November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Nee, Q, in plaats van. Volgens mij hoef jij nauwelijks nog iets bij te leren om lactatiekundige te worden.

Origineel, pijn in je armen en benen sinds de bevalling? Wat is het oorzakelijke verband dan? Wij doen de kinderen ook savonds in bad, sochtends alleen een lapje over de haren, gezicht en billen. Voor Seppe helpt het goed om zo de dag af te sluiten. En als ie geluk heeft mag ie met ons smorgens nog een keer mee onder de douche. Hij heeft geen droge huid, dat scheelt.
Traphekjes, eerlijk gezegd is er niets veranderd. We zijn het al zo gewend om de deuren dicht te doen en ik laat dr ook wel ff alleen in dr kamer spelen als ik de was aan ga zetten. Maar dat vind ze geen probleem, blijft rustig zitten.

Douchen vind ze niets, badje vind ze lekker. Maar die douche lijkt wel of ze die eng vind. Moet af en toe toch om dr haartjes schoon te spoelen, maar dat doe ik dan met een beker of gieter. Hopelijk went ze er snel aan.

Hier is het trouwens om de dag. Uitzonderingen daargelaten

Koken, hier zit ze heel stil op het aanrecht. Als ze begint te klieren moet ze er vanaf. En dat gaat eigenlijk heel goed. Ik zat dr aan de veilige kant, dus niet bij fornuis. Ik sta eigenlijk tussen fornuis en amber. Ze vind het heel interessant allemaal
Hier ook savonds in bad. Daar slaapt ze goed van. Al doen we dat nog steeds maar hooguit 2x per week.

Met anniek gaat trouwens alles goed maar ze is strontverkouden en de waterpokken hebben de tweede golf bereikt. Ze zit nu helemaal in haar zij onder de pokken. Toch lijkt ze er weinig last van te hebben en ik smeer er elke dag 2x vsm calendula emulsie op tegen de jeuk. De koorts is gelukkig alweer over

En yeahhhhh O de badkamer is af. Nu lekker genieten. Die pijn in je armen vind ik ook een raar verhaal hoor. Hoe komt dat dan? En zoveel pijnstillers????? Ga maar snel naar de dokter want dat kan natuurlijk niet langer zo.

Jaaaa Q als lactatiekundige. Goed plan dan kan ik je elke dag gezellig even bellen.

Hier ook even een yelllllll voor mezelf. De babykamer staat. Tenminste....het behang is super mooi gworden, het bedje staat en de commode ook (die Hemnes was nog iets te groot, dus die hebben we gewisseld met de commode die we al hadden) Ik heb vandaag al 3 wassen gedaan waarvan er al 2 helemaal opgevouwen en uitgezocht in de commode liggen. Verder heerlijk gedecoreerd haha. Ok er moet nog een stoel in en planken opgehangen worden en war railsjes en nog wat andere kleine dingetejs, maar ik ben echt super blij. Ze heeft een heel mooie klein lief kamertje. Ik maak er nog wel foto's van.

Verder waren de werksters er voor de eerste keer dus het huis is oog lekker schoon. Heb ik de administratie bijgewerkt en afspraken gemaakt met de KNO arts. Voldaan gevoel dus. En toch heeft mijn buik het ook goed gehouden. Bijna geen harde buiken meer. Even afwachten hoe het morgen is maar dat zien we dan wel.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ibbel fijn dat je vakantie een succes was! Jammer het dat manlief dan weer moet werken...

Q. Die studiemomenten van jou zijn moeilijk te plannen zeg. Het lijkt me heel moeilijk om en moeder en student te zijn.

Snel afronden die studie!

O, fijn dat je badkamer af is! Heb je ook (zoals in van die VT wonen dingen) bijpassende (nieuwe) handdoeken en accesoires e.d.? In ieder geval is het al een hele luxe om in een frisse nieuwe badkamer te badderen en douchen!!

Grappig om te horen dat er meer kindjes bang zijn voor gras! Waarschijnlijk hebben jullie dan net als mij alleen maar tegels?

Zondag ben ik jarig, 31 jaar. Ik vier het alleen niet...

