwam van een oud klasgenoot van één van mijn kinderen. Geboren als jongen, maar nu steeds beter wetend dat hij (ik weet eigenlijk niet welk voornaamwoord hij graag wil gebruiken, hij gebruikt in elk geval nog steeds zijn naam die hij bij zijn geboorte heeft gekregen) zich vooral vrouw voelt. Of zich wil uiten als vrouw. Maar dat hij worstelt met hoe de maatschappij naar hem kijkt en dat het moeilijk en vermoeiend is om steeds te moeten verantwoorden wie hij is. Ik vind het verdrietig dat je niet gewoon niet kunt zijn wie je bent en dat het blijkbaar nodig is om uitleg te geven en dat mensen dat dan oké moeten vinden ofzo. Dan ben je net twintig en krijg je dit voor je kiezen. Mijn antwoord was dat ik het eigenlijk niet weet. Het enige wat ik weet is dat ik mij thuis voel in dit lichaam. Dat blijkbaar mijn biologische en neurologische geslachtsbepalende kenmerken (of hoe je dat ook moet noemen) overeenkomen. En verder ben ik zoals ik ben. Of dat dan vrouwelijk is of mannelijk... geen idee.
@Mats, is Tinder niet een soort window shoppen? Misschien ben jij iemand die veel makkelijker contact maakt als je een vrouw in het echt ontmoet? Of je hebt andere foto's nodig? Ik sta altijd heel belabberd op foto's. Geen sprankeling in mijn ogen, droopy ogen, beetje suf. Echt. Ik zou ook niet op mijn foto's reageren. En ik weet dus niet wat mannen van mij vinden, maar ik weet wel dat ik er in het echt beter uitzie dan op de foto's
Dus als ik ooit wil gaan daten, dan denk ik niet dat Tinder mijn eerste keuze is. 
@Iceteapeach, dat heb ik dus ook. Ik heb bewust vrij jong kinderen gekregen en was in de omstandigheden dat dat ook kon. Ik heb nu 3 (behoorlijk
) zelfstandige jongens. Waarom zou ik terug willen naar het schoolplein? Ik vind het heerlijk, dat oudere spul.
@Datertje en Julia gewicht is echt een ingewikkeld iets, hè... Ik ga nooit een mooi figuur krijgen. Dat is ook helemaal niet erg. Ik zou wel graag een iets gezonder gewicht willen. Daar heb ik vooral emotioneel gezien heel hard aan gewerkt. Aan zowel de acceptatie, als het aanpakken van de eetstoornis die voor het gewichtsprobleem heeft gezorgd. Het gaat nu goed. Al een aantal jaar. Mijn gewicht mag nog wel wat naar beneden, maar zo niet, dan niet hoor. Mijn bmi is te hoog, maar acceptabel. En er zijn belangrijkere dingen om me druk om te maken.
@Hagelslagjes, ik heb nu geen therapeut. Ik kijk het nog een tijdje aan en als het nodig is dan maak ik een afspraak met de huisarts. Wat heftig, dat je je partner bent kwijtgeraakt door overlijden. Ik kan me voorstellen dat dan alles op z'n kop staat. Minder pleasen is altijd goed denk ik.
@Shug, ik heb je een pb gestuurd. Denk ik. Als het gelukt is.
@Zeefietser, wat fijn dat je nu lekker in je vel zit. Zo te lezen heb je er hard voor/aan gewerkt. Mag ik je vragen wat 'vrouwelijk doen' voor jou inhoudt? Als het te persoonlijk is, skip de vraag dan vooral. Ik vraag het omdat me toevallig laatst gevraagd werd wat maakt dat ik mij vrouw voel. De vraag kwam van een oud klasgenoot van één van mijn kinderen. Geboren als jongen, maar nu steeds beter wetend dat hij (ik weet eigenlijk niet welk voornaamwoord hij graag wil gebruiken, hij gebruikt in elk geval nog steeds zijn naam die hij bij zijn geboorte heeft gekregen) zich vooral vrouw voelt. Of zich wil uiten als vrouw. Maar dat hij worstelt met hoe de maatschappij naar hem kijkt en dat het moeilijk en vermoeiend is om steeds te moeten verantwoorden wie hij is. Ik vind het verdrietig dat je niet gewoon niet kunt zijn wie je bent en dat het blijkbaar nodig is om uitleg te geven en dat mensen dat dan oké moeten vinden ofzo. Dan ben je net twintig en krijg je dit voor je kiezen. Mijn antwoord was dat ik het eigenlijk niet weet. Het enige wat ik weet is dat ik mij thuis voel in dit lichaam. Dat blijkbaar mijn biologische en neurologische geslachtsbepalende kenmerken (of hoe je dat ook moet noemen) overeenkomen. En verder ben ik zoals ik ben. Of dat dan vrouwelijk is of mannelijk... geen idee.
@Mats, is Tinder niet een soort window shoppen? Misschien ben jij iemand die veel makkelijker contact maakt als je een vrouw in het echt ontmoet? Of je hebt andere foto's nodig? Ik sta altijd heel belabberd op foto's. Geen sprankeling in mijn ogen, droopy ogen, beetje suf. Echt. Ik zou ook niet op mijn foto's reageren. En ik weet dus niet wat mannen van mij vinden, maar ik weet wel dat ik er in het echt beter uitzie dan op de foto's

