Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
Ik was degene die het een verslaving noemde. De onrust die het voor mij met zich meebracht is voor mij de reden geweest om meer afstand te nemen. Tot nu toe gaat dat best goed en ik merk dat het werkt. De laatse ontmoeting gaf me de hoop dat het ook wel zal lukken om toch tenminste de vriendschap in stand te houden.

Maar eeeeh, ik geloof niet dat er één verslaafde is die ook maar overweegt om af te kicken omdat je hem of haar vreselijk afzeikt.
quote:ikkezelf schreef op 25 mei 2009 @ 18:32:

Houden van meerdere mensen... Tal van dames met een nr 2 hier brengen het net of zoiets niet mag van je partner c.q. de maatschappij. Monogamie is inderdaad nog steeds vrijwel de enige geaccepteerde vorm van een relatie Jij staat je partner waarschijnlijk toe om van tal van mensen te houden, daarom hou je waarschijnlijk ook van hem. Omgekeerd zal het niet veel anders zijn. Waarom kan je affaire met je nr 2 dan het daglicht en eerlijkheid niet verdagen? Kan het wel, doet het dus ook.

Zeer waarschijnlijk puur en alleen omdat je met je echte partner ooit, echt uitgesproken of niet uitgesproken, afspraken hebt gemaakt c.q. verwachtingen hebt gewekt waarbij hij/zij er van uit gaat dat er een bepaalde exclusiviteit tussen jullie binnen jullie relatie zal blijven. Hebben wij inderdaad. Die exclusiviteit zoals jij die bedoelt hebben wij niet afgesproken. Wij laten elkaar daarin redelijk, zij het niet onbeperkt, vrij

Dus stop met dat goedpraatgezwam over het net doen alsof je niet van meerdere mensen mag houden. Dat mag je zeer waarschijnlijk van heel veel mensen doen van je partner mits je de " afgesproken exclusiviteit" maar alleen met elkaar deelt of er een open gesprek over aan durft te gaan dat je er vanaf moment x anders over bent gaan denken. Ik praat helemaal niets goed. Heb ik ook nooit gedaan. Ik vind alleen dat jij boter op je hoofd hebt en die vrienden van jou, met hun af en toe neukertjes op zakenreis helemaal

Niets vertellen om nr 1 niet onnodig te kwetsen..... Onzin, je bent puur bang voor de gevolgen of je moet al bepaalde afspraken met je partner hebben gemaakt over wat wel of niet kan. Ik heb er af en toe voor gekozen om dingen waar ik wel degelijk (uitgesproken) toestemming voor had toch niet te vertellen. Omdat ik op dat moment dacht dat mijn nr.1 daar OP DAT MOMENT veel moeite mee gehad zou hebben. Ook dat gebeurt namelijk als je elkaar vrij laat. Soms gaat dat prima, maar soms is dat ook wel ineens uit het niets heel moeilijk. Achteraf heb ik daar inderdaad spijt van, maar achteraf kijk je een koe in de kont

Doriane, petje af voor jou hoe jij zaken weer geeft. Helemaal mee eens. Daar kan jij nog veel van leren, als je tenminste niet te druk bent met het je druk maken over de wandaden van anderen Daar is geen speld tussen te krijgen waardoor die aan moeten komen mits men niet te veel met het hoofd in de wolken loopt.
Bosz, ook Knipoogje noemt het ook een verslaving in haar laatste post, daar reageerde ik op. Mijn man sprak van een verslaving, jij ook al, dus het zal er wel veel van weghebben.

Ik ben nog een overeenkomst tussen een verslaving en het hebben van een nr.2 vergeten te noemen, de rationalisaties oftewel de smoezen.

Ik rook/drink/blow/gok omdat ik dan beter functioneer, om me te ontspannen, omdat ik recht heb op een pleziertje, omdat ik veel verdriet te verwerken heb versus mijn nr.2 is zo bijzonder, hij haalt het beste in me boven, mijn relatie met nr.1 wordt er beter van, ik voel me weer vrouw, wat niet weet wat niet deert, met mijn nr.1 valt nou eenmaal niet te praten etc.

Nogmaals allemaal prima hoor, maar meldt het even aan alle betrokkenen.

Een verslaafde afzeiken heeft geen enkele zin. Een verslaafde kickt af omdat hij of zij dat wil en de kracht heeft om het vol te houden.