Ik word altijd zo gestressed van de visite en al dat in een kringetje zitten en altijd weer diezelfde verhalen van de ouwelui. Nee niets voor mij. Een feestje met vrienden en vriendinnen vind ik vaak wel leuk, alleen loopt dit al jaren op een teleurstelling uit omdat haast niemand kan op mijn geplande feestdatum. Ik sla het dus maar over. Ga lekker met man en zoon uit eten. Scheelt weer een boel stress.

Manlief heeft morgen een derde ronde (salarisgesprek). HIj heeft alles heel goed op een rijtje gezet voor zichzelf en ik denk dat hij het goed zal doen in het gesprek "Hier kan ik niet mee thuiskomen" we hebben het al een paar keer geoefend ;)

Binti, wat een lief verhaal van Bintje en de Hond! Manlief kwam vragen waarom ik zo lachte....
Douchen/bad: als het maar nat is hier. Letterlijk, want een glas water wordt ook met veel plezier omgekieperd, liefst deels over haar heen en de rest op de grond om lekker in rond te plassen en kliederen.

Ik neem Bintje bijna elke ochtend mee onder de douche. In de ochtend omdat we allebei nogal van het ochtendhumeur zijn, en Bintje vrolijk wordt in de douche en ik zo een beetje wakker kan worden. Bovendien is ze 's avonds vaak te moe en vinden we het handiger om haar dan zonder gedoe met badjes enzo in bed te kunnen mikken.

In de ochtend douche ik dus, Bintje speelt aan mijn voeten met wat badspeeltjes, dan zeep ik haar in en spoel haar af met de douche, dan droog ik me af terwijl zij verder speelt (met de douche uit) en dan haal ik haar eruit. We hebben geen bad, alleen een babybadje en dat is me teveel gedoe. Buiten hebben we trouwens zo'n opblaasbadje.

O, gefeliciteerd met de badkamer!! Ik ben wel jaloers, ooit wil ik ook een bad.... En een fysiobezoekje is wel verstandig denk ik, want al die weken met paracetamol lijkt me niet goed!!

Chica, wat goed dat de babykamer nu zo opschiet. Heb je vriend toch in actie gekregen of heb je andere hulptroepen ingeschakeld?

Q, ik vind het wel een goed plan, van Ibbel! En ik ben steeds kwijt wat je nou studeert, sorry.....

Tess, dat klinkt inderdaad onhandig zo, met keuken en woonkamer op 2 verdiepingen. Blijft moeilijk, om een leuk huis op een goede lokatie met een fijne indeling en genoeg ruimte buiten te vinden.... (niet dat we veel eisen hebben natuurlijk, dat niet... )

Lizzie, succes met de sollicitatie van man! "daar kan ik niet mee thuiskomen" klinkt als een goed argument. Al kan het zijn dat zijn nieuwe baas straks denkt dat jij een enorme kenau bent....

Misty, wat knap dat ze stilzit op het aanrecht. Hier krijg ik dat niet voor elkaar, ze stort zich binnen 2 minuten van het aanrecht af als ik niet oplet. Maar ik zet haar regelmatig in de kinderstoel erbij als ik kook, en dat vind ze machtig interessant. Beetje proeven, wat om zich heen zwaaien met een pollepel en kletsen, kletsen kletsen. Men, wat kan dat kind ratelen.

Enorm moment van de dag: Bintje die door papa op het aanrecht achter het raam werd gezet toen ik met de auto aan kwam rijden vanmiddag. Eerst zag ze me niet direct, en keek ze maar wat rond naar buiten. En ineens zie je dan die brede lach doorbreken, van oor tot oor, en hoewel ik haar niet kon horen, kon ik haar zien zeggen: "máma!!" Dat is wel heel fijn thuiskomen hoor, met zo'n enthousiast "mamamamamama" roepend kindje achter de voordeur. Een van die dingen waarvan ik van tevoren dacht dat dat wel een heel leuke ervaring zou zijn als je kinderen hebt, en ik had gelijk!!
Hahaha, Chica, als jij mij elke dag wil bellen, dan mag dat ook zo wel hoor.