@Iceteapeach, dat heb ik dus ook. Ik heb bewust vrij jong kinderen gekregen en was in de omstandigheden dat dat ook kon. Ik heb nu 3 (behoorlijk

@Datertje en Julia gewicht is echt een ingewikkeld iets, hè... Ik ga nooit een mooi figuur krijgen. Dat is ook helemaal niet erg. Ik zou wel graag een iets gezonder gewicht willen. Daar heb ik vooral emotioneel gezien heel hard aan gewerkt. Aan zowel de acceptatie, als het aanpakken van de eetstoornis die voor het gewichtsprobleem heeft gezorgd. Het gaat nu goed. Al een aantal jaar. Mijn gewicht mag nog wel wat naar beneden, maar zo niet, dan niet hoor. Mijn bmi is te hoog, maar acceptabel. En er zijn belangrijkere dingen om me druk om te maken.

@Hagelslagjes, ik heb nu geen therapeut. Ik kijk het nog een tijdje aan en als het nodig is dan maak ik een afspraak met de huisarts. Wat heftig, dat je je partner bent kwijtgeraakt door overlijden. Ik kan me voorstellen dat dan alles op z'n kop staat. Minder pleasen is altijd goed denk ik.
@Shug, ik heb je een pb gestuurd. Denk ik. Als het gelukt is.

maandag 31 mei 2021 om 18:12
@meave
Ik ben een maatje 48 vrouw.
Lager dan 44 zal ik het ook nooit krijgen.
Oorzaak weet ik ook. Stress en niet lekker in mijn vel zitten.
En nu heb ik ook nog te maken met hormonen.
Want ik merk dat het andere momenteel veel minder speelt en de behoefte er ook niet is. Oké af en toe eens.
Heb nu ook het geluk dat mijn collega bij stress grijpt naar zoete banaantjes.
Smerig...dat scheelt haha
Ik ben een maatje 48 vrouw.
Lager dan 44 zal ik het ook nooit krijgen.
Oorzaak weet ik ook. Stress en niet lekker in mijn vel zitten.
En nu heb ik ook nog te maken met hormonen.
Want ik merk dat het andere momenteel veel minder speelt en de behoefte er ook niet is. Oké af en toe eens.
Heb nu ook het geluk dat mijn collega bij stress grijpt naar zoete banaantjes.
Smerig...dat scheelt haha

maandag 31 mei 2021 om 19:26
Ik ben ook een maatje 48, maar niet vanwege enig achtergrond. Ik denk dat ik nog maar één van de weinige ben die niet een ongelukkige jeugd heeft gehad.
Ik hou gewoon van eten en heb mijn genen niet mee
Ik haat sporten en nu ik lopend werk doe helpt het allemaal niks. Van de seks val ik ook geen gram af.
Maar dit jaar gaat het gebeuren die buik gaat verdwijnen.
Ik hou gewoon van eten en heb mijn genen niet mee