Maar het heeft ook geen zin verslaafden te steunen in hun kromme redenaties, dat doen ze zelf al genoeg.
Het voelt inderdaad heel erg goed en lekker. Veel argumenten zullen best rationalisaties achteraf zijn. Ik geloof niet dat wij dat hier ontkennen. Een aantal dames hebben een slechte relatie en willen eigenlijk liever verder met een (vrijgezelle) ander. Een aantal ook niet.

Van degenen die niet bij hun nr. 1 weg willen, lees ik niet zo heel veel rationalisaties. Vooral heel veel "fout maar zo verleidelijk/leuk/lekkr" reacties. En natuurlijk voel je je er goed bij. Iemand die blowt voelt zich ook goed op het moment dat hij gebruikt, iemand die rookt ook. Dat is geen rationalisatie, dat is de reden waarom je het toch doet ondanks dat je weet dat het fout is. Het is de essentie van de verslaving.

Wij steunen helemaal niemand in kromme redeneringen, we weten alleen dat ze verschrikkelijk afzeiken geen zin heeft. Er wordt wel degelijk gewaarschuwd voor de gevolgen. Vaak is dat tegen dovemansoren gezegd, wat ook logisch is. (Niet terecht wellicht, maar wel logisch). We vinden elkaar hier en we hebben allemaal een reden om wel of geen einde te maken aan onze verslaving (als je het zo wil noemen). Het maakt de gevoelens die we hebben niet minder echt.

Dat wij elkaar ondersteunen in kromme redeneringen, lijkt mij geen enkele rechtvaardiging om iemand af te zeiken.
.
He Bosz

Bij jou zie ik toch ergens een commitment tussen jou en je nr 1 als ik het zo lees. Bepaalde uitgesproken of onuitgesproken afspraken. Prima, daar kom je samen wel aan uit want op dat moment weet je waarschijnlijk ook wel elkaars grenzen en wanneer je daar wel of niet te hevig overheen gaat. Lekker doen zou ik zeggen want jou nr 2 heeft zijn eigen verantwoordelijkheden naar zijn eigen nr 1 en die schrijft hier niet mee dus dat zoekt ie zelf maar uit als ie straks op zijn bek mocht gaan.

Mijn vriend de " vreemdganger" die ooit eens een paar keer een dame van plezier bezocht schreef zijn stukje nadat hij bij mij voor zoiets 30 euro cognac in zijn nek had geslagen tijdens mijn afwezigheid. " arghhh ze snappen mij niet, dat heb ik nu altijd bij vrouwen omdat ik het zo verkeerd mannelijk breng". De kloot is momenteel al jaren zo trouw als een hond en heeft een baan (ambtenaar) die hem niet meer verder brengt dan 15 km van huis en af en toe een vergadering in Den Haag. Hij was destijds 22 en vrijgezel haha en hij verontschuldigt zich daar nog bijna over naar jullie (vrouwen in het algemeen) dat hij ooit ook best wel een rotzakje is geweest.

Knip,

tja, weet je meis, hou eens op met dat idee dat je je moet verdedigen want dat hoeft helemaal niet. We kennen je niet eens in het echt. Mijn persoonlijke indruk van jou is dat je eigenlijk best een ontzettend toffe meid bent op tal van fronten die ik op tal van gebieden kan vergelijken met een manager vrouwelijke collega van mij. Ik ga daar even niet verder op in want dat zou te persoonlijk worden. Zeg alleen maar wat collega's zeggen " ZIJ is een bitchhhhhhhhhhhhhhh" terwijl ik dan zeg " dat ligt niet aan haar maar aan jou".

Zo mag ik dat natuurlijk niet even vergelijken naar jou toe maar ook die dame doet zo ontzettend haar best en het is een uitdaging om ergens door heen te prikken zodat je achter dat gedoe ook de echte haar mag gaan zien. Ik hoop dat je dit een beetje snapt want ik weet het even niet anders weer te geven zonder in details te gaan. Ik schat jou hoog genoeg in om een beetje te begrijpen wat ik bedoel.
He Bosz

Bij jou zie ik toch ergens een commitment tussen jou en je nr 1 als ik het zo lees. Bepaalde uitgesproken of onuitgesproken afspraken. Prima, daar kom je samen wel aan uit want op dat moment weet je waarschijnlijk ook wel elkaars grenzen en wanneer je daar wel of niet te hevig overheen gaat. Lekker doen zou ik zeggen want jou nr 2 heeft zijn eigen verantwoordelijkheden naar zijn eigen nr 1 en die schrijft hier niet mee dus dat zoekt ie zelf maar uit als ie straks op zijn bek mocht gaan.