Ik heb het al eens uitgezocht, maar je moet je sowieso al eerst bezig houden met voorlichting geven over borstvoeding voor je überhaupt de opleiding tot lacatiekundige mag doen en dan duurt die opleiding ook nog eens twee jaar. Ik zeg nooit nooit (hahaha, ik als fv-maffia als lactatiekundige ), maar voor nu ga ik eerst eens afronden waar ik nu mee bezig ben en kijken of ik daar leuke dingen mee kan doen.

Tess, hier zat Qtie ook lange tijd regelmatig op het aanrecht als ik kookte. Of ze zat bij de kast waar ze in mag (1 kast daar mag ze in, de andere niet) alles eruit te trekken wat ze eruit mocht trekken (kartonnen doosjes e.d., alles wat niet stuk kan en niet zwaar is). Intussen hebben we zo'n houten krukje van Ikea (keukentrapje zeg maar) en daar staat ze vaak op, lekker met de kraan te kliederen tijdens het koken. (Waarbij je wel op moet letten dat ze niet teveel aan het randje aan de zijkant gaat staan, want vandaag kukelde ze er dus mooi af toen ze wilde kijken waar d'r papa nou was. Oeps. ) Verder is ze er dol op om de lege flessen uit het verzamelkrat te halen en om alle magneten van de koelkast af te halen en er weer op te doen (we hebben allemaal magnetische fotolijstjes op onze koelkast zitten). Mijn zus heeft een stuk deur beschilderd met schoolbordverf, met zoiets kan ze ook lekker spelen terwijl jij aan het koken bent.

Of ja maakt een klein speelhoekje voor d'r? Met potjes en pannetjes, zodat ze kan "helpen"? En anders zeg ik: draagbare dvd-speler en haar favoriete dvd aan. Werkt hier als een tierelier als ze moe is en ik nog niet klaar ben met koken. En het maakt Qtie echt niet uit wáár ze de Teletubbies of het Zandkasteel kijkt hoor.

Lizzie, ik loop daar inderdaad wel tegenaan, dat er gewoon veel te weinig tijd is om te studeren. 's Avonds ben ik er niet helder genoeg meer voor vanwege mijn medicijnen, dus dat valt al af. Overdag tijdens Qties slaapje is gewoon te kort en overdag als ze niet slaapt is al helemaal geen optie. Ik moet het dus echt hebben van de creche-dagen en dan niet toevallig ook nog iets anders gepland hebben staan. En het meisje moet dan dus ook nog eens niet ziek zijn, of nog handiger: ík lamlendig, want dan werkt het alsnog niet.

Nou ja, ik vorder gelukkig nog wel, al is het langzaam, dus af zal het vast ook nog wel eens komen. Maar ik had het liever afgerond vóór er een kind kwam. Maar goed, die optie was er op een bepaald moment niet meer.

Oh, vandaag was ze trouwens zo schattig. Ze vond dat ik even bij haar aan de tafel moest komen zitten. Daar staat haar pianootje waar ook voorgeprogrammeerde deuntjes op staan. Wilde ze samen met mij muziek maken.

Zaten we daar met z'n tweeën, met de piano die deuntjes speelde en hard schuddend met de sambaballen en een tamboerijntje en driftig heen en weer wiegend (ik ook, want dat vindt ze zo grappig).

Verder was het een ontzettend saaie dag, die ze voor het grootste deel verslapen heeft... (twee keer wilde ze naar bed en de tweede keer sliep ze ineens drieënhalf uur achter elkaar! Die moest even het slaapgebrek van de afgelopen twee nachten inhalen!)... maar dit moment maakte het wel opeens een heel erg leuke dag.

O, fijn dat je badkamer af is! En wat een ellende zeg, zo'n pijn! Ik had dat ook na de bevalling van Qtie... kan het samenhangen met je nog weke banden? En heb je qua bekken al goede tips gekregen over slaaphoudingen en over hoe je het beste uit bed kunt stappen enzo? Tillen en traplopen? Dat soort dingen met beleid doen, hielp hier wel tegen de ergste pijn. Ik heb op aanraden van mijn fysio ook een wigkussen aangeschaft (bij www.convet.nl , het "klassiek wigkussen", voor slechts 16,90 euro en goede service bovendien ). Als ik daarop zat... en nog steeds zit trouwens, want ik gebruik 'm nog regelmatig, dan heb ik op dát moment in ieder geval even géén last van mijn bekken.

Maar goed, verder dus behalve de tip om praktische leefregels aan je fysio te vragen geen tips hier. Ik heb er zelf helaas ook nog last van. Op maandelijkse basis ('t is toch hormoongerelateerd...) en als ik zo stom ben geweest om te gaan kamperen of om op hakken te lopen ofzo...

Chica, fijn dat de babykamer af is!
Lizzie, veel succes morgen inderdaad, met het gesprek van je man!

Binti, dat zijn inderdaad echte smeltmomenten ja. En wat leuk dat Bintje zo'n kletsmajoortje is! Waar kletst ze dan over? Of is het allemaal gebrabbel?

Qtie is volop aan het nazeggen en gaat dan soms spontaan alle mensen opnoemen die ze kent. Waarbij het op eieren lopen is soms, want als Laa-Laa valt en ik reageer erop, dan wil ze niets anders meer dan Teletubbies kijken (met alle drama's van dien ) en als de naam van het vriendinnetje van de creche valt, dan kan ik dat ook maar beter negeren, want dan wil ze daar NU mee spelen. Opa is wat makkelijker, daarvan is het al goed als we 'm gaan bellen. Wat ze laatst zelf ook voorstelde ("opa? belle?").

Wat makkelijker is, is als ze alle woorden opnoemt die ze kent. "Aakoome" was vandaag favoriet (van: niet aankomen, waarbij ze elke keer voor ging doen wát ze dan niet mocht, namelijk "aakome". En "oppeme" is ook altijd een leuke ("opruimen"). Erg leuk om te noemen, maar de bijbehorende actie blijft helaas nog uit. Nieuw en ook erg grappig: "ta-túú, ta-túú, ta-túú... bóem!", gevolgd door een schaterlach. Hier in huize Q komt de politie/brandweer/ambulance al vóór het ongeluk aangereden. Wij hebben een zeer voorzienende blik.

Ik doe trouwens een Geheime Studie, dus wellicht dat je het daarom steeds vergeet? Ik plant het wel een keertje op de groep, een dezer dagen.

Water is hier ook favoriet, in alle soorten en maten. Ze drinkt tegenwoordig uit een beker (opeens, de tuitbeker moest "opem!"; makkelijk man, níks aan hoeven doen ) en niets is leuker dan waar ze mee geknoeid heeft eens flink met haar handen over het hele blad van haar stoel uit te vegen. ("Oh jee! Knoeie!" Ja, moppie, mama ziet het, jij bent inderdaad aan het knoeie. )
Nou nou nou wat een leuke ochtend, maar niet heus. Anniek was alleen maar aan het huilen en driftig en boos en wilde alleen maar getroost worden door haar papa. Leuk hoor. Tja mama kan niet zoveel meer met haar doen nu (en daar voel ik me dan weer schuldig over) en met papa doet ze alleen maar leuke dingen. Het was echt brullen als ik haar wilde troosten en met een pen gooien en slaan en tja dat mag dan toch echt niet van mama en dan moet mama weer even boos doen en dus nog meer gehuil. En nee, schat ook dvd kijken doen we nu niet en dus was het weer huilen en alleen maar papa, papa, papa. Zucht...hoop maar dat het een fase is want wordt er gewoon zelf verdrietig van (en die stomme rothormonen helpen dan ook niet).

Vandaag gaat ze voor het laatste naar de GO. Vind ik ook erg jammer want ze heeft het daar meer naar haar zin dan op het KDV. Maar ja, zij stopt en ik heb geen zin om weer een ander te vinden. Deze zijn trouwens niet echt voorhanden, ja, aan de andere kant van de stad. Vanaf volgende week gaat ze dus 3 dagen naar het KDV. Wel op die rotdagen. Ma, woe en vrij. Ik wil ook een di of een do maar ja daar staan we voor op de wachtlijst. Probleem is nu dat Caatje ook op die dagen staat vanaf sept. Dus als Anniek een dag wisselt moet Caatje meteen mee wisselen en dat betekent straks dat er op 2 groepen (peuter en babies) plek moet zijn. Nou dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren helaas. He bah allemaal, wat een shit begin van de dag vandaag.
Oh bah, Chica, dat ís ook een rotbegin. Ook zonder hormonen kan ik van zo'n drakerig begin flink balen hoor. Dus dat je dat met hormonen ook doet, lijkt me niet meer dan normaal.