Ik haat sporten en nu ik lopend werk doe helpt het allemaal niks. Van de seks val ik ook geen gram af.
maandag 31 mei 2021 om 20:09
Ohh dus er is nog hoopDatertje schreef: ↑31-05-2021 19:26Ik ben ook een maatje 48, maar niet vanwege enig achtergrond. Ik denk dat ik nog maar één van de weinige ben die niet een ongelukkige jeugd heeft gehad.
Ik hou gewoon van eten en heb mijn genen niet mee![]()
En natuurlijk houdt ik ook van lekker eten en wijn.

maandag 31 mei 2021 om 20:13
Wat enorm verdrietig.hagelslagjes schreef: ↑31-05-2021 11:48Lieve mensen. Ik hoop dat Meave en Fladder en Julia en iedereen zichzelf weer terugvindt. Dat kan inderdaad moeilijk zijn na een lange relatie. Hebben jullie hier hulp bij? Bij mij ging de relatie ook over een paar maanden voor corona. (Hij is overleden.) De coronaperiode heeft me wel echt een extra tik gegeven, want er was niks meer normaal in het leven. Ik heb professionele hulp gelukkig en het gaat op zich redelijk. Dankzij astma heb ik de eerste prik al gehad, dat geeft me ook het gevoel en de hoop dat het moeilijkste gedeelte er op zit. Nu nog even de laatste loodjes. Ik merk wel dat ik veranderd ben in deze periode. Ik ben minder een pleaser geworden en dat is best oké.

maandag 31 mei 2021 om 20:19
Ik kan niet meepraten over teveel gewicht, maar heb wel een vriendin die daarmee worstelt. Lijkt me niet makkelijk, afvallen. Ik begrijp wel dat je met een blij en fijn gevoel in de spiegel wil kijken, of dat nou om gewicht gaat of andere uiterlijke zaken. Ik kan veel opnoemen wat ik graag anders zou zien , maar ik weet ( eindelijk) dat ik niks te klagen heb. Zal wel met leeftijd te maken hebben. Ik kijk tegenwoordig veel milder naar mezelf. En wat een ander er van vindt is niet relevant. Ik moet blij zijn met mezelf en dat ben ik.
En ik hoop jullie ook ( met jezelf)
En ik hoop jullie ook ( met jezelf)
maandag 31 mei 2021 om 21:08
Ik heb er wel eens over gelezen, ben geen vrouw en dergelijke veranderingen kan alleen een vrouw weten..
Oestrogeen neemt af zo rond/vanaf haar 40e.
Haar wordt dunner, minder vol en om dan nog een gevoel van tevredenheid te hebben wordt er nog wel eens voor een ander type kapsel besloten.
Dan nog is er keuze, ik ben tevreden met mijn 1 mm haardracht

maandag 31 mei 2021 om 21:22
Jee hagelslagje, wat verdrietig
Waren jullie lang samen? Niet dat dat iets uitmaakt trouwens.
Wat leuk dat compliment Julus!
En along een ban? Waarom?
En datertje, ( en anderen ook) wat een lieve reactie op onze Posts over jezelf kwijt zijn enzo.
Over haar en gewicht; ik had op mijn 27e een vriendje die vond dat je als vrouw zo na je dertigste echt niet meer lang haar kon hebben! Dat vond ik zo debiel. Heeft ook niet lang geduurd..
En ik denk wel eens aan ‘m als ik naar mijn lange lokken kijk.
Ik ben altijd slank geweest en een van mijn eerste vriendjes zei eens terloops dat ik later vast dik zou worden ( vrij bizar, toen was het al soort van uit), ook dat is dus niet gebeurd.
En datertje, ( en anderen ook) wat een lieve reactie op onze Posts over jezelf kwijt zijn enzo.
Over haar en gewicht; ik had op mijn 27e een vriendje die vond dat je als vrouw zo na je dertigste echt niet meer lang haar kon hebben! Dat vond ik zo debiel. Heeft ook niet lang geduurd..
Ik ben altijd slank geweest en een van mijn eerste vriendjes zei eens terloops dat ik later vast dik zou worden ( vrij bizar, toen was het al soort van uit), ook dat is dus niet gebeurd.
maandag 31 mei 2021 om 21:23
Hagelslagjes... ik wordt er stil van, wat heftig... sterkte voor jou.
Ik heb niet eerder uit jouw berichten kunnen opmaken dat jouw relatie vanwege een overlijden is gestopt.
Mag/kun je het zo noemen? en dan bedoel ik het oprecht.
Hij is er fysiek niet meer maar de band toch wel, of stel ik nu een heel domme vraag?
Hoe heftig is het dat ook dat Corona nog eens voorbij is gekomen... shit zeg..
Meave,
Tinder is absoluut een etalage, welke app niet?
Ik ben best sociaal maar ik heb het lef niet om een vrouw in real aan te spreken, ja... over iets alledaags en interesse tonen in z'n algemeenheid maar niet als het gaat om iets anders.
Het is wel eens gebeurd op een verjaardag maar óf ik kende haar al een beetje of het is iemand die relaxed is en warmte uitstraald, een soort zacht vrouwelijke empathie en openheid uitstraalt.
Dan voelt het veilig genoeg om in contact te zijn.
Mijn foto's zijn wel ok denk ik, ik ben ik en gooi er geen filters op.
Je moet maar net bij iemand in de smaak vallen.
Toevallig 2 contacten lopen via Tinder, 1 reageert wel maar reageert dus, zeker prettig maar ik moet het gesprek op gang houden want de ander heeft het anders nergens over.
De andere reageerde heel leuk, zij woont in de plaats waar ik ben opgegroeid en ik ben wel nieuwsgierig om verder te kletsen.
Zij heeft een heel leuke uitstraling, een mooi gezicht maar zou ze mij opgevallen zijn als we elkaar voorbij zouden lopen?
Ik denk het niet maar juist de wijze waarop zij kletst ( en dat is nog maar heel beperkt geweest ) maken mij nieuwsigierg.
Ook nog in contact met iemand op Paiq maar zij lijkt niet in haar beste moment te verkeren.
Ik heb niet eerder uit jouw berichten kunnen opmaken dat jouw relatie vanwege een overlijden is gestopt.
Mag/kun je het zo noemen? en dan bedoel ik het oprecht.
Hij is er fysiek niet meer maar de band toch wel, of stel ik nu een heel domme vraag?
Hoe heftig is het dat ook dat Corona nog eens voorbij is gekomen... shit zeg..
Meave,
Tinder is absoluut een etalage, welke app niet?
Ik ben best sociaal maar ik heb het lef niet om een vrouw in real aan te spreken, ja... over iets alledaags en interesse tonen in z'n algemeenheid maar niet als het gaat om iets anders.
Het is wel eens gebeurd op een verjaardag maar óf ik kende haar al een beetje of het is iemand die relaxed is en warmte uitstraald, een soort zacht vrouwelijke empathie en openheid uitstraalt.
Dan voelt het veilig genoeg om in contact te zijn.
Mijn foto's zijn wel ok denk ik, ik ben ik en gooi er geen filters op.
Je moet maar net bij iemand in de smaak vallen.
Toevallig 2 contacten lopen via Tinder, 1 reageert wel maar reageert dus, zeker prettig maar ik moet het gesprek op gang houden want de ander heeft het anders nergens over.
De andere reageerde heel leuk, zij woont in de plaats waar ik ben opgegroeid en ik ben wel nieuwsgierig om verder te kletsen.
Zij heeft een heel leuke uitstraling, een mooi gezicht maar zou ze mij opgevallen zijn als we elkaar voorbij zouden lopen?
Ik denk het niet maar juist de wijze waarop zij kletst ( en dat is nog maar heel beperkt geweest ) maken mij nieuwsigierg.
Ook nog in contact met iemand op Paiq maar zij lijkt niet in haar beste moment te verkeren.

maandag 31 mei 2021 om 21:30
Ik 10alongwiththesunshine schreef: ↑31-05-2021 20:27Ik mag ook niet klagen wat betreft gewicht maar ben deze laatste lockdown echt 5 kg aangekomen :') dus ik voel me echt niet prettig momenteel.

maandag 31 mei 2021 om 21:33
Ik had en heb dik haar. Ik geloof dat ik mazzel heb. Het moet altijd uitgedund worden. Als ik dunner haar krijg is dat mooi meegenomen.mats schreef: ↑31-05-2021 21:08Ik heb er wel eens over gelezen, ben geen vrouw en dergelijke veranderingen kan alleen een vrouw weten..
Haar wordt dunner, minder vol en om dan nog een gevoel van tevredenheid te hebben wordt er nog wel eens voor een ander type kapsel besloten.
Dan nog is er keuze, ik ben tevreden met mijn 1 mm haardracht![]()
maandag 31 mei 2021 om 21:33
mats schreef: ↑31-05-2021 21:08Ik heb er wel eens over gelezen, ben geen vrouw en dergelijke veranderingen kan alleen een vrouw weten..
Klopt je haar wordt dunner volgens mijn kapster." Pre overgang start dat.
Nu heb ik al sinds de tweede klas lagere school kort haar
Laatste maanden wel minder pittig kort, maar nog steeds kort. Op verzoek haha, maar ze hebben gelijk.
Lang haar zou mij denk ik ook niet staan.

maandag 31 mei 2021 om 21:36
Dit hoorde ik altijd van vrouwelijke collega's. Wacht maar tot je 30 wordt, dan ga je ineens flink aankomen. Er gebeurde niets. Toen was het, wacht maar tot je 40 wordt. Wederom niks.fladder schreef: ↑31-05-2021 21:22Jee hagelslagje, wat verdrietig
Nu 45+ en pas nu komt het er aan maar meer dan maat 36 zal het nooit worden. En als dat zo is, vind ik dat prima want ik wilde altijd aankomen.

maandag 31 mei 2021 om 21:39
Ik ben uit de overgang, zo goed als en mijn haar is nooit dunner geworden. Apart eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik ook krullen heb.Julia_20 schreef: ↑31-05-2021 21:33Klopt je haar wordt dunner volgens mijn kapster." Pre overgang start dat.
Nu heb ik al sinds de tweede klas lagere school kort haar
Laatste maanden wel minder pittig kort, maar nog steeds kort. Op verzoek haha, maar ze hebben gelijk.
Lang haar zou mij denk ik ook niet staan.
maandag 31 mei 2021 om 21:43
maandag 31 mei 2021 om 21:46
Oh haha, wist ik niet. Ik ben blij met mijn volle krullenbos tot over de schouders en ben 45.mats schreef: ↑31-05-2021 21:08Ik heb er wel eens over gelezen, ben geen vrouw en dergelijke veranderingen kan alleen een vrouw weten..

maandag 31 mei 2021 om 21:48
maandag 31 mei 2021 om 21:52
Ik ben afgelopen jaar ook 9 kg aangekomen en daar zijn er nu 3 vanaf. Nog 6 te gaan en dan zit ik weer op maat 40 a 42, niet superslank, maar dat past ook gewoon niet bij mij. Ik houd zelf ook wel van een beetje vulling.
Ik denk toch dat het belangrijkste is dat je tevreden bent met jezelf, die paar kg meer of minder maakt echt niets uit. Als je een uitstraling hebt waarbij je zelfvertrouwen hebt en er gelukkig uit ziet, maakt je dat veel mooier dan een paar kg meer of minder. En blij zijn met jezelf zit ook niet in die kg's.
Ik denk toch dat het belangrijkste is dat je tevreden bent met jezelf, die paar kg meer of minder maakt echt niets uit. Als je een uitstraling hebt waarbij je zelfvertrouwen hebt en er gelukkig uit ziet, maakt je dat veel mooier dan een paar kg meer of minder. En blij zijn met jezelf zit ook niet in die kg's.