Mijn vriend de " vreemdganger" die ooit eens een paar keer een dame van plezier bezocht schreef zijn stukje nadat hij bij mij voor zoiets 30 euro cognac in zijn nek had geslagen tijdens mijn afwezigheid. " arghhh ze snappen mij niet, dat heb ik nu altijd bij vrouwen omdat ik het zo verkeerd mannelijk breng". De kloot is momenteel al jaren zo trouw als een hond en heeft een baan (ambtenaar) die hem niet meer verder brengt dan 15 km van huis en af en toe een vergadering in Den Haag. Hij was destijds 22 en vrijgezel haha en hij verontschuldigt zich daar nog bijna over naar jullie (vrouwen in het algemeen) dat hij ooit ook best wel een rotzakje is geweest.

Knip,

tja, weet je meis, hou eens op met dat idee dat je je moet verdedigen want dat hoeft helemaal niet. We kennen je niet eens in het echt. Mijn persoonlijke indruk van jou is dat je eigenlijk best een ontzettend toffe meid bent op tal van fronten die ik op tal van gebieden kan vergelijken met een manager vrouwelijke collega van mij. Ik ga daar even niet verder op in want dat zou te persoonlijk worden. Zeg alleen maar wat collega's zeggen " ZIJ is een bitchhhhhhhhhhhhhhh" terwijl ik dan zeg " dat ligt niet aan haar maar aan jou".

Zo mag ik dat natuurlijk niet even vergelijken naar jou toe maar ook die dame doet zo ontzettend haar best en het is een uitdaging om ergens door heen te prikken zodat je achter dat gedoe ook de echte haar mag gaan zien. Ik hoop dat je dit een beetje snapt want ik weet het even niet anders weer te geven zonder in details te gaan. Ik schat jou hoog genoeg in om een beetje te begrijpen wat ik bedoel.
Knipoogje, ik ga er inderdaad niet te veel meer over vertellen. Jammer, want dit forum heeft een andere wending gekregen. Ik denk dat er meerdere zijn die nu hun verhaal niet (geheel) meer kwijt willen.

Het interesseert mij niet dat ik nu degene ben die ze uitpikken, maar vind het jammer van het forum...
Ikkezelf, geloof me, niemand op dit forum luistert naar je goede raad, het is verspilde energie!
Ikkezelf, lees ik het nou goed? Je zegt over mijn nr. 2: "dus dat zoekt hij zelf maar uit als hij straks op zijn bek mocht gaan." (Zal hem best lukken denk ik, is een grote jongen, kan heel goed voor zichzelf zorgen en omgaan met de gevolgen van zijn eigen gedrag). Maar eeeeeeh, betekent dat nou dat jij ons wel gaat opvangen als wij op onze bek gaan?

Die brave ambtenaar vriend van jou moet niet zoveel drinken als hij daar niet tegen kan. Bovendien proef je na een hele fles cognac die 30 euro er toch niet meer aan, zo zonde.

Die ambtenaren, dat zijn trouwens de ergsten, dat weet je toch wel? Ze hebben een degelijk, braaf en stoffig imago, maar ondertussen......
Knipoogjes, helemaal mee eens, al heb ik er weinig moeite mee om cynisch te zijn over mezelf en de dingen te zien zoals ze zijn. Het leven is niet altijd mooi en goed, en mensen zijn dat ook niet altijd en ik al helemaal niet. Daar maak ik me geen illusies meer over. Het stoort me ook niet, het is gewoon zoals het is.

Wat ik heb met mijn nr.2 is heel bijzonder, maar er zitten ook een paar venijnige kantjes aan.

Vrouwtje, gewoon blijven schrijven. je laat je toch niet wegjagen? Je bent niet verplicht om te reageren op de Ikkezelfs van deze wereld. En zoals ik al eerder zei, zijn toon is wat rot, waardoor hij niet altijd gehoord wordt (en bovendien ook nog zwaar ondergewaardeerd), maar zijn vragen zijn wel iets om over na te denken. Waarmee niet is gezegd dat hij ook altijd gelijk heeft.
Bosz, ik laat me absoluut niet wegjagen, maar als er op elk woord word gereageerd met een hoop stront...daar heb ik gewoon geen zin in.

Het liefst vertel ik aan jullie het hele verhaal maar dat gaat niet ivm bekendheid en dus vanwege die stront.