Ik zet op zulke dagen trouwens soms maar juist wél de tv aan, gewoon om de dag te redden. Het moet voor mama ook nog een beetje leuk blijven natuurlijk. En juist op de dagen waarop ik minder kan, beleeft ze dan in ieder geval dáár nog plezier aan.

Hier midden in de nacht een hard huilend meisje dat daarna bij ons in bed zowaar verder geslapen heeft... op de deken, zodat ik er mooi naast lag. Maar ja, ze slíep eindelijk en kou is nog net wat beter te hebben dan een ronddollend meisje dat steeds wil aaien.

Goed, vandaag dus toets en naast dat ik 'm niet voorbereid heb, heb ik dus ook nog eens de halve nacht wakker gelegen. Ik zeg... láng leve de herkansing.

Chica, jij ook koffie? Ik kan wel een stevige kop gebruiken.
Heb je ook red bull want ik drink geen koffie. Dus doe me maar een litertje

Voel me al ietsje beter. Lekker geluncht met vriendinnetje en heerlijk gekletst. Doet een mens goed.
Oh wilde foto's van het kamertje op de AK zetten maar heb de link niet meer. Heeft iemand even de link voor mij?
Q, telt het vf niet mee dan? Je adviseert hier zo ongeveer iedere wanhopige borstvoeder. Mila is aan het flesweigeren, dom wichtje, dus nu heb ik een breastflowfles besteld, tot die tijd oefent ze uit de dop van de aventfles. Zo krijgt ze toch nog iets binnen. Volgende week vrijdag gaat ze voor het eerst naar de creche. Ze heeft prima uit de fles gedronken, maar het lijkt wel of ze een klap van de molen heeft gehad, want ze snapt niet meer hoe het moet.

Chica, Anniek wilde toch ook een tijd niet? Wat heb jij toen gedaan? Ik heb namelijk vanochtend uit frustratie al een fles door de kamer heen gesmeten
Yep Anniek was ook een flesweigeraar (dames pfffff ze zijn echt moeilijker dan jochies hoor haha). Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Ten eerste met de tomme tippie gewerkt. Wil ze die ook niet? En de speen over mijn tepel heen gewreven (zeer sexy) zodat het een beetje jouw geur krijgt. Beetje BV op de speen zodat ze eerder pakt en de fles met aluminium folie omwikkeld zodat ze het meer als een speeltje ziet. Vriend laten geven en ik zeker niet in de buurt dat ze me ziet. Want ze weten dondersgoed dat ze anders wel de borst krijgen. (kleine donderstenen dat ze zijn)

En blijven volhouden, blijven volhouden, blijven volhouden. Wil ze niet, dan ophouden, dan half uurtje later nog een keer enz enz. Heel cliche maar ze drinkt straks vast wel als ze echt honger heeft. Oh ja en verse afgekolfte melk en niet ontdooid of verwarmd, schijnt ook nog een verschil te zijn. Of krijgt ze al poeder? Dan ander merk poeder. Ik ben wel begonnen om standaard elke dag dezelfde voeding de fles te geven (dus door Vriend) en de rest de borst en dat aantal op te voeren, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.

Succes Ibbel want ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. Je wordt er echt gek van.
Alles gelezen, weinig reactie want mobiel blijft llastig typen!

Ibbel, ik heb zoals je weet een flesweigerende zoon. Gewoon blijven proberen is ons devies. Dinsdag heeft hij slecht gedronken op het kdv. Dus gisteren 8 voedingen waarvan 2 's nachts. Vandaag weer maar 200 ml over de hele dag. Dus ik verwacht wel weer dat hij bij gaat eten hopelijk doet jouw meisje dat ook!

Chica sterkte meid, het blijft rommelen bij jullie. Ik vind dat de rose wolk moet komen.

Ik ben erg moe, dus ga mijn bedje opzoeken. O ja, jullie vroegen naar verband: ik kon de laatste week van mijn zwangerschap alleen nog maar schuifelen, dus een deel zal inderdaad nog vanuit nijn bekken komen. Maar mijn arm dan? Ik heb ook alleen opstartpijn van mijn bekken. Wat ik voel is een doorlopende spierpijn. Ik denk dan dus eerder aan een moeheid door bloedarmoede of zo. Volgende week zal de uitslag van het bloed er wel zijn.
De link, de link wat is nu ook alweer de link? Ik werk altijd met favorieten dus ik weet niet eens meer hoe onze AK heet hahahaha. (best wel erg )
Chica, je hebt mail!
Even heel snel, want eigenlijk geen tijd.

Vriend is met Tessje bij de homeopaat geweest. Die bepaalde dat Tessje van het type 'Bella donna' is. En nu krijgt ze Bella donna pilletjes om weer in balans te komen zodat de eczeem weg gaat. En ze krijgt pro-biotica voor haar darmen. Ik moest even heel erg hard lachen toen vriend het vertelde. Als ik terug ben van ons kampeer avontuur ga ik het nog even allemaal goed doorlezen voordat we met die rare pillen beginnen. Er zit wel een zekere logica in. Maar eerst dit weekend dus kamperen, heerlijk!!!
Mijn dame hoefde op een bepaald moment ook geen fles, maar goed... had ook nog geen plaats op de creche, dus de nood was hier verder niet zo hoog. Wel een ontzettend tutje hoor, ze heeft nota bene uit de fles léren drinken.

Maar goed, verder geen andere tips dan wat al gegeven is. En geduld, geduld, geduld. Nu kun je met je borst niet door de kamer smijten, maar met name toen ze niet uit de borst wilde drinken voelde ik dezelfde frustratie. Qlief heeft me daar wel op terecht gewezen en hij had ook wel gelijk eigenlijk. 't Is geen onwil ofzo. Dusseh... doe je best.

O, ik kan me herinneren dat ik ook zo'n verschríkkelijke spierpijn had de eerste maanden. In mijn armen, in mijn rug, overal eigenlijk. Ik kan me ook herinneren dat er meer dat hadden. Ik heb dat verder niet laten onderzoeken ofzo, dus geen idee of het te maken kan hebben met ijzertekort, maar goed, dat zal dan vanzelf wel blijken. Wel vervelend hoor, dat je zo'n pijn hebt!

Ik heb net de eerste ouderavond op de creche achter de rug. Érg leuk. De creche is sowieso al leuk, maar aan de andere kinderen zit ook nog eens een leuk stel ouders vast, die ook allemaal in de buurt wonen zo'n beetje. Ik woon gewoon in een leuke buurt dus. Dat wilde ik even met jullie delen.

Zo. En nu ben ik gaar, want ik had een vol programma vandaag. Morgen weer, inclusief Qtie bij d'r grootouders stallen (waarvoor alles nog gepakt moet worden ), dus ik ga zo eerst maar eens naar bed!

Hmmm... d'r is er eentje steeds kreetjes aan het slaken en net was ze even aan het jammeren. Dubbel snel naar bed dus maar. Ik wil het niet weten.
Hé Tess, veel plezier dit weekend! En veel plezier ook morgen met je uitje! Misschien komen we elkaar nog wel tegen.
aaaahhhhh keihard afgestraft. Was ik zo lekker bezig met alle babydingen de laatste 2 dagen, was het vannacht weer raak. Overgeven, diarree, en heel veel harde buiken met kramp en pijn naar mijn rug. Jahaaa lichaam ik snap het helemaal, ik heb weer te veel gedaan. Ik heb nu de verplichting ingesteld dat ik elke, maar dan ook elke dag 2 uur ga slapen. (maar ja als er dan een vriendinnetje komt lunchen en ik blij ben dat ik even onder de mensen ben en eruit kan?...zucht ik weet het, ik moet rusten)
Q super bedankt voor link, ik kan weer prive dingen delen en ik zal de naam eens onthouden, zo moeilijk is deze nu ook weer niet
Tess, Bella donna, wat is dat ook al weer? Ik heb volgens de homeopathie een cholerisch temperament en ik herken Seppe er ook wel in. Vroeger zijn wij veel bij een homeopaat geweest. Het werkte wel bij ons, naast een speciaal dieet en heel veel andere dingen die ik moest laten waaronder zwemmen, in de buurt van huisdieren komen en dat soort dingen dan. Veel plezier met kamperen.

Chica, kun je het 's morgens niet wat rustiger aan doen, dan kun je 's middags lekker lunchen. Dat is ook belangrijk.

Q, leuk om te zien dat de andere ouders op de creche net zulke leuke mensen zijn als jullie. Ik kom hier in de wandelgangen wel eens ouders tegen, maar ik vind toch vaak dat ik hier in de stad de 'werelds' ben voor de provincie, maar als ik in de grote stad ben voel ik me vaak weer te provinciaals voor de grote wereld, haha, 'tis ook nooit goed.
O; ik was een van diegenen met maanden vreselijke pijnen in mijn armen, handen en vingers. Is uiteindelijk bij mij vanzelf helemaal weg gegaan en had met name te maken met het vele sjouwen wat je doet met zo'n kleintje (en jij moet er zelfs 2 sjouwen). Ze hebben toen bloed geprikt op verdenking van reuma, maar dat was het gelukkig niet. Wat mij hielp op dat moment was de maxicosi niet meer tillen, dat ding bleef vanaf toen in de auto en verder proberen het sjouwen zoveel mogelijk te beperken (maar das lastig met kleintjes) en ook het flesgeven ben ik toen liggend gaan doen zodat ik kind niet in mijn armen had, maar ze op wat kussens comfortabel lag en elke voeding de fles met een andere hand vasthouden (nou geef jij bv dus dat zal anders zijn). Hopelijk is het bij jou net zoiets onschuldigs als het bij mij was!
Tess; veel plezier met kamperen, het schijnt prachtig weer te worden!

haha..Ibbel; te stads voor het dorp en te dorps voor de stad. Wel balen dat Mila de fles weigert zeg. Had je daar met Seppe helemaal geen last van? Deze week alweer voor 't eerst naar het kdv...wat worden die kleintjes snel groot. Vind je het net zo spannend als bij Seppe? Of is dat anders met een tweede?

Sjonge Chica; jouw buik is wel aan het vervelen zeg. Op zich goed dat je lichaam aangeeft dat het teveel is, maar moet dat dan op zo'n heftige manier. Misschien kun je je 2 uurtjes slapen plannen van 11 tot 13, dan kun je om 13:30 alsnog met vriendinnetjes gaan lunchen? Want dat laatste is ook erg belangrijk!

Hier een drukke week achter de rug en de komende weken word het nog drukker, joehoe het einde van het schooljaar, altijd druk en stress. En prive ook veel dingen te doen, geen fijne combinatie, maar we komen er wel doorheen. Ben weer goedgekeurd voor 3 weken door de gyn. Alissa is weer goedgekeurd voor 6 maanden door het cb. Qua ontwikkeling doet ze het goed, wat traag, maar dat maakt niet uit. Haar lengte was 77 cm en ze was 10.3 kg. Maar de lengte klopt niet. Ze stond met kromme beentjes en niet met haar rug tegen de muur toen ze de lengte opnamen. Dus ik vermoed dat ze zo'n 79 a 80 cm is, maar had geen zin meer om daar een hoop heisa voor te schoppen, dus heb gezegd dat ze hetmaar zo even laten, ze doet het goed en ziet er prima uit, dus die groei zal wel in orde zijn.
Q; fijn dat je zulke leuke ouders treft in de buurt! Je krijgt toch de komende 12 jaar waarschijnlijk met die mensen te maken als Q-tie wil gaan spelen bij kindjes. Hier in het dorp zitten er leuke tussen, maar vind ik het mutsen gehalte ook vrij hoog. Maar dat vinden ze van mij misschien ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven