Uitgerekend tweede helft december

vrijdag 9 april 2021 om 12:49
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Viviette 
Mevrouw_Pluis
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Naam | Leeftijd | Kind# | UD | Echo | Afspraken | Bijzonderheden |
Ronja | 30 | 2 | 17-12 | 30 juli termijnecho | begin augustus vk | ![]() |
Wolkje84 | 37 | 2 | 20-12 | ? | - | ![]() Ivf1.0 |
Preggie90 | 30 | 2 | 16-12/17-12 | 26-05 | - | termijnecho 26-05/15:30 - mk '19 |
Boterbloem30 | 29 | 1 | 31-12 | 22-07 pretecho. 12-08 20 weken echo | 30-7 hartje luisteren | - |
Miesje93 | 27 | 1 | 25-12 | 02-07 | 24-06 | mk okt '20 |
Selin26 | 31 | #2 | 26-12 | 16/06 NIPT en termijnecho | - | ![]() |
Burg23 | 34 | #1 | 14-12 | 31-05 | - | ![]() |
momoff3 | 32 | 4 | 28-12 | 3-06 termijnecho | - | mk dec '20 |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |

Mevrouw_Pluis

anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd

maandag 7 juni 2021 om 10:45
Weer even een update; de miskraam is donderdagavond op gang gekomen en volgens mij ben ik in de nacht van donderdag op vrijdag het vruchtzakje verloren. Ik schrok echt van de hoeveelheid bloed en ik vond het emotioneel echt heel zwaar. Maar ik hoop dat alles schoon is nu.
Maandag de 14e hebben we nog een nacontrole in het ziekenhuis. Daarna kunnen we het hopelijk langzaam afsluiten en kijken naar de toekomst.
Maandag de 14e hebben we nog een nacontrole in het ziekenhuis. Daarna kunnen we het hopelijk langzaam afsluiten en kijken naar de toekomst.

maandag 7 juni 2021 om 13:46
maandag 7 juni 2021 om 16:10
Mevrouw pluis ja kan me voorstellen dat dat schrikken is.. Hopelijk kunnen jullie snel verder! Dikke knuffel!
Hoe gaat het met jullie verder?
Hier nog steeds erg moe en door de val met fiets heb ik al meer dan een week niet gesport, dat is al erg lang voor mij maar vrees dat dat even op een laag pitje blijft staan
. Ik probeer wel regelmatig te wandelen, met dit mooie weer geen probleem!
Vrijdag heb ik intake bij een vroedvrouw, ik hoop stiekem op nog een echo dan tussendoor
Hoe gaat het met jullie verder?
Hier nog steeds erg moe en door de val met fiets heb ik al meer dan een week niet gesport, dat is al erg lang voor mij maar vrees dat dat even op een laag pitje blijft staan
Vrijdag heb ik intake bij een vroedvrouw, ik hoop stiekem op nog een echo dan tussendoor
woensdag 9 juni 2021 om 15:00
Mevrouw_Pluis Hoop dat het hevige bloeden inmiddels verminderd is. Veel succes bij de nacontrole maandag
Selin26 Vermoeidheid is bij mij van vroeg in de avond, naar overdag verplaatst. Voor sporten heb ik ook nog geen energie. Merk ook dat ik tijdens wandelen vaak buiten adem ben. Dat ben ik niet gewend van mezelf! Over een paar weken wil ik met zwangerschapsyoga en zwemmen beginnen. Veel plezier met de intake vrijdag!
Momoff3 Fijn dat je ook een goede termijnecho hebt gehad
Wordt de misselijkheid al minder? Niet tandenpoetsen lijkt me iig geen optie
Miesje93
voor de goede termijnecho. Wat bijzonder, een kerstkindje! En wat schattig dat het kindje zo aan het bewegen was tijdens de echo.
Boterbloem Wat vervelend dat je zo aan het kokhalzen bent tijdens het tandenpoetsen. Heel veel succes morgen bij de termijnecho!
Saga Hoe gaat het met de vermoeidheid?
Wolkje84 Hoe gaat het met jou?
Intake vk was heel leuk vorige week vrijdag, ook nog naar het hartje mogen luisteren. En we hebben een geslachtsecho ingepland
Over de datum hebben we 'gelogen' tegen onze ouders, zodat we toch nog met IETS kunnen verrassen. Door IVF was de aankondiging niet een grote verrassing, gezien zij alles van onze zkh afspraken wisten. Oja, we hebben gisteren ook nog eens gehoord dat we de hoogste bieder op een huis zijn, spannende tijd dus!
Ik wil geen verhitte discussie opstarten - want ik respecteer ieders mening - maar ik ben heel benieuwd wat jullie doen wat betreft vaccineren. Ik was ervan overtuigd mij direct te laten vaccineren, maar na gesprek vk heb ik besloten voorlopig nog even te wachten. Ik loop minder risico dan mensen die in het onderwijs/zorg/etc werken (ik heb geen contactberoep en kan thuiswerken). Mijn man is over een paar weken aan de beurt.

Selin26 Vermoeidheid is bij mij van vroeg in de avond, naar overdag verplaatst. Voor sporten heb ik ook nog geen energie. Merk ook dat ik tijdens wandelen vaak buiten adem ben. Dat ben ik niet gewend van mezelf! Over een paar weken wil ik met zwangerschapsyoga en zwemmen beginnen. Veel plezier met de intake vrijdag!
Momoff3 Fijn dat je ook een goede termijnecho hebt gehad

Miesje93

Boterbloem Wat vervelend dat je zo aan het kokhalzen bent tijdens het tandenpoetsen. Heel veel succes morgen bij de termijnecho!

Saga Hoe gaat het met de vermoeidheid?
Wolkje84 Hoe gaat het met jou?
Intake vk was heel leuk vorige week vrijdag, ook nog naar het hartje mogen luisteren. En we hebben een geslachtsecho ingepland

Ik wil geen verhitte discussie opstarten - want ik respecteer ieders mening - maar ik ben heel benieuwd wat jullie doen wat betreft vaccineren. Ik was ervan overtuigd mij direct te laten vaccineren, maar na gesprek vk heb ik besloten voorlopig nog even te wachten. Ik loop minder risico dan mensen die in het onderwijs/zorg/etc werken (ik heb geen contactberoep en kan thuiswerken). Mijn man is over een paar weken aan de beurt.
woensdag 9 juni 2021 om 15:41
Ik ga mij tijdens de zwangerschap niet laten vaccineren. Ik loop op het werk ook geen extra risico en verder wordt/is iedereen in mijn directe omgeving wel gevaccineerd.
Na de zwangerschap wil ik mezelf wel laten vaccineren.
Wat fijn dat jullie hoogste bieder zijn bij een huis een extra leuke tijd zo voor jullie. Zou er nog veel moeten gebeuren aan het huis?
Na de zwangerschap wil ik mezelf wel laten vaccineren.
Wat fijn dat jullie hoogste bieder zijn bij een huis een extra leuke tijd zo voor jullie. Zou er nog veel moeten gebeuren aan het huis?
woensdag 9 juni 2021 om 15:51
Ik weet het dus echt oprecht niet. Wel werkzaam in het onderwijs en mijn onderzoekjes tot nu toe laten geen schokkende uitkomsten zien. Van de andere kant, wil ik het risico lopen dat er bij mij wat misgaat?
Ik vind het dus echt eerlijk waar super moeilijk en ben bijna aan de beurt om te kiezen wel/niet.
Ik vind het dus echt eerlijk waar super moeilijk en ben bijna aan de beurt om te kiezen wel/niet.
woensdag 9 juni 2021 om 16:05
woensdag 9 juni 2021 om 16:09
Miesje Ik las over je vraag heen! Onze aankoopmakelaar kon ook niet geloven dat we het winnende bod hadden. Maar schijnbaar zat iedereen rond dezelfde prijs en werd het ons 'gegund'. Ik had een leuk verhaaltje geschreven over de zwangerschap en droom om ons kindje daar op te laten groeien. De locatie is namelijk aan een prachtig park.
Qua verbouwen moet er een nieuwe dakkapel op en we willen de badkamer naar een slaapkamer verplaatsen (de badkamer is nu heel klein). En er moet binnen veel geschilderd worden. Best spannend nog! Eerst nu de financiering rondkrijgen
Qua verbouwen moet er een nieuwe dakkapel op en we willen de badkamer naar een slaapkamer verplaatsen (de badkamer is nu heel klein). En er moet binnen veel geschilderd worden. Best spannend nog! Eerst nu de financiering rondkrijgen

woensdag 9 juni 2021 om 16:11
Ik ga me ook niet laten vaccineren tijdens de zwangerschap. Ik werk vrijwel alleen thuis, mijn partner heeft wel meer contacten maar kan zich nu laten vaccineren en gaat dat doen. Andere mensen die we veel zien (familie) laten zich ook allemaal vaccineren, dus ik heb wat dat betreft wel wat bescherming. Ik doe ook geen dktp tijdens de zwangerschap.
Ik heb nog drie dikke weken heel veel drukte en deadlines en dan lekker vakantie tot september (behalve 1 dag werken per week). Komt omdat ik voornamelijk studeer momenteel. Echt fijn, want ik merk nu al dat ik niet op m’n gewone niveau functioneer qua hoeveel ik af krijg op een dag.
Wat een goed nieuws allemaal Burg!! Leuk hoor! En fijn dat je zo’n leuke intake had.
Wij weten nog niet of we het geslacht willen weten, neigen naar niet. Twintig weken echo van ook nog niet over uit. Heb eindelijk het bloedonderzoek ingepland, ben benieuwd, want bij de eerste en de miskraam moest ik zo’n prik ivm rhesusfactor van mij en baby. Vind ik niet erg verder, maar benieuwd of deze baby dezelfde rhesusfactor heeft. Ik denk wel eens dat ik de baby voel, maar twijfel ook heel erg.
Hoe gaat het met jullie fysiek? Ik zag net sterretjes van in de warmte zoontje tillen en vergeten genoeg water mee te nemen. En krijg ook wat zeurderige buikpijn als ik teveel achter elkaar inspan en til. Ga vanaf 15/16 weken zwangerschapsyoga doen. Gaan jullie ook iets doen?
Ik heb nog drie dikke weken heel veel drukte en deadlines en dan lekker vakantie tot september (behalve 1 dag werken per week). Komt omdat ik voornamelijk studeer momenteel. Echt fijn, want ik merk nu al dat ik niet op m’n gewone niveau functioneer qua hoeveel ik af krijg op een dag.
Wat een goed nieuws allemaal Burg!! Leuk hoor! En fijn dat je zo’n leuke intake had.
Wij weten nog niet of we het geslacht willen weten, neigen naar niet. Twintig weken echo van ook nog niet over uit. Heb eindelijk het bloedonderzoek ingepland, ben benieuwd, want bij de eerste en de miskraam moest ik zo’n prik ivm rhesusfactor van mij en baby. Vind ik niet erg verder, maar benieuwd of deze baby dezelfde rhesusfactor heeft. Ik denk wel eens dat ik de baby voel, maar twijfel ook heel erg.
Hoe gaat het met jullie fysiek? Ik zag net sterretjes van in de warmte zoontje tillen en vergeten genoeg water mee te nemen. En krijg ook wat zeurderige buikpijn als ik teveel achter elkaar inspan en til. Ga vanaf 15/16 weken zwangerschapsyoga doen. Gaan jullie ook iets doen?
woensdag 9 juni 2021 om 16:20
Saga ik voel mij ook beschermd door mijn omgeving. Wat heerlijk dat je zo lang vakantie hebt! Volgens mij kun je het goed gebruiken.
Rond 27 weken laten ze nog een keer lab bij me prikken, om te beoordelen wat de Rhesus factor van de baby is. Afhankelijk van de factor van de baby krijg ik een injectie met antistoffen. De rest van mijn bloedwaardes zagen er goed uit, alleen mijn ijzer is al behoorlijk verlaagd, dus ik drink nu die walgelijke Roosvicee Ferro.
Wat vervelend van de sterretjes en buikpijn. Misschien de water app downloaden zodat je voldoende water binnenkrijgt? Ik drink denk ik wel 2.5/3 liter op een dag met dit weer. Voel me wel slapper door de warmte. Zwangerschapsyoga ga ik dus ook doen, en zwemmen!
Rond 27 weken laten ze nog een keer lab bij me prikken, om te beoordelen wat de Rhesus factor van de baby is. Afhankelijk van de factor van de baby krijg ik een injectie met antistoffen. De rest van mijn bloedwaardes zagen er goed uit, alleen mijn ijzer is al behoorlijk verlaagd, dus ik drink nu die walgelijke Roosvicee Ferro.
Wat vervelend van de sterretjes en buikpijn. Misschien de water app downloaden zodat je voldoende water binnenkrijgt? Ik drink denk ik wel 2.5/3 liter op een dag met dit weer. Voel me wel slapper door de warmte. Zwangerschapsyoga ga ik dus ook doen, en zwemmen!

woensdag 9 juni 2021 om 17:19
Ja het was meer dat we met de trein naar een andere stad waren en mijn zoontje het water op had gedronken, vergeten bij te vulllen. Ik drink normaal ook wel goed. Zwemmen heb ik ook wel zin in! Ik dacht dat het bij het bloedprikken nu al duidelijk was qua rhesusfactor baby. Was dat bij jou niet? Bij hoeveel weken heb je geprikt?Burg23 schreef: ↑09-06-2021 16:20Saga ik voel mij ook beschermd door mijn omgeving. Wat heerlijk dat je zo lang vakantie hebt! Volgens mij kun je het goed gebruiken.
woensdag 9 juni 2021 om 17:37
@Mevrouw_Pluis, hopelijk heb je het ergste nu achter de rug.
@Burg23 fijn dat je een leuke intake had bij de VK. En wat leuk dat jullie een datum hebben voor de geslachtsecho. Dat wordt voor mij ook het volgende om naar toe te leven na morgen denk ik! En gefeliciteerd met de aankoop van jullie woning! Super fijn!
@Sága fijn dat je vakantie in zicht komt! Hopelijk even in de ruststand! Ik wil nog wel graag iets gaan doen, maar ik ben er nog niet over uit wat. Zwangerschapsyoga lijkt mij ook wel wat.
Fysiek gaat het hier nog wel prima. Ik begin al wel een buikje te krijgen (nu al...) maar ik merk wel dat ik sneller buiten adem ben na het wandelen of traplopen. Ik probeer wel in mijn vrije tijd om te fietsen en wandelen. Fitness gaat me voorlopig even niet meer lukken denk ik.
Covid vaccinatie ga ik tijdens mijn zwangerschap sowieso niet doen. De kans dat ik het krijg is enorm klein. Ik werk voor 95% thuis. Ouders en schoonouders etc laten zich wel vaccineren. Kinkhoest vaccinatie twijfel ik ook nog over, maar heb nog genoeg tijd om daar over na te denken.
@Burg23 fijn dat je een leuke intake had bij de VK. En wat leuk dat jullie een datum hebben voor de geslachtsecho. Dat wordt voor mij ook het volgende om naar toe te leven na morgen denk ik! En gefeliciteerd met de aankoop van jullie woning! Super fijn!
@Sága fijn dat je vakantie in zicht komt! Hopelijk even in de ruststand! Ik wil nog wel graag iets gaan doen, maar ik ben er nog niet over uit wat. Zwangerschapsyoga lijkt mij ook wel wat.
Fysiek gaat het hier nog wel prima. Ik begin al wel een buikje te krijgen (nu al...) maar ik merk wel dat ik sneller buiten adem ben na het wandelen of traplopen. Ik probeer wel in mijn vrije tijd om te fietsen en wandelen. Fitness gaat me voorlopig even niet meer lukken denk ik.
Covid vaccinatie ga ik tijdens mijn zwangerschap sowieso niet doen. De kans dat ik het krijg is enorm klein. Ik werk voor 95% thuis. Ouders en schoonouders etc laten zich wel vaccineren. Kinkhoest vaccinatie twijfel ik ook nog over, maar heb nog genoeg tijd om daar over na te denken.

woensdag 9 juni 2021 om 19:27
Volgens mij kunnen ze bij 27 weken pas checken wat de baby heeft. Dit is niet de beste bron, maar zie uitleg: https://www.24baby.nl/zwanger/echo/rhesusfactor/Sága schreef: ↑09-06-2021 17:19Ja het was meer dat we met de trein naar een andere stad waren en mijn zoontje het water op had gedronken, vergeten bij te vulllen. Ik drink normaal ook wel goed. Zwemmen heb ik ook wel zin in! Ik dacht dat het bij het bloedprikken nu al duidelijk was qua rhesusfactor baby. Was dat bij jou niet? Bij hoeveel weken heb je geprikt?
Ze hebben bij mij vorige week ‘zwanger pakket’ geprikt toen ik 12.3 was.

donderdag 10 juni 2021 om 13:17
Oh ja, hier begint de buiik ook zichtbaar te worden. Voor die dat het niet weten is het een twijfelbuik alsof ik teveel gegeten heb
haha, maar personen die het weten zeggen echt al: jaaa je begint je buikje al te zien!
Dus iedereen mag het wat mij betreft wel weten nu
eind deze week zijn we 12 weken ver! Het eerste trimester is toch wel vlot gegaan vind ik, bij jullie ook?
Ben benieuwd naar de echo morgen, want ergens blijf ik toch onzeker en bang dat het alsnog misgaat. Herkenbaar?

Dus iedereen mag het wat mij betreft wel weten nu

Ben benieuwd naar de echo morgen, want ergens blijf ik toch onzeker en bang dat het alsnog misgaat. Herkenbaar?
donderdag 10 juni 2021 om 21:26
Ik heb vandaag de termijnecho gehad. Toch weer iets vooruit gezet. De uitgerekende datum is voor nu op 31-12 gezet. De baby was lekker aan het bewegen en het hartje klopte goed. Zo bijzonder. Over 3 weken een afspraak om met de doptone naar het hartje te luisteren en over 4 weken de geslachtsbepalende echo.