En de vragen van Ikkezelf kloppen niet altijd omdat hij het niet goed gelezen heeft. Vragen die er toen doen, in de situatie, daar denk ik over na en daar wil ik ook wel op reageren en zelfs gelijk geven als dat zo is. Als iemand normaal reageert, kan ik daar normaal op terug reageren, maar dat is nu niet aan de orde.

De verhalen van Doriane en anderen, die spoken ook door mn hoofd, maar de reakties van hen, hebben nu geen inhoud en vraag ik me af waar het voor nodig is.

Kijk nou eens waar we de laatste week op dit forum mee bezig zijn..we zijn alleen maar aan het reageren op hen. Zonde.
Vrouwtje, ik mail je wel even onder water.

Maar je hebt gelijk, het is wel zonde. Hoewel ik het ook wel een leuke afwisseling vond moet ik zeggen. De manier waarop ze tegen jou tekeer gaan vind ik niet kunnen. Bovendien kan alleen jij voor jezelf bepalen hoe het zit.

je vraagt je af hoe lang zijn vrouw het nog trekt. Dat ligt er aan hoe close hij met jou is. Het kan zomaar van de ene op de andere dag te veel zijn, waarna het ineens weer ok is voor haar, weet ik uit ervaring.
He Bosz en Knipoogje, jullie begonnen over verslaving, ik vond het wel een interessant gedachtenexperiment en zag paralellen. De rationalisaties die ik noem heb ik niet zelf verzonnen, hier uit de postings geplukt.

Als jullie het niet zo zien ook goed, doe ermee wat je wilt.

Jullie hebben gelijk dat ik Vrouwtje heb afgezeken. Zinloos, sorry Vrouwtje.

Ik heb nagedacht waarom Vrouwtje mij kennelijk zo ergert dat ik haar afzeik. Ik denk door haar toon.

Bosz, jij hebt 2 liefdes, er zitten venijnige kantjes aan zeg je (hoe bedoel je eigenlijk?) maar oke de heren weten van elkaars bestaan, zijn allebei volwassen en vrij om te gaan en staan waar ze willen neem ik aan, dus als zij en jij op deze manier willen leven, wie ben ik om daar over te oordelen.

Pinky heeft denk ik een moedig besluit genomen, kan ik alleen maar respecteren.

Knipoogje is ambivalent. Ze ligt bij voorbaat al krom van de mea culpa´s. Waarom eigenlijk als het zo goed voelt?

Die dame die hier even advies kwam vragen hoe ze haar telefoon en mail kon afschermen daar heb ik het liever niet over.

Vrouwtje komt op mij over als iemand die van twee walletjes eet en lekker doet waar ze zin in heeft zonder aan haar nr.1 en kindjes te denken. Kan ik weinig sympathie voor opbrengen.

Maar het gaat niet om mij, ik heb geen relatie met Vrouwtje, ze benadeelt of bedriegt mij niet, ik ken haar niet eens.

Het gaat om haar nr. 1, en die van Knipoogje. Voor die mannen maakt het niet uit of hun vrouw hier wel of niet excuus tegen heel Nederland zit te maken, zegt dat ze het eigenlijk heel erg vindt en niet vindt kunnen, die twee mannen worden allebei even hard besodemieterd.

Je zou nog kunnen bedenken dat het voor de nr.1 van Knipoogje heftiger is, die ziet zoiets vast niet aankomen van zo´n lieve meelevende vrouw. De nr.1 van Vrouwtje weet neem ik aan een beetje hoe ze is en wat hij kan verwachten.
.
De toon, of de manier waarop ze schrijft over hoe geweldig nr.2 is en hoe ze geniet. Terloops nog even meldend dat het een BN-er is, (boeiend), zonder stil te staan bij nr.1 en haar kinderen, die geloof ik nog maar heel klein zijn. Ik ben bang dat ze bezig is een gezin kapot te maken. We hebben het hier wel over levende mensen met gevoelens he, geen dingen.

Maar zoals ik al zei, geen reden voor mij om haar af te zeiken, zal ik ook niet meer doen, geen flauwe grappen meer over de diepgang van haar nr.2.

Maar ik mag toch wel zeggen wat ik vind (op een voor mij trouwens heel nette manier hoor!!!) of is dat ook al afzeiken?
Doriane, ik denk vooral dat Vrouwtje zelf het grootste risico loopt hier. Haar nr.2 heeft hierover afspraken met zijn vrouw, en die bestaan, zo te lezen, al veel langer. Dat zijn vrouw hiermee accoord gaat en er goed mee kan leven, wil niet zeggen dat ze het er niet af en toe verschrikkelijk moeilijk mee heeft. Dat hoort daar namelijk ook bij. Ook mijn man heeft er af en toe ineens helemaal genoeg van en ook ik heb wel eens aan de rem getrokken omdat ik er op dat moment even niet tegen kon. De dag daarna zag de wereld er ineens heel anders uit.

Venijnige kantjes: het gemis, het verlangen en het wachten, elkaar weinig zien, onzekerheid. De verslaving. Ik vond het erg moeilijk dat ik mijn nr.2 niet gewoon even kon bellen als ik daar zin in had, of liever nog even kon zien. In eerste instantie veel onzekerheid: laat ik me nu in de luren leggen of niet? Is dit wel echt wat ik denk dat het is? Of wil deze man gewoon alleen maar sex, zoals de meesten. En wat wil ik zelf eigenlijk? Zou ik eigenlijk genoegen nemen met "alleen voor de sex"?
Ik weet niet of het nut heeft dat ik nu toch weer een verhaal neerzet. Noem het naief, maar het lucht in ieder geval op en ik hoop dat het communiceren hier op het forum op een dag ook

gemoedelijker zal gaan..
En alsjeblieft, ik ben hier niet de enige een gezin aan het kapot maken! Daar zijn we allemaal mee bezig, iedereen die hier in dit forum zn verhaal komt doen, als je het zo zwart wit bekijkt!Of niet? Doet de rest van de dames dat in jou ogen niet? Alleen ik?
.
Waarom willen jullie begrip?

Dat het zo leuk is en dat je je schuldig voelt maakt het echt niet minder erg.

Doriane en ik waren ongewild partij in een situatie die volkomen vergelijkbaar is met de situaties die jullie hebben gecreëerd.

Wij (en onze kinderen) mogen nu op de blaren zitten en proberen ons vertrouwen in de wereld weer terug te krijgen. Ik zou niet weten waarom ik hier mijn zegje niet mag doen, ik leef dagelijks met de gevolgen van de acties van mensen zoals jullie.

Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen dat jullie het niet leuk vinden om een tegengeluid te horen, en ik ben ook niet van plan om daarom mijn mening voor me te houden als ik zin heb om die op te schrijven (niet vaak).

Ik snap dat jullie liever onder elkaar begripvol zitten te wezen, jammer dan. Jullie gedrag heeft consequenties, als is het maar dat er een keer iemand boe zegt op een openbaar forum.

Je kunt honderd keer uitleggen waarom je doet wat je doet, en hoe het zo gekomen is, en dat je het niet slecht bedoelt en dat je toch echt wel van je man houdt, maar daardoor wordt het voor de bedrogen partij niets minder pijnlijk.

En ik vind vrouwtje trouwens ook onsympathiek overkomen, maar dat terzijde.
.
Ik ben hier niet degene die loopt te jammeren dat ze me niet aardig vinden.

Je mag van me vinden wat je wilt hoor, zit ik echt niet mee.

Is die smiley trouwens bedoeld om me uit te lachen?

Mag ook hoor, bevestigt hooguit mijn punt.
Knipoogje, knipoog

Alba, ik vind dat ik degene ben die men hier gewoon niet aardig mag vinden. Ik heb het geluk dat ik een man ben en die mogen gewoon ongenuanceerd hun mening geven zonder alle woorden eerst te wikken en te wegen. Doen manen dat namelijk wel dan vergeten ze in dat te lang durende afweegproces het onderwerp waar het eigenlijk over ging. Een geaccepteerde mannelijke tekortkoming. ahumm..

Bosz, inderdeed, als iemand van jullie acuut finaal op haar bek zou gaan en van daaruit acuut echte praktische hulp nodig zou hebben, ik die hulp zou kunnen bieden, dan zou ik dat zonder meer serieus overwegen om gewoon spontaan te doen.Ik zou niet weten waarom niet want tegen niemand van jullie heb ik iets, niemand van jullie ken ik persoonlijk en niemand van jullie is mij tot last. "Eigen schuld dikke bult gedoe" vind ik op zo een moment niet van toepassing.
Ik weet niet of de vraag al gesteld is op dit forum.

Hoe zouden de vreemdgangers het vinden als hun nummer 1 ook een stiekeme relatie zou hebben met een nummer 2?

Ben toch wel erg benieuwd naar jullie antwoord.

Lindos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven